Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Zehirli gaz dolu varil bombası katliamı! Erdoğan: Eğer cumhurbaşkanı olursam... Çeyrek altın kaç lira? Aslan DeğirmenciTarayıcılara bulaşan virüsleri temizleme vakti geldi
PKK terör listesinden çıkarıldı!
PKK terör listesinden çıkarıldı!
23 Nisan 2013 Salı 17:47
Güncellenme Tarihi 23 Nisan 2013 Salı 18:24
Avrupa Konseyi PKK'yı terör örgütü listesinden çıkardı.

Avrupa Konseyi Parlamenter Meclisi (AKPM) Türkiye'yi, en az iki yıl daha siyasi denetimde tutma kararı aldı.

AKPM'nin Türkiye hakkındaki "siyasi denetim sonrası diyalog" raporu bugün Strasbourg'da düzenlenen genel kurul oturumunda tartışıldı. Tartışma sonrası oylanan karar tasarısı metni 35'e karşı 142 oyla kabul edildi. Oylamada 6 parlamenter çekimser kaldı.

Oylama sırasında AKPM'deki Türk heyeti üyesi Ertuğrul Kürkçü (BDP) tarafından sunulan bir değişiklik önergesiyle, "Ülkenin gelecekteki demokratik sistemini ve yönetim şeklini belirlemek Türk halkı ve Türkiye'nin karar vereceği bir konudur" cümlesi , "Ülkenin gelecekteki demokratik sistemini ve yönetim şeklini belirlemek Türkiye'nin kurumları ve vatandaşlarının karar vereceği bir konudur" şeklinde değiştirildi.

Yine Ertuğrul Kürkçü tarafından sunulan bir başka değişiklik önergesiyle, karar metnindeki "Kürt sorunu ve 40 binden fazla insanın ölümüne neden olan PKK terörizmi" ifadeleri , "Kürt sorunu ve Türk devleti ile PKK arasında 40 bin kişinin ölümüne neden olan mücadele" olarak değişti.

Oylama sırasında AKPM Siyasi Denetim Komisyonu tarafından sunulan bir diğer önergeyle de karar metnine Türkiye topraklarından çekilecek PKK'lılar için "aktivist" nitelemesi eklendi. AKPM Türkiye raportörü Fransız parlamenter Josette Durrieu, aktivist terimi seçiminin "terörist terimi için uluslararası planda benimsenmiş müşterek tanımlama bulunmamasından kaynaklandığını" söyledi.

Rapor ve karar metni AKPM üyesi Türk parlamenterleri de böldü. AKPM üyesi AK Partili parlamenterlerin çoğu karar aleyhinde oy kullandı. AKPM Türk heyeti başkanı Nursuna Memecan nihai oylamada çekimser kalmayı yeğledi. CHP'li üyelerden Deniz Baykal ve Gülsün Bilgehan karar metni lehinde oy kullanırken, Haluk Koç çekimser kaldı.

Kararda Türkiye'nin "siyasi dönüşümden geçtiği, jeopolitik ortamın özellikle hassas olduğu, yasal reform ve kurumsal dönüşüm süreci devam etse de henüz tamamlanmadığı" not ediliyor. Reform sürecinin Türkiye'yi "yeni bir Anayasa ve yeni bir siyasal rejim tanımlamasına" götürebileceğinin belirtildiği metinde, Türkiye'nin siyasi denetim sürecinin tamamen kapatılması veya devamına ilişkin kararın 2014 ve 2015 yıllarında yapılacak yerel, Cumhurbaşkanlığı ve genel seçimler sonrasında alınması isteniyor.

Türkiye'de son yıllarda gerçekleştirilen birçok reform memnuniyetle karşılanmakla birlilkte, özellikle ifade özgürlüğü alanında Türk Ceza ve Terörle Mücadele Kanunlarının Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi içtihadıyla uyumlu hale getirilmesi isteniyor. Laiklik ilkesi, LGBT hakları, sendikal haklar ve Ergenekon, Balyoz ve KCK davalarında savunma hakları gibi konularda kaygılar dile getiriliyor. Yeni anayasanın Venedik Komisyonu ile istişare içinde hazırlanması, Avrupa Azınlıkları Koruma Çerçeve Sözleşmesi ve Azınlık ve Bölgesel Diller Şartı'nın imzalanması çağrısında bulunuluyor.

