Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Netanyahu: İran İsrail'i yok edecek İşler kötü diyen Koç'un Tüpraş'ından büyük kar! Trabzon'da Ekici'nin gecesi! Celal KazdağlıDarbenin yıldönümünde gelen silaha veda çağrısı
PKK terör listesinden çıkarıldı!
PKK terör listesinden çıkarıldı!
23 Nisan 2013 Salı 17:47
Güncellenme Tarihi 23 Nisan 2013 Salı 18:24
Avrupa Konseyi PKK'yı terör örgütü listesinden çıkardı.

Avrupa Konseyi Parlamenter Meclisi (AKPM) Türkiye'yi, en az iki yıl daha siyasi denetimde tutma kararı aldı.

AKPM'nin Türkiye hakkındaki "siyasi denetim sonrası diyalog" raporu bugün Strasbourg'da düzenlenen genel kurul oturumunda tartışıldı. Tartışma sonrası oylanan karar tasarısı metni 35'e karşı 142 oyla kabul edildi. Oylamada 6 parlamenter çekimser kaldı.

Oylama sırasında AKPM'deki Türk heyeti üyesi Ertuğrul Kürkçü (BDP) tarafından sunulan bir değişiklik önergesiyle, "Ülkenin gelecekteki demokratik sistemini ve yönetim şeklini belirlemek Türk halkı ve Türkiye'nin karar vereceği bir konudur" cümlesi , "Ülkenin gelecekteki demokratik sistemini ve yönetim şeklini belirlemek Türkiye'nin kurumları ve vatandaşlarının karar vereceği bir konudur" şeklinde değiştirildi.

Yine Ertuğrul Kürkçü tarafından sunulan bir başka değişiklik önergesiyle, karar metnindeki "Kürt sorunu ve 40 binden fazla insanın ölümüne neden olan PKK terörizmi" ifadeleri , "Kürt sorunu ve Türk devleti ile PKK arasında 40 bin kişinin ölümüne neden olan mücadele" olarak değişti.

Oylama sırasında AKPM Siyasi Denetim Komisyonu tarafından sunulan bir diğer önergeyle de karar metnine Türkiye topraklarından çekilecek PKK'lılar için "aktivist" nitelemesi eklendi. AKPM Türkiye raportörü Fransız parlamenter Josette Durrieu, aktivist terimi seçiminin "terörist terimi için uluslararası planda benimsenmiş müşterek tanımlama bulunmamasından kaynaklandığını" söyledi.

Rapor ve karar metni AKPM üyesi Türk parlamenterleri de böldü. AKPM üyesi AK Partili parlamenterlerin çoğu karar aleyhinde oy kullandı. AKPM Türk heyeti başkanı Nursuna Memecan nihai oylamada çekimser kalmayı yeğledi. CHP'li üyelerden Deniz Baykal ve Gülsün Bilgehan karar metni lehinde oy kullanırken, Haluk Koç çekimser kaldı.

Kararda Türkiye'nin "siyasi dönüşümden geçtiği, jeopolitik ortamın özellikle hassas olduğu, yasal reform ve kurumsal dönüşüm süreci devam etse de henüz tamamlanmadığı" not ediliyor. Reform sürecinin Türkiye'yi "yeni bir Anayasa ve yeni bir siyasal rejim tanımlamasına" götürebileceğinin belirtildiği metinde, Türkiye'nin siyasi denetim sürecinin tamamen kapatılması veya devamına ilişkin kararın 2014 ve 2015 yıllarında yapılacak yerel, Cumhurbaşkanlığı ve genel seçimler sonrasında alınması isteniyor.

Türkiye'de son yıllarda gerçekleştirilen birçok reform memnuniyetle karşılanmakla birlilkte, özellikle ifade özgürlüğü alanında Türk Ceza ve Terörle Mücadele Kanunlarının Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi içtihadıyla uyumlu hale getirilmesi isteniyor. Laiklik ilkesi, LGBT hakları, sendikal haklar ve Ergenekon, Balyoz ve KCK davalarında savunma hakları gibi konularda kaygılar dile getiriliyor. Yeni anayasanın Venedik Komisyonu ile istişare içinde hazırlanması, Avrupa Azınlıkları Koruma Çerçeve Sözleşmesi ve Azınlık ve Bölgesel Diller Şartı'nın imzalanması çağrısında bulunuluyor.

