Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Bardakoğlu, CHP'nin teklifine yanıt verdi İhsanoğlu CHP'den aday mı olacak? DEAŞ'tan bir infaz daha Celal KazdağlıBaşkanlık: Hedef doğru, peki yöntem?
Ne kadar Kürtsem o kadar Türküm
Ne kadar Kürtsem o kadar Türküm
27 Mart 2013 Çarşamba 08:37
Güncellenme Tarihi 27 Mart 2013 Çarşamba 08:39
İki Dil Bir Bavul filminin senaristi ve CHP lideri Kılıçdaroğlu'nun Twitter danışmanlığını yapan Dr. Ali Haydar Fırat: Kürt sorunu salt siyasi ve askeri kapsamda değerlendirileme-yecek denli kapsamlı bir sorun.

Siverek'te Türkçe bilmeyen bir Kürt çocuğun okula başladığı sırada öğretmeni ile arasında geçenleri anlatan İki Dil Bir Bavul filminin senaristi, iletişim uzmanı ve CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun Twitter danışmanlığını yapmış Dr. Ali Haydar Fırat, Kürt sorunu ve çözüm süreci hakkında AKŞAM'a konuştu. Süreçten umutlu olduğunu belirten Fırat, "Kendimi ne kadar Kürt görüyorsam o kadar Türk görüyorum" dedi. Fırat'ın açıklamalarında öne çıkan noktalar şu şekilde:

KÜRT Sorunu salt siyasi ve askeri kapsamda değerlendirilemeyecek denli kapsamlı ve farklı içeriklere sahip insani, sosyal, siyasal, kültürel, etnik, mezhepsel, sınıfsal boyutları olan bir sorun. Türkiye'nin trajedisi, sorunun farklı boyutlarını anlamamakta gösterdiği dirençtir. Kürtleri kendi eşiti kabul edecek ve bunu anlatacak yeni bir siyaset inşa etmek gerekiyor. Türkiye bu adımı atarsa önce kendi Kürtlerini kazanır, sonra yakın coğrafyasındaki Kürtleri. Eğer bu adımı atmazsa onları kaybeder.

KÜRTLERİN yaşadıklarının Türklere anlatılması lazım. Sinemayla, tiyatroyla, müzikle, belgesellerle, edebiyatla; kısacası içinde duygunun, empatinin olduğu her araç bu süreçte kullanılmalı. Örneğin Murathan Mungan'ın Bir Dersim Hikayesi'ni okuyan herkes Dersim trajedisini iliklerine kadar hissedecektir.

RETORİK KULLANDI

ORTAK değerleri korumak ve onları yıpratmak istemiyorsak bayrak tartışmasına son verilmeli. Sayın Başbakan oradaki görüntüleri baskılamak amacıyla bu tartışmayı başlattı. Mesele orada Kürtlere hiçbir dayatmada bulunmadan Kürtlerin kendi isteğiyle ve hiçbir olumsuz duygu hissetmeden Türk bayrağını asacakları zemini ve koşulu yaratmak. Mesele orada büyük bir içtenlikle bayrağı astıracak bir duygudaşlığın ve sembolik saygının üretilmesi. Bayrak siyasetinin sanıldığı gibi bir 'getirisi' olmayacak.

ÖCALAN mesajında daha çok Türk halkının duyarlılıklarına seslendi. Bir anlamda devlet retoriğini devlete karşı kullandı... Türk halkı bu mesajdan ciddi bir rahatsızlık duyamadı.

CHP bırakmamalı

Yeni oluşan düzen ve denklemde milliyetçilik üzerine siyaset yapanlar kaybeder. Süreç içinde silahlı çatışma ve provokasyonlar olmadıkça MHP eriyecek. Dolayısıyla bu süreçte MHP'den kimsenin barış adına bir beklentisi olmamalı.

AK Parti süreçte CHP'yi dışlıyor. Hem CHP'nin hem de Kürt siyasal hareketinin seküler karakteri bu coğrafyada demokratik ve özgürlükçü bir laik konseptin gelişmesine imkan tanıyacak. Kısacası CHP ülkenin barışını sadece AKP'nin inisiyatifine bırakmamalı.

Karşılıklı hallettik

Fırat Kılıçdar-oğlu'nun resmi Twitter hesabında tulum yerine gayda yazması sonrası meydana gelenleri de şöyle değerlendirdi: "Gayda sözcüğü ilk olarak parti resmi internet sitesinde kullanıldı. Söylemsel tutarlılığın gerektirdiği zorunluluk nedeniyle Twitter'a konuldu. Sayın Kılıçdaroğlu'nun hiçbir dahli söz konusu değil. Kendi hesabıma özürlerimi ileterek Twitter hesabını devretmek istediğimi söyledim. Hesabını devretmemi anlayışla karşıladı ve hesabının bir başka kişiye devretmemi onayladı. Burada bir görevden almaktan çok karşılıklı bir karar verme durumu söz konusu

Ödüle doymak bilmeyen film

İKİ Dil Bir Bavul, 2008'de gerçek hikayeden yola çıkarak sinemaya uyarlandı. Karakterlerin ve mekanların gerçek olduğu filmde Türk öğretmen Emre Aydın'ın Şanlıurfa Siverek'te bir köy okulunda Kürt öğrencilerle geçen bir yıl anlatıldı. Türkçe bilmeyen Kürt öğrencilerle öğretmen arasında yaşananlara yer verilen film 46. Altın Portakal Film Festivali'nde En İyi İlk Film, 16. Altın Koza Film Festivali'nde Büyük Jüri Yılmaz Güney Ödülü, Romanya Film Festivali'nde En İyi Belgesel Film Ödülü, Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması'nda bu yıl verilen SİYAD En İyi Film Ödüllerini aldı.

