Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Galatasaray ve Fenerbahçe PFDK'da! AK Parti'den Meclis'e olağanüstü çağrı! Hakemlere yüzde 90 zam! Celal Kazdağlı1 Eylül ve Lozan’da çizilen sınır
Bir harf pahalıya mal oldu
Bir harf pahalıya mal oldu
4 Mayıs 2013 Cumartesi 13:48
Güncellenme Tarihi 4 Mayıs 2013 Cumartesi 13:52
Ruhsata işlenen şase numarasındaki harf hatası araç sahibine pahalıya patladı.

Araç muayenesi sırasında motor üzerindeki şase numarası ile ruhsatta bulunan şase numarası arasında 1 hanenin yanlış yazılması nedeni ile birçok araç sahibi muayeneden geçemedi. Araç sahiplerinin asıl şikayetleri ise ruhsatı doldururken yapılan hata nedeni ile yeni ruhsat bedeli ödemek zorunda kalmaları.

Şikayetvar'ın haberine göre; ruhsat doldurulurken "S" harfi yerine "5" rakamının yazılması ya da "0" rakamı yerine "O" harfinin yazılması birçok araç sahibine pahalıya patladı. Bu durumu araç muayenesinde öğrenenler bu hatayı gidermek için ruhsatlarını yeniletmek zorunda kalıyorlar ve yeniletmek için bedel ödemek zorunda kalıyorlar. İşte araç sahiplerinin gönderdiği şikayetlerden bazıları şöyle:

BİR HARF PAHALIYA MAL OLDU

"Balıkesir'den bir araba aldım ruhsatım posta ile geldi 2 ay sonra muayenesi geldiği için TÜVTURK'e gittim. Bana aracımın muayeneden geçmediğini sebebinin de ruhsatın bir harfinin eksik yazıldığını belirttiler. Bunun üzerine ruhsat da ilgili değişiklik için Emniyete başvurdum. Benden bu işlem için 60 TL civarında para talep ettiler. Şimdi Emniyet'te bir memurun dikkatsizliğinin hatasını ben mi ödeyeceğim? Emniyet kendi hatası için bizden nasıl para alabilir ki?"

"Aracımın ruhsatında yazan şasi numarası ile araca şasi numarasının aynı olmadığını, harf hatası olduğunu, muayeneye gittiğimde öğrendim. Adımıza belge düzenlendi ve ruhsatın değişmesi gerektiği iletildi. Bu işlemler için hatalı evrak düzenleyerek bana teslim eden ve bu hatayı bildiği halde müşterilerine bilgi vermeyerek mağdur eden, bayinden şikayetçi olduğumu iletir, mağduriyetimin giderilmesi için bilgilerinize sunarım."

RUHSATI ALDIĞINIZDA MUTLAKA BUNLARI YAPIN!

Gelen şikayetler üzerine Şikayetvar uzmanları, "Şasi numarası ve motor numarası araç hakkında size en güvenli bilgileri sağlayacak olan numaralardır. Genellikle şasi numarasın aracın kaporta bölümünde görülebilir bir alanda olur ve 17 haneli bir numaradır. Motor numarası ise genellikle motorun üzerinde bulunur.Yapmanız gereken bu numaraların aracın ruhsatında olan şasi numarası ve motor numarası ile aynı numaralar olduğundan emin olmaktır. Ruhsatınızı ilk aldığınızda her bilgiyi sizde kontrol edin. Hata görmenizi durumunda hemen yetkiliyi uyarın ve hatayı yeni bir belge ile düzenleyerek gidermesini söyleyin, zira belge üzerinde değişiklik yapılamıyor. Diyelim ki geç fark ettiniz o zamanda Trafik tescil biriminde bulunan Hatalı İşlem Birimi'ne başvurun ve hatalı ruhsatı gösterin" şeklinde uyardı.

Bu haber 4,178 kez okundu.

