Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Fenerbahçeli oyuncu ameliyat oldu BM’den İsrail’e çok ağır kınama Ölümden kıl payı kurtuldular! Hikmet GökÖrgütün “devekuşu oyunu”!
PKK terör listesinden çıkarıldı!
PKK terör listesinden çıkarıldı!
23 Nisan 2013 Salı 17:47
Güncellenme Tarihi 23 Nisan 2013 Salı 18:24
Avrupa Konseyi PKK'yı terör örgütü listesinden çıkardı.

Avrupa Konseyi Parlamenter Meclisi (AKPM) Türkiye'yi, en az iki yıl daha siyasi denetimde tutma kararı aldı.

AKPM'nin Türkiye hakkındaki "siyasi denetim sonrası diyalog" raporu bugün Strasbourg'da düzenlenen genel kurul oturumunda tartışıldı. Tartışma sonrası oylanan karar tasarısı metni 35'e karşı 142 oyla kabul edildi. Oylamada 6 parlamenter çekimser kaldı.

Oylama sırasında AKPM'deki Türk heyeti üyesi Ertuğrul Kürkçü (BDP) tarafından sunulan bir değişiklik önergesiyle, "Ülkenin gelecekteki demokratik sistemini ve yönetim şeklini belirlemek Türk halkı ve Türkiye'nin karar vereceği bir konudur" cümlesi , "Ülkenin gelecekteki demokratik sistemini ve yönetim şeklini belirlemek Türkiye'nin kurumları ve vatandaşlarının karar vereceği bir konudur" şeklinde değiştirildi.

Yine Ertuğrul Kürkçü tarafından sunulan bir başka değişiklik önergesiyle, karar metnindeki "Kürt sorunu ve 40 binden fazla insanın ölümüne neden olan PKK terörizmi" ifadeleri , "Kürt sorunu ve Türk devleti ile PKK arasında 40 bin kişinin ölümüne neden olan mücadele" olarak değişti.

Oylama sırasında AKPM Siyasi Denetim Komisyonu tarafından sunulan bir diğer önergeyle de karar metnine Türkiye topraklarından çekilecek PKK'lılar için "aktivist" nitelemesi eklendi. AKPM Türkiye raportörü Fransız parlamenter Josette Durrieu, aktivist terimi seçiminin "terörist terimi için uluslararası planda benimsenmiş müşterek tanımlama bulunmamasından kaynaklandığını" söyledi.

Rapor ve karar metni AKPM üyesi Türk parlamenterleri de böldü. AKPM üyesi AK Partili parlamenterlerin çoğu karar aleyhinde oy kullandı. AKPM Türk heyeti başkanı Nursuna Memecan nihai oylamada çekimser kalmayı yeğledi. CHP'li üyelerden Deniz Baykal ve Gülsün Bilgehan karar metni lehinde oy kullanırken, Haluk Koç çekimser kaldı.

Kararda Türkiye'nin "siyasi dönüşümden geçtiği, jeopolitik ortamın özellikle hassas olduğu, yasal reform ve kurumsal dönüşüm süreci devam etse de henüz tamamlanmadığı" not ediliyor. Reform sürecinin Türkiye'yi "yeni bir Anayasa ve yeni bir siyasal rejim tanımlamasına" götürebileceğinin belirtildiği metinde, Türkiye'nin siyasi denetim sürecinin tamamen kapatılması veya devamına ilişkin kararın 2014 ve 2015 yıllarında yapılacak yerel, Cumhurbaşkanlığı ve genel seçimler sonrasında alınması isteniyor.

Türkiye'de son yıllarda gerçekleştirilen birçok reform memnuniyetle karşılanmakla birlilkte, özellikle ifade özgürlüğü alanında Türk Ceza ve Terörle Mücadele Kanunlarının Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi içtihadıyla uyumlu hale getirilmesi isteniyor. Laiklik ilkesi, LGBT hakları, sendikal haklar ve Ergenekon, Balyoz ve KCK davalarında savunma hakları gibi konularda kaygılar dile getiriliyor. Yeni anayasanın Venedik Komisyonu ile istişare içinde hazırlanması, Avrupa Azınlıkları Koruma Çerçeve Sözleşmesi ve Azınlık ve Bölgesel Diller Şartı'nın imzalanması çağrısında bulunuluyor.

