Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
İngiltere'den flaş İran açıklaması Erciyesspor'un yeni hocası! Sürpriz isim! CHP'de ön seçim sonuçları belli oluyor Ömer Altaşİhanet geninizde var: Hodri meydan!
Ne kadar Kürtsem o kadar Türküm
Ne kadar Kürtsem o kadar Türküm
27 Mart 2013 Çarşamba 08:37
Güncellenme Tarihi 27 Mart 2013 Çarşamba 08:39
İki Dil Bir Bavul filminin senaristi ve CHP lideri Kılıçdaroğlu'nun Twitter danışmanlığını yapan Dr. Ali Haydar Fırat: Kürt sorunu salt siyasi ve askeri kapsamda değerlendirileme-yecek denli kapsamlı bir sorun.

Siverek'te Türkçe bilmeyen bir Kürt çocuğun okula başladığı sırada öğretmeni ile arasında geçenleri anlatan İki Dil Bir Bavul filminin senaristi, iletişim uzmanı ve CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun Twitter danışmanlığını yapmış Dr. Ali Haydar Fırat, Kürt sorunu ve çözüm süreci hakkında AKŞAM'a konuştu. Süreçten umutlu olduğunu belirten Fırat, "Kendimi ne kadar Kürt görüyorsam o kadar Türk görüyorum" dedi. Fırat'ın açıklamalarında öne çıkan noktalar şu şekilde:

KÜRT Sorunu salt siyasi ve askeri kapsamda değerlendirilemeyecek denli kapsamlı ve farklı içeriklere sahip insani, sosyal, siyasal, kültürel, etnik, mezhepsel, sınıfsal boyutları olan bir sorun. Türkiye'nin trajedisi, sorunun farklı boyutlarını anlamamakta gösterdiği dirençtir. Kürtleri kendi eşiti kabul edecek ve bunu anlatacak yeni bir siyaset inşa etmek gerekiyor. Türkiye bu adımı atarsa önce kendi Kürtlerini kazanır, sonra yakın coğrafyasındaki Kürtleri. Eğer bu adımı atmazsa onları kaybeder.

KÜRTLERİN yaşadıklarının Türklere anlatılması lazım. Sinemayla, tiyatroyla, müzikle, belgesellerle, edebiyatla; kısacası içinde duygunun, empatinin olduğu her araç bu süreçte kullanılmalı. Örneğin Murathan Mungan'ın Bir Dersim Hikayesi'ni okuyan herkes Dersim trajedisini iliklerine kadar hissedecektir.

RETORİK KULLANDI

ORTAK değerleri korumak ve onları yıpratmak istemiyorsak bayrak tartışmasına son verilmeli. Sayın Başbakan oradaki görüntüleri baskılamak amacıyla bu tartışmayı başlattı. Mesele orada Kürtlere hiçbir dayatmada bulunmadan Kürtlerin kendi isteğiyle ve hiçbir olumsuz duygu hissetmeden Türk bayrağını asacakları zemini ve koşulu yaratmak. Mesele orada büyük bir içtenlikle bayrağı astıracak bir duygudaşlığın ve sembolik saygının üretilmesi. Bayrak siyasetinin sanıldığı gibi bir 'getirisi' olmayacak.

ÖCALAN mesajında daha çok Türk halkının duyarlılıklarına seslendi. Bir anlamda devlet retoriğini devlete karşı kullandı... Türk halkı bu mesajdan ciddi bir rahatsızlık duyamadı.

CHP bırakmamalı

Yeni oluşan düzen ve denklemde milliyetçilik üzerine siyaset yapanlar kaybeder. Süreç içinde silahlı çatışma ve provokasyonlar olmadıkça MHP eriyecek. Dolayısıyla bu süreçte MHP'den kimsenin barış adına bir beklentisi olmamalı.

AK Parti süreçte CHP'yi dışlıyor. Hem CHP'nin hem de Kürt siyasal hareketinin seküler karakteri bu coğrafyada demokratik ve özgürlükçü bir laik konseptin gelişmesine imkan tanıyacak. Kısacası CHP ülkenin barışını sadece AKP'nin inisiyatifine bırakmamalı.

