Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Fikret Orman transferi duyurdu! DDKD'nin önemli ismi Ömer Çetin vefat etti Muazzez Ersoy'dan Erdoğan çiftine gül Aslan DeğirmenciDavutoğlu Hoca küresel mücadelede yalnız değil!
PKK terör listesinden çıkarıldı!
PKK terör listesinden çıkarıldı!
23 Nisan 2013 Salı 17:47
Güncellenme Tarihi 23 Nisan 2013 Salı 18:24
Avrupa Konseyi PKK'yı terör örgütü listesinden çıkardı.

Avrupa Konseyi Parlamenter Meclisi (AKPM) Türkiye'yi, en az iki yıl daha siyasi denetimde tutma kararı aldı.

AKPM'nin Türkiye hakkındaki "siyasi denetim sonrası diyalog" raporu bugün Strasbourg'da düzenlenen genel kurul oturumunda tartışıldı. Tartışma sonrası oylanan karar tasarısı metni 35'e karşı 142 oyla kabul edildi. Oylamada 6 parlamenter çekimser kaldı.

Oylama sırasında AKPM'deki Türk heyeti üyesi Ertuğrul Kürkçü (BDP) tarafından sunulan bir değişiklik önergesiyle, "Ülkenin gelecekteki demokratik sistemini ve yönetim şeklini belirlemek Türk halkı ve Türkiye'nin karar vereceği bir konudur" cümlesi , "Ülkenin gelecekteki demokratik sistemini ve yönetim şeklini belirlemek Türkiye'nin kurumları ve vatandaşlarının karar vereceği bir konudur" şeklinde değiştirildi.

Yine Ertuğrul Kürkçü tarafından sunulan bir başka değişiklik önergesiyle, karar metnindeki "Kürt sorunu ve 40 binden fazla insanın ölümüne neden olan PKK terörizmi" ifadeleri , "Kürt sorunu ve Türk devleti ile PKK arasında 40 bin kişinin ölümüne neden olan mücadele" olarak değişti.

Oylama sırasında AKPM Siyasi Denetim Komisyonu tarafından sunulan bir diğer önergeyle de karar metnine Türkiye topraklarından çekilecek PKK'lılar için "aktivist" nitelemesi eklendi. AKPM Türkiye raportörü Fransız parlamenter Josette Durrieu, aktivist terimi seçiminin "terörist terimi için uluslararası planda benimsenmiş müşterek tanımlama bulunmamasından kaynaklandığını" söyledi.

Rapor ve karar metni AKPM üyesi Türk parlamenterleri de böldü. AKPM üyesi AK Partili parlamenterlerin çoğu karar aleyhinde oy kullandı. AKPM Türk heyeti başkanı Nursuna Memecan nihai oylamada çekimser kalmayı yeğledi. CHP'li üyelerden Deniz Baykal ve Gülsün Bilgehan karar metni lehinde oy kullanırken, Haluk Koç çekimser kaldı.

Kararda Türkiye'nin "siyasi dönüşümden geçtiği, jeopolitik ortamın özellikle hassas olduğu, yasal reform ve kurumsal dönüşüm süreci devam etse de henüz tamamlanmadığı" not ediliyor. Reform sürecinin Türkiye'yi "yeni bir Anayasa ve yeni bir siyasal rejim tanımlamasına" götürebileceğinin belirtildiği metinde, Türkiye'nin siyasi denetim sürecinin tamamen kapatılması veya devamına ilişkin kararın 2014 ve 2015 yıllarında yapılacak yerel, Cumhurbaşkanlığı ve genel seçimler sonrasında alınması isteniyor.

Türkiye'de son yıllarda gerçekleştirilen birçok reform memnuniyetle karşılanmakla birlilkte, özellikle ifade özgürlüğü alanında Türk Ceza ve Terörle Mücadele Kanunlarının Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi içtihadıyla uyumlu hale getirilmesi isteniyor. Laiklik ilkesi, LGBT hakları, sendikal haklar ve Ergenekon, Balyoz ve KCK davalarında savunma hakları gibi konularda kaygılar dile getiriliyor. Yeni anayasanın Venedik Komisyonu ile istişare içinde hazırlanması, Avrupa Azınlıkları Koruma Çerçeve Sözleşmesi ve Azınlık ve Bölgesel Diller Şartı'nın imzalanması çağrısında bulunuluyor.

