Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Bahçeli’den Gülen’e manidar çağrı! Murat Göğebakan'dan kötü haber! Paralel polislerin 22'si adliyede Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
Ne kadar Kürtsem o kadar Türküm
Ne kadar Kürtsem o kadar Türküm
27 Mart 2013 Çarşamba 08:37
Güncellenme Tarihi 27 Mart 2013 Çarşamba 08:39
İki Dil Bir Bavul filminin senaristi ve CHP lideri Kılıçdaroğlu'nun Twitter danışmanlığını yapan Dr. Ali Haydar Fırat: Kürt sorunu salt siyasi ve askeri kapsamda değerlendirileme-yecek denli kapsamlı bir sorun.

Siverek'te Türkçe bilmeyen bir Kürt çocuğun okula başladığı sırada öğretmeni ile arasında geçenleri anlatan İki Dil Bir Bavul filminin senaristi, iletişim uzmanı ve CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun Twitter danışmanlığını yapmış Dr. Ali Haydar Fırat, Kürt sorunu ve çözüm süreci hakkında AKŞAM'a konuştu. Süreçten umutlu olduğunu belirten Fırat, "Kendimi ne kadar Kürt görüyorsam o kadar Türk görüyorum" dedi. Fırat'ın açıklamalarında öne çıkan noktalar şu şekilde:

KÜRT Sorunu salt siyasi ve askeri kapsamda değerlendirilemeyecek denli kapsamlı ve farklı içeriklere sahip insani, sosyal, siyasal, kültürel, etnik, mezhepsel, sınıfsal boyutları olan bir sorun. Türkiye'nin trajedisi, sorunun farklı boyutlarını anlamamakta gösterdiği dirençtir. Kürtleri kendi eşiti kabul edecek ve bunu anlatacak yeni bir siyaset inşa etmek gerekiyor. Türkiye bu adımı atarsa önce kendi Kürtlerini kazanır, sonra yakın coğrafyasındaki Kürtleri. Eğer bu adımı atmazsa onları kaybeder.

KÜRTLERİN yaşadıklarının Türklere anlatılması lazım. Sinemayla, tiyatroyla, müzikle, belgesellerle, edebiyatla; kısacası içinde duygunun, empatinin olduğu her araç bu süreçte kullanılmalı. Örneğin Murathan Mungan'ın Bir Dersim Hikayesi'ni okuyan herkes Dersim trajedisini iliklerine kadar hissedecektir.

RETORİK KULLANDI

ORTAK değerleri korumak ve onları yıpratmak istemiyorsak bayrak tartışmasına son verilmeli. Sayın Başbakan oradaki görüntüleri baskılamak amacıyla bu tartışmayı başlattı. Mesele orada Kürtlere hiçbir dayatmada bulunmadan Kürtlerin kendi isteğiyle ve hiçbir olumsuz duygu hissetmeden Türk bayrağını asacakları zemini ve koşulu yaratmak. Mesele orada büyük bir içtenlikle bayrağı astıracak bir duygudaşlığın ve sembolik saygının üretilmesi. Bayrak siyasetinin sanıldığı gibi bir 'getirisi' olmayacak.

ÖCALAN mesajında daha çok Türk halkının duyarlılıklarına seslendi. Bir anlamda devlet retoriğini devlete karşı kullandı... Türk halkı bu mesajdan ciddi bir rahatsızlık duyamadı.

CHP bırakmamalı

Yeni oluşan düzen ve denklemde milliyetçilik üzerine siyaset yapanlar kaybeder. Süreç içinde silahlı çatışma ve provokasyonlar olmadıkça MHP eriyecek. Dolayısıyla bu süreçte MHP'den kimsenin barış adına bir beklentisi olmamalı.

AK Parti süreçte CHP'yi dışlıyor. Hem CHP'nin hem de Kürt siyasal hareketinin seküler karakteri bu coğrafyada demokratik ve özgürlükçü bir laik konseptin gelişmesine imkan tanıyacak. Kısacası CHP ülkenin barışını sadece AKP'nin inisiyatifine bırakmamalı.