Kararda, Kürt sorununa "ulusal azınlıklar" başlığı altında yer verild ve son yıllarda Kürtlere tanınan haklardan duyulan memnuniyet dile getirildi. Buna karşılık, "aralarında seçilmiş vekiller ve gazetecilerin de bulunduğu binlerce Kürdün terör suçlamasıyla hapiste olmasının Kürt sorununun çözümü önünde engel oluşturduğu" savunuldu. "Türk makamlarının PKK lideriyle başlattığı barış süreci"ne destek verilip, sürecin "kırılgan" olduğu ve "desteklenmesi gerektiği" ifade edildi.

Türkiye, demokrasi, insan hakları ve hukuk devleti konularında Avrupa Konseyi üyeliğinden kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirmediği gerekçesiyle 1996 yılında AKPM'de siyasi denetime alınmış, 2004 yılında bu süreçten çıkarılıp yükümlülüklerini "kısmen" yerine getiren ülkeler için öngörülmüş "denetim sonrası diyalog sürecine" dahil edilmişti. Avrupa Konseyi organlarının kararları AB açısından da referans oluşturuyor.

(NTV)

Bu haber 2,177 kez okundu.

Otobüslere sıkı denetim!30 Temmuz 2014 22:32
Şehiriçi ve şehirlerarası toplu taşıma araçlarının son günlerde karıştığı kazalar polisi harekete geçirdi.
Bozdağ o ailelerle görüştü30 Temmuz 2014 22:11
Aalet Bakanı Bekir Bozdağ, IŞID tarafından kaçırılan polis memurunun ailesini ziyaret etti
Almanya’da Gazze yürüyüşü30 Temmuz 2014 21:41
Almanya'nın başkenti Berlin'de protesto yürüyüşü düzenlendi
Otomobil duvara çarptı: 4 ölü 1 yaralı30 Temmuz 2014 21:40
Tekirdağ'ın Malkara ilçesinde benzin istasyonu duvarına çarpan otomobildeki 4 kişi öldü, bir kişi yaralandı
3 İsrail askeri öldürüldü30 Temmuz 2014 21:33
İsrail ordusu, 3 askerinin öldürüldüğünü duyurdu.
Bayramda acı haber! 5 kız çocuğu boğuldu30 Temmuz 2014 20:45
Batman'ın Kozluk ilçesinde serinlemek için gölete giren kız çocuğu ile onu kurtarmak için suya giren 4 kız çocuğu boğuldu
Korkunç kaza: 1 ölü, 10 yaralı30 Temmuz 2014 20:20
İki otomobilin çarpışması sonucu meydana gelen kazada 1 kişi öldü, 10 kişi yaralandı
Gölete giren çocuk boğuldu30 Temmuz 2014 19:20
Gümüşler beldesinde, serinlemek amacıyla gölete giren bir çocuk boğuldu
Faciaya ramak kaldı! LPG yüklü tır devrildi30 Temmuz 2014 19:11
LPG yüklü tırın şarampole devrilmesi sonucu patlama ihtimaline karşı Kütahya-Eskişehir karayolu yaklaşık 2 saat ulaşıma kapatıldı.
Esad bayramda da durmadı, 116 ölü30 Temmuz 2014 18:58
Rejim güçlerinin Ramazan Bayramı boyunca düzenlediği saldırılarda 21'i çocuk, 16'sı kadın 116 kişi hayatını kaybetti
Efkan Ala annesi için çiçek topladı30 Temmuz 2014 18:55
İçişleri Bakanı Efkan Ala, memleketi Erzurum'un Oltu ilçesinde annesi için dağlardan çiçek topladı.