Kararda, Kürt sorununa "ulusal azınlıklar" başlığı altında yer verild ve son yıllarda Kürtlere tanınan haklardan duyulan memnuniyet dile getirildi. Buna karşılık, "aralarında seçilmiş vekiller ve gazetecilerin de bulunduğu binlerce Kürdün terör suçlamasıyla hapiste olmasının Kürt sorununun çözümü önünde engel oluşturduğu" savunuldu. "Türk makamlarının PKK lideriyle başlattığı barış süreci"ne destek verilip, sürecin "kırılgan" olduğu ve "desteklenmesi gerektiği" ifade edildi.

Türkiye, demokrasi, insan hakları ve hukuk devleti konularında Avrupa Konseyi üyeliğinden kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirmediği gerekçesiyle 1996 yılında AKPM'de siyasi denetime alınmış, 2004 yılında bu süreçten çıkarılıp yükümlülüklerini "kısmen" yerine getiren ülkeler için öngörülmüş "denetim sonrası diyalog sürecine" dahil edilmişti. Avrupa Konseyi organlarının kararları AB açısından da referans oluşturuyor.

(NTV)

Bu haber 3,474 kez okundu.

DDKD'nin önemli ismi Ömer Çetin vefat etti30 Ağustos 2014 23:19
Kürt sorununun silahla çözülmesine karşı olan ve bu yönde büyük çalışmalar yapan DDKD'nin kurucu Genel Sekreteri Ömer Çetin hayata gözlerini yumdu.
Org. Özel'den çözüm süreci ve beddeli açıklaması30 Ağustos 2014 21:49
Genelkurmay Başkanı Orgeneral Necdet Özel, Çankaya Köşkü'nde verilen 30 Ağustos Resepsiyonu'nda önemli açıklamalarda bulundu.
Havalimanı'nda sistem çöktü!30 Ağustos 2014 20:53
Antalya Havalimanı'nda bagaj sistemi arızalandı, yolcular uzun kuyruklar oluşturdu.
Dikkat! Bu illerde elektrik kesintisi bekleniyor30 Ağustos 2014 19:59
Başkent Elektrik Dağıtım A.Ş, 2 Eylül 2014 tarihinde Ankara, Bartın, Çankırı, Zonguldak ve Karabük’te bazı yerlere elektrik verilemeyeceğini açıkladı.
Cinsel taciz davasında sanığın 811 yıl hapis istendi30 Ağustos 2014 19:43
Cinsel taciz davasında sanığın 811 yıl hapsi istendi
Erbakan Vakfı'ndan Baransu'ya tokat gibi cevap!30 Ağustos 2014 16:24
Dün paylaştığı bir tweette Erbakan'a hakaret niteliğinde sözler söyleyen Mehmet Baransu'ya en sert tepki, Fatih Erbakan'ın genel başkanı olduğu Erbakan Vakfı'nın İstanbul Şube Başkanı'ndan geldi.
Davutoğlu, Yargıtay'daki törene katılmayacak30 Ağustos 2014 16:11
Adli Yıl Açılış törenine Başbakan Davutoğlu'nun Bakanlar Kurulu toplantısı nedeniyle katılamayacağı açıklandı.
Meteoroloji'den uyarı: Fırtına yaklaşıyor30 Ağustos 2014 16:07
Meteoroloji Genel Müdürlüğü’nden alınan tahminlere göre, Marmara ve Ege'de fırtına bekleniyor.
Başkandan 'hayalet' açıklaması30 Ağustos 2014 16:07
Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, belediye binasında yaşandığı iddia edilen hayalet olayıyla ilgili konuştu.
Malatya'da trafik kazası: 4 yaralı30 Ağustos 2014 15:39
Malatya'nın Darende ilçesinde meydana gelen trafik kazasında biri polis memuru 4 kişi yaralandı.
