Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Operasyon köstebek yüzünden sahura çekildi! BBC muhabirine canlı yayında saldırı Etli butlu skandal! Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
PKK terör listesinden çıkarıldı!
PKK terör listesinden çıkarıldı!
23 Nisan 2013 Salı 17:47
Güncellenme Tarihi 23 Nisan 2013 Salı 18:24
Avrupa Konseyi PKK'yı terör örgütü listesinden çıkardı.

Avrupa Konseyi Parlamenter Meclisi (AKPM) Türkiye'yi, en az iki yıl daha siyasi denetimde tutma kararı aldı.

AKPM'nin Türkiye hakkındaki "siyasi denetim sonrası diyalog" raporu bugün Strasbourg'da düzenlenen genel kurul oturumunda tartışıldı. Tartışma sonrası oylanan karar tasarısı metni 35'e karşı 142 oyla kabul edildi. Oylamada 6 parlamenter çekimser kaldı.

Oylama sırasında AKPM'deki Türk heyeti üyesi Ertuğrul Kürkçü (BDP) tarafından sunulan bir değişiklik önergesiyle, "Ülkenin gelecekteki demokratik sistemini ve yönetim şeklini belirlemek Türk halkı ve Türkiye'nin karar vereceği bir konudur" cümlesi , "Ülkenin gelecekteki demokratik sistemini ve yönetim şeklini belirlemek Türkiye'nin kurumları ve vatandaşlarının karar vereceği bir konudur" şeklinde değiştirildi.

Yine Ertuğrul Kürkçü tarafından sunulan bir başka değişiklik önergesiyle, karar metnindeki "Kürt sorunu ve 40 binden fazla insanın ölümüne neden olan PKK terörizmi" ifadeleri , "Kürt sorunu ve Türk devleti ile PKK arasında 40 bin kişinin ölümüne neden olan mücadele" olarak değişti.

Oylama sırasında AKPM Siyasi Denetim Komisyonu tarafından sunulan bir diğer önergeyle de karar metnine Türkiye topraklarından çekilecek PKK'lılar için "aktivist" nitelemesi eklendi. AKPM Türkiye raportörü Fransız parlamenter Josette Durrieu, aktivist terimi seçiminin "terörist terimi için uluslararası planda benimsenmiş müşterek tanımlama bulunmamasından kaynaklandığını" söyledi.

Rapor ve karar metni AKPM üyesi Türk parlamenterleri de böldü. AKPM üyesi AK Partili parlamenterlerin çoğu karar aleyhinde oy kullandı. AKPM Türk heyeti başkanı Nursuna Memecan nihai oylamada çekimser kalmayı yeğledi. CHP'li üyelerden Deniz Baykal ve Gülsün Bilgehan karar metni lehinde oy kullanırken, Haluk Koç çekimser kaldı.

Kararda Türkiye'nin "siyasi dönüşümden geçtiği, jeopolitik ortamın özellikle hassas olduğu, yasal reform ve kurumsal dönüşüm süreci devam etse de henüz tamamlanmadığı" not ediliyor. Reform sürecinin Türkiye'yi "yeni bir Anayasa ve yeni bir siyasal rejim tanımlamasına" götürebileceğinin belirtildiği metinde, Türkiye'nin siyasi denetim sürecinin tamamen kapatılması veya devamına ilişkin kararın 2014 ve 2015 yıllarında yapılacak yerel, Cumhurbaşkanlığı ve genel seçimler sonrasında alınması isteniyor.

Türkiye'de son yıllarda gerçekleştirilen birçok reform memnuniyetle karşılanmakla birlilkte, özellikle ifade özgürlüğü alanında Türk Ceza ve Terörle Mücadele Kanunlarının Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi içtihadıyla uyumlu hale getirilmesi isteniyor. Laiklik ilkesi, LGBT hakları, sendikal haklar ve Ergenekon, Balyoz ve KCK davalarında savunma hakları gibi konularda kaygılar dile getiriliyor. Yeni anayasanın Venedik Komisyonu ile istişare içinde hazırlanması, Avrupa Azınlıkları Koruma Çerçeve Sözleşmesi ve Azınlık ve Bölgesel Diller Şartı'nın imzalanması çağrısında bulunuluyor.

Kararda, Kürt sorununa "ulusal azınlıklar" başlığı altında yer verild ve son yıllarda Kürtlere tanınan haklardan duyulan memnuniyet dile getirildi. Buna karşılık, "aralarında seçilmiş vekiller ve gazetecilerin de bulunduğu binlerce Kürdün terör suçlamasıyla hapiste olmasının Kürt sorununun çözümü önünde engel oluşturduğu" savunuldu. "Türk makamlarının PKK lideriyle başlattığı barış süreci"ne destek verilip, sürecin "kırılgan" olduğu ve "desteklenmesi gerektiği" ifade edildi.

Türkiye, demokrasi, insan hakları ve hukuk devleti konularında Avrupa Konseyi üyeliğinden kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirmediği gerekçesiyle 1996 yılında AKPM'de siyasi denetime alınmış, 2004 yılında bu süreçten çıkarılıp yükümlülüklerini "kısmen" yerine getiren ülkeler için öngörülmüş "denetim sonrası diyalog sürecine" dahil edilmişti. Avrupa Konseyi organlarının kararları AB açısından da referans oluşturuyor.

