Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Aysal'ın gözdesine Seri A'dan dev talip Flaş iddia! Geldiği gibi gidiyor Putin: ABD bindiği dalı kesti! Hakan TunaMüzmin kompleksliler ve müzmin şımarıklar
Bir harf pahalıya mal oldu
Bir harf pahalıya mal oldu
4 Mayıs 2013 Cumartesi 13:48
Güncellenme Tarihi 4 Mayıs 2013 Cumartesi 13:52
Ruhsata işlenen şase numarasındaki harf hatası araç sahibine pahalıya patladı.

Araç muayenesi sırasında motor üzerindeki şase numarası ile ruhsatta bulunan şase numarası arasında 1 hanenin yanlış yazılması nedeni ile birçok araç sahibi muayeneden geçemedi. Araç sahiplerinin asıl şikayetleri ise ruhsatı doldururken yapılan hata nedeni ile yeni ruhsat bedeli ödemek zorunda kalmaları.

Şikayetvar'ın haberine göre; ruhsat doldurulurken "S" harfi yerine "5" rakamının yazılması ya da "0" rakamı yerine "O" harfinin yazılması birçok araç sahibine pahalıya patladı. Bu durumu araç muayenesinde öğrenenler bu hatayı gidermek için ruhsatlarını yeniletmek zorunda kalıyorlar ve yeniletmek için bedel ödemek zorunda kalıyorlar. İşte araç sahiplerinin gönderdiği şikayetlerden bazıları şöyle:

BİR HARF PAHALIYA MAL OLDU

"Balıkesir'den bir araba aldım ruhsatım posta ile geldi 2 ay sonra muayenesi geldiği için TÜVTURK'e gittim. Bana aracımın muayeneden geçmediğini sebebinin de ruhsatın bir harfinin eksik yazıldığını belirttiler. Bunun üzerine ruhsat da ilgili değişiklik için Emniyete başvurdum. Benden bu işlem için 60 TL civarında para talep ettiler. Şimdi Emniyet'te bir memurun dikkatsizliğinin hatasını ben mi ödeyeceğim? Emniyet kendi hatası için bizden nasıl para alabilir ki?"

"Aracımın ruhsatında yazan şasi numarası ile araca şasi numarasının aynı olmadığını, harf hatası olduğunu, muayeneye gittiğimde öğrendim. Adımıza belge düzenlendi ve ruhsatın değişmesi gerektiği iletildi. Bu işlemler için hatalı evrak düzenleyerek bana teslim eden ve bu hatayı bildiği halde müşterilerine bilgi vermeyerek mağdur eden, bayinden şikayetçi olduğumu iletir, mağduriyetimin giderilmesi için bilgilerinize sunarım."

RUHSATI ALDIĞINIZDA MUTLAKA BUNLARI YAPIN!

Gelen şikayetler üzerine Şikayetvar uzmanları, "Şasi numarası ve motor numarası araç hakkında size en güvenli bilgileri sağlayacak olan numaralardır. Genellikle şasi numarasın aracın kaporta bölümünde görülebilir bir alanda olur ve 17 haneli bir numaradır. Motor numarası ise genellikle motorun üzerinde bulunur.Yapmanız gereken bu numaraların aracın ruhsatında olan şasi numarası ve motor numarası ile aynı numaralar olduğundan emin olmaktır. Ruhsatınızı ilk aldığınızda her bilgiyi sizde kontrol edin. Hata görmenizi durumunda hemen yetkiliyi uyarın ve hatayı yeni bir belge ile düzenleyerek gidermesini söyleyin, zira belge üzerinde değişiklik yapılamıyor. Diyelim ki geç fark ettiniz o zamanda Trafik tescil biriminde bulunan Hatalı İşlem Birimi'ne başvurun ve hatalı ruhsatı gösterin" şeklinde uyardı.

Bu haber 4,201 kez okundu.

Iğdır müftüsü Caferilerden özür diledi25 Ekim 2014 08:58
Azerilerle ilgili raporla gündeme gelen Iğdır Müftüsü Cüneyt Kulaz, bir yıl aradan sonra Caferilerle bir araya gelerek özür diledi.
Feribot seferlerine fırtına engeli25 Ekim 2014 08:52
ÇanakkaleBoğazı'nda Gelibolu ile Lapseki ilçeleri arasında deniz ulaşımını sağlayan GESTAŞ firmasının feribot seferleri Marmara denizinde etkili olan fırtına nedeniyle dün saat 23.00'dan itibaren durduruldu.
Sahte delil 57. saniyede25 Ekim 2014 08:45
İzmir'deki casusluk davasında Narin Korkmaz'ın evinin aranma görüntülerinde bir polisin siyah poşetle eve girdiği, poşetsiz çıktığı belirlendi.
Bakanlara paralel tuzak25 Ekim 2014 08:29
Şanlıurfa Emniyet Müdürlüğü'nde görev yapan paralel yapıya yakın polislerin Başbakan Yardımcısı Kurtulmuş, İçişleri Bakanı Ala ve Tarım Bakanı Eker'e yönelik eylem yapılacağı bilgisini üstlerinden gizledikleri ortaya çıktı.
Türkiye-Suriye sınırında inanılmaz olay!25 Ekim 2014 07:50
Dün Suriye sınırında çok sıcak saatler yaşandı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan yurda döndü25 Ekim 2014 07:47
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, resmi ziyarette bulunduğu Estonya'dan yurda döndü.
Gaziantep'te silahlı kavga: 2 ölü, 2 yaralı24 Ekim 2014 23:47
Gaziantep'te alacak verecek nedeniyle çıkan silahlı kavgada 2 kişi öldü, 2 kişi yaralandı.
Kurtulmuş: Türkiye artık erteleyemez24 Ekim 2014 23:11
Başbakan Yardımcısı Numan Kurtulmuş, İslam Ülkeleri ve Yazarlar Birliği toplantısında çarpıcı açıklamalar yaptı.
Kobani eylemlerine 5 tutuklama24 Ekim 2014 22:46
PKK'nın gençlik yapılanması YDG-H'ye yönelik düzenlenen operasyonda gözaltına alınan 16 kişiden 5'i tutuklanarak cezaevine gönderildi.
Kadın mahkum hastaneden firar etti24 Ekim 2014 21:15
Sivas Açık Ceza İnfaz Kurumunda hükümlü 45 yaşındaki Zeher G. tedavi için götürüldüğü hastaneden firar etti.
Somalı madencilerin ücretleri hesabına yatırıldı24 Ekim 2014 20:31
Çalışanların işveren tarafından ödenemeyen eylül ayı ücretleri Türkiye İş Kurumu tarafından ödendi.
10 kişilik toplu intihar girşimi24 Ekim 2014 19:52