Askerlikte köklü değişiklik!30 Ağustos 2014 15:37
Askerlerin nöbet tutma esaslarını yeniden belirledi. Nöbette oturma, yaslanma gibi yasak olan hareketler komutan tarafından belirlenecek.
İDO, akşam seferlerini de iptal etti30 Ağustos 2014 15:25
İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO), olumsuz hava koşulları nedeniyle öğleden sonraki seferlerini de iptal etti.
Mısır'dan davet bekliyoruz
'Bu sahada maç oynatılmaz'
Fikret Orman transferi duyurdu!
Kılıçdaroğlu İstanbul'da kutlamalara katıldı
Gazze'de tarım sektöründe maddi zarar büyük
34 IŞİD militanı öldürüldü
DDKD'nin önemli ismi Ömer Çetin vefat etti
Çankaya resepsiyonunun şanslı muhtarları
İstanbul derbisinde galip çıkmadı
Erdoğan Yemen Türkü'sünü söyledi
Şenol Güneş isyan etti!
Kartal yüksekten uçtu
İlklerin resepsiyonu
Fenerbahçe: Volkan Demirel'e linç kampanyası uygulanıyor
Org. Özel'den çözüm süreci ve beddeli açıklaması
Tunus'ta 38 ceset kıyıya vurdu
Muazzez Ersoy'dan Erdoğan çiftine gül
Havalimanı'nda sistem çöktü!
Esed'den varil bombalı saldırı: 11 ölü
Bursaspor 0 - 2 Galatasaray
Doğan grubu resepsiyona tam kadro katıldı
Trabzon'dan bir bomba transfer daha
'MİT de Almanları dinlemeli'
Dikkat! Bu illerde elektrik kesintisi bekleniyor
Irak'ta IŞİD'in son kalesine harekat
Kılıçdaroğlu park açtı
Baroni: İtalya neden olmasın?
Türkiye ile ilişkilerimiz daha da iyi olacak
Brüksel'de kritik AB toplantısı
"Küçük enişte" son yolculuğuna uğurlandı
Cinsel taciz davasında sanığın 811 yıl hapis istendi
Yıkılan Gazze'nin onarılması 20 yıl sürecek
Suriye'den Lübnan'a hava saldırısı
Milli takımımızdan muhteşem geri dönüş
Ertuğrul Özkök'ten yeni kabineye övgüler
Volkan Demirel'e bir şok daha!
Emre Belözoğlu: Herkes bilsin ki...
Erdoğan'a İstanbul'da sürpriz karşılama
iPhone 6 üç renk seçeneğiyle satışa sunulacak
MSN Messenger devri tamamen bitiyor
Hüsnü Şenlendirici kavga etti
'Dünyanın en iyi 10 numaralarından biriyim'
Kurtulmuş da görevini o isme devretti
Milyon dolarlık skandal!
Davutoğlu, Yargıtay Başkanı'nı kabul etti
Demba Ba'nın futbol hayatı tehlikede!
İnternetten ucuz tatil alırken dikkat
Rusya'dan askeri operasyon yalanlaması
Arsenal, Galatasaray'ın yıldızı için geliyor!
Van Gaal'e bir şok daha!
Azerbaycan'dan ABD'ye sert çıkış
Ünlü sanatçımızı kaybettik
CHP'li belediyeden şaşırtan mesaj
Erbakan Vakfı'ndan Baransu'ya tokat gibi cevap!
Davutoğlu, Yargıtay'daki törene katılmayacak
Tarkan'ın günlük kazancı dudak uçuklattı
Zor da olsa Hırvatistan!
Maymunlardan dondurma keyfi
Ronaldo: Tek dostum Ferguson
Başkandan 'hayalet' açıklaması
Meteoroloji'den uyarı: Fırtına yaklaşıyor
Malatya'da trafik kazası: 4 yaralı
Askerlikte köklü değişiklik!
Alex'ten büyük vefa! Yine unutmadı
Civcivlerde büyük tehlike
İDO, akşam seferlerini de iptal etti
Balıkçılar bu akşam 'vira bismillah' diyecek