Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Pandev ve Dzemaili'nin Cimbom'a maliyeti Bakan Elvan'dan iki yeni müjde! Özel:'Silahlı kuvvetler devletin teminatıdır' Hikmet GökŞimdilik Allahaısmarladık!
PKK terör listesinden çıkarıldı!
PKK terör listesinden çıkarıldı!
23 Nisan 2013 Salı 17:47
Güncellenme Tarihi 23 Nisan 2013 Salı 18:24
Avrupa Konseyi PKK'yı terör örgütü listesinden çıkardı.

Avrupa Konseyi Parlamenter Meclisi (AKPM) Türkiye'yi, en az iki yıl daha siyasi denetimde tutma kararı aldı.

AKPM'nin Türkiye hakkındaki "siyasi denetim sonrası diyalog" raporu bugün Strasbourg'da düzenlenen genel kurul oturumunda tartışıldı. Tartışma sonrası oylanan karar tasarısı metni 35'e karşı 142 oyla kabul edildi. Oylamada 6 parlamenter çekimser kaldı.

Oylama sırasında AKPM'deki Türk heyeti üyesi Ertuğrul Kürkçü (BDP) tarafından sunulan bir değişiklik önergesiyle, "Ülkenin gelecekteki demokratik sistemini ve yönetim şeklini belirlemek Türk halkı ve Türkiye'nin karar vereceği bir konudur" cümlesi , "Ülkenin gelecekteki demokratik sistemini ve yönetim şeklini belirlemek Türkiye'nin kurumları ve vatandaşlarının karar vereceği bir konudur" şeklinde değiştirildi.

Yine Ertuğrul Kürkçü tarafından sunulan bir başka değişiklik önergesiyle, karar metnindeki "Kürt sorunu ve 40 binden fazla insanın ölümüne neden olan PKK terörizmi" ifadeleri , "Kürt sorunu ve Türk devleti ile PKK arasında 40 bin kişinin ölümüne neden olan mücadele" olarak değişti.

Oylama sırasında AKPM Siyasi Denetim Komisyonu tarafından sunulan bir diğer önergeyle de karar metnine Türkiye topraklarından çekilecek PKK'lılar için "aktivist" nitelemesi eklendi. AKPM Türkiye raportörü Fransız parlamenter Josette Durrieu, aktivist terimi seçiminin "terörist terimi için uluslararası planda benimsenmiş müşterek tanımlama bulunmamasından kaynaklandığını" söyledi.

Rapor ve karar metni AKPM üyesi Türk parlamenterleri de böldü. AKPM üyesi AK Partili parlamenterlerin çoğu karar aleyhinde oy kullandı. AKPM Türk heyeti başkanı Nursuna Memecan nihai oylamada çekimser kalmayı yeğledi. CHP'li üyelerden Deniz Baykal ve Gülsün Bilgehan karar metni lehinde oy kullanırken, Haluk Koç çekimser kaldı.

Kararda Türkiye'nin "siyasi dönüşümden geçtiği, jeopolitik ortamın özellikle hassas olduğu, yasal reform ve kurumsal dönüşüm süreci devam etse de henüz tamamlanmadığı" not ediliyor. Reform sürecinin Türkiye'yi "yeni bir Anayasa ve yeni bir siyasal rejim tanımlamasına" götürebileceğinin belirtildiği metinde, Türkiye'nin siyasi denetim sürecinin tamamen kapatılması veya devamına ilişkin kararın 2014 ve 2015 yıllarında yapılacak yerel, Cumhurbaşkanlığı ve genel seçimler sonrasında alınması isteniyor.

Türkiye'de son yıllarda gerçekleştirilen birçok reform memnuniyetle karşılanmakla birlilkte, özellikle ifade özgürlüğü alanında Türk Ceza ve Terörle Mücadele Kanunlarının Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi içtihadıyla uyumlu hale getirilmesi isteniyor. Laiklik ilkesi, LGBT hakları, sendikal haklar ve Ergenekon, Balyoz ve KCK davalarında savunma hakları gibi konularda kaygılar dile getiriliyor. Yeni anayasanın Venedik Komisyonu ile istişare içinde hazırlanması, Avrupa Azınlıkları Koruma Çerçeve Sözleşmesi ve Azınlık ve Bölgesel Diller Şartı'nın imzalanması çağrısında bulunuluyor.

Kararda, Kürt sorununa "ulusal azınlıklar" başlığı altında yer verild ve son yıllarda Kürtlere tanınan haklardan duyulan memnuniyet dile getirildi. Buna karşılık, "aralarında seçilmiş vekiller ve gazetecilerin de bulunduğu binlerce Kürdün terör suçlamasıyla hapiste olmasının Kürt sorununun çözümü önünde engel oluşturduğu" savunuldu. "Türk makamlarının PKK lideriyle başlattığı barış süreci"ne destek verilip, sürecin "kırılgan" olduğu ve "desteklenmesi gerektiği" ifade edildi.

Türkiye, demokrasi, insan hakları ve hukuk devleti konularında Avrupa Konseyi üyeliğinden kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirmediği gerekçesiyle 1996 yılında AKPM'de siyasi denetime alınmış, 2004 yılında bu süreçten çıkarılıp yükümlülüklerini "kısmen" yerine getiren ülkeler için öngörülmüş "denetim sonrası diyalog sürecine" dahil edilmişti. Avrupa Konseyi organlarının kararları AB açısından da referans oluşturuyor.