Kararda, Kürt sorununa "ulusal azınlıklar" başlığı altında yer verild ve son yıllarda Kürtlere tanınan haklardan duyulan memnuniyet dile getirildi. Buna karşılık, "aralarında seçilmiş vekiller ve gazetecilerin de bulunduğu binlerce Kürdün terör suçlamasıyla hapiste olmasının Kürt sorununun çözümü önünde engel oluşturduğu" savunuldu. "Türk makamlarının PKK lideriyle başlattığı barış süreci"ne destek verilip, sürecin "kırılgan" olduğu ve "desteklenmesi gerektiği" ifade edildi.

Türkiye, demokrasi, insan hakları ve hukuk devleti konularında Avrupa Konseyi üyeliğinden kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirmediği gerekçesiyle 1996 yılında AKPM'de siyasi denetime alınmış, 2004 yılında bu süreçten çıkarılıp yükümlülüklerini "kısmen" yerine getiren ülkeler için öngörülmüş "denetim sonrası diyalog sürecine" dahil edilmişti. Avrupa Konseyi organlarının kararları AB açısından da referans oluşturuyor.

(NTV)

Bu haber 6,008 kez okundu.

O oda bakanın unvanını askıya aldı!03 Mart 2015 00:20
Soma'da günlerce maden ocağı kapısında bekleyen ve tüm Türkiye'nin sempatisini kazanan Enerji Bakanı Taner Yıldız'ın mühendislik unvanı, bağlı bulunduğu Elektrik Mühendisleri Odası (EMO) Ankara şubesi tarafından 6 aylığına askıya alındı.
Diyanet ‘itikadı bozuk’ diye işten attı!03 Mart 2015 00:15
28 Şubat sürecinde haksız yere tutuklandıktan bir yıl sonra serbest bırakıldığı halde Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından ‘itikadı bozuk’ diye bir daha göreve alınmayan mağdur imam, Diyanet'ten itikadı bozukluğun ölçüsünün açıklanmasını istedi.
AFAD Müdürü uyardı: 7'lik depreme hazırlanın02 Mart 2015 23:44
Aydın AFAD İl Müdürü Recep Coşkun: "Biz de zamanı belirsiz olmakla birlikte, 7 büyüklüğünde olabilecek bir depreme göre hazırlıklı olmak durumundayız"
Soma faciasıyla ilgili önemli gelişme02 Mart 2015 23:35
301 madencinin hayatını kaybetmesiyle ilgili hazırlanan ancak eksikleri gerekçesiyle iade edilen iddianame kabul edildi.
İstanbul Üniversitesi'nde yangın çıktı!02 Mart 2015 23:01
İstanbul Üniversitesi'nde idari mali işler ve strateji daire arşivlerinin olduğu binada nedeni belirlenemeyen bir yangın çıktı.
Evde tek bırakılan bebek öldü!02 Mart 2015 22:39
Babası tarafından akşam saatlerinde ölü bulunan bebeğin gün boyunca evde yalnız bırakıldığı ileri sürüldü.
Şırnak'ta tüm hendekler kapatıldı02 Mart 2015 22:33
PKK'nın gençlik yapılanması YDG-H üyelerince açılan hendekler kapatıldı.
Karaman'da kaza ucuz atlatıldı02 Mart 2015 21:47
Karaman’da bisküvi fabrikasında çalışan işçileri taşıyan servis minibüsü ile otomobilin çarpışması sonucu 14 kişi yaralandı.
Hatay'da bir İŞİD'çi yakalandı02 Mart 2015 21:09
Hatay'ın hassa ilçesinde İŞİD militanı olduğu iddia edilen bir kişi yakalandı.
Ağrı Belediyesi o isimleri tabeladan kaldırdı02 Mart 2015 20:52
Ağrı Belediye Meclisi bazı mahalle ve caddelerin ismini değiştirirken Erzurum caddesinin adını Yaşar Kemal yaptı.
Mehmetçik karda mahsur kalan 17 Suriyeliyi kurtardı02 Mart 2015 19:26
Irak'ın kuzeyinden Türkiye sınırını yaya olarak geçmek istedikleri sırada donma tehlikesi geçiren Suriye uyruklu 17 kişi, askerler tarafından kurtarıldı.
Arınç: "Demirtaş iyi niyetli değil"02 Mart 2015 18:53
Hükümet Sözcüsü Arınç, Selahattin Demirtaş'ın,Çözüm Süreci konusunda iyi niyetli çaba gösteren ve bu sürecin başarıya ulaşmasını arzu eden birisi olmadığını söyledi.
Hamas kurucusu Hammad vefat etti
O oda bakanın unvanını askıya aldı!
Diyanet ‘itikadı bozuk’ diye işten attı!
Üç bakan değişiyor! İşte yeni bakanlar