Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Fenerbahçeli oyuncu ameliyat oldu BM’den İsrail’e çok ağır kınama Ölümden kıl payı kurtuldular! Hikmet GökÖrgütün “devekuşu oyunu”!
Ne kadar Kürtsem o kadar Türküm
Ne kadar Kürtsem o kadar Türküm
27 Mart 2013 Çarşamba 08:37
Güncellenme Tarihi 27 Mart 2013 Çarşamba 08:39
İki Dil Bir Bavul filminin senaristi ve CHP lideri Kılıçdaroğlu'nun Twitter danışmanlığını yapan Dr. Ali Haydar Fırat: Kürt sorunu salt siyasi ve askeri kapsamda değerlendirileme-yecek denli kapsamlı bir sorun.

Siverek'te Türkçe bilmeyen bir Kürt çocuğun okula başladığı sırada öğretmeni ile arasında geçenleri anlatan İki Dil Bir Bavul filminin senaristi, iletişim uzmanı ve CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun Twitter danışmanlığını yapmış Dr. Ali Haydar Fırat, Kürt sorunu ve çözüm süreci hakkında AKŞAM'a konuştu. Süreçten umutlu olduğunu belirten Fırat, "Kendimi ne kadar Kürt görüyorsam o kadar Türk görüyorum" dedi. Fırat'ın açıklamalarında öne çıkan noktalar şu şekilde:

KÜRT Sorunu salt siyasi ve askeri kapsamda değerlendirilemeyecek denli kapsamlı ve farklı içeriklere sahip insani, sosyal, siyasal, kültürel, etnik, mezhepsel, sınıfsal boyutları olan bir sorun. Türkiye'nin trajedisi, sorunun farklı boyutlarını anlamamakta gösterdiği dirençtir. Kürtleri kendi eşiti kabul edecek ve bunu anlatacak yeni bir siyaset inşa etmek gerekiyor. Türkiye bu adımı atarsa önce kendi Kürtlerini kazanır, sonra yakın coğrafyasındaki Kürtleri. Eğer bu adımı atmazsa onları kaybeder.

KÜRTLERİN yaşadıklarının Türklere anlatılması lazım. Sinemayla, tiyatroyla, müzikle, belgesellerle, edebiyatla; kısacası içinde duygunun, empatinin olduğu her araç bu süreçte kullanılmalı. Örneğin Murathan Mungan'ın Bir Dersim Hikayesi'ni okuyan herkes Dersim trajedisini iliklerine kadar hissedecektir.

RETORİK KULLANDI

ORTAK değerleri korumak ve onları yıpratmak istemiyorsak bayrak tartışmasına son verilmeli. Sayın Başbakan oradaki görüntüleri baskılamak amacıyla bu tartışmayı başlattı. Mesele orada Kürtlere hiçbir dayatmada bulunmadan Kürtlerin kendi isteğiyle ve hiçbir olumsuz duygu hissetmeden Türk bayrağını asacakları zemini ve koşulu yaratmak. Mesele orada büyük bir içtenlikle bayrağı astıracak bir duygudaşlığın ve sembolik saygının üretilmesi. Bayrak siyasetinin sanıldığı gibi bir 'getirisi' olmayacak.

ÖCALAN mesajında daha çok Türk halkının duyarlılıklarına seslendi. Bir anlamda devlet retoriğini devlete karşı kullandı... Türk halkı bu mesajdan ciddi bir rahatsızlık duyamadı.

CHP bırakmamalı

Yeni oluşan düzen ve denklemde milliyetçilik üzerine siyaset yapanlar kaybeder. Süreç içinde silahlı çatışma ve provokasyonlar olmadıkça MHP eriyecek. Dolayısıyla bu süreçte MHP'den kimsenin barış adına bir beklentisi olmamalı.

AK Parti süreçte CHP'yi dışlıyor. Hem CHP'nin hem de Kürt siyasal hareketinin seküler karakteri bu coğrafyada demokratik ve özgürlükçü bir laik konseptin gelişmesine imkan tanıyacak. Kısacası CHP ülkenin barışını sadece AKP'nin inisiyatifine bırakmamalı.

