Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Mutluluk kaç para eder? Kerry'den flaş Erdoğan açıklaması Rusya'ya tarihi ayar! Celal KazdağlıYan yana oturuyorduk, şimdi neden karşı karşıyayız?
Bir harf pahalıya mal oldu
Bir harf pahalıya mal oldu
4 Mayıs 2013 Cumartesi 13:48
Güncellenme Tarihi 4 Mayıs 2013 Cumartesi 13:52
Ruhsata işlenen şase numarasındaki harf hatası araç sahibine pahalıya patladı.

Araç muayenesi sırasında motor üzerindeki şase numarası ile ruhsatta bulunan şase numarası arasında 1 hanenin yanlış yazılması nedeni ile birçok araç sahibi muayeneden geçemedi. Araç sahiplerinin asıl şikayetleri ise ruhsatı doldururken yapılan hata nedeni ile yeni ruhsat bedeli ödemek zorunda kalmaları.

Şikayetvar'ın haberine göre; ruhsat doldurulurken "S" harfi yerine "5" rakamının yazılması ya da "0" rakamı yerine "O" harfinin yazılması birçok araç sahibine pahalıya patladı. Bu durumu araç muayenesinde öğrenenler bu hatayı gidermek için ruhsatlarını yeniletmek zorunda kalıyorlar ve yeniletmek için bedel ödemek zorunda kalıyorlar. İşte araç sahiplerinin gönderdiği şikayetlerden bazıları şöyle:

BİR HARF PAHALIYA MAL OLDU

"Balıkesir'den bir araba aldım ruhsatım posta ile geldi 2 ay sonra muayenesi geldiği için TÜVTURK'e gittim. Bana aracımın muayeneden geçmediğini sebebinin de ruhsatın bir harfinin eksik yazıldığını belirttiler. Bunun üzerine ruhsat da ilgili değişiklik için Emniyete başvurdum. Benden bu işlem için 60 TL civarında para talep ettiler. Şimdi Emniyet'te bir memurun dikkatsizliğinin hatasını ben mi ödeyeceğim? Emniyet kendi hatası için bizden nasıl para alabilir ki?"

"Aracımın ruhsatında yazan şasi numarası ile araca şasi numarasının aynı olmadığını, harf hatası olduğunu, muayeneye gittiğimde öğrendim. Adımıza belge düzenlendi ve ruhsatın değişmesi gerektiği iletildi. Bu işlemler için hatalı evrak düzenleyerek bana teslim eden ve bu hatayı bildiği halde müşterilerine bilgi vermeyerek mağdur eden, bayinden şikayetçi olduğumu iletir, mağduriyetimin giderilmesi için bilgilerinize sunarım."

RUHSATI ALDIĞINIZDA MUTLAKA BUNLARI YAPIN!

Gelen şikayetler üzerine Şikayetvar uzmanları, "Şasi numarası ve motor numarası araç hakkında size en güvenli bilgileri sağlayacak olan numaralardır. Genellikle şasi numarasın aracın kaporta bölümünde görülebilir bir alanda olur ve 17 haneli bir numaradır. Motor numarası ise genellikle motorun üzerinde bulunur.Yapmanız gereken bu numaraların aracın ruhsatında olan şasi numarası ve motor numarası ile aynı numaralar olduğundan emin olmaktır. Ruhsatınızı ilk aldığınızda her bilgiyi sizde kontrol edin. Hata görmenizi durumunda hemen yetkiliyi uyarın ve hatayı yeni bir belge ile düzenleyerek gidermesini söyleyin, zira belge üzerinde değişiklik yapılamıyor. Diyelim ki geç fark ettiniz o zamanda Trafik tescil biriminde bulunan Hatalı İşlem Birimi'ne başvurun ve hatalı ruhsatı gösterin" şeklinde uyardı.

Bu haber 4,172 kez okundu.

