Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Onur Kıvrak'dan zehir zemberek sözler Trabzonspor maçında olay! Ekrem Dumanlı'nın kardeşi gözaltında! Celal Kazdağlıİstanbul sermayesi yol ayrımında
Ne kadar Kürtsem o kadar Türküm
Ne kadar Kürtsem o kadar Türküm
27 Mart 2013 Çarşamba 08:37
Güncellenme Tarihi 27 Mart 2013 Çarşamba 08:39
İki Dil Bir Bavul filminin senaristi ve CHP lideri Kılıçdaroğlu'nun Twitter danışmanlığını yapan Dr. Ali Haydar Fırat: Kürt sorunu salt siyasi ve askeri kapsamda değerlendirileme-yecek denli kapsamlı bir sorun.

Siverek'te Türkçe bilmeyen bir Kürt çocuğun okula başladığı sırada öğretmeni ile arasında geçenleri anlatan İki Dil Bir Bavul filminin senaristi, iletişim uzmanı ve CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun Twitter danışmanlığını yapmış Dr. Ali Haydar Fırat, Kürt sorunu ve çözüm süreci hakkında AKŞAM'a konuştu. Süreçten umutlu olduğunu belirten Fırat, "Kendimi ne kadar Kürt görüyorsam o kadar Türk görüyorum" dedi. Fırat'ın açıklamalarında öne çıkan noktalar şu şekilde:

KÜRT Sorunu salt siyasi ve askeri kapsamda değerlendirilemeyecek denli kapsamlı ve farklı içeriklere sahip insani, sosyal, siyasal, kültürel, etnik, mezhepsel, sınıfsal boyutları olan bir sorun. Türkiye'nin trajedisi, sorunun farklı boyutlarını anlamamakta gösterdiği dirençtir. Kürtleri kendi eşiti kabul edecek ve bunu anlatacak yeni bir siyaset inşa etmek gerekiyor. Türkiye bu adımı atarsa önce kendi Kürtlerini kazanır, sonra yakın coğrafyasındaki Kürtleri. Eğer bu adımı atmazsa onları kaybeder.

KÜRTLERİN yaşadıklarının Türklere anlatılması lazım. Sinemayla, tiyatroyla, müzikle, belgesellerle, edebiyatla; kısacası içinde duygunun, empatinin olduğu her araç bu süreçte kullanılmalı. Örneğin Murathan Mungan'ın Bir Dersim Hikayesi'ni okuyan herkes Dersim trajedisini iliklerine kadar hissedecektir.

RETORİK KULLANDI

ORTAK değerleri korumak ve onları yıpratmak istemiyorsak bayrak tartışmasına son verilmeli. Sayın Başbakan oradaki görüntüleri baskılamak amacıyla bu tartışmayı başlattı. Mesele orada Kürtlere hiçbir dayatmada bulunmadan Kürtlerin kendi isteğiyle ve hiçbir olumsuz duygu hissetmeden Türk bayrağını asacakları zemini ve koşulu yaratmak. Mesele orada büyük bir içtenlikle bayrağı astıracak bir duygudaşlığın ve sembolik saygının üretilmesi. Bayrak siyasetinin sanıldığı gibi bir 'getirisi' olmayacak.

ÖCALAN mesajında daha çok Türk halkının duyarlılıklarına seslendi. Bir anlamda devlet retoriğini devlete karşı kullandı... Türk halkı bu mesajdan ciddi bir rahatsızlık duyamadı.

CHP bırakmamalı

Yeni oluşan düzen ve denklemde milliyetçilik üzerine siyaset yapanlar kaybeder. Süreç içinde silahlı çatışma ve provokasyonlar olmadıkça MHP eriyecek. Dolayısıyla bu süreçte MHP'den kimsenin barış adına bir beklentisi olmamalı.

AK Parti süreçte CHP'yi dışlıyor. Hem CHP'nin hem de Kürt siyasal hareketinin seküler karakteri bu coğrafyada demokratik ve özgürlükçü bir laik konseptin gelişmesine imkan tanıyacak. Kısacası CHP ülkenin barışını sadece AKP'nin inisiyatifine bırakmamalı.

