Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
İstanbul'da elektrik kesintisi Dolar 2.40 sınırına dayandı Antalya'da feci kaza! 5 ölü Ömer AltaşYeni Türkiye yolunda ikinci evre
PKK terör listesinden çıkarıldı!
PKK terör listesinden çıkarıldı!
23 Nisan 2013 Salı 17:47
Güncellenme Tarihi 23 Nisan 2013 Salı 18:24
Avrupa Konseyi PKK'yı terör örgütü listesinden çıkardı.

Avrupa Konseyi Parlamenter Meclisi (AKPM) Türkiye'yi, en az iki yıl daha siyasi denetimde tutma kararı aldı.

AKPM'nin Türkiye hakkındaki "siyasi denetim sonrası diyalog" raporu bugün Strasbourg'da düzenlenen genel kurul oturumunda tartışıldı. Tartışma sonrası oylanan karar tasarısı metni 35'e karşı 142 oyla kabul edildi. Oylamada 6 parlamenter çekimser kaldı.

Oylama sırasında AKPM'deki Türk heyeti üyesi Ertuğrul Kürkçü (BDP) tarafından sunulan bir değişiklik önergesiyle, "Ülkenin gelecekteki demokratik sistemini ve yönetim şeklini belirlemek Türk halkı ve Türkiye'nin karar vereceği bir konudur" cümlesi , "Ülkenin gelecekteki demokratik sistemini ve yönetim şeklini belirlemek Türkiye'nin kurumları ve vatandaşlarının karar vereceği bir konudur" şeklinde değiştirildi.

Yine Ertuğrul Kürkçü tarafından sunulan bir başka değişiklik önergesiyle, karar metnindeki "Kürt sorunu ve 40 binden fazla insanın ölümüne neden olan PKK terörizmi" ifadeleri , "Kürt sorunu ve Türk devleti ile PKK arasında 40 bin kişinin ölümüne neden olan mücadele" olarak değişti.

Oylama sırasında AKPM Siyasi Denetim Komisyonu tarafından sunulan bir diğer önergeyle de karar metnine Türkiye topraklarından çekilecek PKK'lılar için "aktivist" nitelemesi eklendi. AKPM Türkiye raportörü Fransız parlamenter Josette Durrieu, aktivist terimi seçiminin "terörist terimi için uluslararası planda benimsenmiş müşterek tanımlama bulunmamasından kaynaklandığını" söyledi.

Rapor ve karar metni AKPM üyesi Türk parlamenterleri de böldü. AKPM üyesi AK Partili parlamenterlerin çoğu karar aleyhinde oy kullandı. AKPM Türk heyeti başkanı Nursuna Memecan nihai oylamada çekimser kalmayı yeğledi. CHP'li üyelerden Deniz Baykal ve Gülsün Bilgehan karar metni lehinde oy kullanırken, Haluk Koç çekimser kaldı.

Kararda Türkiye'nin "siyasi dönüşümden geçtiği, jeopolitik ortamın özellikle hassas olduğu, yasal reform ve kurumsal dönüşüm süreci devam etse de henüz tamamlanmadığı" not ediliyor. Reform sürecinin Türkiye'yi "yeni bir Anayasa ve yeni bir siyasal rejim tanımlamasına" götürebileceğinin belirtildiği metinde, Türkiye'nin siyasi denetim sürecinin tamamen kapatılması veya devamına ilişkin kararın 2014 ve 2015 yıllarında yapılacak yerel, Cumhurbaşkanlığı ve genel seçimler sonrasında alınması isteniyor.

Türkiye'de son yıllarda gerçekleştirilen birçok reform memnuniyetle karşılanmakla birlilkte, özellikle ifade özgürlüğü alanında Türk Ceza ve Terörle Mücadele Kanunlarının Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi içtihadıyla uyumlu hale getirilmesi isteniyor. Laiklik ilkesi, LGBT hakları, sendikal haklar ve Ergenekon, Balyoz ve KCK davalarında savunma hakları gibi konularda kaygılar dile getiriliyor. Yeni anayasanın Venedik Komisyonu ile istişare içinde hazırlanması, Avrupa Azınlıkları Koruma Çerçeve Sözleşmesi ve Azınlık ve Bölgesel Diller Şartı'nın imzalanması çağrısında bulunuluyor.

