Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Erdoğan ve Davutoğlu nikah şahitliği yaptı AK Parti'den genel seçim açıklaması! KPSS'ye girenler dikkat! Celal KazdağlıSeni 'Biji Obama'ya
kim mahkum etti?
PKK terör listesinden çıkarıldı!
PKK terör listesinden çıkarıldı!
23 Nisan 2013 Salı 17:47
Güncellenme Tarihi 23 Nisan 2013 Salı 18:24
Avrupa Konseyi PKK'yı terör örgütü listesinden çıkardı.

Avrupa Konseyi Parlamenter Meclisi (AKPM) Türkiye'yi, en az iki yıl daha siyasi denetimde tutma kararı aldı.

AKPM'nin Türkiye hakkındaki "siyasi denetim sonrası diyalog" raporu bugün Strasbourg'da düzenlenen genel kurul oturumunda tartışıldı. Tartışma sonrası oylanan karar tasarısı metni 35'e karşı 142 oyla kabul edildi. Oylamada 6 parlamenter çekimser kaldı.

Oylama sırasında AKPM'deki Türk heyeti üyesi Ertuğrul Kürkçü (BDP) tarafından sunulan bir değişiklik önergesiyle, "Ülkenin gelecekteki demokratik sistemini ve yönetim şeklini belirlemek Türk halkı ve Türkiye'nin karar vereceği bir konudur" cümlesi , "Ülkenin gelecekteki demokratik sistemini ve yönetim şeklini belirlemek Türkiye'nin kurumları ve vatandaşlarının karar vereceği bir konudur" şeklinde değiştirildi.

Yine Ertuğrul Kürkçü tarafından sunulan bir başka değişiklik önergesiyle, karar metnindeki "Kürt sorunu ve 40 binden fazla insanın ölümüne neden olan PKK terörizmi" ifadeleri , "Kürt sorunu ve Türk devleti ile PKK arasında 40 bin kişinin ölümüne neden olan mücadele" olarak değişti.

Oylama sırasında AKPM Siyasi Denetim Komisyonu tarafından sunulan bir diğer önergeyle de karar metnine Türkiye topraklarından çekilecek PKK'lılar için "aktivist" nitelemesi eklendi. AKPM Türkiye raportörü Fransız parlamenter Josette Durrieu, aktivist terimi seçiminin "terörist terimi için uluslararası planda benimsenmiş müşterek tanımlama bulunmamasından kaynaklandığını" söyledi.

Rapor ve karar metni AKPM üyesi Türk parlamenterleri de böldü. AKPM üyesi AK Partili parlamenterlerin çoğu karar aleyhinde oy kullandı. AKPM Türk heyeti başkanı Nursuna Memecan nihai oylamada çekimser kalmayı yeğledi. CHP'li üyelerden Deniz Baykal ve Gülsün Bilgehan karar metni lehinde oy kullanırken, Haluk Koç çekimser kaldı.

Kararda Türkiye'nin "siyasi dönüşümden geçtiği, jeopolitik ortamın özellikle hassas olduğu, yasal reform ve kurumsal dönüşüm süreci devam etse de henüz tamamlanmadığı" not ediliyor. Reform sürecinin Türkiye'yi "yeni bir Anayasa ve yeni bir siyasal rejim tanımlamasına" götürebileceğinin belirtildiği metinde, Türkiye'nin siyasi denetim sürecinin tamamen kapatılması veya devamına ilişkin kararın 2014 ve 2015 yıllarında yapılacak yerel, Cumhurbaşkanlığı ve genel seçimler sonrasında alınması isteniyor.

Türkiye'de son yıllarda gerçekleştirilen birçok reform memnuniyetle karşılanmakla birlilkte, özellikle ifade özgürlüğü alanında Türk Ceza ve Terörle Mücadele Kanunlarının Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi içtihadıyla uyumlu hale getirilmesi isteniyor. Laiklik ilkesi, LGBT hakları, sendikal haklar ve Ergenekon, Balyoz ve KCK davalarında savunma hakları gibi konularda kaygılar dile getiriliyor. Yeni anayasanın Venedik Komisyonu ile istişare içinde hazırlanması, Avrupa Azınlıkları Koruma Çerçeve Sözleşmesi ve Azınlık ve Bölgesel Diller Şartı'nın imzalanması çağrısında bulunuluyor.

