Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Bakanlığın talimatıyla o ilçeye girmek yasak DESAM'dan çözüm sürecine tam destek! İşte Sümeyye Erdoğan'ın yeni görevi Prof. Dr. Erol GökaYeni denizin balıklarıyız
Bir harf pahalıya mal oldu
Bir harf pahalıya mal oldu
4 Mayıs 2013 Cumartesi 13:48
Güncellenme Tarihi 4 Mayıs 2013 Cumartesi 13:52
Ruhsata işlenen şase numarasındaki harf hatası araç sahibine pahalıya patladı.

Araç muayenesi sırasında motor üzerindeki şase numarası ile ruhsatta bulunan şase numarası arasında 1 hanenin yanlış yazılması nedeni ile birçok araç sahibi muayeneden geçemedi. Araç sahiplerinin asıl şikayetleri ise ruhsatı doldururken yapılan hata nedeni ile yeni ruhsat bedeli ödemek zorunda kalmaları.

Şikayetvar'ın haberine göre; ruhsat doldurulurken "S" harfi yerine "5" rakamının yazılması ya da "0" rakamı yerine "O" harfinin yazılması birçok araç sahibine pahalıya patladı. Bu durumu araç muayenesinde öğrenenler bu hatayı gidermek için ruhsatlarını yeniletmek zorunda kalıyorlar ve yeniletmek için bedel ödemek zorunda kalıyorlar. İşte araç sahiplerinin gönderdiği şikayetlerden bazıları şöyle:

BİR HARF PAHALIYA MAL OLDU

"Balıkesir'den bir araba aldım ruhsatım posta ile geldi 2 ay sonra muayenesi geldiği için TÜVTURK'e gittim. Bana aracımın muayeneden geçmediğini sebebinin de ruhsatın bir harfinin eksik yazıldığını belirttiler. Bunun üzerine ruhsat da ilgili değişiklik için Emniyete başvurdum. Benden bu işlem için 60 TL civarında para talep ettiler. Şimdi Emniyet'te bir memurun dikkatsizliğinin hatasını ben mi ödeyeceğim? Emniyet kendi hatası için bizden nasıl para alabilir ki?"

"Aracımın ruhsatında yazan şasi numarası ile araca şasi numarasının aynı olmadığını, harf hatası olduğunu, muayeneye gittiğimde öğrendim. Adımıza belge düzenlendi ve ruhsatın değişmesi gerektiği iletildi. Bu işlemler için hatalı evrak düzenleyerek bana teslim eden ve bu hatayı bildiği halde müşterilerine bilgi vermeyerek mağdur eden, bayinden şikayetçi olduğumu iletir, mağduriyetimin giderilmesi için bilgilerinize sunarım."

RUHSATI ALDIĞINIZDA MUTLAKA BUNLARI YAPIN!

Gelen şikayetler üzerine Şikayetvar uzmanları, "Şasi numarası ve motor numarası araç hakkında size en güvenli bilgileri sağlayacak olan numaralardır. Genellikle şasi numarasın aracın kaporta bölümünde görülebilir bir alanda olur ve 17 haneli bir numaradır. Motor numarası ise genellikle motorun üzerinde bulunur.Yapmanız gereken bu numaraların aracın ruhsatında olan şasi numarası ve motor numarası ile aynı numaralar olduğundan emin olmaktır. Ruhsatınızı ilk aldığınızda her bilgiyi sizde kontrol edin. Hata görmenizi durumunda hemen yetkiliyi uyarın ve hatayı yeni bir belge ile düzenleyerek gidermesini söyleyin, zira belge üzerinde değişiklik yapılamıyor. Diyelim ki geç fark ettiniz o zamanda Trafik tescil biriminde bulunan Hatalı İşlem Birimi'ne başvurun ve hatalı ruhsatı gösterin" şeklinde uyardı.

Bu haber 4,183 kez okundu.

