Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Bugün bu yollara dikkat! 2 Filistinli daha hayatını kaybetti! Beyaz Saray önünde 'Gazze için kum' Aslan DeğirmenciDavutoğlu Hoca küresel mücadelede yalnız değil!
Ne kadar Kürtsem o kadar Türküm
Ne kadar Kürtsem o kadar Türküm
27 Mart 2013 Çarşamba 08:37
Güncellenme Tarihi 27 Mart 2013 Çarşamba 08:39
İki Dil Bir Bavul filminin senaristi ve CHP lideri Kılıçdaroğlu'nun Twitter danışmanlığını yapan Dr. Ali Haydar Fırat: Kürt sorunu salt siyasi ve askeri kapsamda değerlendirileme-yecek denli kapsamlı bir sorun.

Siverek'te Türkçe bilmeyen bir Kürt çocuğun okula başladığı sırada öğretmeni ile arasında geçenleri anlatan İki Dil Bir Bavul filminin senaristi, iletişim uzmanı ve CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun Twitter danışmanlığını yapmış Dr. Ali Haydar Fırat, Kürt sorunu ve çözüm süreci hakkında AKŞAM'a konuştu. Süreçten umutlu olduğunu belirten Fırat, "Kendimi ne kadar Kürt görüyorsam o kadar Türk görüyorum" dedi. Fırat'ın açıklamalarında öne çıkan noktalar şu şekilde:

KÜRT Sorunu salt siyasi ve askeri kapsamda değerlendirilemeyecek denli kapsamlı ve farklı içeriklere sahip insani, sosyal, siyasal, kültürel, etnik, mezhepsel, sınıfsal boyutları olan bir sorun. Türkiye'nin trajedisi, sorunun farklı boyutlarını anlamamakta gösterdiği dirençtir. Kürtleri kendi eşiti kabul edecek ve bunu anlatacak yeni bir siyaset inşa etmek gerekiyor. Türkiye bu adımı atarsa önce kendi Kürtlerini kazanır, sonra yakın coğrafyasındaki Kürtleri. Eğer bu adımı atmazsa onları kaybeder.

KÜRTLERİN yaşadıklarının Türklere anlatılması lazım. Sinemayla, tiyatroyla, müzikle, belgesellerle, edebiyatla; kısacası içinde duygunun, empatinin olduğu her araç bu süreçte kullanılmalı. Örneğin Murathan Mungan'ın Bir Dersim Hikayesi'ni okuyan herkes Dersim trajedisini iliklerine kadar hissedecektir.

RETORİK KULLANDI

ORTAK değerleri korumak ve onları yıpratmak istemiyorsak bayrak tartışmasına son verilmeli. Sayın Başbakan oradaki görüntüleri baskılamak amacıyla bu tartışmayı başlattı. Mesele orada Kürtlere hiçbir dayatmada bulunmadan Kürtlerin kendi isteğiyle ve hiçbir olumsuz duygu hissetmeden Türk bayrağını asacakları zemini ve koşulu yaratmak. Mesele orada büyük bir içtenlikle bayrağı astıracak bir duygudaşlığın ve sembolik saygının üretilmesi. Bayrak siyasetinin sanıldığı gibi bir 'getirisi' olmayacak.

ÖCALAN mesajında daha çok Türk halkının duyarlılıklarına seslendi. Bir anlamda devlet retoriğini devlete karşı kullandı... Türk halkı bu mesajdan ciddi bir rahatsızlık duyamadı.

CHP bırakmamalı

Yeni oluşan düzen ve denklemde milliyetçilik üzerine siyaset yapanlar kaybeder. Süreç içinde silahlı çatışma ve provokasyonlar olmadıkça MHP eriyecek. Dolayısıyla bu süreçte MHP'den kimsenin barış adına bir beklentisi olmamalı.

AK Parti süreçte CHP'yi dışlıyor. Hem CHP'nin hem de Kürt siyasal hareketinin seküler karakteri bu coğrafyada demokratik ve özgürlükçü bir laik konseptin gelişmesine imkan tanıyacak. Kısacası CHP ülkenin barışını sadece AKP'nin inisiyatifine bırakmamalı.

