Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Cumhurbaşkanı Erdoğan konuşuyor / Canlı İran'dan Erdoğan'ın ziyareti ile ilgili açıklama Katliam gibi kaza! Ölü sayısı artıyor... Ömer Altaşİhanet geninizde var: Hodri meydan!
PKK terör listesinden çıkarıldı!
PKK terör listesinden çıkarıldı!
23 Nisan 2013 Salı 17:47
Güncellenme Tarihi 23 Nisan 2013 Salı 18:24
Avrupa Konseyi PKK'yı terör örgütü listesinden çıkardı.

Avrupa Konseyi Parlamenter Meclisi (AKPM) Türkiye'yi, en az iki yıl daha siyasi denetimde tutma kararı aldı.

AKPM'nin Türkiye hakkındaki "siyasi denetim sonrası diyalog" raporu bugün Strasbourg'da düzenlenen genel kurul oturumunda tartışıldı. Tartışma sonrası oylanan karar tasarısı metni 35'e karşı 142 oyla kabul edildi. Oylamada 6 parlamenter çekimser kaldı.

Oylama sırasında AKPM'deki Türk heyeti üyesi Ertuğrul Kürkçü (BDP) tarafından sunulan bir değişiklik önergesiyle, "Ülkenin gelecekteki demokratik sistemini ve yönetim şeklini belirlemek Türk halkı ve Türkiye'nin karar vereceği bir konudur" cümlesi , "Ülkenin gelecekteki demokratik sistemini ve yönetim şeklini belirlemek Türkiye'nin kurumları ve vatandaşlarının karar vereceği bir konudur" şeklinde değiştirildi.

Yine Ertuğrul Kürkçü tarafından sunulan bir başka değişiklik önergesiyle, karar metnindeki "Kürt sorunu ve 40 binden fazla insanın ölümüne neden olan PKK terörizmi" ifadeleri , "Kürt sorunu ve Türk devleti ile PKK arasında 40 bin kişinin ölümüne neden olan mücadele" olarak değişti.

Oylama sırasında AKPM Siyasi Denetim Komisyonu tarafından sunulan bir diğer önergeyle de karar metnine Türkiye topraklarından çekilecek PKK'lılar için "aktivist" nitelemesi eklendi. AKPM Türkiye raportörü Fransız parlamenter Josette Durrieu, aktivist terimi seçiminin "terörist terimi için uluslararası planda benimsenmiş müşterek tanımlama bulunmamasından kaynaklandığını" söyledi.

Rapor ve karar metni AKPM üyesi Türk parlamenterleri de böldü. AKPM üyesi AK Partili parlamenterlerin çoğu karar aleyhinde oy kullandı. AKPM Türk heyeti başkanı Nursuna Memecan nihai oylamada çekimser kalmayı yeğledi. CHP'li üyelerden Deniz Baykal ve Gülsün Bilgehan karar metni lehinde oy kullanırken, Haluk Koç çekimser kaldı.

Kararda Türkiye'nin "siyasi dönüşümden geçtiği, jeopolitik ortamın özellikle hassas olduğu, yasal reform ve kurumsal dönüşüm süreci devam etse de henüz tamamlanmadığı" not ediliyor. Reform sürecinin Türkiye'yi "yeni bir Anayasa ve yeni bir siyasal rejim tanımlamasına" götürebileceğinin belirtildiği metinde, Türkiye'nin siyasi denetim sürecinin tamamen kapatılması veya devamına ilişkin kararın 2014 ve 2015 yıllarında yapılacak yerel, Cumhurbaşkanlığı ve genel seçimler sonrasında alınması isteniyor.

Türkiye'de son yıllarda gerçekleştirilen birçok reform memnuniyetle karşılanmakla birlilkte, özellikle ifade özgürlüğü alanında Türk Ceza ve Terörle Mücadele Kanunlarının Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi içtihadıyla uyumlu hale getirilmesi isteniyor. Laiklik ilkesi, LGBT hakları, sendikal haklar ve Ergenekon, Balyoz ve KCK davalarında savunma hakları gibi konularda kaygılar dile getiriliyor. Yeni anayasanın Venedik Komisyonu ile istişare içinde hazırlanması, Avrupa Azınlıkları Koruma Çerçeve Sözleşmesi ve Azınlık ve Bölgesel Diller Şartı'nın imzalanması çağrısında bulunuluyor.