Karşılıklı hallettik

Fırat Kılıçdar-oğlu'nun resmi Twitter hesabında tulum yerine gayda yazması sonrası meydana gelenleri de şöyle değerlendirdi: "Gayda sözcüğü ilk olarak parti resmi internet sitesinde kullanıldı. Söylemsel tutarlılığın gerektirdiği zorunluluk nedeniyle Twitter'a konuldu. Sayın Kılıçdaroğlu'nun hiçbir dahli söz konusu değil. Kendi hesabıma özürlerimi ileterek Twitter hesabını devretmek istediğimi söyledim. Hesabını devretmemi anlayışla karşıladı ve hesabının bir başka kişiye devretmemi onayladı. Burada bir görevden almaktan çok karşılıklı bir karar verme durumu söz konusu

Ödüle doymak bilmeyen film

İKİ Dil Bir Bavul, 2008'de gerçek hikayeden yola çıkarak sinemaya uyarlandı. Karakterlerin ve mekanların gerçek olduğu filmde Türk öğretmen Emre Aydın'ın Şanlıurfa Siverek'te bir köy okulunda Kürt öğrencilerle geçen bir yıl anlatıldı. Türkçe bilmeyen Kürt öğrencilerle öğretmen arasında yaşananlara yer verilen film 46. Altın Portakal Film Festivali'nde En İyi İlk Film, 16. Altın Koza Film Festivali'nde Büyük Jüri Yılmaz Güney Ödülü, Romanya Film Festivali'nde En İyi Belgesel Film Ödülü, Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması'nda bu yıl verilen SİYAD En İyi Film Ödüllerini aldı.

Akşam

Bu haber 473 kez okundu.

İslam: Çocuk yaştaki evliliklere sıfır tolerans!24 Temmuz 2014 15:18
Bakanı İslam, "Çocuk yaştaki evliliklere sıfır tolerans gösteriyoruz" dedi.
Akrabalarına kızınca servetini Türk Kızılay'ına bağışladı24 Temmuz 2014 15:09
Edirneli Meryem Hadımlı, akrabalarıyla yaşadığı sıkıntıları nedeniyle servetini Türk Kızılayı'na bağışladı.
DOB yönetiminde değişiklik24 Temmuz 2014 15:07
Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü ve Genel Sanat Yönetmenliği'ne, orkestra şefi ve besteci Selman Ada getirildi.
CHP'den 'Kürecik' çarkı24 Temmuz 2014 15:04
Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu, “Kürecik kurulurken ‘doğru karar’ diyen Loğoğlu bugün muhalefet yapmış olmak için böyle konuşuyor” dedi.
Bahçeli’den İsrail’e sert tepki24 Temmuz 2014 15:01
MHP Lideri Devlet Bahçeli Parti Genel Merkezinde gündeme dair açıklamalarda bulundu.
Netanyahu: Operasyonlar sürecek24 Temmuz 2014 14:48
İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, İsrail'in Gazze'ye yönelik saldırılarının devam edeceğini belirtti
Birileri uzattığımız dostluk elinden rahatsız oluyorlar24 Temmuz 2014 14:47
İşler, "Yeni Türkiye'nin inşası hızla devam ediyor. Bu da birilerini rahatsız ediyor. Birileri bizim komşularımıza, uzattığımız dostluk, elinden, işbirliği ve dayanışma elinden rahatsız oluyorlar" dedi.
Bu yolda telefonla yürümek yasak!24 Temmuz 2014 14:44
Telefonlarımızın hayatımızı ve bizi nasıl esir aldığı, bu ilginç yasakla bir kez daha ortaya çıktı.
Güneydoğu turu ölümle bitti24 Temmuz 2014 14:40
Motosikletle İstanbul'dan Güneydoğu turuna çıkan Abdullah Türk ve Engin Öksüz'ün, metruk bir evde cesetleri bulundu.
Erdoğan: İsrail terörist devlettir24 Temmuz 2014 14:29
Başbakan Erdoğan, İsrail'in "Türkiye ve Katar terörü finanse ediyor" iddiasına tarihi bir yanıt vererek, "Biz insani yardım yapıyoruz. İsrail bir terör devletidir" dedi.
En düşük sıcaklık 22 derece24 Temmuz 2014 14:27
Termometreler, hafta içinde bazı bölgelerde 44 dereceyi gösterirken, deniz suyu sıcaklıkları 29 dereceyi buldu.
Vatandaşlardan RTÜK'e şikayet yağıyor24 Temmuz 2014 14:23