Mutluluk kaç para eder?24 Nisan 2014 23:36
İngiliz araştırmacılar, mutluluğa ilk kez maddi değer biçti. Buna göre, en çok dans etmek mutlu ediyor. Dansın verdiği mutluluk ise 6 bin liraya eşdeğer.
İstanbul'a çamur yağdı24 Nisan 2014 23:01
İstanbul'da sabah saatlerinden itibaren aralıklı olarak yağan yağmur, öğleden sonra havadaki toz bulutuyla birleşince, yerini çamura bıraktı.
İstanbul'da çamur yağdı24 Nisan 2014 22:47
İstanbul'da sabah saatlerinden itibaren aralıklı olarak yağan yağmur, öğleden sonra havadaki toz bulutuyla birleşince, yerini çamura bıraktı.
Kalbi olan izlemesin! Bu bir çılgınlık24 Nisan 2014 22:12
Fransız Vince Reffet ve Fred Fugan, dünyanın en yüksek binası olan Burç Halife'nin tepesinden serbest atlayış yaptı.
Şırnak'ta trafik kazası: 7 yaralı24 Nisan 2014 21:46
Şırnak'ta meydana gelen trafik kazasında 3'ü polis olmak üzere 7 kişi yaralandı.
Yüksekova'da korkunç kaza!24 Nisan 2014 21:02
Hakkari'nin Yüksekova ilçesinde meydana gelen trafik kazasında 8 yaşındaki bir çocuk hayatını kaybetti.
Hatayı bulunca 12 bin doları kaptı24 Nisan 2014 21:00
Ankara Sincan ilçesinde lise öğrencisi Gökay Gündoğan (19), 10 kez sosyal paylaşım sitesi Facebook'un güvenlik açığını bulup 12 bin dolar ödül aldı. Gündoğan aynı zamanda, Facebook 2013 ve 2014 Whitehat Thank'a (Teşekkür Listesi) ismini yazdırdı.
Yayladağı'na 2 top mermisi düştü!24 Nisan 2014 19:52
Suriye'den atıldığı değerlendirilen 2 top mermisi, Yayladağı ilçesine bağlı Kösrelik Mahallesi yakınlarındaki boş bir alana düştü.
87 polisin yeri değişti24 Nisan 2014 19:44
Bursa'da, 17 Aralık operasyonu sonrası İl Emniyet Müdürlüğü'ndeki görev değişiklikleri devam ediyor.
İnşaat iskelesinden düşen 2 işçi hayatını kaybetti24 Nisan 2014 19:29
İzmir'in Çiğli ilçesinde 7. kattaki inşaat iskelesinden düşen 2 işçi hayatını kaybetti. Ölen işçilerin yakınları olay yerinde sinir krizi geçirdi.
Adana'da akıl almaz olay!24 Nisan 2014 19:29
Adana'da 21 yaşındaki Mehmet Nurullah Kaymaz, cep telefonunu şart ettiği cihazın kısa devre yapması sonucu TIR'da çıkan yangında ağır yaralandı.
Hariri'nin emanetine sahip çıkıyor24 Nisan 2014 18:50
Hüseyin İpek, Muhammet Hariri'yi anlattı!
Taziye dilemek zaafiyet demek değildir!Kalbi olan izlemesin! Bu bir çılgınlıkSavaşmaya hazırız!AK Parti kimi C.Başkanı olarak görmek istiyor?Gül ile Erdoğan'ın görüşmesi sona erdi400 yıllık hastalığın sırrı çözüldüHalaçoğlu'na belgeli cevapBaşbakan’a hakaret eden İMİB yöneticileri istifa etti!MHP'li vekilin Erdoğan iddiasına yanıt CHP’den!Bu Video Paylaşım Rekoru Kırıyor!Mastır ve doktora öğrencilerine askerlik şoku!Türkiye Ermenileri Patrikliği: Taziyeyi sevgiyle kabul ediyoruz!Çanakkale Kara Savaşları'nın 99. YılıAslan Domuzu Böyle Parçaladı!Putin'den şaşırtan açıklama‘Made in Turkey‘ F-35‘lere dünyadan sipariş yağıyor!AÖF ara sınav soru ve cevap anahtarı yayınlandı!Tüm Manşetler
Terminatör geri dönüyor
Mutluluk kaç para eder?
Çin'den Filistin açıklaması
iPhone'a öyle bir özellik geldi ki...
Kapalıçarşı'da altın fiyatları
BMW'nin yeni canavarı büyülüyor
Bilecik'te arı faciası: 1 ölü
İstanbul'a çamur yağdı
BM'den Ukrayna açıklaması
İstanbul'da çamur yağdı
Taziye dilemek zaafiyet demek değildir!
Galaxy S5'ten büyük iddia!
BM'den kimyasal silah açıklaması!
Kalbi olan izlemesin! Bu bir çılgınlık
Gül "Dünyanın en etkili 100 kişisi' arasında
Şırnak'ta trafik kazası: 7 yaralı
Dev iPhone'dan kötü haber!
Vodafone Cup'a Kartal damgası
'Erdoğan'ın söylediklerine uydum'
Yüksekova'da korkunç kaza!
Hatayı bulunca 12 bin doları kaptı
Samsung'un bombası yok satıyor!
Savaşmaya hazırız!
Tottenham Moyes'un peşinde
Kerry'den flaş Erdoğan açıklaması
Kadın askerler Kim için ağladı!
Karabükspor'un yasağı kaldırıldı!
AK Parti kimi C.Başkanı olarak görmek istiyor?
Rusya'ya tarihi ayar!
Gül ile Erdoğan'ın görüşmesi sona erdi
Yayladağı'na 2 top mermisi düştü!
87 polisin yeri değişti
Balıkesirspor'da hedef Süper Lig
400 yıllık hastalığın sırrı çözüldü
Önce yüzü sonra bahtı değişti
A Milliler'in rakibi Brezilya
Adana'da akıl almaz olay!
İnşaat iskelesinden düşen 2 işçi hayatını kaybetti
Halaçoğlu'na belgeli cevap
ÇAYKUR'dan bir ilk! Artık bunu da üretecek
Hariri'nin emanetine sahip çıkıyor
Ağrı'da terör örgütüne operasyon
6 ülkeden Rusya'ya yaptırım
Tahkim Kurulu, Fenerbahçe'nin cezasını onadı
Borsa günü düşüşle kapattı
Nokia'nın ismi değişiyor!
Barca'da Arda sesleri yükseliyor!
Vali Mutlu'dan Taksim için son söz
Galatasaray'a iki kötü haber birden!
İsrail Filistin ile barış anlaşmasını askıya aldı
Rektörü 17 Aralık Operasyonuyla dolandırdılar
PFDK'dan Aysal'a şok ceza
"Sahte delil" haberlerine yalanlama!
G.Saray'da Melo ve Semih şoku!
CHP'den içkili mekanlar için yeni önerge