Kararda, Kürt sorununa "ulusal azınlıklar" başlığı altında yer verild ve son yıllarda Kürtlere tanınan haklardan duyulan memnuniyet dile getirildi. Buna karşılık, "aralarında seçilmiş vekiller ve gazetecilerin de bulunduğu binlerce Kürdün terör suçlamasıyla hapiste olmasının Kürt sorununun çözümü önünde engel oluşturduğu" savunuldu. "Türk makamlarının PKK lideriyle başlattığı barış süreci"ne destek verilip, sürecin "kırılgan" olduğu ve "desteklenmesi gerektiği" ifade edildi.

Türkiye, demokrasi, insan hakları ve hukuk devleti konularında Avrupa Konseyi üyeliğinden kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirmediği gerekçesiyle 1996 yılında AKPM'de siyasi denetime alınmış, 2004 yılında bu süreçten çıkarılıp yükümlülüklerini "kısmen" yerine getiren ülkeler için öngörülmüş "denetim sonrası diyalog sürecine" dahil edilmişti. Avrupa Konseyi organlarının kararları AB açısından da referans oluşturuyor.

(NTV)

Bu haber 6,050 kez okundu.

THY uçağında bomba paniği29 Mart 2015 14:53
Türk Hava Yolları'na (THY) ait İstanbul-Tokyo seferini yapmak üzere hareket eden uçak, tuvaletinde tespit edilen "C-4 kargo" yazısı nedeniyle Atatürk Havalimanı'na döndü. Yolcuları terminale alınarak, bomba prosedürü uygulanan uçakta herhangi bir bulguya rastlanılmadı.
PYD'ye giden 10 kişi yakalandı!29 Mart 2015 14:42
Genelkurmay Başkanlığı, terör örgütü PYD/PKK’ya katılmak için Suriye’ye geçmek isteyen 10 kişinin yakalandığını duyurdu.
Leman Sam'ın 'Kurban' tweetine hapis talebi29 Mart 2015 13:41
Kurban Bayramı'nda kesilen hayvanlar için attığı bir tweet yüzünden tepki çeken Leman Sam için hapis isteniyor.
Operasyon protesto edildi29 Mart 2015 13:29
Yemen'de bir grup,hava operasyonlarının ülkeye barış getirmeyeceği gerekçesiyle protesto gösterisi düzenledi.
Suriye sınırında Hollanda vatandaşı 5 kişi yakalandı29 Mart 2015 13:19
Türkiye'den Suriye'ye yasa dışı yollardan geçmeye çalışan beş Hollanda vatandaşı gözaltına alındı.
Cenazeler havalimanında karışınca...29 Mart 2015 13:12
Almanya’dan Türkiye’ye aktarmalı olarak getirilen bir cenaze İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nda başka bir cenaze ile karıştırıldı.
Balıkçı ağına 105 yıllık Alman parası takıldı29 Mart 2015 13:10
Batman'da bir balıkçının ağına takılan kesenin içinden 1910 yılında basılmış 1000 marklık banknot çıktı.
TBMM'de son hafta29 Mart 2015 12:56
Bu hafta, 24. Dönem 5. Yasama Yılı'nın son mesaisini yapmaya hazırlanan TBMM'de, milletvekili seçilme yaşının 18'e indirilmesine ilişkin anayasa değişikliği teklifi görüşülecek.
'Kudüs Şairi'nin ismi Nablus'ta!29 Mart 2015 12:26
Çeşitli temaslarda açılışlarda bulunmak üzere Filistin’e giden Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı (TİKA) Başkanı Serdar Çam ve beraberindeki heyet, Filistin temaslarının ilk gününü dün tamamlamasının ardından bugün Nablus'ta şair Nuri Pakdil'in adının verildiği okulun açılışını gerçekleştirdi.
Trafik çilesi yaza bitecek!29 Mart 2015 12:14
