Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Bakan Ala: Suç işleyenin yanına kalmaz Zaman Gazetesi'nde kan kaybı sürüyor! Kritik açıklama bugün mü yapılacak? Celal KazdağlıSeni 'Biji Obama'ya
kim mahkum etti?
Bir harf pahalıya mal oldu
Bir harf pahalıya mal oldu
4 Mayıs 2013 Cumartesi 13:48
Güncellenme Tarihi 4 Mayıs 2013 Cumartesi 13:52
Ruhsata işlenen şase numarasındaki harf hatası araç sahibine pahalıya patladı.

Araç muayenesi sırasında motor üzerindeki şase numarası ile ruhsatta bulunan şase numarası arasında 1 hanenin yanlış yazılması nedeni ile birçok araç sahibi muayeneden geçemedi. Araç sahiplerinin asıl şikayetleri ise ruhsatı doldururken yapılan hata nedeni ile yeni ruhsat bedeli ödemek zorunda kalmaları.

Şikayetvar'ın haberine göre; ruhsat doldurulurken "S" harfi yerine "5" rakamının yazılması ya da "0" rakamı yerine "O" harfinin yazılması birçok araç sahibine pahalıya patladı. Bu durumu araç muayenesinde öğrenenler bu hatayı gidermek için ruhsatlarını yeniletmek zorunda kalıyorlar ve yeniletmek için bedel ödemek zorunda kalıyorlar. İşte araç sahiplerinin gönderdiği şikayetlerden bazıları şöyle:

BİR HARF PAHALIYA MAL OLDU

"Balıkesir'den bir araba aldım ruhsatım posta ile geldi 2 ay sonra muayenesi geldiği için TÜVTURK'e gittim. Bana aracımın muayeneden geçmediğini sebebinin de ruhsatın bir harfinin eksik yazıldığını belirttiler. Bunun üzerine ruhsat da ilgili değişiklik için Emniyete başvurdum. Benden bu işlem için 60 TL civarında para talep ettiler. Şimdi Emniyet'te bir memurun dikkatsizliğinin hatasını ben mi ödeyeceğim? Emniyet kendi hatası için bizden nasıl para alabilir ki?"

"Aracımın ruhsatında yazan şasi numarası ile araca şasi numarasının aynı olmadığını, harf hatası olduğunu, muayeneye gittiğimde öğrendim. Adımıza belge düzenlendi ve ruhsatın değişmesi gerektiği iletildi. Bu işlemler için hatalı evrak düzenleyerek bana teslim eden ve bu hatayı bildiği halde müşterilerine bilgi vermeyerek mağdur eden, bayinden şikayetçi olduğumu iletir, mağduriyetimin giderilmesi için bilgilerinize sunarım."

RUHSATI ALDIĞINIZDA MUTLAKA BUNLARI YAPIN!

Gelen şikayetler üzerine Şikayetvar uzmanları, "Şasi numarası ve motor numarası araç hakkında size en güvenli bilgileri sağlayacak olan numaralardır. Genellikle şasi numarasın aracın kaporta bölümünde görülebilir bir alanda olur ve 17 haneli bir numaradır. Motor numarası ise genellikle motorun üzerinde bulunur.Yapmanız gereken bu numaraların aracın ruhsatında olan şasi numarası ve motor numarası ile aynı numaralar olduğundan emin olmaktır. Ruhsatınızı ilk aldığınızda her bilgiyi sizde kontrol edin. Hata görmenizi durumunda hemen yetkiliyi uyarın ve hatayı yeni bir belge ile düzenleyerek gidermesini söyleyin, zira belge üzerinde değişiklik yapılamıyor. Diyelim ki geç fark ettiniz o zamanda Trafik tescil biriminde bulunan Hatalı İşlem Birimi'ne başvurun ve hatalı ruhsatı gösterin" şeklinde uyardı.

Bu haber 4,195 kez okundu.