Nurtepe'de stant gerginliği devam ediyor30 Temmuz 2014 18:42
Nurtepe’de Halk Cephesi üyeleriyle HDP’liler arasında dün akşam başlayan gerginlik bugün de devam etti. Olay yerine pek çok polisin sevk edililirken, olayların Gazi Mahallesi'ne de sıçradığı bildirildi.
Feyenoord 1- 2 Beşiktaş
G-7 liderlerinden Putin’e uyarı
Fenerbahçeli oyuncu ameliyat oldu
Kanada, uçaklara füze kalkanı kuruyor
Gazze'de ölenlerin yüzde 21'i çocuk
İsrail saldırısında 6 Mısır askeri öldü
Otobüslere sıkı denetim!
Trabzonspor transfer bombasını patlattı
Putin’in yakın çevresi de hedefte
BM’den İsrail’e çok ağır kınama
Esad bayramda da kan akıttı: 17 ölü
Dünyanın kaderini değiştiren adam öldü
Bozdağ o ailelerle görüştü
Almanya’da Gazze yürüyüşü
Otomobil duvara çarptı: 4 ölü 1 yaralı
Ölümden kıl payı kurtuldular!
3 İsrail askeri öldürüldü
Beyaz Saray İsrail’i kınadı
IŞİD, Dicle Nehri'nde köprü uçurdu!
Bayramda acı haber! 5 kız çocuğu boğuldu
Gazzeli annelerin evlat korkusu!
Kazakistan’dan petrol atağı
Türkler Olimpiyat Stadı'nda oy kullanacak
Orduspor'da imzalar atıldı
Mevlüt Erdinç'in hocasından flaş transfer açıklaması
Korkunç kaza: 1 ölü, 10 yaralı
Hamas'tan Hizbullah'a çağrı
İsrail'den şok sözler! Katliamları böyle savundular
Hükümeti eleştiren general görevinden alındı
Gölete giren çocuk boğuldu
Faciaya ramak kaldı! LPG yüklü tır devrildi
Toprak kayması: 17 ölü
Kara Kuvvetleri Komutanı istifa etti
Esad bayramda da durmadı, 116 ölü
Efkan Ala annesi için çiçek topladı
Nurtepe'de stant gerginliği devam ediyor
Fazla kilolardan sütle kurtulun!
Gazze'ye değil Paralel'e kalkan oldu
Fenerbahçe Soma için sahaya çıkıyor
Dolar 2.13 TL'nin üzerini gördü
TEM'de dönüş kuyruğu! 10 kilometreye ulaştı
El Fetih'ten ABD'ye ret
İsrail'den ikinci Şecaiye katliamı
Yarım asırlık kriz canlanıyor mu?
Organ mafyası Suriyelilerin peşinde
Arjantin için kader günü
Urfalı çocuklar cami avlusunda serinliyor
Seçime günler kala büyük şok!
Dört beslenme efsanesi boş çıktı
Rusya yanlıları 10 askeri esir aldı
İngiltere’den Rusya’ya tehdit!
İngiltere'den Gazze'ye 10 milyon sterlin yardım
10 yılda bir milyon pangolin öldürüldü
İsrail Bayramın 3. günü okul ve camileri hedef aldı
Kayseri'de orman yangını
Fenerbahçeli oyuncudan çok kötü haber!
Stres vücudu mahvediyor! İşte belirtileri
Günde 1 kase yoğurt diyabeti önlüyor
Fatma Şahin'den dinlemelere suç duyurusu!
İsraillilerden katliama tam destek
Bayramda 18 kişi boğuldu
ABD ekonomisi yüzde 4 büyüdü
Müftü uyardı: Hiçbir şekilde caiz değil haram
"Ekmek kavgası"nda öldüler
Mahkemeye 25 milyon Euro teklif etti
İsmailağa Cemaati'nin "hoca anne"si toprağa verildi