Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Hakan Albayrak istifa etti Caner Erkin'den Kartal'a büyük tepki! Atilla Yayla'dan Mahçupyan’a destek: Ben de şahidim Hakan TunaÜçüncü göz!
PKK terör listesinden çıkarıldı!
PKK terör listesinden çıkarıldı!
23 Nisan 2013 Salı 17:47
Güncellenme Tarihi 23 Nisan 2013 Salı 18:24
Avrupa Konseyi PKK'yı terör örgütü listesinden çıkardı.

Avrupa Konseyi Parlamenter Meclisi (AKPM) Türkiye'yi, en az iki yıl daha siyasi denetimde tutma kararı aldı.

AKPM'nin Türkiye hakkındaki "siyasi denetim sonrası diyalog" raporu bugün Strasbourg'da düzenlenen genel kurul oturumunda tartışıldı. Tartışma sonrası oylanan karar tasarısı metni 35'e karşı 142 oyla kabul edildi. Oylamada 6 parlamenter çekimser kaldı.

Oylama sırasında AKPM'deki Türk heyeti üyesi Ertuğrul Kürkçü (BDP) tarafından sunulan bir değişiklik önergesiyle, "Ülkenin gelecekteki demokratik sistemini ve yönetim şeklini belirlemek Türk halkı ve Türkiye'nin karar vereceği bir konudur" cümlesi , "Ülkenin gelecekteki demokratik sistemini ve yönetim şeklini belirlemek Türkiye'nin kurumları ve vatandaşlarının karar vereceği bir konudur" şeklinde değiştirildi.

Yine Ertuğrul Kürkçü tarafından sunulan bir başka değişiklik önergesiyle, karar metnindeki "Kürt sorunu ve 40 binden fazla insanın ölümüne neden olan PKK terörizmi" ifadeleri , "Kürt sorunu ve Türk devleti ile PKK arasında 40 bin kişinin ölümüne neden olan mücadele" olarak değişti.

Oylama sırasında AKPM Siyasi Denetim Komisyonu tarafından sunulan bir diğer önergeyle de karar metnine Türkiye topraklarından çekilecek PKK'lılar için "aktivist" nitelemesi eklendi. AKPM Türkiye raportörü Fransız parlamenter Josette Durrieu, aktivist terimi seçiminin "terörist terimi için uluslararası planda benimsenmiş müşterek tanımlama bulunmamasından kaynaklandığını" söyledi.

Rapor ve karar metni AKPM üyesi Türk parlamenterleri de böldü. AKPM üyesi AK Partili parlamenterlerin çoğu karar aleyhinde oy kullandı. AKPM Türk heyeti başkanı Nursuna Memecan nihai oylamada çekimser kalmayı yeğledi. CHP'li üyelerden Deniz Baykal ve Gülsün Bilgehan karar metni lehinde oy kullanırken, Haluk Koç çekimser kaldı.

Kararda Türkiye'nin "siyasi dönüşümden geçtiği, jeopolitik ortamın özellikle hassas olduğu, yasal reform ve kurumsal dönüşüm süreci devam etse de henüz tamamlanmadığı" not ediliyor. Reform sürecinin Türkiye'yi "yeni bir Anayasa ve yeni bir siyasal rejim tanımlamasına" götürebileceğinin belirtildiği metinde, Türkiye'nin siyasi denetim sürecinin tamamen kapatılması veya devamına ilişkin kararın 2014 ve 2015 yıllarında yapılacak yerel, Cumhurbaşkanlığı ve genel seçimler sonrasında alınması isteniyor.

Türkiye'de son yıllarda gerçekleştirilen birçok reform memnuniyetle karşılanmakla birlilkte, özellikle ifade özgürlüğü alanında Türk Ceza ve Terörle Mücadele Kanunlarının Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi içtihadıyla uyumlu hale getirilmesi isteniyor. Laiklik ilkesi, LGBT hakları, sendikal haklar ve Ergenekon, Balyoz ve KCK davalarında savunma hakları gibi konularda kaygılar dile getiriliyor. Yeni anayasanın Venedik Komisyonu ile istişare içinde hazırlanması, Avrupa Azınlıkları Koruma Çerçeve Sözleşmesi ve Azınlık ve Bölgesel Diller Şartı'nın imzalanması çağrısında bulunuluyor.

