Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

17 kişinin öldüğü kazanın nedeni belli oldu Davutoğlu AK Parti kampında konuşuyor Türkiye’yi rahatlatan anlaşma imzalandı Hakan TunaYaseminler altında!
Bir harf pahalıya mal oldu
Bir harf pahalıya mal oldu
4 Mayıs 2013 Cumartesi 13:48
Güncellenme Tarihi 4 Mayıs 2013 Cumartesi 13:52
Ruhsata işlenen şase numarasındaki harf hatası araç sahibine pahalıya patladı.

Araç muayenesi sırasında motor üzerindeki şase numarası ile ruhsatta bulunan şase numarası arasında 1 hanenin yanlış yazılması nedeni ile birçok araç sahibi muayeneden geçemedi. Araç sahiplerinin asıl şikayetleri ise ruhsatı doldururken yapılan hata nedeni ile yeni ruhsat bedeli ödemek zorunda kalmaları.

Şikayetvar'ın haberine göre; ruhsat doldurulurken "S" harfi yerine "5" rakamının yazılması ya da "0" rakamı yerine "O" harfinin yazılması birçok araç sahibine pahalıya patladı. Bu durumu araç muayenesinde öğrenenler bu hatayı gidermek için ruhsatlarını yeniletmek zorunda kalıyorlar ve yeniletmek için bedel ödemek zorunda kalıyorlar. İşte araç sahiplerinin gönderdiği şikayetlerden bazıları şöyle:

BİR HARF PAHALIYA MAL OLDU

"Balıkesir'den bir araba aldım ruhsatım posta ile geldi 2 ay sonra muayenesi geldiği için TÜVTURK'e gittim. Bana aracımın muayeneden geçmediğini sebebinin de ruhsatın bir harfinin eksik yazıldığını belirttiler. Bunun üzerine ruhsat da ilgili değişiklik için Emniyete başvurdum. Benden bu işlem için 60 TL civarında para talep ettiler. Şimdi Emniyet'te bir memurun dikkatsizliğinin hatasını ben mi ödeyeceğim? Emniyet kendi hatası için bizden nasıl para alabilir ki?"

"Aracımın ruhsatında yazan şasi numarası ile araca şasi numarasının aynı olmadığını, harf hatası olduğunu, muayeneye gittiğimde öğrendim. Adımıza belge düzenlendi ve ruhsatın değişmesi gerektiği iletildi. Bu işlemler için hatalı evrak düzenleyerek bana teslim eden ve bu hatayı bildiği halde müşterilerine bilgi vermeyerek mağdur eden, bayinden şikayetçi olduğumu iletir, mağduriyetimin giderilmesi için bilgilerinize sunarım."

RUHSATI ALDIĞINIZDA MUTLAKA BUNLARI YAPIN!

Gelen şikayetler üzerine Şikayetvar uzmanları, "Şasi numarası ve motor numarası araç hakkında size en güvenli bilgileri sağlayacak olan numaralardır. Genellikle şasi numarasın aracın kaporta bölümünde görülebilir bir alanda olur ve 17 haneli bir numaradır. Motor numarası ise genellikle motorun üzerinde bulunur.Yapmanız gereken bu numaraların aracın ruhsatında olan şasi numarası ve motor numarası ile aynı numaralar olduğundan emin olmaktır. Ruhsatınızı ilk aldığınızda her bilgiyi sizde kontrol edin. Hata görmenizi durumunda hemen yetkiliyi uyarın ve hatayı yeni bir belge ile düzenleyerek gidermesini söyleyin, zira belge üzerinde değişiklik yapılamıyor. Diyelim ki geç fark ettiniz o zamanda Trafik tescil biriminde bulunan Hatalı İşlem Birimi'ne başvurun ve hatalı ruhsatı gösterin" şeklinde uyardı.

Bu haber 4,215 kez okundu.