Karşılıklı hallettik

Fırat Kılıçdar-oğlu'nun resmi Twitter hesabında tulum yerine gayda yazması sonrası meydana gelenleri de şöyle değerlendirdi: "Gayda sözcüğü ilk olarak parti resmi internet sitesinde kullanıldı. Söylemsel tutarlılığın gerektirdiği zorunluluk nedeniyle Twitter'a konuldu. Sayın Kılıçdaroğlu'nun hiçbir dahli söz konusu değil. Kendi hesabıma özürlerimi ileterek Twitter hesabını devretmek istediğimi söyledim. Hesabını devretmemi anlayışla karşıladı ve hesabının bir başka kişiye devretmemi onayladı. Burada bir görevden almaktan çok karşılıklı bir karar verme durumu söz konusu

Ödüle doymak bilmeyen film

İKİ Dil Bir Bavul, 2008'de gerçek hikayeden yola çıkarak sinemaya uyarlandı. Karakterlerin ve mekanların gerçek olduğu filmde Türk öğretmen Emre Aydın'ın Şanlıurfa Siverek'te bir köy okulunda Kürt öğrencilerle geçen bir yıl anlatıldı. Türkçe bilmeyen Kürt öğrencilerle öğretmen arasında yaşananlara yer verilen film 46. Altın Portakal Film Festivali'nde En İyi İlk Film, 16. Altın Koza Film Festivali'nde Büyük Jüri Yılmaz Güney Ödülü, Romanya Film Festivali'nde En İyi Belgesel Film Ödülü, Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması'nda bu yıl verilen SİYAD En İyi Film Ödüllerini aldı.

Akşam

Bu haber 490 kez okundu.