(NTV)

Bu haber 2,175 kez okundu.

Gözaltına alınanların sayısı 102'ye yükseldi23 Temmuz 2014 10:26
Emniyette "paralel yapı" iddialarına ilişkin yürütülen "casusluk" ve "yasa dışı dinleme" soruşturmaları kapsamında gözaltına alınanların sayısı 102'ye yükseldi.
Gazze için gönüllü sağlıkçılar aranıyor23 Temmuz 2014 10:12
Yeryüzü Doktorları, Gazze için Gönüllü Sağlık Ekipleri kuruyor.
Van'da 3.5 büyüklüğünde deprem23 Temmuz 2014 10:11
Van'da Richter ölçeğine göre 3.5 büyüklüğünde deprem meydana geldi.
Ceylanpınar'dan acı haber23 Temmuz 2014 09:59
Dün Ceylanpınar'daki çatışmada yaralanan askerlerden Yiğit Şahan şehit oldu.
Meteoroloji'den kritik uyarı!23 Temmuz 2014 09:19
Meteoroloji'den yapılan son değerlendirmelere göre 5 günlük hava tahminleri...
Yeni İstanbul Prag ve Floransa gibi olacak23 Temmuz 2014 08:57
2023’e kadar İstanbul’un Doğu ve Batı diye ikiye ayrılması planlanıyor. Tarihi yarımada ise 'Eski İstanbul' diye adlandırılarak, Prag veya Roma gibi tamamen turistik bölge olacak.
Başbakanlık'tan Gazze kampanyası23 Temmuz 2014 03:55
Başbakanlık, barınma, açlık, susuzluk ve sağlık problemleri yaşan Filistinlilere yönelik yardım kampanyası başlattı.
Drogba İngiltere'de ortalığı karıştırdı23 Temmuz 2014 03:39
Didier Drogba İngiltere'ye transfer olacağı haberleri ortalığı karıştır
‘Öfkeden ağlıyorum bu soykırım durmalı‘23 Temmuz 2014 02:33
17 yıldır gönüllü olarak Filistin'e yardıma giden Norveçli doktor isyan etti: Daha önceki saldırılarda da buradaydım. Ama böyle vahşeti hiç görmedim.
Yargıtay‘ın imamına işlem yapılmadı23 Temmuz 2014 02:20
AK Partili Şahin'in"Cemaat'in Yargıtay'da imamı var" açıklaması üzerine Yargıtay'a gönderdiği bilgi ve belgelerde isimleri verilerek tanık gösterdiği iki avukatın görüşüne dahi başvurulmadan alındığı ortaya çıktı.
Niğde'de 3,5 kilo esrar ele geçirildi23 Temmuz 2014 02:14
Niğde Emniyet Müdürlüğü Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekipleri, 3,5 kilo esrar ele geçirdi.
Cübbeli Ahmet'ten paralel yapı operasyonuna gönderme!23 Temmuz 2014 01:50
Cübbeli Ahmet Hoca olarak bilinen Ahmet Mahmut Ünlü, "Kim bana zulmettiyse duam tuttu" diyerek ilginç bir göndermede bulundu.
ABD, Malezya uçağını düşüreni açıkladı
Fenerbahçe-Kalamış Yat Limanı'nın özelleştirilmesine onay
Operasyon köstebek yüzünden sahura çekildi!
Konut satışları arttı
BBC muhabirine canlı yayında saldırı
Galatasaraylı oyuncu kamptan kovuldu
Zamancılara zor sorular
Beşiktaş'tan sürpriz transfer!
Gökhan Töre'ye sürpriz talip!
Gazze'de kanlı sabah
Tatilci sandığı seçti
Gözaltına alınanların sayısı 102'ye yükseldi
Milyonlarca çocuk gelin...
Alanzinho'dan 2 yıllık imza
Fenerbahçe ve Beşiktaş'a gönderme!
Gazze için gönüllü sağlıkçılar aranıyor
Liselilere kötü haber!
Van'da 3.5 büyüklüğünde deprem
Etli butlu skandal!
Taraf gazetesine haciz şoku
Bağ-Kur ve memur emeklilerine erken maaş
Ceylanpınar'dan acı haber
BM İsrail yerine Hamas'ı kınadı
Microsoft Apple’a fark attı
iPhone 6'nın fiyatı 3160 TL olursa...
İsrail ordusunda büyük çatlak
Libya'da çifte intihar saldırısı
Dunga gözünü Galatasaray'a dikti!
F.Bahçe'de bu hamleyi kimse beklemiyordu
Canlı yayında büyük tartışma!
Cübbeli Ahmet'ten canlı yayında sürpriz
Meteoroloji'den kritik uyarı!
Yeni İstanbul Prag ve Floransa gibi olacak
İsrail Han Yunus'a saldırdı
Yıldız isim Beşiktaş'ta
Salih Uçan'a Keita engeli
Hamas vurdu, İsrailli yarbay öldü
Ünlü spor yazarı hayatını kaybetti!
Başbakanlık'tan Gazze kampanyası
Melo'dan taraftara duygusal mesaj
112 yıllık kulüp artık tarih oldu
Drogba İngiltere'de ortalığı karıştırdı
Türk spor dünyasının acı kaybı