İstanbul Avrupa yakasındaki trafiğin nedenlerinden biri olarak görülen Mahmutbey gişelerinin kaldırılması için çalışmalar sürüyor.
Türkmen çocuklarına eğitim, başladı29 Mart 2015 12:12
Savaştan kaçıp Adana'ya sığınan Türkmen çocuklarına, Adana Büyükşehir Belediyesi'nin açtığı iki sınıflık merkezde eğitim verilmeye başlandı.
iPhone'dan kullanıcılarına büyük şok!29 Mart 2015 11:31
Tüm Türkiye'de saatler gece 3:00'da ileri alındı. Apple kullanıcıları ise saatlerin ileri alınmamasıyla adeta sabah şoku yaşadı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan konuşuyor / Canlı
Toprak kayması 10 kişinin canını aldı
Ozan Tufan Atletico Madrid yolunda!
Emenike yine gitti!
F.Bahçe'den Alex'e mesaj!
Facebook para kazandıracak
Akhisar'da Scapolan istenileni veremedi
THY uçağında bomba paniği
İran'dan Erdoğan'ın ziyareti ile ilgili açıklama
PYD'ye giden 10 kişi yakalandı!
Katliam gibi kaza! Ölü sayısı artıyor...
Arap ülkelerinden ortak ordu kararı
Deniz Baykal'ın oyu çöp oldu!
HDP'de kim nereden aday olacak?
Leman Sam'ın 'Kurban' tweetine hapis talebi
Grip kalp krizi geçirtti
Fenerbahçe'den Van Persie'ye teklif!
Operasyon protesto edildi
Suriye sınırında Hollanda vatandaşı 5 kişi yakalandı
Cenazeler havalimanında karışınca...
Rıdvan Dilmen itiraf etti! "Aslında yanılmışım"
İngilizler Mert Günok'un peşinde!
Balıkçı ağına 105 yıllık Alman parası takıldı
Bakan Yıldız'dan petrol fiyatları açıklaması
Yemen'deki çatışmalarda 40 Husi öldü
TBMM'de son hafta
'Kudüs Şairi'nin ismi Nablus'ta!
Trafik çilesi yaza bitecek!
Türkmen çocuklarına eğitim, başladı
Gripten korunmak için tüketin
Millilere İspanyol basınından övgü
5 büyüklüğünde deprem!
SMS gönderimi cazibesini yitiriyor
Gaziantep'ten taraftara mesaj var
Araç alacaklara müjde! Devrim gibi uygulama
iPhone'dan kullanıcılarına büyük şok!
İsrail bir Filistin köyünü yıkıyor
İşte kumpasın asıl merkezi!
Liderler nükleer müzakerelerden umutlu
Aden Havalanı Husilerden alındı
Sağlık Bakanlığı'ndan 'nöbet' açıklaması
PEGIDA Kanada’da gösteri yapamadı
Özbekistan seçimlerinde oy verme işlemi başladı
Son gün müsabakaları başladı
Facebook para kazandıracak
Emeklinin maaşı artıyor!
Milli Takım'da sakatlık şoku! İki isim birden...
Volkan Babacan'a tam not
22 yıl aradan sonra gelen gol
Kanlı saldırının failleri öldürüldü
Diego’dan büyük yemin
Uçak pistten çıktı
"Böcekçi" polisler adliyeye sevk edildi
Zaman'a bir mesaj yazdı hayatı karardı!
'Sürpriz' trafik cezalarına son
Çin’in Teklemekan zulmü
Ebolada umutlar suya düştü
Salih Uçan'a kötü haber
10 liralık çaya 460 lira ceza
New York'ta 1 saat karanlık
50 bin liraya fabrika
İsveç'te şampiyon Büşra
Terim: Kaybetseydik Türk futbolu batmayacaktı
Uzun süre oturanları bekleyen hastalık
Şantajla toplanan paralar senatörlere dağıtılmış!
Putin'den İsraillileri çıldırtacak Filistin mesajı
Sağanak yağmur sel baskınlara yol açtı
Hiddink: Türk duvarına karşı...
Slaven Bilic: Çok çılgınca olacak
Erdoğan'a küfreden kocasına boşanma davası açtı