(NTV)

Bu haber 3,491 kez okundu.

Emine Erdoğan'dan Ada'da anlamlı ziyaret01 Eylül 2014 23:39
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan, Girne bölgesindeki Hz. Ömer Türbesi’ni ziyaret etti.
Paralel 8 polis hastaneye sevkedildi!01 Eylül 2014 23:38
'Paralel yapı” iddiaları soruşturma kapsamında gözaltına alınan emniyet mensuplarından 8'si daha sağlık kontrolünden geçirildi.
Çatı düğünde buluştu!01 Eylül 2014 23:37
Kemal Kılıçdaroğlu, Bağımsız Türkiye Partisi Genel Başkanı Haydar Baş'ın oğlu Hüseyin Baş'ın düğününe katıldı.
Erdoğan'ı neden alkışladığını açıkladı01 Eylül 2014 23:29
HDP Eş Başkanı Selahattin Demirtaş, Cumhurbaşkanı yemin töreninde Erdoğan’ı neden alkışladığını anlattı.
Bakan Elvan'dan iki yeni müjde!01 Eylül 2014 23:13
Yeni dönemde otoyollara ağırlık verileceğini söyleyen Lütfi Elvan, İstanbul trafiğini rahatlatacak önemli projelerden bahsetti.
İncir ağacından düşüp öldü01 Eylül 2014 22:53
Adıyaman'da, çıktığı incir ağacından düşerek yaralanan 34 yaşındaki Osman Güneş, hastanede yaşamını yitirdi.
Boko Haram'a büyük darbe01 Eylül 2014 22:52
Nijerya’da Boko Haram örgütüne yönelik düzenlenen operasyonda 70 militan öldürüldü.
Yunanistan'dan KKTC ziyaretine tepki01 Eylül 2014 22:29
Yunanistan Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Konstandinos Kutras, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın KKTC'yi ziyaretinin "yasa dışı" olduğunu iddia ederek, burada yaptığı açıklamaların hayal kırıklığına sebep olduğunu savundu.
Özel:'Silahlı kuvvetler devletin teminatıdır'01 Eylül 2014 21:51
Genelkurmay Başkanı Orgeneral Özel, 'Silahlı kuvvetlerimiz, her zaman yüce milletimizin göz bebeği ve en güvendiği kurum olmuştur' dedi.
Ünlü cerrahdan sevindiren haber!01 Eylül 2014 21:39
Silahlı saldırıya uğrayarak ölümden dönen ünlü kalp cerrahı Prof. Dr. Bingür Sönmez, Şişli Memorial Hastanesi’nde dostu işadamı Ahmet Bingöl’ün getirdiği çiğköfteyi yiyerek objektiflere gülümsedi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan şehitlik ziyaretinde01 Eylül 2014 21:22
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, KKTC’ye yaptığı ziyaret çerçevesinde Boğaz Şehitliği’ni ziyaret etti.
Sahil Güvenlik Gemisi Saroz'da batırıldı01 Eylül 2014 21:00
Edirne Saroz Körfezi'ndeki İbrice Limanı açıklarında oluşturulan Su Altı Tarih Müzesi’ne, eski Sahil Güvenlik gemisi batırıldı.
Pandev ve Dzemaili'nin Cimbom'a maliyeti
Emine Erdoğan'dan Ada'da anlamlı ziyaret
ABD'nin IŞİD'e saldırıları devam ediyor
Paralel 8 polis hastaneye sevkedildi!
Uçak golf sahasına düştü: 1 ölü
Çatı düğünde buluştu!
Erdoğan'ı neden alkışladığını açıkladı
Papa, Emre ve Muslera'yı kabul etti
Bakan Elvan'dan iki yeni müjde!
Gazze'deki katliam havadan görüntülendi
İncir ağacından düşüp öldü
Boko Haram'a büyük darbe
Millilerimiz Japonya karşısında zorlanmadı
Erdoğan'dan Kıbrıs'ta üst düzey zirve
Galatasaray'dan PTT 1. Lig transfer oldu
Yunanistan'dan KKTC ziyaretine tepki
Kadir İnanır hastaneye kaldırıldı
Davutoğlu'ndan Kılıçdaroğlu'na sert tepki
Özel:'Silahlı kuvvetler devletin teminatıdır'
Karadayı dizisine sürpriz transfer
Trabzonspor bir imza daha attırdı!
Ünlü cerrahdan sevindiren haber!
Efsane kulübe şok: FİFA'dan yazı geldi
Cumhurbaşkanı Erdoğan şehitlik ziyaretinde
Kartal'ın çok isteyip de alamadığı Türk yıldız
Terim'den Volkan Demirel açıklaması
Sahil Güvenlik Gemisi Saroz'da batırıldı
Büyükekşi, büyük rekoru Ağrı'da açıkladı
Dev derbilerin tarihleri belli oldu!
Kılıçdaroğlu kitapçık fırlatmayı bakın nasıl savundu!
Peşmerge ve Ordudan IŞİD'e ağır darbe
İlk hacı kafilesi yola çıktı
İngiltere'den IŞİD önlemi!