Kararda, Kürt sorununa "ulusal azınlıklar" başlığı altında yer verild ve son yıllarda Kürtlere tanınan haklardan duyulan memnuniyet dile getirildi. Buna karşılık, "aralarında seçilmiş vekiller ve gazetecilerin de bulunduğu binlerce Kürdün terör suçlamasıyla hapiste olmasının Kürt sorununun çözümü önünde engel oluşturduğu" savunuldu. "Türk makamlarının PKK lideriyle başlattığı barış süreci"ne destek verilip, sürecin "kırılgan" olduğu ve "desteklenmesi gerektiği" ifade edildi.

Türkiye, demokrasi, insan hakları ve hukuk devleti konularında Avrupa Konseyi üyeliğinden kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirmediği gerekçesiyle 1996 yılında AKPM'de siyasi denetime alınmış, 2004 yılında bu süreçten çıkarılıp yükümlülüklerini "kısmen" yerine getiren ülkeler için öngörülmüş "denetim sonrası diyalog sürecine" dahil edilmişti. Avrupa Konseyi organlarının kararları AB açısından da referans oluşturuyor.

(NTV)

Bu haber 2,060 kez okundu.

MİT kanunundan o teklif çıkartıldı16 Nisan 2014 15:56
MİT Teklifi TBMM Genel Kurulu'nda Kamu kurum ve kuruluşlarından MİT'e naklen atananlardan, deneme süresinde veya adaylık süresinde başarısız olanların, eski kurumlarına naklen atamalarının yapılmasını öngören düzenleme, önergeyle tekliften çıkartıldı.
O da yeni yüzüne alıştı16 Nisan 2014 15:54
Türkiye'nin 7. yüz naklinin yapıldığı Recep Kaya, yeni yüzüne alıştığını ve hiçbir sorun yaşamadığını söyledi.
ABD'li Başkan İstanbul turunda!16 Nisan 2014 15:53
Amerika Birleşik Devletleri Temsilciler Meclisi Başkanı John Boehner, Ankara'da yaptığı temasların ardından İstanbul'da tarihi yarımadayı gezdi. Boehner, Sultanahmet Camii ve Ayasoyfa Müzesini de ziyaret etti.
Ulu Cami'ye engelli düzenlemesi16 Nisan 2014 15:53
Erzurum Ulu Camii'den ortopedik engellilerin ibadet amaçlı yararlanabilmesi için Vakıflar Bölge Müdürlüğü, cami önündeki basamakların yanına rampa yaptıracak.
Perinçek, Cihan'ın haberini yalanladı!16 Nisan 2014 15:49
İşçi Partisi Genel Başkanı Doğu Perinçek'in eşi Şule Perinçek, "Eşim, Cemaate karşı AKP ittifakı konusunda doğruyu söyledi." şeklinde medyada yer alan haberin gerçeği yansıtmadığını açıkladı.
Duvara yazıya bir yıl hapis cezası16 Nisan 2014 15:44
Hatay'daki izinsiz gösterilerde hayatını kaybeden Ahmet Atakan için İl Kültür ve Turizm Müdürlüğüne ait Güzel Sanatlar Galerisi binasının duvarına yazı yazdığı iddia edilen Naim Doğan, bir yıl hapis cezasına çarptırıldı.
Cami cemaatinden 4 bin kişilik Kutlu Doğum yemeği16 Nisan 2014 15:44
Denizli'de Bilal-i Habeşi Camisi'nin cemaati tarafından, Kutlu Doğum Haftası dolayısıyla bir yemek düzenlendi.
'İsrail'in büyükelçilerini sınırdışı edin'16 Nisan 2014 15:32
Hamas hareketi, İsrail'in Mescid-i Aksa'ya yönelik tekrar eden ihlalleri nedeniyle Arap devletlerine, "İsrail büyükelçilerini sınırdışı etme" çağrısı yaptı.
Avrupa Türklerden korkuyor!16 Nisan 2014 15:18
AB Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Dr. Burak Erdenir, Türkiye'nin önündeki en büyük engelin Türklerin AB'yi istila edeceği korkusu olduğunu söyledi.