Karşılıklı hallettik

Fırat Kılıçdar-oğlu'nun resmi Twitter hesabında tulum yerine gayda yazması sonrası meydana gelenleri de şöyle değerlendirdi: "Gayda sözcüğü ilk olarak parti resmi internet sitesinde kullanıldı. Söylemsel tutarlılığın gerektirdiği zorunluluk nedeniyle Twitter'a konuldu. Sayın Kılıçdaroğlu'nun hiçbir dahli söz konusu değil. Kendi hesabıma özürlerimi ileterek Twitter hesabını devretmek istediğimi söyledim. Hesabını devretmemi anlayışla karşıladı ve hesabının bir başka kişiye devretmemi onayladı. Burada bir görevden almaktan çok karşılıklı bir karar verme durumu söz konusu

Ödüle doymak bilmeyen film

İKİ Dil Bir Bavul, 2008'de gerçek hikayeden yola çıkarak sinemaya uyarlandı. Karakterlerin ve mekanların gerçek olduğu filmde Türk öğretmen Emre Aydın'ın Şanlıurfa Siverek'te bir köy okulunda Kürt öğrencilerle geçen bir yıl anlatıldı. Türkçe bilmeyen Kürt öğrencilerle öğretmen arasında yaşananlara yer verilen film 46. Altın Portakal Film Festivali'nde En İyi İlk Film, 16. Altın Koza Film Festivali'nde Büyük Jüri Yılmaz Güney Ödülü, Romanya Film Festivali'nde En İyi Belgesel Film Ödülü, Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması'nda bu yıl verilen SİYAD En İyi Film Ödüllerini aldı.

Akşam

Bu haber 478 kez okundu.