Kararda, Kürt sorununa "ulusal azınlıklar" başlığı altında yer verild ve son yıllarda Kürtlere tanınan haklardan duyulan memnuniyet dile getirildi. Buna karşılık, "aralarında seçilmiş vekiller ve gazetecilerin de bulunduğu binlerce Kürdün terör suçlamasıyla hapiste olmasının Kürt sorununun çözümü önünde engel oluşturduğu" savunuldu. "Türk makamlarının PKK lideriyle başlattığı barış süreci"ne destek verilip, sürecin "kırılgan" olduğu ve "desteklenmesi gerektiği" ifade edildi.

Türkiye, demokrasi, insan hakları ve hukuk devleti konularında Avrupa Konseyi üyeliğinden kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirmediği gerekçesiyle 1996 yılında AKPM'de siyasi denetime alınmış, 2004 yılında bu süreçten çıkarılıp yükümlülüklerini "kısmen" yerine getiren ülkeler için öngörülmüş "denetim sonrası diyalog sürecine" dahil edilmişti. Avrupa Konseyi organlarının kararları AB açısından da referans oluşturuyor.

(NTV)

Bu haber 5,655 kez okundu.

Emine Erdoğan'dan Suriyeli sığınmacılara ziyaret21 Ekim 2014 22:42
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın eşi Emine Erdoğan ile Katar Emirinin annesi Şeyha Moza, Nizip'te konteyner ve çadır kente barınan Suriyelileri ziyaret etti.
Kaza bir aileyi yok etti!21 Ekim 2014 22:42
Bitlis'te dereye yuvarlanan otomobilde bulunan aynı aileden 4 kişi hayatını kaybetti.
Ordu'da mantar zehirlenmesi21 Ekim 2014 22:35
Ordu'da yedikleri mantardan zehirlenen iki kişi öldü, bir kişi tedavi altına alındı.
AK Partili vekil Kürtçe türkü söyledi21 Ekim 2014 22:28
AK Parti Van Milletvekili Gülşen Orhan, Elif Çakır'ın sunduğu Söz Bitmeden programında Kürtçe Ay Dilbere türküsünü seslendirdi
Anneye 5 yıl sonra tutuklama21 Ekim 2014 22:08
Giresun'un Görele ilçesinde 2009 yılında kaybolduktan sonra fındık bahçesinde cesedi bulunan lise öğrencisi Nazile T'nin (17) ölümüyle ilgili soruşturmada, gözaltına alınan genç kızın annesi tutuklandı.
Erdoğan ve Davutoğlu nikah şahitliği yaptı21 Ekim 2014 22:06
Cumhurbaşkanı Erdoğan ile Başbakan Davutoğlu, AK Parti Genel Başkan Başdanışmanı Çelik'in oğlunun nikah şahitliğini yaptı.
IŞİD üç koldan Türkmenlere saldırıyor!21 Ekim 2014 21:50
IŞİD, Irak’ın Diyale iline bağlı Türkmenlerin yoğunlukta olduğu Karatepe kasabasına üç koldan havan toplarıyla saldırı başlattı.
İsrail 100 Filistinliyi gözaltına aldı21 Ekim 2014 21:26
İsrail askerleri, Kudüs'te metro istasyonunu taşladıkları gerekçesiyle temmuzdan bu yana 100'ü aşkın Filistinliyi gözaltına aldı.
Sakharov Ödülü Kongolu doktorun21 Ekim 2014 21:25
Avrupa Parlamentosu’nun her yıl insan hakları alanında verdiği Sakharov Ödülü’ne bu yıl Kongolu doktor Denis Mukwege layık görüldü.
ATM dolandırıcısı polisi bile şaşırttı21 Ekim 2014 20:55
Antalya'da döviz işlemlerinde banka otomatik para çekme makinelerinde (ATM) sistem açığından yararlanarak 15 bin lira dolandırdığı ileri sürülen 39 yaşındaki E.A., suçüstü yakalandı.