Ölmeden önce "Salih" oldu İslami usullere göre defnedildi16 Nisan 2014 15:03
50 gün önce Müslüman olarak "Salih" ismini alan Alman uyruklu Bernd Wickbold, İslami usullere göre son yolculuğuna uğurlandı.
Evliler bekarlardan daha mutlu!16 Nisan 2014 14:20
2013'te yapılan 'Yaşam Memnuniyeti Araştırması'nda evli bireylerin evli olmayanlara göre daha mutlu olduğu belirtildi.
Haşim Kılıç'ın gözü aydın!16 Nisan 2014 14:16
Twitter yetkilileri, 'Türkiye'de ofis açılacak mı?' sorusuna cevap verdi.
Mursi: Darbe yönetimi yıkılacak!Kılıçdaroğlu'na 'Bozkurt' tepkisiPakistanlı Bir ÇocukOtomobilde CHP'lilerin 'inanılmaz' seçim yanlışıYurdum İnsanından İlginç Protestolar!Baba 13 anne 12 yaşında17 Aralık darbesi 'one minute' ile başladıDiyarbakır'da sıradışı Kutlu Doğum programıKorkaklara paye verilmez!Türkiye'den müthiş hamle!Beşiktaş idmanında büyük kavgaAK Parti'de bir ilk!Mahçupyan'dan Çandar'a şok suçlama!AK Parti'de 'Nabız' toplantısıBir Koç iki manşet!Yazıcıoğlu dosyasındaki gizlilik kararı kalktıTüm Manşetler
Mursi: Darbe yönetimi yıkılacak!
MİT kanunundan o teklif çıkartıldı
Fernandes'e Ada'dan 2 talip!
Zehirli gaz dolu varil bombası katliamı!
O da yeni yüzüne alıştı
Ulu Cami'ye engelli düzenlemesi
ABD'li Başkan İstanbul turunda!
Erdoğan: Eğer cumhurbaşkanı olursam...
Selçuk İnan'ın menajeri: F.Bahçe'ye...
Perinçek, Cihan'ın haberini yalanladı!
Kurt Seyit ağladı! Seyirci ekrana kilitlendi!
Futbolcular kavga etti, başkan barıştırdı
Cami cemaatinden 4 bin kişilik Kutlu Doğum yemeği
Duvara yazıya bir yıl hapis cezası
Her derde deva bu yiyecekler
Beşiktaş derbiye bileniyor!
Kılıçdaroğlu'na 'Bozkurt' tepkisi
Baba Hakkı mezarı başında anıldı
'Kötü saç' posteri Kuzey Kore'yi kızdırdı
84 yıl sonra 87 dakika!
Fenerbahçe derbiye hazırlanıyor!
"Ümidimiz uluslararası baskılar"
Aşırı kilo ve stres hipertansiyona sebep oluyor!
'İsrail'in büyükelçilerini sınırdışı edin'
Cüneyt Çakır maçı iade etti!
Kızıl Dany siyasete veda etti!
Balkanlar'da kar yağışı hayatı zorlaştırıyor
Çeyrek altın kaç lira?
Ukrayna için ürküten tahmin
F.Bahçe'de 3 isim geri dönüyor!
Avrupa Türklerden korkuyor!
Şimşek'ten Twitter'a gözdağı! KDV'yi...
Otomobilde "şimdi al sonra öde"
CHP'lilerin 'inanılmaz' seçim yanlışı
Ölmeden önce "Salih" oldu İslami usullere göre defnedildi
G.Saray'ı derinden sarsan sakatlık!
Tarihi Ceneviz kalesi restore edilecek
Çılgın taraftardan Melo-Emre dövmesi!
Beşiktaş'tan yeni sponsorluk anlaşması!
Sara ilacına geçici ithalat izni
Sigara kadar zararlı!
Fırat: Hedefimde Avrupa var!
Baba 13 anne 12 yaşında
Bahar, enerjinizi tüketmesin!
17 Aralık darbesi 'one minute' ile başladı
Evliler bekarlardan daha mutlu!
Haşim Kılıç'ın gözü aydın!
Medcezir rakiplerine fark attı!
Ünlü Instagram fotoğrafçıları Türkiye'yi tanıtacak
Abdullah Gül: Yakında Başbakan'la...
Başkentte karikatür festivali başlıyor
F.Bahçe G.Saray'ı yakalıyor!
Muğla Emniyetinde görev değişimi
Mursi'nin yargılandığı davada hukuki boşluklar var