Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Ala'dan HDP'nin çağrısına sert tepki Kasımpaşa'dan büyük itiraz Böyle olur Sabri'nin dönüşü Hakan TunaYaseminler altında!
PKK terör listesinden çıkarıldı!
PKK terör listesinden çıkarıldı!
23 Nisan 2013 Salı 17:47
Güncellenme Tarihi 23 Nisan 2013 Salı 18:24
Avrupa Konseyi PKK'yı terör örgütü listesinden çıkardı.

Avrupa Konseyi Parlamenter Meclisi (AKPM) Türkiye'yi, en az iki yıl daha siyasi denetimde tutma kararı aldı.

AKPM'nin Türkiye hakkındaki "siyasi denetim sonrası diyalog" raporu bugün Strasbourg'da düzenlenen genel kurul oturumunda tartışıldı. Tartışma sonrası oylanan karar tasarısı metni 35'e karşı 142 oyla kabul edildi. Oylamada 6 parlamenter çekimser kaldı.

Oylama sırasında AKPM'deki Türk heyeti üyesi Ertuğrul Kürkçü (BDP) tarafından sunulan bir değişiklik önergesiyle, "Ülkenin gelecekteki demokratik sistemini ve yönetim şeklini belirlemek Türk halkı ve Türkiye'nin karar vereceği bir konudur" cümlesi , "Ülkenin gelecekteki demokratik sistemini ve yönetim şeklini belirlemek Türkiye'nin kurumları ve vatandaşlarının karar vereceği bir konudur" şeklinde değiştirildi.

Yine Ertuğrul Kürkçü tarafından sunulan bir başka değişiklik önergesiyle, karar metnindeki "Kürt sorunu ve 40 binden fazla insanın ölümüne neden olan PKK terörizmi" ifadeleri , "Kürt sorunu ve Türk devleti ile PKK arasında 40 bin kişinin ölümüne neden olan mücadele" olarak değişti.

Oylama sırasında AKPM Siyasi Denetim Komisyonu tarafından sunulan bir diğer önergeyle de karar metnine Türkiye topraklarından çekilecek PKK'lılar için "aktivist" nitelemesi eklendi. AKPM Türkiye raportörü Fransız parlamenter Josette Durrieu, aktivist terimi seçiminin "terörist terimi için uluslararası planda benimsenmiş müşterek tanımlama bulunmamasından kaynaklandığını" söyledi.

Rapor ve karar metni AKPM üyesi Türk parlamenterleri de böldü. AKPM üyesi AK Partili parlamenterlerin çoğu karar aleyhinde oy kullandı. AKPM Türk heyeti başkanı Nursuna Memecan nihai oylamada çekimser kalmayı yeğledi. CHP'li üyelerden Deniz Baykal ve Gülsün Bilgehan karar metni lehinde oy kullanırken, Haluk Koç çekimser kaldı.

Kararda Türkiye'nin "siyasi dönüşümden geçtiği, jeopolitik ortamın özellikle hassas olduğu, yasal reform ve kurumsal dönüşüm süreci devam etse de henüz tamamlanmadığı" not ediliyor. Reform sürecinin Türkiye'yi "yeni bir Anayasa ve yeni bir siyasal rejim tanımlamasına" götürebileceğinin belirtildiği metinde, Türkiye'nin siyasi denetim sürecinin tamamen kapatılması veya devamına ilişkin kararın 2014 ve 2015 yıllarında yapılacak yerel, Cumhurbaşkanlığı ve genel seçimler sonrasında alınması isteniyor.

Türkiye'de son yıllarda gerçekleştirilen birçok reform memnuniyetle karşılanmakla birlilkte, özellikle ifade özgürlüğü alanında Türk Ceza ve Terörle Mücadele Kanunlarının Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi içtihadıyla uyumlu hale getirilmesi isteniyor. Laiklik ilkesi, LGBT hakları, sendikal haklar ve Ergenekon, Balyoz ve KCK davalarında savunma hakları gibi konularda kaygılar dile getiriliyor. Yeni anayasanın Venedik Komisyonu ile istişare içinde hazırlanması, Avrupa Azınlıkları Koruma Çerçeve Sözleşmesi ve Azınlık ve Bölgesel Diller Şartı'nın imzalanması çağrısında bulunuluyor.

Kararda, Kürt sorununa "ulusal azınlıklar" başlığı altında yer verild ve son yıllarda Kürtlere tanınan haklardan duyulan memnuniyet dile getirildi. Buna karşılık, "aralarında seçilmiş vekiller ve gazetecilerin de bulunduğu binlerce Kürdün terör suçlamasıyla hapiste olmasının Kürt sorununun çözümü önünde engel oluşturduğu" savunuldu. "Türk makamlarının PKK lideriyle başlattığı barış süreci"ne destek verilip, sürecin "kırılgan" olduğu ve "desteklenmesi gerektiği" ifade edildi.