Kararda, Kürt sorununa "ulusal azınlıklar" başlığı altında yer verild ve son yıllarda Kürtlere tanınan haklardan duyulan memnuniyet dile getirildi. Buna karşılık, "aralarında seçilmiş vekiller ve gazetecilerin de bulunduğu binlerce Kürdün terör suçlamasıyla hapiste olmasının Kürt sorununun çözümü önünde engel oluşturduğu" savunuldu. "Türk makamlarının PKK lideriyle başlattığı barış süreci"ne destek verilip, sürecin "kırılgan" olduğu ve "desteklenmesi gerektiği" ifade edildi.

Türkiye, demokrasi, insan hakları ve hukuk devleti konularında Avrupa Konseyi üyeliğinden kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirmediği gerekçesiyle 1996 yılında AKPM'de siyasi denetime alınmış, 2004 yılında bu süreçten çıkarılıp yükümlülüklerini "kısmen" yerine getiren ülkeler için öngörülmüş "denetim sonrası diyalog sürecine" dahil edilmişti. Avrupa Konseyi organlarının kararları AB açısından da referans oluşturuyor.

(NTV)

Bu haber 5,721 kez okundu.

İslamoğlu hakkındaki iddialara cevap verdi24 Kasım 2014 20:01
Mustafa islamoğlu, dikkat çekici bir şekilde, birden ve üstüste gündeme gelen eleştirileri kendi Facebook'unda cevapladı.
Kar Balkanlar'dan geliyor24 Kasım 2014 19:42
Balkanlar üzerinden gelen soğuk havanın etkisine giren Kırklareli'nin Dereköy İlçesi'nde kar yağışı başladı. Kısa sürede çatıları ve yüksek noktaları beyaza bürüyen kar yağışının gece boyunca devam etmesi bekleniyor.
Yargıtay Başkanı'ndan 'yargı paketi'ne tepki24 Kasım 2014 19:36
Yeni yargı paketine eleştirilerde bulunan Yargıtay Başkanı Ali Alkan, “Yapılacak düzenlemeler, bir dizi yanlışın önünü açabilecek niteliktedir” dedi..
YAŞ toplantısı 27 Kasım'da yapılacak24 Kasım 2014 19:34
Yüksek Askeri Şuranın olağan toplantısı, 27 Kasım Perşembe günü, Genelkurmay Başkanlığı Karargahı'nda yapılacak.
Diyarbakır'da 307 kilo esrar ele geçti24 Kasım 2014 19:30
Diyarbakır'da polisin yaptığı uyuşturucu operasyonlarında 307 kilo esrar, 792 uyuşturucu hap, 1 tabanca ele geçirdi.
41 kişinin hayatını kaybettiği feci kazada karar24 Kasım 2014 19:04
Sakarya’nın Pamukova ilçesinde 41 kişinin hayatını kaybettiği tren kazasının davası 10 yıl sonra karara bağlandı.
Aralık başına kadar soğuk ve karlı24 Kasım 2014 19:03
Yurdu etkisi altına alan soğuk hava, gelecek ayın ilk günlerine kadar etkili olmayı sürdürecek. Ayrıca, kar yağışları da kuvvetlenecek.
Kamyon apartmana girdi24 Kasım 2014 18:01
İzmir’in Buca ilçesinde hafriyat yüklü bir kamyon, eğimli yolda aşağıya inerken apartman dairesine girdi. Kazada kamyonun şoförü hayatını kaybetti.
Pamukova'da makinistlere hapis cezası24 Kasım 2014 17:44
Sakarya'nın Pamukova ilçesinde 2004 yılında 41 kişinin öldüğü tren kazasıyla ilgili davada makinistlerden birine 3, diğerine 1 yıl hapis cezası verildi.
Polis alımında yaş sınırı düşürülüyor!24 Kasım 2014 17:42
Meclis'e sunulan İç Güvenlik Paketi yasa tarasına göre polislik yaşında düzenlemeye gidiliyor.
