Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Doğalgaza zam yapılacak mı? Gazze için 8 gündür yürüyorlar Gazze'de mehmetçiğin de kanı vardır Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
Bir harf pahalıya mal oldu
Bir harf pahalıya mal oldu
4 Mayıs 2013 Cumartesi 13:48
Güncellenme Tarihi 4 Mayıs 2013 Cumartesi 13:52
Ruhsata işlenen şase numarasındaki harf hatası araç sahibine pahalıya patladı.

Araç muayenesi sırasında motor üzerindeki şase numarası ile ruhsatta bulunan şase numarası arasında 1 hanenin yanlış yazılması nedeni ile birçok araç sahibi muayeneden geçemedi. Araç sahiplerinin asıl şikayetleri ise ruhsatı doldururken yapılan hata nedeni ile yeni ruhsat bedeli ödemek zorunda kalmaları.

Şikayetvar'ın haberine göre; ruhsat doldurulurken "S" harfi yerine "5" rakamının yazılması ya da "0" rakamı yerine "O" harfinin yazılması birçok araç sahibine pahalıya patladı. Bu durumu araç muayenesinde öğrenenler bu hatayı gidermek için ruhsatlarını yeniletmek zorunda kalıyorlar ve yeniletmek için bedel ödemek zorunda kalıyorlar. İşte araç sahiplerinin gönderdiği şikayetlerden bazıları şöyle:

BİR HARF PAHALIYA MAL OLDU

"Balıkesir'den bir araba aldım ruhsatım posta ile geldi 2 ay sonra muayenesi geldiği için TÜVTURK'e gittim. Bana aracımın muayeneden geçmediğini sebebinin de ruhsatın bir harfinin eksik yazıldığını belirttiler. Bunun üzerine ruhsat da ilgili değişiklik için Emniyete başvurdum. Benden bu işlem için 60 TL civarında para talep ettiler. Şimdi Emniyet'te bir memurun dikkatsizliğinin hatasını ben mi ödeyeceğim? Emniyet kendi hatası için bizden nasıl para alabilir ki?"

"Aracımın ruhsatında yazan şasi numarası ile araca şasi numarasının aynı olmadığını, harf hatası olduğunu, muayeneye gittiğimde öğrendim. Adımıza belge düzenlendi ve ruhsatın değişmesi gerektiği iletildi. Bu işlemler için hatalı evrak düzenleyerek bana teslim eden ve bu hatayı bildiği halde müşterilerine bilgi vermeyerek mağdur eden, bayinden şikayetçi olduğumu iletir, mağduriyetimin giderilmesi için bilgilerinize sunarım."

RUHSATI ALDIĞINIZDA MUTLAKA BUNLARI YAPIN!

Gelen şikayetler üzerine Şikayetvar uzmanları, "Şasi numarası ve motor numarası araç hakkında size en güvenli bilgileri sağlayacak olan numaralardır. Genellikle şasi numarasın aracın kaporta bölümünde görülebilir bir alanda olur ve 17 haneli bir numaradır. Motor numarası ise genellikle motorun üzerinde bulunur.Yapmanız gereken bu numaraların aracın ruhsatında olan şasi numarası ve motor numarası ile aynı numaralar olduğundan emin olmaktır. Ruhsatınızı ilk aldığınızda her bilgiyi sizde kontrol edin. Hata görmenizi durumunda hemen yetkiliyi uyarın ve hatayı yeni bir belge ile düzenleyerek gidermesini söyleyin, zira belge üzerinde değişiklik yapılamıyor. Diyelim ki geç fark ettiniz o zamanda Trafik tescil biriminde bulunan Hatalı İşlem Birimi'ne başvurun ve hatalı ruhsatı gösterin" şeklinde uyardı.

Bu haber 4,176 kez okundu.