A Haber'e sansür gibi ceza!22 Eylül 2014 23:05
Yüksek Seçim Kurulu A Haber'e sansür gibi ceza verdi... Kurul'un bugün verdiği 7 yayın durdurma cezasıyla birlikte A Haber'in aldığı yayın durdurma cezaları 16'ya ulaştı...
PKK Müslüman Kürdistan'dan Defol22 Eylül 2014 22:54
pkkkurdistandandefol.blogspot.com.tr'de paylaşılan anlamlı bir yazı kamuoyunda büyük yankı uyandırdı.İşte o yazı...
Türkiye IŞİD,Suriyeli ve Iraklı mülteci gündemiyle çalkalanıyor22 Eylül 2014 22:41
Daha önce Esed zulmü nedeniyle vatanlarını terk eden Suriyeliler şimdi de IŞİD belası yüzünden yerlerinden, yurtlarından oluyorlar.
Kritik toplantı sona erdi22 Eylül 2014 22:05
Başbakan Ahmet Davutoğlu başkanlığındaki Ulusal Güvenlik Toplantısı sona erdi.
WhatsApp o ülkede yasaklandı22 Eylül 2014 21:45
İran'da sosyal içerikli mobil uygulamaların yasaklandığı bildirildi.
Maden işçileri oturma eylemi başlattı22 Eylül 2014 21:37
Ereğli ilçesinde maden ocağında görevli 16 arkadaşlarının işten çıkarılmasına tepki gösteren yaklaşık 500 maden işçisi Zonguldak'ta oturma eylemi başlattı.
Atatürk Havalimanı'nda sistem arızası uçuşları aksattı22 Eylül 2014 21:32
Atatürk Havalimanı'nda meydana gelen sistem arızası nedeniyle, yolcu giriş ve çıkışlarında gecikmeler yaşandı.
Alman basınından büyük küstahlık!22 Eylül 2014 20:54
Alman gazete Die Welt, Türkiye'nin atom bombası için çalışmalar yaptığına dair bir haber yayınladı.Die Welt gazetesinde çıkan haberde, Alman istihbaratının Türkiye’yi dinleme sebebinin de bu olabileceği iddia edildi.
Doktorlar şaştı! 105 milyonda 1 ihtimal gerçekleşti22 Eylül 2014 20:32
Ordu'nun Fatsa İlçesinde özel bir hastanede gerçekleşen doğumlarda 4ü ikiz olmak üzere art arda 12 kız bebek dünyaya geldi.
13 polis gözaltına alındı22 Eylül 2014 19:53
Ankara Cumhuriyet Başsavcılığının, "bazı polislere usulsüz taltif verildiği" iddiasıyla yürüttüğü soruşturmada gözaltı kararı verilen 17 polisten 13'ünün gözaltına alındığı bildirildi.
Ortaöğretimde başörtüsü serbest22 Eylül 2014 19:45
Başbakan Yardımcısı Arınç "MEB'e bağlı okullardaki öğrencilerin kılık ve kıyafetlerine dair yönetmelikte yer alan 'başı açık' ibaresi ve aynı bendin son cümlesi yürürlükten kaldırıldı" dedi.
CHP'de il teşkilatı görevden alındı22 Eylül 2014 19:33
CHP Elazığ İl Başkanı Mustafa Kemal Atikeler ile il yönetimi, Genel Merkez tarafından görevden alındı.
Onur Kıvrak'dan zehir zemberek sözler
A Haber'e sansür gibi ceza!
PKK Müslüman Kürdistan'dan Defol
Türkiye IŞİD,Suriyeli ve Iraklı mülteci gündemiyle çalkalanıyor
9'uncu sınıf öğrencileri dikkat!
Kritik toplantı sona erdi
Trabzonspor maçında olay!
WhatsApp o ülkede yasaklandı
Maden işçileri oturma eylemi başlattı
Atatürk Havalimanı'nda sistem arızası uçuşları aksattı
Trabzonspor puanı zor kurtardı!
Londra’nın Metro durakları otel oluyor
G.Saraylı yöneticiden 4 iddiaya cevap
Alman basınından büyük küstahlık!
Doktorlar şaştı! 105 milyonda 1 ihtimal gerçekleşti
Türk vatandaşına IŞİD gözaltısı
Gazze'de 100 binden fazla Filistinli evsiz
Bedii ve 104 İhvan mensubu Ceza Mahkemesi'ne sevk edildi
13 polis gözaltına alındı
Memurlar yarın greve gidiyor
Ortaöğretimde başörtüsü serbest
CHP'de il teşkilatı görevden alındı
Erdoğan o görüşmeyi iptal etti
Sınırda 'pes artık' dedirten olay
Afganistan'ın yeni devlet başkanı halka hitap etti
Altın portakal adayları açıklandı
HDP'li Aysel Tuğluk Suruç'ta asker taşladı
Trabzon'dan sürpriz 11!
Ekrem Dumanlı'nın kardeşi gözaltında!
Dikkat! Yedi kentte elektrik kesintisi
Irak'ta IŞİD'e ağır darbe!
Dev ortaklık sona erdi! Hisselerin tamamını satın alıyor
Altının kilogramı 87 bin 600 lira oldu
Komutandan Gültan Kışanak'a tokat gibi cevap
Vize başvurusunda bulunacaklar dikkat!
Roma, genç yeteneği kaptı!
Kuşadası'nda 115 kaçak kurtarıldı
İsrail karşıtı İngiliz siyasetçi partisinden uzaklaştırıldı
Katar'a Dünya Kupası şoku
Teröristlerden askerlere taciz ateşi
Patlayan su borusu yolu çökertti!
Meclis Irak ve Suriye tezkerelerini bekliyor
AK Parti gençler için harekete geçiyor
İran ile ABD 2 yıl gizli görüşmüş!
Kanser hastalarına yeni umut
3 günde 10 milyon satarak rekor kırdı
Bu yarıklar korkutuyor
Beşiktaş, 3 takım satın alacak
Serin ve yağışlı hava geliyor
Davutoğlu milletvekilleri ile görüşecek
Kürtçe eğitime ilk başvuru!
Kılıçdaroğlu kurban bağışını Kızılay'a yaptı
Facebook haber akışını değiştiriyor
Gripten korunmak için altın kural
Kerry'den flaş Türkiye açıklaması
YouTube'a müthiş özellik
Hajrovic'e ince gönderme!
5 dakikada 1 metre 20 santim lahmacun yedi!
Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi'nde yeni dönem
Asırlık lezzet 'cevizli helva' tescillenecek
Aşık Şeref Taşlıova’ya Veda
Yaşlanan nüfus, sağlık sistemi için alarm veriyor
Acı biberden reçel yaptı
Vali Mutlu, takipçilerini üzmeyecek
Motosiklet kazası ailesini aldı
Salgın okulları açtırmadı