Polisten uyarılı bayram tebriği!02 Ekim 2014 11:18
Polis bayram tatili öncesi vatandaşlara uyarılarında yazıldığı tebrik kartı verdi.
Şampiyonlar Ligi'nde son durum02 Ekim 2014 11:05
UEFA Şampiyonlar Ligi gruplarında ikinci hafta maçları tamamlandı.
ÖSYM sonuç ekranında tek bir isim!02 Ekim 2014 11:04
LYS 2014 sonuçlarına bakan herkes,"Bu adam kim" sorusunu soruyor.
Bayram trafiği erken başladı!02 Ekim 2014 10:57
Kurban Bayramı'nı memleketlerinde geçirmek isteyenler trafiğe takılmamak için erkenden yollara düştü.
Öcalan çözüm karşıtlarını yine hayal kırıklığına uğrattı!02 Ekim 2014 10:55
HDP heyeti dün İmralı Adası’nda gerçekleştirdikleri görüşmenin ardından, Öcalan’ın kamuoyuna aktarılmasını istediği mesajı açıkladılar. Öcalan gönderdiği mesaj ile çözüm karşıtlarını yine hayal kırıklığına uğrattı.
Bakanlığın talimatıyla o ilçeye girmek yasak02 Ekim 2014 10:53
İçişleri Bakanlığı, valiliklere, Suruç’a gidişlerin “tehlikeli sonuçlar doğurabileceği” gerekçesiyle engellenmesi talimatı verdi.
Hac parası kül oldu02 Ekim 2014 10:49
Düzce'nin İstilli köyünde sabaha karşı iki katlı bir evde çıkan yangında, İsmail Yıldız'ın hacca gitmek için biriktirdiği paraları da evle birlikte yandı.
DESAM'dan çözüm sürecine tam destek!02 Ekim 2014 10:43
DESAM (Demokrasi ve Eğitim Stratejik Araştırmalar Merkezi) Başkanı Gürkan Avcı, “Türkiye Çözüm Süreci ve Başkanlık Sistemi konusunda asla geri adım atmamalıdır” dedi.
55 öğrenci hastaneye kaldırıldı02 Ekim 2014 10:41
Osmaniye'de Remzi Özer Yatılı Bölge Ortaokulu'nun (YİBO) yurdunda kalan 55 öğrenci, gıda zehirlenmesi şüphesiyle hastanelere kaldırıldı.
Bolu Dağı'nda trafik denetimleri arttırıldı02 Ekim 2014 10:40
Bolu Emniyet Müdürlüğü ekipleri, Kurban Bayramı tatilinde Bolu Dağı'ndaki trafik denetimlerini arttıracak.
HSYK Kararı Resmi Gazetede yayımlandı02 Ekim 2014 10:24
Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulunca (HSYK), ilk defa birinci sınıfa ayrılma incelemesine tabi tutulan adli ve idari yargı hakim ile Cumhuriyet başsavcı ve savcılarının adları, Resmi Gazetede yayımlandı.
Hastanelerde sistem çöktü02 Ekim 2014 10:16
Sabah saat 08:00'den saat 10:00'a kadar Türkiye genelindeki 17 hastanede SGK barkod sistemindeki arızalar nedeniyle hastalar tedavi olamadı. Arıza sonucu randevu alan hastaların tedavi işlemleri yapılamaması nedeniyle Hastanelerde kuyruklar oluştu.
Polisten uyarılı bayram tebriği!
Kiliseye izin verilen Küba'da cami yasak
Devlet içinde Kürtlerin imhasından medet umanlar var!
Hindistan ve ABD anlaştı
Çalışanlar dikkat! Maaş hesabında devrim
Şampiyonlar Ligi'nde son durum
ÖSYM sonuç ekranında tek bir isim!
Bayram trafiği erken başladı!
Öcalan çözüm karşıtlarını yine hayal kırıklığına uğrattı!
Bakanlığın talimatıyla o ilçeye girmek yasak
Öz kızını 12 yıl sakladı!
Hac parası kül oldu
Zaman Gazetesi başörtüsünü unuttu!
Yolsuzluk istifası hükümeti dağıttı
Ay'da gizli geometrik şekiller bulundu
DESAM'dan çözüm sürecine tam destek!
55 öğrenci hastaneye kaldırıldı
Bolu Dağı'nda trafik denetimleri arttırıldı
Galatasaray'da Abdürrahim Albayrak şoku!
Antarktika'nın erimesi yerçekimini zayıflatıyor
Redhack FBI'ın oyuncağı olmuş!
HSYK Kararı Resmi Gazetede yayımlandı
15 şehirde protestolar düzenlendi
Hastanelerde sistem çöktü
Hong Kong'da gösterilerin dozu artacak
Macarlar Muhteşem Yüzyıl için miting yapıyor
Bu hafta 5 film vizyona girecek
Stoch dönüyor, o gidiyor!
Borsa güne artıda başladı
Kamyon kasasında 10 kişi yaşıyorlar
IŞİD'le ilgili tezkere oylaması bugün Meclis'te
Selçuk niye oynamadığını açıkladı!
Tottenham Beşiktaş maçı ne zaman hangi kanalda?
Kaçırdığı kızını 12 yıl boyunca sakladı
Yol çöktü böyle oldu!
Cameron'un Türkiye ziyareti ertelendi