Suriyeli 100 bin kimsesiz çocuğa yardım02 Eylül 2014 16:42
İHH İnsani Yardım Vakfı, Suriye'deki saldırılarda ailesini kaybeden 100 bin Suriyeli kimsesiz çocuğa gıda başta olmak üzere kıyafet, barınma gibi çeşitli yardımlarda bulunuyor.
Kocaeli'de 10 mahalle karantinada!02 Eylül 2014 16:40
5 ilçede hastalık belirtileri görülmesi üzerine 10 mahallede karantina uygulaması başlatıldı.
Mevsimsel gripler öldürücüdür02 Eylül 2014 16:30
Dünyada her yıl mevsimsel griplerden 300 ile 500 bin arasında kişi ölüyor.
Ebola salgını gıda krizine yol açabilir02 Eylül 2014 16:18
BM Gıda ve Tarım Örgütü, Ebola salgınının gıda krizine yol açabileceği uyarısında bulundu.
Zincirleme kaza: 9 yaralı02 Eylül 2014 15:15
Şanlıurfa'da meydana gelen zincirleme trafik kazasında 9 kişi yaralandı.
Ateşkes Gazze'deki ablukayı hafifletmedi02 Eylül 2014 15:14
İsrail ile Filistinli gruplar arasındaki ateşkesin ardından hayatın normale döndüğü Gazze'de halk, savaşın zorlukları ve devam eden abluka nedeniyle halen zorluklarla mücadele ediyor.
Evden çıkan 5 kamyon çöp şoke etti!02 Eylül 2014 15:03
Adapazarı ilçesinde belediye ekiplerince iki katlı evden 5 kamyon çöp çıkarıldı.
Çocuğu okula yeni başlayacak aileler dikkat!02 Eylül 2014 15:03
Anaokuluna ya da ilkokula yeni başlayacak çocuğu olan ailelerin, çocuklarının alışma ve uyum süreçlerine dair endişeleri var.
NATO en zorlu zirveye hazırlanıyor02 Eylül 2014 15:01
Galler’de 4-5 Eylül'de düzenlenecek NATO Zirvesi'nin, organizasyonun tarihindeki en kapsamlı ve zorlu toplantılar arasında yer alması bekleniyor.
Gazeteci Erdoğan Erentöz vefat etti02 Eylül 2014 14:50
Erentöz'ün cenazesi Ulus Mezarlığı'nda toprağa verilecek.
Afyonkarahisar'ın Hırka Köyü karantinaya alındı02 Eylül 2014 14:36
Afyonkaraisar'ın Sandıklı İlçesi'ne bağlı Hırka Köyü, bir köpek ve inekte kuduz hastalığı tespit edilmesi üzerine karantinaya alındı.
Kadir Topbaş‘tan önemli su açıklaması02 Eylül 2014 14:31
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Uluslararası ICANN CEO'su Fadi Chehade'nin katılımıyla düzenlenen internet uzantılarıyla ilgili imza töreninin ardından gazetecilerin sorularını yanıtladı.
1 milyon kişi yerinden oldu!
TSK'da kaç tane general var?
Suriyeli 100 bin kimsesiz çocuğa yardım
Kocaeli'de 10 mahalle karantinada!
Kadir İnanır: "Aslanlar gibiyim"
İngilizler'den şok iddia!
AB Bakanı Bozkır: AB kapılarını açsa biz kapatırız
Mevsimsel gripler öldürücüdür
AK Parti'den Meclis'e olağanüstü çağrı!
Tepki çeken haber: Hz. Muhammed'in mezarı taşınacak
Dolar yeniden yükselişe geçti
Ebola salgını gıda krizine yol açabilir
Telefon dolandırıcılığında son nokta
İspanya'da işsizlik tekrar yükselişte!
İstanbul uzantılı internet adresleri geliyor
İsrail kabinesinde işgal çatlağı
C.Başkanı Erdoğan, Davutoğlu ve Fidan'ı kabul etti
İngiltere bölünecek mi?
Eti güneş batmadan tüketin!
Darbe üstüne darbe yedi!
Dikkat! Sıcak havalarda artıyor
Türk yazılımcılardan müthiş uygulama
Hakemlere yüzde 90 zam!
İsrailli Bakan Ariel: Bizi Arap ülkeleri cesaretlendiriyor!
Cep telefonu görüşmeleri şifrelenebilecek
Milliler'e Sırp hakem
Almanya'dan İsrail işgaline tepki
Galatasaray 8 transfer yaptı
Almanya'dan İsrail işgaline tepki
Beşiktaş'tan 52.3 milyon Euroluk imza
Zincirleme kaza: 9 yaralı
Demba Ba kadro dışı!
Danimarka-Türkiye maçının hakemi belli oldu
Ateşkes Gazze'deki ablukayı hafifletmedi
Pandev'den Fenerbahçe mesajı!
Çocuğu okula yeni başlayacak aileler dikkat!
Evden çıkan 5 kamyon çöp şoke etti!
Kulüplerden "Passolig" açıklaması
NATO en zorlu zirveye hazırlanıyor
Salahaddin'de 3 bölge IŞİD'den arındırıldı
Komik mi Hakan Şükür?
127 yaşın sırrını açıkladı
İran petrolü yeniden dünyaya açılıyor
Gazeteci Erdoğan Erentöz vefat etti
Erdoğan'ın açıklamaları Rum Kesimi'ni rahatsız etti!
Urla'da 4 bin yıllık batık heyecanı
Başbakanlık'ta sürpriz zirve
'Altında 6 taksit uygun olur'
Muharrem İnce'den o isme açık davet!
Afyonkarahisar'ın Hırka Köyü karantinaya alındı
İzmir'deki yolsuzluk davasında beraat yok
Kadir Topbaş‘tan önemli su açıklaması
İşte ilk iPhone 6 videosu
Ağustosta en çok limonun fiyatı arttı
Mehmet Görmez Papa'yı eleştirdi
150 bin kişi çalışacak
WFP'den 4 milyon Suriyeliye yardım
İşler: Diyanet herhangi bir yer değil
Gelire göre taksit dönemi geliyor
Dünya Güreş Şampiyonası'na doğru
Şoförlü araç kiralamayı Almanya yasakladı!
Dünya Bankası bu ilimizi inceliyor
Savaşın çocukları "barış" için ant içti
Tunceli'de HES'e bombalı saldırı
Peki, okul da evimize yakın olacak mı?