Kararda, Kürt sorununa "ulusal azınlıklar" başlığı altında yer verild ve son yıllarda Kürtlere tanınan haklardan duyulan memnuniyet dile getirildi. Buna karşılık, "aralarında seçilmiş vekiller ve gazetecilerin de bulunduğu binlerce Kürdün terör suçlamasıyla hapiste olmasının Kürt sorununun çözümü önünde engel oluşturduğu" savunuldu. "Türk makamlarının PKK lideriyle başlattığı barış süreci"ne destek verilip, sürecin "kırılgan" olduğu ve "desteklenmesi gerektiği" ifade edildi.

Türkiye, demokrasi, insan hakları ve hukuk devleti konularında Avrupa Konseyi üyeliğinden kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirmediği gerekçesiyle 1996 yılında AKPM'de siyasi denetime alınmış, 2004 yılında bu süreçten çıkarılıp yükümlülüklerini "kısmen" yerine getiren ülkeler için öngörülmüş "denetim sonrası diyalog sürecine" dahil edilmişti. Avrupa Konseyi organlarının kararları AB açısından da referans oluşturuyor.

(NTV)

Bu haber 5,923 kez okundu.

İbrahim Tatlıses 3 ay yok!29 Ocak 2015 10:10
İbrahim Tatlıses, beyin ameliyatı olmak için Amerika'ya gidecek.
Antalya'da feci kaza! 5 ölü29 Ocak 2015 09:40
Mevsimlik işçileri taşıyan otobüs tırla çarpıştı. 5 kişi öldü, 30 kişi yaralandı.
Nöbet tutan asker canına kıydı29 Ocak 2015 09:36
Kütahya'da askeri gazino bahçesindeki kulübede nöbet tutan, hasta babasına üzüldüğü belirtilen 21 yaşındaki er Müslüm Erdem, piyade tüfeğiyle intihar etti.
Cem Kılıç yazdı: 5 soruda kıdem tazminatı29 Ocak 2015 09:34
Kıdem tazminatında bir türlü uzlaşma sağlanamadı. Çalışan taraf, hak kaybından endişeli, işveren ise "planlanamayan bir maliyet" olarak görüyor. NTV'den Prof. Dr. Cem Kılıç, 5 soruda kıdem tazminatını yazdı...
15 bin güvenlik elemanı alınacak29 Ocak 2015 08:05
Türkiye'de 270 bin kişinin istihdam edildiği özel güvenlik sektöründe binlerce kişiye iş kapısı açılacak.
Bolu Dağı'nda ulaşım durma noktasında!29 Ocak 2015 01:02
D-100 karayolunun Bolu Dağı kesiminde sis ve kar yağışı, ulaşımı olumsuz etkiliyor.
Tottenham final biletini kaptı!29 Ocak 2015 00:59
İngiltere Lig Kupası’nda ilk maçı 1-0 kazanan Londra ekibi Sheffield United ile rövanşta 2-2 berabere kalarak finalist oldu
Takla atan araç bariyerlere çarptı29 Ocak 2015 00:31
TEM bağlantı yolunda meydana gelen kazada, kontrolden çıkan otomobil takla atarak bariyerlere çarptı.
Adıyaman'da iş kazası: 1 ölü28 Ocak 2015 23:54
Besni ilçesinde, inşaatta merdiven boşluğuna düşen işçi hayatını kaybetti.
Rehin pilot özgürlüğüne kavuştu28 Ocak 2015 23:48
DEAŞ terör örgütünün elinde rehin tutulan Ürdünlü pilot takas karşılığı serbest bırakıldı.
Lübnan-İsrail sınırında gerginlik sürüyor!28 Ocak 2015 23:33