Türkiye, demokrasi, insan hakları ve hukuk devleti konularında Avrupa Konseyi üyeliğinden kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirmediği gerekçesiyle 1996 yılında AKPM'de siyasi denetime alınmış, 2004 yılında bu süreçten çıkarılıp yükümlülüklerini "kısmen" yerine getiren ülkeler için öngörülmüş "denetim sonrası diyalog sürecine" dahil edilmişti. Avrupa Konseyi organlarının kararları AB açısından da referans oluşturuyor.

(NTV)

Bu haber 5,691 kez okundu.

Zeytinburnu metrobüs yolunda ölümlü kaza!31 Ekim 2014 23:19
Zeytinburnu'nda metrobüs yolundan karşıya geçmek isteyen Yusuf Deli (16) metrobüsün çarpması sonucu hayatını kaybetti.
Giresun'da sağanak hayatı olumsuz etkiledi31 Ekim 2014 22:35
Giresun’da etkili olan sağanak yağış nedeniyle Karadeniz Sahil Yolu’nu sular altında kaldı.
Peşmerge Suriye'yi geçti31 Ekim 2014 21:20
Irak Kürt Bölgesel Yönetimi (IKBY) tarafından Halep'e bağlı Kobani'ye (Ayn el Arap) gönderilen Peşmerge konvoyu, Suriye'ye geçti.
3 askerin şehit edilmesiyle ilgili önemli gelişme31 Ekim 2014 21:18
Hakkari'nin Yüksekova ilçesinde 3 askerin şehit edilmesiyle ilgili 1 kişi gözaltına alındı.
THK Başkanı dahil 5 kişi tutuklandı31 Ekim 2014 21:07
Türk Hava Kurumu'nda ulussüzlük iddialarıyla ilgili yapılan operasyon sonrasında başkan Osman Yıldırım ile birlikte 5 kişi tutuklandı.
Muğla'da MERS virüsü şüphesi!31 Ekim 2014 20:36
Milas'ta 5 gün önce hacdan dönen ve yüksek ateş şikayetiyle hastaneye başvuran kişi, tedavi altına alındı.
Pastırma sıcakları geliyor31 Ekim 2014 20:30
Türkiye genelinde hava sıcaklıkları 6 ila 10 derece düşecek ancak Salı gününden itibaren yeniden yükselmeye başlayacak.
Boğaziçi köprüsünde intihar girişimi!31 Ekim 2014 19:43
Boğaziçi Köprüsü’nde intihar girişiminde bulunan bir şahıs, polis ekipleri ve psikologun devreye girmesiyle ikna edildi.
Kandıra sokakları sular altında kaldı31 Ekim 2014 19:39
Kocaeli’nin Kandıra ilçesinde sağanak yağış nedeniyle bazı dereler taştı, bazı vatandaşlar evlerinde mahsur kaldı.
HDP-DTK-DTP ve HDK'dan ortak çağrı31 Ekim 2014 19:04
"Gösteriler barışçı ve şiddetten uzak geçsin"
Jennifer Lopez İETT otobüsünde!31 Ekim 2014 19:02
İETT otobüsündeki televizyonda gösterilen Jennifer Lopez klibi şaşkınlık yarattı.
Endişelendiren açıklama: 18 işçiye ulaşmak...31 Ekim 2014 18:27
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Maden Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Zeki Karaca, Karaman'ın Ermenek İlçesi'ndeki su basan maden ocağında mahsur kalan 18 işçiye ulaşma çalışmalarının 6 ay sürebileceğini söyledi.
Sneijder gidiyor mu? Albayrak noktayı koydu!
Dilmen'den Prandelli'ye şok sözler
Kolombiya'da madeni su bastı
Dışişleri Bakanlığı Danimarka'dan izahat istedi
Ala'dan HDP'nin çağrısına sert tepki
Prandelli'den Sabri ve Sneijder açıklaması
Galatasaray son 5 sezonun en iyisi
Ebola salgını olan ülkelere vizeyi durdurdu
Zeytinburnu metrobüs yolunda ölümlü kaza!
IŞİD'e 80 ülkeden katılım var
Sabri: Allah beni bir sınava soktu...
Giresun'da sağanak hayatı olumsuz etkiledi
Peşmerge Kobani'ye buradan girdi!
Galatasaray'ın golünde ofsayt tartışması
Kasımpaşa'dan büyük itiraz
İlkay Gündoğan 'maden ocağına' indi
Nur Serter: CHP'den istifa etmedim
Böyle olur Sabri'nin dönüşü
Peşmerge Suriye'yi geçti
3 askerin şehit edilmesiyle ilgili önemli gelişme
Osman Sınav'a 'Kızıl Elma' sorusu
THK Başkanı dahil 5 kişi tutuklandı
Muğla'da MERS virüsü şüphesi!
MHP'den AK Parti'ye flaş transfer!
Pastırma sıcakları geliyor
Prandelli: Sneijder yok çünkü...
Galatasaray son dakikada güldü!
Galatasaray bombayı patlatıyor!
F.Bahçe'den Saran için net açıklama!
Çelik: Türkiye eski Türkiye değil