Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Konutta vergi müjdesi! ABD'linin kalbine 'Made in Turkey' imzalı stent Okullara kameralı koruma Celal Kazdağlıİstanbul sermayesi yol ayrımında
Bir harf pahalıya mal oldu
Bir harf pahalıya mal oldu
4 Mayıs 2013 Cumartesi 13:48
Güncellenme Tarihi 4 Mayıs 2013 Cumartesi 13:52
Ruhsata işlenen şase numarasındaki harf hatası araç sahibine pahalıya patladı.

Araç muayenesi sırasında motor üzerindeki şase numarası ile ruhsatta bulunan şase numarası arasında 1 hanenin yanlış yazılması nedeni ile birçok araç sahibi muayeneden geçemedi. Araç sahiplerinin asıl şikayetleri ise ruhsatı doldururken yapılan hata nedeni ile yeni ruhsat bedeli ödemek zorunda kalmaları.

Şikayetvar'ın haberine göre; ruhsat doldurulurken "S" harfi yerine "5" rakamının yazılması ya da "0" rakamı yerine "O" harfinin yazılması birçok araç sahibine pahalıya patladı. Bu durumu araç muayenesinde öğrenenler bu hatayı gidermek için ruhsatlarını yeniletmek zorunda kalıyorlar ve yeniletmek için bedel ödemek zorunda kalıyorlar. İşte araç sahiplerinin gönderdiği şikayetlerden bazıları şöyle:

BİR HARF PAHALIYA MAL OLDU

"Balıkesir'den bir araba aldım ruhsatım posta ile geldi 2 ay sonra muayenesi geldiği için TÜVTURK'e gittim. Bana aracımın muayeneden geçmediğini sebebinin de ruhsatın bir harfinin eksik yazıldığını belirttiler. Bunun üzerine ruhsat da ilgili değişiklik için Emniyete başvurdum. Benden bu işlem için 60 TL civarında para talep ettiler. Şimdi Emniyet'te bir memurun dikkatsizliğinin hatasını ben mi ödeyeceğim? Emniyet kendi hatası için bizden nasıl para alabilir ki?"

"Aracımın ruhsatında yazan şasi numarası ile araca şasi numarasının aynı olmadığını, harf hatası olduğunu, muayeneye gittiğimde öğrendim. Adımıza belge düzenlendi ve ruhsatın değişmesi gerektiği iletildi. Bu işlemler için hatalı evrak düzenleyerek bana teslim eden ve bu hatayı bildiği halde müşterilerine bilgi vermeyerek mağdur eden, bayinden şikayetçi olduğumu iletir, mağduriyetimin giderilmesi için bilgilerinize sunarım."

RUHSATI ALDIĞINIZDA MUTLAKA BUNLARI YAPIN!

Gelen şikayetler üzerine Şikayetvar uzmanları, "Şasi numarası ve motor numarası araç hakkında size en güvenli bilgileri sağlayacak olan numaralardır. Genellikle şasi numarasın aracın kaporta bölümünde görülebilir bir alanda olur ve 17 haneli bir numaradır. Motor numarası ise genellikle motorun üzerinde bulunur.Yapmanız gereken bu numaraların aracın ruhsatında olan şasi numarası ve motor numarası ile aynı numaralar olduğundan emin olmaktır. Ruhsatınızı ilk aldığınızda her bilgiyi sizde kontrol edin. Hata görmenizi durumunda hemen yetkiliyi uyarın ve hatayı yeni bir belge ile düzenleyerek gidermesini söyleyin, zira belge üzerinde değişiklik yapılamıyor. Diyelim ki geç fark ettiniz o zamanda Trafik tescil biriminde bulunan Hatalı İşlem Birimi'ne başvurun ve hatalı ruhsatı gösterin" şeklinde uyardı.

Bu haber 4,180 kez okundu.