Adnan Keskin listeye giremedi29 Mart 2015 22:17
Denizli'de CHP’nin ön seçiminde en büyük sürprizi eski Bayındırlık Bakanı ve CHP Genel Başkan Yardımcısı Adnan Keskin yaşadı.
Sümeyye Erdoğan: AK Parti ezberleri bozdu29 Mart 2015 21:59
KADEM Başkan Yardımcısı Sümeyye Erdoğan, AK Parti Brüksel Siyaset Akademisi'nde "Dünyada Müslüman kadın algısı ve eşitlik mücadelesi" konulu ders verdi.
İş makinesi devrildi, 1 ölü var29 Mart 2015 21:28
ANTALYA'nın Gazipaşa İlçesi'nde, bir muz bahçesinde çalışan iş makinesi 25 metrelik uçuruma yuvarlandı, 1 ölü.
Efes Banvit'i ezdi geçti!29 Mart 2015 21:25
Türkiye Basketbol Ligi mücadelesinde Anadolu Efes ile Banvit karşı karşıya geldi.
Şehir magandaları muhabire saldırdı29 Mart 2015 21:10
Zonguldak'ta bir kazayı görüntülemek için olay yerine giden İHA muhabiri Murat Küçük, şehir magandalarının tekme tokat saldırısına uğradı.
Bakan Kılıç'ın konvoyunda kaza29 Mart 2015 20:57
Gençlik ve Spor Bakanı Çağatay Kılıç'ın konvoyunda meydana gelen kazada 2'si polis memuru 5 kişi yaralandı.
'Kılıçdaroğlu bu millet enayi değil'29 Mart 2015 20:45
Bakan Çavuşoğlu, "Kılıçdaroğlu, noterden belge almış. Hiçbir siyasi kaygı gütmeden söylüyorum. Bu bir kere acziyettir" dedi.
Aşırı tuz tüketenler aman dikkat!29 Mart 2015 20:24
Nefroloji Uzmanı Önder Yavaşçan ihtiyaçtan fazla tuz tüketiminin sonucunda ne tür sıkıntılar olacağı hakkında bilgi verdi.
İstanbul'da korkunç tramvay kazası!29 Mart 2015 20:21
Suriye'deki iç savaştan kaçarak Türkiye'ye sığınan ailenin 4 yaşındaki çocuğu, İstanbul Bağcılar'da tramvay altında kalarak feci şekilde can verdi.
Turistleri taşıyan otobüs devrildi: 1 ölü29 Mart 2015 20:19
Antalya'nın Manavgat ilçesinde turistleri taşıyan tur otobüsü devrildi.
Yüzde yüz yerli telefon geliyor29 Mart 2015 19:53
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Işık, yerli akıllı telefon geliştirilmesi için çalışma başlatıldığını bildirdi.
Romanya'dan getirilen paralel böceklere tutuklama29 Mart 2015 19:23
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın başbakanlığı döneminde çalışma ofisine dinleme cihazı konulmasıyla ilgili Romanya'da yakalanan ve Türkiye'ye iade edilen eski iki emniyet mensubu, tutuklanarak cezaevine yollandı.
Adnan Keskin listeye giremedi
İngiltere'den flaş İran açıklaması
Sümeyye Erdoğan: AK Parti ezberleri bozdu
Terim bir futbolcuyu daha kadroya çağırdı
Baykal'a sandık şoku!
İş makinesi devrildi, 1 ölü var
Efes Banvit'i ezdi geçti!
Almanya deplasmanda kasıldı
Kanada'da Nevruz Bayramını kutladılar
İskoçya gol yağdırdı!
Şehir magandaları muhabire saldırdı
Süper Kupa Halkbank’ın!
Bakan Kılıç'ın konvoyunda kaza
'Kılıçdaroğlu bu millet enayi değil'
Aşırı tuz tüketenler aman dikkat!
İstanbul'da korkunç tramvay kazası!
Turistleri taşıyan otobüs devrildi: 1 ölü
Brezilya yavaş yavaş kendine geliyor
Erciyesspor'un yeni hocası! Sürpriz isim!
CHP'de ön seçim sonuçları belli oluyor
Yüzde yüz yerli telefon geliyor
Amatör ligde ilginç olay: Gözlemci oyuncu attırdı!
Anfield Road'da yıldızlar geçidi
Romanya'dan getirilen paralel böceklere tutuklama
Lider F.Bahçe, Uşak Sportif'i de geçti!
İzmir'de önce seçilme katılma oranı
G.Saray'dan tatsız prova!
Web için Skype geliyor
Ferrari 22 ay sonra zirvede
Şiddetli yağış baraj kapaklarını açtırdı
Balıkçı ağına bakın ne takıldı!
ABD uçağı İran askerlerini vurdu
Fenerbahçe Ülker zorlanmadı
Ardahan Kültür Evi hizmet binası açıldı
Air Canada uçağı tehlike atlattı
CHP'de oy kullanma işlemi sona erdi
Arınç ailesinin acı günü!
Erdoğan, Gauck'a taziyelerini iletti
Sakal uzattı 6 yıl hapis yedi
Sibsi: Teröre boyun eğmeyeceğiz
Flaş gelişme! Beşiktaş küme düştü
A Milliler Lüksemburg'ta
M.City'e, eski Real Madrid'li golcü!
Şanlıurfa'da 2 kadın intihar etti
Germanwings enkazında 80 kişinin DNA'sı ayırt edildi
Kadlec'in tweeti kafa karıştırdı
G.Saray'dan tatsız prova
Başbakan son viraj için genel merkezde
10 bin kişilik nevruz pilavı
Dirk Kuyt ile ilgili yeni iddia!
Hamzaoğlu: Emre kart görmeliydi!
Böcekçi polisler tutuklandı
Özgür Zengin trafik kazası geçirdi!
CHP'nin Erdoğan talebine ret!
Ümit Milli Takım, İstanbul kampını tamamladı
Fenerbahçe'den farklı galibiyet
Özel okul fiyatları el yakıyor
Beş Hollandalı sınırda yakalandı
Meriç ve Tunca'nın debileri yine yükseldi!
Fenerbahçe'den Lucescu açıklaması
Xavi'nin de başına geldi
Zana ve Önder, Kuzey Irak'a gitti
HDP'de kim nereden aday olacak?
'Cumhuriyet bizim ilk değil son devletimizdir'
Toprak kayması 10 kişinin canını aldı
Ozan Tufan Atletico Madrid yolunda!
Emenike yine gitti!
F.Bahçe'den Alex'e mesaj!