Karşılıklı hallettik

Fırat Kılıçdar-oğlu'nun resmi Twitter hesabında tulum yerine gayda yazması sonrası meydana gelenleri de şöyle değerlendirdi: "Gayda sözcüğü ilk olarak parti resmi internet sitesinde kullanıldı. Söylemsel tutarlılığın gerektirdiği zorunluluk nedeniyle Twitter'a konuldu. Sayın Kılıçdaroğlu'nun hiçbir dahli söz konusu değil. Kendi hesabıma özürlerimi ileterek Twitter hesabını devretmek istediğimi söyledim. Hesabını devretmemi anlayışla karşıladı ve hesabının bir başka kişiye devretmemi onayladı. Burada bir görevden almaktan çok karşılıklı bir karar verme durumu söz konusu

Ödüle doymak bilmeyen film

İKİ Dil Bir Bavul, 2008'de gerçek hikayeden yola çıkarak sinemaya uyarlandı. Karakterlerin ve mekanların gerçek olduğu filmde Türk öğretmen Emre Aydın'ın Şanlıurfa Siverek'te bir köy okulunda Kürt öğrencilerle geçen bir yıl anlatıldı. Türkçe bilmeyen Kürt öğrencilerle öğretmen arasında yaşananlara yer verilen film 46. Altın Portakal Film Festivali'nde En İyi İlk Film, 16. Altın Koza Film Festivali'nde Büyük Jüri Yılmaz Güney Ödülü, Romanya Film Festivali'nde En İyi Belgesel Film Ödülü, Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması'nda bu yıl verilen SİYAD En İyi Film Ödüllerini aldı.

Akşam

Bu haber 474 kez okundu.