Dünya felsefe günü kutlanıyor24 Kasım 2014 17:07
Aktiffelsefe Eskişehir Şubesi'nin iki senede bir Anadolu Üniversitesi ile birlikte gerçekleştirdiği Uluslararası Eskişehir Karikatür Festivalleri'nin 7'ncisi olan ‘Felsefe’ konulu karikatürler Neoplus AVM’de sergiledi.
Zonguldak'ta 31 maden ocağı üretime kapatıldı24 Kasım 2014 17:05
Zonguldak'ta, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na bağlı iş müfettişlerinin 11 Kasım'da başlattığı denetimler sonucunda, 31 maden ocağında üretimin durdurulduğu bildirildi.
Galatasaray'dan Arap açılımı
Hakan Albayrak istifa etti
Bakanlar Kurulu sonrası önemli açıklama
Şehit öğretmenlerimizin hesabını kim verecek
Putin Türkiye'ye gelecek
ABD'den IŞİD'e darbe üstüne darbe!
Erdoğan'dan öğretmenlere Farabi çağrısı
Yemek programında domuz eti şoku!
Caner Erkin'den Kartal'a büyük tepki!
Yoğun bakımdaki sanatçıdan haber geldi
Bursa'da Volkan'a tepki!
Star'da yeni dönem!
Star ve Akşam Grubu'nda büyük operasyon
Sırp medyası olayı büyütmeye çalışıyor!
IŞİD'e dört koldan operasyon! 32 militan öldürüldü
İslamoğlu hakkındaki iddialara cevap verdi
Altın fiyatları o rakamın altına düşebilir
Bursa'da maçta 2. yarı (CANLI)
Kar Balkanlar'dan geliyor
Mısır'da Selefi Cephe yöneticileri gözaltına alındı
Yargıtay Başkanı'ndan 'yargı paketi'ne tepki
YAŞ toplantısı 27 Kasım'da yapılacak
Diyarbakır'da 307 kilo esrar ele geçti
Galatasaray Prandelli ile devam kararı aldı
41 kişinin hayatını kaybettiği feci kazada karar
Aralık başına kadar soğuk ve karlı
Elektrikli araçların menzil sorununu ASELSAN ve IBM çözecek
Bülent Korkmaz istifa etti mi? Jet açıklama!
Yavuz Bingöl'den kendisine hakaret edenlere tepki
Bursaspor'dan Fenerbahçe'ye büyük şok
Süper Lig'de bir ayrılık daha!
Kamyon apartmana girdi
Pamukova'da makinistlere hapis cezası
İşte Messi'nin yeni hedefi
Polis alımında yaş sınırı düşürülüyor!
Deliha çok sevildi!
ABD’li mühendis ölü bulundu
Lumia 1020 ve 925'te Kitlenme Hatası
Eski Cemaat-i İslami üyesine idam cezası
Galatasaraylı yıldız sözleşmesini feshetti!
IŞİD’e karşı en büyük operasyon
Kışın mutlaka tüketin!
Dünya felsefe günü kutlanıyor
Zonguldak'ta 31 maden ocağı üretime kapatıldı
YAŞ toplantısı 27 Kasım'da yapılacak
Tekne faciası şüphelisi tutuklandı
Yargıtay'dan sert açıklama: Bize sorulmadı
STK'lardan 'Hevsel çağrısı'
Maliye Bakanlığı sınavı sonuçları açıklandı
İstanbul'da silahlı kuyumcu soygunu
Kibariye: Deniz Seki‘ye çok ağladım
Sahte dişçi yakalandı
Bu kent Manisaspor'a kısmetli geliyor!
TOMA ihalesi Katmercilerin
Bakan Kılıç'tan Çakır'a "geçmiş olsun" telefonu
Erciyes'de İlhan Parlak şoku!
173 kaçak yakalandı
Otopark ücretleri İstanbulkart'la ödenebilecek
CHP'li başkanın oğlu kaza yaptı!
Lise öğrencisinin kullandığı araç takla attı: 1 ölü,5 yaralı
Samsunspor'da buruk sevinç
"Doktora gitme oranı Çernobil'den sonra arttı"
Eczacılar İstanbul'da buluşuyor
Eski bakanlar savunmalarını verecek