17 kişinin öldüğü kazanın nedeni belli oldu01 Kasım 2014 11:46
Isparta'da 17 kişinin hayatını kaybettiği kazadan sağ olarak kurtulan Veli Turgut, olayda hayatını kaybeden midibüsün şoförünün kazadan önce 'fren tutmuyor' diye bağırdığını söyledi.
Gülerce: Cemaatin savaşı kazanma şansı yok, dağılır!01 Kasım 2014 11:16
Hüseyin Gülerce, "Hükümet şu anda Hizmet Hareketi'ni bitirmek için tüm cephelerde çok ciddi savaş veriyor" diyerek, cemaatın bu "savaşı" kazanma şansının olmadığını söyledi.
Sosyal yardımlara paralel el uzatılmış01 Kasım 2014 11:00
Paralel çetenin sosyal yardım kurumlarında bulunan adamları sayesinde yardımları istedikleri gibi yönlendirdiği belirlendi.
Evinden 5 kamyon çöp çıkartıldı01 Kasım 2014 10:45
Adana'nın Ceyhan ilçesinde, evinden 5 kamyon çöp çıkarılan emekli öğretmenin, banka hesabında 121 bin lira olduğu belirlendi.
Ümraniye'de sıcak saatler! Özel harekat bölgede01 Kasım 2014 10:26
Ümraniye'de polisin silahını alan bir kişi, havaya ateş açarak etrafındakilere korku dolu anlar yaşattı.
Türkiye'de 300 'Ermenek' var01 Kasım 2014 09:48
Ermenek ile gündeme gelen ve Çalışma Bakanı Çelik’in 'Kapatılmaları gerekir” dediği küçük madenlerin sayısı 300 civarında. Yıllık üretime katkıları binde 1. Sermayeleri yetersiz olduğu için yatırım yapmıyorlar.
Cübbeli Ahmet Hoca Ermenek'teki maden faciasını yorumladı01 Kasım 2014 09:27
Cübbeli Ahmet Hoca Karaman'ın Ermenek ilçesinde yaşanan maden kazasına ilişkin konuştu.
Ermenek'te çalışmalar aralıksız devam ediyor01 Kasım 2014 09:18
AFAD, Ermenek'teki maden ocağındaki çalışmalara toplam 627 kişilik bir ekip ve 138 araçla ara verilmeden devam edildiğini bildirdi.
Park halindeki 5 aracı kundakladılar01 Kasım 2014 09:08
Beyoğlu'nda park halindeki 5 araç, kimliği belirsiz kişi ya da kişiler tarafından benzin poşetleri kullanılarak kundaklandı
Metrobüs yolunda kaza: 1 ölü01 Kasım 2014 09:08
Zeytinburnu'nda metrobüs yolundan karşıya geçmek isteyen geç, metrobüsün çarpması sonucu hayatını kaybetti.
Nişan dönüşü kaza: 17 yaralı01 Kasım 2014 09:06
Bolu'da nişandan dönenleri taşıyan minibüs ile cipin çarpışması sonucu 17 kişi yaralandı.
Beyoğlu'nda 5 araç kundaklandı01 Kasım 2014 09:06
İstanbul Beyoğlu'nda park halindeki 5 araç, benzin poşetleri kullanılarak kundaklandı.
Sony, 3 aylık net zararını açıkladı
17 kişinin öldüğü kazanın nedeni belli oldu
Kılıçdaroğlu ve Baykal kahvaltıda buluştu
Davutoğlu AK Parti kampında konuşuyor
Hakan Çalhanoğlu'na 25 milyon euro
Obama ile Pentagon arasında Esad çatlağı
Gülerce: Cemaatin savaşı kazanma şansı yok, dağılır!
Erdoğan'a büyük terbiyesizlik!
Biden, Anastasiades ile görüştü
Türkiye’yi rahatlatan anlaşma imzalandı
Tırlara ateş açan şahsa 10.5 yıl hapis
12 Taliban öldürüldü
Sosyal yardımlara paralel el uzatılmış
CHP'den ayrılanlar İşçi Partisi'ne gidiyor!
Yarsuvat ilk kez böyle konuştu! Ersun Yanal...
Evinden 5 kamyon çöp çıkartıldı
Kılıçdaroğlu ve Baykal kahvaltıda buluştu
Ümraniye'de sıcak saatler! Özel harekat bölgede
'Ateşkes yok, kızları evlendirdik'
Android'in mimarı Google'ı terk etti
Türkiye'de 300 'Ermenek' var