Okullara kameralı koruma22 Eylül 2014 08:56
Eğitim kurumlarının 100 metre çevresinde sigara ve alkol satışları yasaklanacak. Öğrenciler güvenlik kameralarıyla takip edilecek.
Martılar işbaşında!22 Eylül 2014 08:56
'Çevre dostu bisikletli polisler', parklarda çocukların, yaşlıların ve sahillerde turistlerin güvenliğinden sorumlu olacak
Sınırda kırmızı alarm! Yüzbinlerce kişi...22 Eylül 2014 08:42
Türkiye'ye çok yakın olan Kamışlı'ya saldırı olması halinde yüz binlerce Suriyeli Türkiye sınırına gelecek...
Başarı böyle geldi22 Eylül 2014 08:30
MİT, yeni yönetim şeması ve eşgüdümlü hareket sayesinde 46 vatandaşımızı IŞİD'in elinden alıp yurda getirmiş.
VIP dinlemede hesap zamanı22 Eylül 2014 08:23
Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı, Yeni Şafak'ın gündeme getirdiği 64 kişilik VIP dinlemelerle ilgili kolları sıvadı. Farklı isimlerle çeşitli aralıklarla dinlenen CHP İstanbul Milletvekili Aydın Ağan Ayayadın, Ankara Hakimi Hasan Tekbaş ve Ankara İstihbarat Şube Müdürü Cihangir Ulusoy şikayetçi oldu.
Yargıtay'da paralel oyun22 Eylül 2014 08:17
Paralel yapı, HSYK'ya Yargıtay'dan gelecek üyeleri belirlemek için rengini gizlemeyi başarmış elemanlarını kullanacak. Yapı, yarın yapılacak seçimlerde Yargıtay'da sosyal demokrat kimliği ile bilinen ancak cemaate yakın duran isimleri aday olarak belirledi. 3 asil, 3 yedek üyenin belinleneceği seçimlerde, HSYK 1. Daire Başkanı İbrahim Okur yine başrol üstlendi
Malatya'da feci kaza: 6 ölü22 Eylül 2014 08:11
Malatya'nın Hekimhan ilçesinde, düğünden dönenleri taşıyan minibüsün devrilmesi sonucu 6 kişi öldü, 4 kişi yaralandı.
IŞİD'in elinden bir tek o geri dönmedi22 Eylül 2014 07:58
IŞİD tarafından 49 konsolosluk personeliyle birlikte rehin alınan 'Fırtına' adlı bomba arama köpeğinin öldüğü öğrenildi
CIA Başkanı'ndan Hakan Fidan'a tebrik telefonu22 Eylül 2014 07:52
IŞİD’in elindeki 46 Türk vatandaşının 101 gün sonra başarılı bir operasyonla kurtarılması üzerine CIA Başkanı John Brennan'ın MİT Müsteşarı Hakan Fidan'ı arayıp tebrik ettiği ortaya çıktı.
Gülen’in bedduasına 3 yıl hapis istendi22 Eylül 2014 07:44
Fethullah Gülen’in çok konuşulan bedduası hakkında bir vatandaş tarafından yapılan şikayet sonucu dava açıldı.
Başbakan Davutoğlu'ndan kritik talimat22 Eylül 2014 07:38
Başbakan Davutoğlu Genelkurmay Başkanı Özel'e riskli ülkelerdeki diplomatik misyonumuzu Özel Kuvvetler'in koruması yönünde talimatını bildirdi.
Böylesi hiç olmamıştı!21 Eylül 2014 23:34
Atatürk Havalimanı Kargo Terminali’nde uçak motoru çalmaya çalışan 4 kişi gözaltına alındı.
Konutta vergi müjdesi!
Emmanuel Emenike çıldırdı
iOS 8 kullanıcılarını isyan ettiren olay!
ABD'linin kalbine 'Made in Turkey' imzalı stent
Martılar işbaşında!
Okullara kameralı koruma
Çevreyi kirleten araca yüksek vergi gelecek
IŞİD infazcısı için 10 milyon dolar ödül
Sınırda kırmızı alarm! Yüzbinlerce kişi...
Hamas: Asla kabul etmeyiz
Mursi'nin oğlundan saldırıya kınama
Harcanan para dehşete düşürdü!
İstanbul'un en gözde ilçelerini kıskandıracak
Başarı böyle geldi
VIP dinlemede hesap zamanı
Yargıtay'da paralel oyun
Malatya'da feci kaza: 6 ölü
İşverenden çalışan kadına ‘çocuk yapma’ baskısı var
IŞİD'in elinden bir tek o geri dönmedi
CIA Başkanı'ndan Hakan Fidan'a tebrik telefonu
Gülen’in bedduasına 3 yıl hapis istendi
Başbakan Davutoğlu'ndan kritik talimat
İçişleri Bakanlığı'nda yeni atama
G.Antepsporlu isimden şok iddia!
Böylesi hiç olmamıştı!
Flaş sözler: Esas oğlanlar, üvey çocuklar