AK Parti'den genel seçim açıklaması!21 Ekim 2014 20:51
AK Parti Grup Başkanvekili Satır, Haziran 2015'de yapılacak genel seçim tarihinin öne alınacağı iddialarına ilişkin, "Bugüne kadar hiç erken seçim yapmadık. Belirlenen tarihte yapacağız" dedi.
İşte Peşmerge'nin Kobani'ye gideceği tarih21 Ekim 2014 20:49
KDP'ye yakınlığı ile bilinen Rudaw'ın haberine göre Peşmergenin gelecek hafta ağır silahlarla Kobani’ye gideceği bildirildi.
Kloop'tan Sneijder açıklaması
Kaza bir aileyi yok etti!
Emine Erdoğan'dan Suriyeli sığınmacılara ziyaret
Ordu'da mantar zehirlenmesi
AK Partili vekil Kürtçe türkü söyledi
Anneye 5 yıl sonra tutuklama
Erdoğan ve Davutoğlu nikah şahitliği yaptı
F.Bahçe'yi deviren Vakıfbank şampiyon oldu
IŞİD üç koldan Türkmenlere saldırıyor!
Galatasaray maç saatini bekliyor
Manchester City, Rusya'da dondu kaldı
Almanya Irak'a yardımları artırdı
Galatasaray PFDK'ya sevk edildi
İsrail 100 Filistinliyi gözaltına aldı
Sakharov Ödülü Kongolu doktorun
ATM dolandırıcısı polisi bile şaşırttı
AK Parti'den genel seçim açıklaması!
İşte Peşmerge'nin Kobani'ye gideceği tarih
Düğün magandasına cezaya Yargıtay onayı
Küçük Yasemin ışığına kavuştu
THY'den yanlış anons ile ilgili açıklama
İstanbul'da akıl almaz görüntü!
KPSS'ye girenler dikkat!
Bilim diplomatları geliyor!
Gökçek'ten Nazlıaka'ya: Mahkemeye çıkmaya hazır ol
Yürüyüş şekli ruh halini etkiliyor
Zehirli mantar uyarısı!
Gebze Teknik Üniversitesi yasalaştı
Bağdat'ta patlama: 7 ölü, 17 yaralı
Davutoğlu'dan milli nükleer santral talimatı
Sivas'ta MERS virüsü endişesi
Senenin ilk kar tatili verildi
Engin Baytar ve Yiğit Gökoğlan’dan şok hareketler!
Bir AK Parti de Irak'da kuruldu
Paralel yapı parti kuruyor
"Londra'yı İşgal Et" protestosu
Beşiktaş taraftarına özel önlem!
El yapımı bomba patladı: 4 çocuk yaralı
Borsa son bir ayın zirvesinde kapandı
Hacdan dönen kadında MERS şüphesi
Milli futbolcu için şok iddia! "Doktoru dovdü"
300 milyon dolar değerindeki yat Bodrum'da
Karadeniz'in yuttuğu annesini her gün sahilde arıyor
New York borsası yükselişle açıldı
Yanardağ patlaması korkuttu
Prandelli'nin yerine Pin geldi
Muğlaspor'da büyük coşku
'Kazanmayı alışkanlık haline getireceğiz'
Banksy geri döndü
Gördüklerimizi tarihe not düştük
28 gündür annesini bekliyor
'20. yüzyılı kaosa kalabalık ordular soktu'
Star TV'de 4 program yayından kaldırıldı
Ebola 15 dakikada tespit edilebilecek
Çiçekçi Kız'a onur ödülü
Motorine indirim geldi!
Arınç'ı üzen Bursa tespiti
Feci kaza: Aynı aileden 4 ölü
Olay büyüyor! Alman savcıdan açıklama!
'Her şey Arnavutluk tarafından başlatıldı'
İran'dan Suudi Arabistan'a çağrı
Galatasaray o haberleri yalanladı!
ÖSO'dan silah yardımına tepki
Bakan Ala: Suç işleyenin yanına kalmaz
Ağaç bahaneli cami düşmanlığı!
Emine Erdoğan Suriyeli kadınlarla buluştu
Uçak kazası davası yine ertelendi
Kars'ta "Afrika hastalığı" şüphesi