Hizbullah'ın Lübnan sınırındaki Şebaa Çiftlikleri'nde devriye gezen İsrail askeri aracını hedef almasının ardından bölgede gerginlik hakim.
Av tüfeğiyle annesini öldürdü!28 Ocak 2015 23:33
Muğla'nın Menteşe ilçesinde bir çocuk, tartıştığı annesini av tüfeği ile başından vurarak öldürdü.
İbrahim Tatlıses 3 ay yok!
Timsah yabancılarıyla vuruyor!
DEAŞ Sacide'yi neden istiyor?
Afganistan'da saldırı: 18 ölü
İstanbul'da elektrik kesintisi
Dolar 2.40 sınırına dayandı
Kiralık işçi dönemi başlıyor
Kanarya'nın hesabı bedavaya almak
Borsa, güne 90 bin puanın altında başladı
Filistin'e Ba'ba destek!
Göçmen teknesi battı
G.Saray sil baştan! Sadece ikisi kaldı
Antalya'da feci kaza! 5 ölü
Kral Selman Obama'yı bırakıp gitti
Nöbet tutan asker canına kıydı
Cem Kılıç yazdı: 5 soruda kıdem tazminatı
Moskova'da Suriye için toplandılar
Enes’in çabası yetmedi
Sosa'dan beklenmedik hamle
Takviye edici gıdalara ek süre
Fed'den faiz kararı
Sharapova-Williams finali
Trabzonspor'da Tolga Ciğerci bombası
Atlanta, Nets'i de geçti!
Facebook'un yükselişi sürüyor
2016 yılı bakliyat yılı ilan edildi
Hollande'dan Türkiye ve Ermenistan'a çağrı
İsrail'in "3G yasağına" karşı kampanya
Banvit deplasmanda kayıp!
Suriye'ye yardım götüren ambulans devrildi
İbrahim Tatlıses ABD'ye gidiyor!
Trabzonspor yılın bombasını patlatıyor
Sony 1000 kişiyi işten çıkaracak
Mc Donald's'ın CEO'su değişiyor
İran'dan flaş karar
Filistin "3G yasağına" karşı harekete geçti
Obama Çipras'ı kutladı
Gülen'in jet sosyetesi!
Gömüldükten 5 gün sonra geri döndü
Tottenham final biletini kaptı!
BM'den İsrail-Hizbullah çatışmasına tepki
Yeni hükümet 'Atina duvarı'nı yıktı
Facebook'ta müthiş kâr
Kanada'dan 200 milyon dolar kredi
ABD'de bilim adamına ''nükleer casusluk'' cezası
Husilere Pentagon desteği
Samaras, sabunu bile götürmüş
15 bin güvenlik elemanı alınacak
İşte AK Parti'nin başkanlık modeli!
Bodrum'da istinat duvarı çöktü!
Diego serbest kaldı!
Soğukta yüz ağrısına dikkat
Abdullah Gül milletvekili adayı olacak mı?
Fenerbahçe Emenike'ye özel hoca tuttu
Obama'dan İsrail'e ret!
Bu çetenin tankı bile var
Acun'u fena dolandırdılar!
DEAŞ o iki ülkeye yerleşiyor!
Fransa 8 yaşındaki çocuğu sorguya çekti
İşte AK Parti'nin 2015 seçim sloganı
Bolu Dağı'nda ulaşım durma noktasında!
Tottenham final biletini kaptı!
Takla atan araç bariyerlere çarptı
Beyaz Saray Michelle Obama’yı savundu!
Kral Kupası'nda Kral gibi maç!
Erdoğan'dan AVM yasasına onay!
Adıyaman'da iş kazası: 1 ölü
Rehin pilot özgürlüğüne kavuştu
BM olağanüstü toplanıyor
Av tüfeğiyle annesini öldürdü!
Lübnan-İsrail sınırında gerginlik sürüyor!
Yılmaz: Güvenliği sağlayamazsanız...
Arda Turan'dan olay hareket
8 yaşındaki çocuğa terör sorgusu!
Galatasaray'a Aurelien Chedjou müjdesi