Hakim 49 polis hakkındaki kararını açıklandı29 Temmuz 2014 23:59
3. Sulh Ceza Hakimi İslam Çiçek, paralel yapı operasyonunda gözaltına alınan 49 polis hakkındaki kararı açıkladı
Gazze için 8 gündür yürüyorlar29 Temmuz 2014 20:58
Kayseri'de yaşayan Tokluman ailesi İsrail'in Gazze saldırılarını protesto etmek amacıyla yürüyüş başlattılar.
Polise taş atan çocuklara temizlik yaptırıldı29 Temmuz 2014 20:43
Şırnak Silopi'de polise taş atan çocuklar, belediye eş başkanının uyarısıyla gösteriye son verip caddede temizlik yaptı.
4 tutuklu ve hükümlü firar etti29 Temmuz 2014 19:57
Denizli'de D Tipi Kapalı Cezaevi'nden, biri tutuklu, 3'ü hükümlü toplam 4 kişi, duvardan atlayarak firar etti.
Kazalar bayramın tadını kaçırdı29 Temmuz 2014 19:07
Ramazan Bayramı başladığı 25 Temmuz'dan itibaren yurt genelinde meydana gelen trafik kazalarında 92 kişi öldü, 657 kişi yaralandı.
Rüştü Reçber'in villası yanıyordu29 Temmuz 2014 18:42
Maltepe Dragos'ta fundalık alanda çıkan yangın çevrede korku ve paniğe neden oldu.
Denize giren 4 kişi hayatını kaybetti29 Temmuz 2014 18:29
Sakarya'nın Karasu, Kocaali ve Kaynarca ilçelerinde dün ve bugün denize giren 4 kişi boğularak öldü.
Bonzai, bir genci daha komaya soktu29 Temmuz 2014 18:13
Zonguldak'ın Ereğli ilçesinde bonzai kullandığı iddia edilen bir genç komaya girdi.
Paralel soruşturmada önemli gelişme!29 Temmuz 2014 16:59
Paralel yapıya operasyon kapsamında gözaltına alınan polisleri için mahkeme açıklama yaptı.
Beykoz'da trafik faciası: 3 ölü29 Temmuz 2014 16:29
Beykoz Riva'da 2 otomobilin çarpışması sonucu 3 kişi öldü, 8 kişi de yaralandı.
Türk Kızılayı'ndan Gazze’ye 20 ton tıbbi yardım29 Temmuz 2014 16:17
Türk Kızılayı Genel Müdürü Dr. Mehmet Güllüoğlu, 20 ton tıbbi yardımın Gazze’ye girişinin başladığını belirtti.
Çileli tatil dönüşü yarın başlıyor29 Temmuz 2014 16:13
Şimdiden alarm verildi, polislerin tüm izinleri iptal edildi. Yarından itibaren binlerce İstanbullu'nun dönüşü bekleniyor.
Yalçın Ayhan'ın yeni takımı belli oldu
Gazze'de yıkılan ev sayısı
İhsanoğlu'ndan İstiklal Marşı skandalı!
İşte Hamas'ın ateşkes şartları!
Paralelcilerden 'Erdoğan cinlerle seçim kazanıyor' iddiası
Doğalgaza zam yapılacak mı?
İsrail katliama devam ediyor
Hakim 49 polis hakkındaki kararını açıklandı
Yahudi yazar ve bilimadamı Finkelstein gözaltına alındı
Davutoğlu'ndan Abbas ile Meşal ilişkisine dikkat
Şili Tel Aviv Büyükelçisi'ni geri çağırdı
İsrail'i protesto eden ünlü yazar gözaltına alındı
Kürt petrol tankeri için ABD'den şok karar
Scolari'nin yeni adresi belli oldu
Kanada Libya elçiliğini kapattı
Tarık için flaş transfer açıklaması!
Sincan Uygur Özerk Bölgesi'nde saldırı
Din işleri devletin işi değildir
DHKP-C'den Demirtaş'a saldırı, Kılıçdaroğlu'na izin!
Gazze için 8 gündür yürüyorlar
Rusya tek bir kanıt ortaya koyamadı
Halep'te Esed'e büyük darbe
İsrailli milletvekili Zuabi Meclisten uzaklaştırıldı
Polise taş atan çocuklara temizlik yaptırıldı
Bilic'ten yönetime transfer mesajı!
Gazze'de mehmetçiğin de kanı vardır
4 tutuklu ve hükümlü firar etti
Yıldız futbolcunun babası kaçırıldı
Almanya bu Türk'ü konuşuyor
Kazalar bayramın tadını kaçırdı
İşte Ebu Hudayr'ın katili!
Beşiktaş dev maça bu 11'le çıkacak
Rüştü Reçber'in villası yanıyordu
Gazze'de ölü sayısı 1158'e yükseldi
Meksika'da 6,3 büyüklüğünde deprem
Davutoğlu'ndan Gazze için üçlü görüşme
Denize giren 4 kişi hayatını kaybetti
Oscar ödüllü oyuncu: İsrail soykırım yapıyor
Yeni Mavi Marmara filosu yola çıkıyor!
Bonzai, bir genci daha komaya soktu
Bahçeli: IŞİD ne ise İsrail de o'dur
Barça'dan rekor gelir