Akşam

Bu haber 487 kez okundu.

İki ilde 8 terörist teslim oldu01 Şubat 2015 13:20
Şırnak ve Şanlıurfa'da 8 terörist güvenlik güçlerine teslim oldu.
Çalışanlara çip takıldı!01 Şubat 2015 13:15
İskandinav ülkelerinden İsveç’te bir firma, 700 çalışanın eline mikroçip yerleştirdi. İşçiler, bu çiple kapıları açıyor, kantinde ödeme yapıyor ya da fotokopi makinesini kullanabiliyor.
Meteoroloji uyardı: Bu illere çok kuvvetli sağanak01 Şubat 2015 13:04
Meteoroloji, yarın bazı illerde kuvvetli ve yer yer yer çok kuvvetli sağanak yağış beklendiğini duyurdu ve vatandaşları uyardı:
Bardakoğlu, CHP'nin teklifine yanıt verdi01 Şubat 2015 12:58
E­SKİ Diyanet İşleri Başkanı Ali Bardakoğlu, siyasete gireceği yönündeki iddiaları değerlendirdi.
İhsanoğlu CHP'den aday mı olacak?01 Şubat 2015 12:55
CHP kulislerine yakın gazeteci Mahmut Övür, Cumhurbaşkanlığı seçiminde kaybeden Ekmeleddin İhsanoğlu'nun bu defa vekilliğe soyunduğunu yazdı.
Türkiyeli bilim insanlarından bir ilk01 Şubat 2015 12:39
DPÜ'den bir grup bilim adamı, bor üzerine yaptıkları çalışma sonucunda, dünyanın en pahalı elementlerinden olan rubidyum elementinin, bu madeninin atıklarının içerisindeki varlığını tespit etti.
Diriliş Zihgir'i de diriltti!01 Şubat 2015 12:32
Okçuların başparmaklarına taktıkları, milli icadımız okçu yüzüğü zihgir, Diriliş Ertuğrul dizisinden sonra binlerce yıllık tarihi uykusundan uyanarak yeniden gündemimize girdi
Milli Eğitim bu okulların peşinde01 Şubat 2015 12:12
Milli Eğitim Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı'nın uyarısı ile daha önce toplanmasına karar verilen cıvaları teslim etmeyen okulların peşine düştü
Cilvegözü Kapısı beş gün sonra yeniden açıldı01 Şubat 2015 12:09
Silahlı saldırı sonucu beş gün önce kapatılan Cilvegözü Kapısı yeniden araç girişine açıldı, kapıda 10 kilometrelik TIR kuyruğu oluştu
Bakan da olsan o kar temizlenecek!01 Şubat 2015 12:06
Yoğun kar yağışı ve fırtınanın etkili olduğu ABD’de Boston Belediyesi, “Evinin önünde kar biriken herkes bunu temizlemekle yükümlüdür, buna kaldırımlar da dahil” diye açıklama yapmış, bu kurala uymayanların 50 ila 200 dolar arası ceza alacağını belirtmişti.
Halı ihracatında 2014 rekoru01 Şubat 2015 11:47
Halı sektörü, 2014 yılında bir önceki yıla göre yüzde 7,3'lük artışla 2,3 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi - Halı endüstrisi böylece tarihin en yüksek dış satım rakamına ulaştı
Hızlı tren seferleri durdu01 Şubat 2015 11:43
İstanbul-Ankara Yüksek Hızlı Tren (YHT) Hattı'nın Bilecik bölgesinde şiddetli lodos nedeniyle demiryoluna ağaç devrildi, seferler yapılamıyor
Davutoğlu'ndan Afyon'a hızlı tren müjdesi
İki ilde 8 terörist teslim oldu
Roma, Doumbia'yı kadrosuna kattı
Çalışanlara çip takıldı!
Meteoroloji uyardı: Bu illere çok kuvvetli sağanak
Bardakoğlu, CHP'nin teklifine yanıt verdi
İhsanoğlu CHP'den aday mı olacak?
Türkiyeli bilim insanlarından bir ilk
Diriliş Zihgir'i de diriltti!
İspanya'da 'değişim' yürüyüşü
Milli Eğitim bu okulların peşinde
Cilvegözü Kapısı beş gün sonra yeniden açıldı
Yeryüzünün 'en büyük' canlı organizması
Bakan da olsan o kar temizlenecek!
DEAŞ'tan bir infaz daha
Halı ihracatında 2014 rekoru
ABD ile Suudi Arabistan arasında Bender savaşı
Hızlı tren seferleri durdu
THY bu yıl 2 bin 500 kişi alacak
İzmir’in stat sorunu haftaya çözülüyor
Futbolda ara transfer dönemi bitiyor
Gazetecilerin 400 günlük esareti
Toronto Raptors uzatmada güldü
Kayahan'dan sürpriz 'Nilüfer' kararı!
Dev projeye sürpriz öneri