Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Merkez'den flaş döviz kararı UEFA'dan Beşiktaş özrü! F-16'lar sınıra gönderildi Celal KazdağlıFloransa'da 'Şah-Fırat'a uyanmak
Bir harf pahalıya mal oldu
Bir harf pahalıya mal oldu
4 Mayıs 2013 Cumartesi 13:48
Güncellenme Tarihi 4 Mayıs 2013 Cumartesi 13:52
Ruhsata işlenen şase numarasındaki harf hatası araç sahibine pahalıya patladı.

Araç muayenesi sırasında motor üzerindeki şase numarası ile ruhsatta bulunan şase numarası arasında 1 hanenin yanlış yazılması nedeni ile birçok araç sahibi muayeneden geçemedi. Araç sahiplerinin asıl şikayetleri ise ruhsatı doldururken yapılan hata nedeni ile yeni ruhsat bedeli ödemek zorunda kalmaları.

Şikayetvar'ın haberine göre; ruhsat doldurulurken "S" harfi yerine "5" rakamının yazılması ya da "0" rakamı yerine "O" harfinin yazılması birçok araç sahibine pahalıya patladı. Bu durumu araç muayenesinde öğrenenler bu hatayı gidermek için ruhsatlarını yeniletmek zorunda kalıyorlar ve yeniletmek için bedel ödemek zorunda kalıyorlar. İşte araç sahiplerinin gönderdiği şikayetlerden bazıları şöyle:

BİR HARF PAHALIYA MAL OLDU

"Balıkesir'den bir araba aldım ruhsatım posta ile geldi 2 ay sonra muayenesi geldiği için TÜVTURK'e gittim. Bana aracımın muayeneden geçmediğini sebebinin de ruhsatın bir harfinin eksik yazıldığını belirttiler. Bunun üzerine ruhsat da ilgili değişiklik için Emniyete başvurdum. Benden bu işlem için 60 TL civarında para talep ettiler. Şimdi Emniyet'te bir memurun dikkatsizliğinin hatasını ben mi ödeyeceğim? Emniyet kendi hatası için bizden nasıl para alabilir ki?"

"Aracımın ruhsatında yazan şasi numarası ile araca şasi numarasının aynı olmadığını, harf hatası olduğunu, muayeneye gittiğimde öğrendim. Adımıza belge düzenlendi ve ruhsatın değişmesi gerektiği iletildi. Bu işlemler için hatalı evrak düzenleyerek bana teslim eden ve bu hatayı bildiği halde müşterilerine bilgi vermeyerek mağdur eden, bayinden şikayetçi olduğumu iletir, mağduriyetimin giderilmesi için bilgilerinize sunarım."

RUHSATI ALDIĞINIZDA MUTLAKA BUNLARI YAPIN!

Gelen şikayetler üzerine Şikayetvar uzmanları, "Şasi numarası ve motor numarası araç hakkında size en güvenli bilgileri sağlayacak olan numaralardır. Genellikle şasi numarasın aracın kaporta bölümünde görülebilir bir alanda olur ve 17 haneli bir numaradır. Motor numarası ise genellikle motorun üzerinde bulunur.Yapmanız gereken bu numaraların aracın ruhsatında olan şasi numarası ve motor numarası ile aynı numaralar olduğundan emin olmaktır. Ruhsatınızı ilk aldığınızda her bilgiyi sizde kontrol edin. Hata görmenizi durumunda hemen yetkiliyi uyarın ve hatayı yeni bir belge ile düzenleyerek gidermesini söyleyin, zira belge üzerinde değişiklik yapılamıyor. Diyelim ki geç fark ettiniz o zamanda Trafik tescil biriminde bulunan Hatalı İşlem Birimi'ne başvurun ve hatalı ruhsatı gösterin" şeklinde uyardı.

Bu haber 4,285 kez okundu.

Fethullah Gülen Erbakan yüzünden paşadan fırça yemiş28 Şubat 2015 07:01
Muharrem Coşkun'a konuşan Prof. Dr. Ahmet Keleş, Fethullah Gülen'in Erbakan'a bakışını özetleyen çarpıcı bir anısını anlattı.
Ahmedinejad'ı protesto edenlere linç girişimi!28 Şubat 2015 00:22
Bursa'da Erbakan anmasına katılan Ahmedinejad'ı İran'ın Suriye'ye verdiği destek sebebiyle protesto eden bir grup linç edilmeye çalışıldı.
28 Şubat sizin için ne ifade ediyor?28 Şubat 2015 00:10
28 Şubat darbesinin 18. yıl dönümünde, siyasilere, yazarlara, aktivistlere ve hukukçulara, "Sizin için 28 Şubat ne ifade ediyor" diye sorduk. İşte Post-Modern darbeyi anlatan o sözler...
Çökme riski evleri boşalttırdı27 Şubat 2015 22:54
Bayraklı ilçesindeki 2 apartman çökme tehlikesi nedeniyle boşaltıldı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan İstanbul'a geldi27 Şubat 2015 22:38
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, eşi Emine Erdoğan ve kızı Sümeyye Erdoğan ile birlikte İstanbul'a geldi.
Ambulansla otomobil çarpıştı: 7 yaralı27 Şubat 2015 22:27
Adıyaman'da ambulansla otomobilin çarpışması sonucu 7 kişi yaralandı.
Emekli başkomiseri evine giren hırsız vurdu27 Şubat 2015 22:24
İzmir'in Bayraklı İlçesi'nde emekli başkomiser Hamdullah Ekici, evine hırsızlık amacıyla giren biri kız 2 kişi tarafından ayağından vuruldu.
Kayıp kız, 16 gün sonra bakın nerede bulundu27 Şubat 2015 22:22
Bursa'da 16 gün önce ortadan kaybolan 17 yaşındaki K.Y.'yi, polis Tekirdağ’ın Çerkezköy İlçesi'ndeki bir barda buldu.
Villa yapılacak alandan tarih fışkırdı27 Şubat 2015 21:46
Bodrum'da, kazı yapılan bir arazide 3 bin 500 yıllık Antik Halikarnassos Kenti'nin sur duvarları, bina kalıntıları ve 3 mezara rastlandı.
Cizre sokaklarını savaş alanına çevirdiler27 Şubat 2015 21:28
Şırnak'ın Cizre ilçesinde izinsiz gösteri yapan yüzleri maskeli gruba polis müdahale etti.
Böylesi ilk kez görüldü! Stadı okuttular27 Şubat 2015 21:04
Rizespor’un 280 gündür kendi sahasında galip gelememesi nedeniyle dedikodular artınca, Necati Hut hoca stadyuma giderek için dua etti.
13 uyuşturucu taciri tutuklandı27 Şubat 2015 20:49
Afyonkarahisar'da, uyuşturucu ticareti yaptığı iddia edilen 15 kişiden 13 tutuklandı.
Fethullah Gülen Erbakan yüzünden paşadan fırça yemiş