Gördüklerimizi tarihe not düştük21 Ekim 2014 17:50
Mısır, Gazze ve Suriye'de yaşanan savaş esnasında görevli muhabirlerin yazı ve fotoğraflarından oluşan AA Oradaydı kitap serisi, tarihe tanıklık etmiş bir hafıza projesi.
28 gündür annesini bekliyor21 Ekim 2014 17:49
Rize’de odun toplamak için gittiği sahilde dalgalara kapılarak kaybolduğu sanılan annesini bulmak için 28 gündür sahilde dolaşan Arzu Sağlam, görenlerin yüreğini burkuyor.
'20. yüzyılı kaosa kalabalık ordular soktu'21 Ekim 2014 17:44
Çanakkale Savaşları’nın 100’ncü yılı etkinliklerine katılan Tarihçi Prof. Dr. İlber Ortaylı, 20'nci yüzyılı kaosa, toplanan kalabalık orduların soktuğunu söyledi.
Arınç'ı üzen Bursa tespiti21 Ekim 2014 17:40
Başbakan Yardımcısı Arınç, uyuşturucu ile mücadelede görev alacak narkotimlere ilişkin bilgi verdi. Arınç'ın Bursa vurgusu dikkat çekti.
Feci kaza: Aynı aileden 4 ölü21 Ekim 2014 17:39
Bitlis'in Tatvan İlçesi'nin Alan Köyü yakınlarında bir otomobilin takla atarak dereye uçması sonucu aynı aileden 4 kişi öldü.
Bakan Ala: Suç işleyenin yanına kalmaz21 Ekim 2014 17:26
İçişleri Bakanı Ala, yasa dışı dinlemelerle ilgili "paralel yapı" iddialarına yönelik başlatılan operasyona ilişkin, "Suç işleyen hiç kimsenin yanına, bu kalmaz" dedi.
Ağaç bahaneli cami düşmanlığı!21 Ekim 2014 17:25
Son günlerde bazı medya organlarında yer alan Üsküdar’daki Validebağ Korusu’nun imara açılacağı ve burada inşaat yapılacağı iddialarına hem İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nden hem de Üsküdar Belediyesi’nden yalanlama geldi.
Uçak kazası davası yine ertelendi21 Ekim 2014 17:21
Isparta'da 2007 yılında meydana gelen uçak kazasıyla ilgili davanın görülmesine devam edildi.
Emine Erdoğan Suriyeli kadınlarla buluştu21 Ekim 2014 17:21
Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan, çadır kentte Suriyeli kadınlarla buluştu.
"Yargı paketi" alt komisyona sevk edildi21 Ekim 2014 16:54
Katalog suçları genişleten, makul şüphe üzerine arama kararı, hakim ve savcı maaşlarında artış, soruşturma dosyasına erişimde düzenlemeler içeren yargı paketi alt komisyona sevk edildi.
'Henüz kimse geçmedi'21 Ekim 2014 16:49
Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, Peşmerge güçlerinin henüz Türkiye üzerinden Kobani'ye geçmediğini, görüşmelerin devam ettiğini söyledi.
ATM dolandırıcısı polisi bile şaşırttı!21 Ekim 2014 16:46
Antalya’da döviz işlemlerinde banka otomatik para çekme makinelerinde (ATM) sistem açığından yararlanarak 15 bin lira dolandırdığı ileri sürülen 39 yaşındaki E.A., suçüstü yakalandı
New York borsası yükselişle açıldı
Yanardağ patlaması korkuttu
Prandelli'nin yerine Pin geldi
Muğlaspor'da büyük coşku
'Kazanmayı alışkanlık haline getireceğiz'
Banksy geri döndü
Gördüklerimizi tarihe not düştük
28 gündür annesini bekliyor
'20. yüzyılı kaosa kalabalık ordular soktu'
Star TV'de 4 program yayından kaldırıldı
Ebola 15 dakikada tespit edilebilecek
Çiçekçi Kız'a onur ödülü
Motorine indirim geldi!
Arınç'ı üzen Bursa tespiti
Feci kaza: Aynı aileden 4 ölü
Olay büyüyor! Alman savcıdan açıklama!
'Her şey Arnavutluk tarafından başlatıldı'
İran'dan Suudi Arabistan'a çağrı
Galatasaray o haberleri yalanladı!
ÖSO'dan silah yardımına tepki
Bakan Ala: Suç işleyenin yanına kalmaz
Ağaç bahaneli cami düşmanlığı!
Emine Erdoğan Suriyeli kadınlarla buluştu
Uçak kazası davası yine ertelendi
Kars'ta "Afrika hastalığı" şüphesi
Manisaspor'da Taşkın dönemi
Nijerya'dan sevindiren haber
Drogba'dan Costa'ya övgü
Borussia Dortmund İstanbul'da
Zaman Gazetesi'nde kan kaybı sürüyor!
Kritik açıklama bugün mü yapılacak?
Feci patlama: 12 ölü
Tıpta çığır açacak gelişme!
Alex unutamadığı 10 maçı açıkladı
"Yargı paketi" alt komisyona sevk edildi
'Henüz kimse geçmedi'
ATM dolandırıcısı polisi bile şaşırttı!