Otobüslere sıkı denetim!30 Temmuz 2014 22:32
Şehiriçi ve şehirlerarası toplu taşıma araçlarının son günlerde karıştığı kazalar polisi harekete geçirdi.
Bozdağ o ailelerle görüştü30 Temmuz 2014 22:11
Aalet Bakanı Bekir Bozdağ, IŞID tarafından kaçırılan polis memurunun ailesini ziyaret etti
Almanya’da Gazze yürüyüşü30 Temmuz 2014 21:41
Almanya'nın başkenti Berlin'de protesto yürüyüşü düzenlendi
Otomobil duvara çarptı: 4 ölü 1 yaralı30 Temmuz 2014 21:40
Tekirdağ'ın Malkara ilçesinde benzin istasyonu duvarına çarpan otomobildeki 4 kişi öldü, bir kişi yaralandı
3 İsrail askeri öldürüldü30 Temmuz 2014 21:33
İsrail ordusu, 3 askerinin öldürüldüğünü duyurdu.
Bayramda acı haber! 5 kız çocuğu boğuldu30 Temmuz 2014 20:45
Batman'ın Kozluk ilçesinde serinlemek için gölete giren kız çocuğu ile onu kurtarmak için suya giren 4 kız çocuğu boğuldu
Korkunç kaza: 1 ölü, 10 yaralı30 Temmuz 2014 20:20
İki otomobilin çarpışması sonucu meydana gelen kazada 1 kişi öldü, 10 kişi yaralandı
Gölete giren çocuk boğuldu30 Temmuz 2014 19:20
Gümüşler beldesinde, serinlemek amacıyla gölete giren bir çocuk boğuldu
Faciaya ramak kaldı! LPG yüklü tır devrildi30 Temmuz 2014 19:11
LPG yüklü tırın şarampole devrilmesi sonucu patlama ihtimaline karşı Kütahya-Eskişehir karayolu yaklaşık 2 saat ulaşıma kapatıldı.
Esad bayramda da durmadı, 116 ölü30 Temmuz 2014 18:58
Rejim güçlerinin Ramazan Bayramı boyunca düzenlediği saldırılarda 21'i çocuk, 16'sı kadın 116 kişi hayatını kaybetti
Efkan Ala annesi için çiçek topladı30 Temmuz 2014 18:55
İçişleri Bakanı Efkan Ala, memleketi Erzurum'un Oltu ilçesinde annesi için dağlardan çiçek topladı.
Nurtepe'de stant gerginliği devam ediyor30 Temmuz 2014 18:42
Nurtepe’de Halk Cephesi üyeleriyle HDP’liler arasında dün akşam başlayan gerginlik bugün de devam etti. Olay yerine pek çok polisin sevk edililirken, olayların Gazi Mahallesi'ne de sıçradığı bildirildi.
Feyenoord 1- 2 Beşiktaş
G-7 liderlerinden Putin’e uyarı
Fenerbahçeli oyuncu ameliyat oldu
Kanada, uçaklara füze kalkanı kuruyor
Gazze'de ölenlerin yüzde 21'i çocuk
İsrail saldırısında 6 Mısır askeri öldü
Otobüslere sıkı denetim!
Trabzonspor transfer bombasını patlattı
Putin’in yakın çevresi de hedefte
BM’den İsrail’e çok ağır kınama
Esad bayramda da kan akıttı: 17 ölü
Dünyanın kaderini değiştiren adam öldü
Bozdağ o ailelerle görüştü
Almanya’da Gazze yürüyüşü
Otomobil duvara çarptı: 4 ölü 1 yaralı
Ölümden kıl payı kurtuldular!
3 İsrail askeri öldürüldü
Beyaz Saray İsrail’i kınadı
IŞİD, Dicle Nehri'nde köprü uçurdu!
Bayramda acı haber! 5 kız çocuğu boğuldu
Gazzeli annelerin evlat korkusu!
Kazakistan’dan petrol atağı
Türkler Olimpiyat Stadı'nda oy kullanacak
Orduspor'da imzalar atıldı
Mevlüt Erdinç'in hocasından flaş transfer açıklaması
Korkunç kaza: 1 ölü, 10 yaralı
Hamas'tan Hizbullah'a çağrı
İsrail'den şok sözler! Katliamları böyle savundular
Hükümeti eleştiren general görevinden alındı
Gölete giren çocuk boğuldu
Faciaya ramak kaldı! LPG yüklü tır devrildi
Toprak kayması: 17 ölü
Kara Kuvvetleri Komutanı istifa etti
Esad bayramda da durmadı, 116 ölü
Efkan Ala annesi için çiçek topladı
Nurtepe'de stant gerginliği devam ediyor
Fazla kilolardan sütle kurtulun!
Gazze'ye değil Paralel'e kalkan oldu
Fenerbahçe Soma için sahaya çıkıyor
Dolar 2.13 TL'nin üzerini gördü
TEM'de dönüş kuyruğu! 10 kilometreye ulaştı
El Fetih'ten ABD'ye ret
İsrail'den ikinci Şecaiye katliamı
Yarım asırlık kriz canlanıyor mu?
Organ mafyası Suriyelilerin peşinde
Arjantin için kader günü
Urfalı çocuklar cami avlusunda serinliyor
Seçime günler kala büyük şok!
Dört beslenme efsanesi boş çıktı
Rusya yanlıları 10 askeri esir aldı
İngiltere’den Rusya’ya tehdit!
İngiltere'den Gazze'ye 10 milyon sterlin yardım
10 yılda bir milyon pangolin öldürüldü
İsrail Bayramın 3. günü okul ve camileri hedef aldı
Kayseri'de orman yangını
Fenerbahçeli oyuncudan çok kötü haber!
Stres vücudu mahvediyor! İşte belirtileri
Günde 1 kase yoğurt diyabeti önlüyor
Fatma Şahin'den dinlemelere suç duyurusu!
İsraillilerden katliama tam destek
Bayramda 18 kişi boğuldu
ABD ekonomisi yüzde 4 büyüdü
Müftü uyardı: Hiçbir şekilde caiz değil haram
"Ekmek kavgası"nda öldüler
Mahkemeye 25 milyon Euro teklif etti
İsmailağa Cemaati'nin "hoca anne"si toprağa verildi