Karşılıklı hallettik

Fırat Kılıçdar-oğlu'nun resmi Twitter hesabında tulum yerine gayda yazması sonrası meydana gelenleri de şöyle değerlendirdi: "Gayda sözcüğü ilk olarak parti resmi internet sitesinde kullanıldı. Söylemsel tutarlılığın gerektirdiği zorunluluk nedeniyle Twitter'a konuldu. Sayın Kılıçdaroğlu'nun hiçbir dahli söz konusu değil. Kendi hesabıma özürlerimi ileterek Twitter hesabını devretmek istediğimi söyledim. Hesabını devretmemi anlayışla karşıladı ve hesabının bir başka kişiye devretmemi onayladı. Burada bir görevden almaktan çok karşılıklı bir karar verme durumu söz konusu

Ödüle doymak bilmeyen film

İKİ Dil Bir Bavul, 2008'de gerçek hikayeden yola çıkarak sinemaya uyarlandı. Karakterlerin ve mekanların gerçek olduğu filmde Türk öğretmen Emre Aydın'ın Şanlıurfa Siverek'te bir köy okulunda Kürt öğrencilerle geçen bir yıl anlatıldı. Türkçe bilmeyen Kürt öğrencilerle öğretmen arasında yaşananlara yer verilen film 46. Altın Portakal Film Festivali'nde En İyi İlk Film, 16. Altın Koza Film Festivali'nde Büyük Jüri Yılmaz Güney Ödülü, Romanya Film Festivali'nde En İyi Belgesel Film Ödülü, Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması'nda bu yıl verilen SİYAD En İyi Film Ödüllerini aldı.

Akşam

Bu haber 475 kez okundu.

Bugün bu yollara dikkat!30 Ağustos 2014 00:00
İstanbul'da 30 Ağustos Zafer Bayramı kutlamaları nedeniyle 07.00 ile 16.00 saatleri arasında bazı yollar trafiğe kapatılacak.
Baransu'dan Erbakan'a hakaret!29 Ağustos 2014 23:26
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın Köşk'e çıkmasından sonra gemileri yakan Mehmet Baransu, Süleyman Demirel ve Abdullah Gül örneği vererek Erbakan'la ilgili tepki çeken bir kıyaslama yaptı.
İstanbul'da helikopter destekli operasyon29 Ağustos 2014 23:10
İstanbul polisi, Bayrampaşa'da helikopter destekli operasyon düzenledi.
Davutoğlu'ndan Zafer Bayramı mesajı29 Ağustos 2014 23:08
Başbakan Ahmet Davutloğlu, 30 Ağustos Zafer Bayramı dolayısıyla mesaj yayımladı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan nikah şahitliği yaptı29 Ağustos 2014 22:14
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı Koruma Daire Başkanı Ramazan Bal'ın kızının nikah şahitliğini yaptı.
Ankara'da çatışma: Biri polis 2 yaralı29 Ağustos 2014 21:47
Ankara’da iki grup arasında çıkan tartışma silahlı kavgaya dönüştü. Çıkan çatışmada, biri polis 2 kişi yaralandı.
Bir bonzai vakası daha29 Ağustos 2014 21:46
Kadıköy Moda sahilinde bonzai içen 3 genç, polis tarafından gözaltına alınarak Çocuk Büro Amirliği'ne götürüldü.
Erdek'te fırtına: 4 yaralı29 Ağustos 2014 21:01
Erdek'te sahil şeridindeki şişme oyun alanı, fırtınanın etkisiyle devrildi, 4 çocuk yaralandı.
Nöbette kalp krizi geçiren polis yaşamını yitirdi29 Ağustos 2014 21:01
Bayramiç İlçe Emniyet Müdürlüğü'nde görevli polis memuru Mustafa Korkmaz nöbet tuttuğu sırada geçirdiği kalp krizi sonucu yaşamını yitirdi.
Gaziantep'te iki kaza: 5 yaralı29 Ağustos 2014 20:59
Gazaintep'te, yağış nedeniyle kayganlaşan yolda kontrolden çıkan TIR ve otomobil devrildi, 5 kişi yaralandı.
Erdoğan: Irak'a dua ediyorum!29 Ağustos 2014 20:15
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Irak'ta yaşanan gelişmelerle ilgili olarak, "İnşallah Irak birlik beraberlik içerisinde yeniden ayağa kalkar diye dua ediyorum." dedi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan: Paralel örgütü temizleyeceğiz29 Ağustos 2014 20:06
Cumhurbaşkanı Erdoğan, bundan sonraki süreçte paralel mücadelenin devam edeceğinin sinyallerini vererek, "Onlara karşı da bu mücadeleyi de güçlü olarak veririz ve onları da temizlemek durumundayız ve bunu temizleyeceğiz." dedi.
Bugün bu yollara dikkat!
Cimbom'un rakibi son dakikalarda kabus gördü
IŞİD'den ABD topraklarına tehdit yok
Baransu'dan Erbakan'a hakaret!
İlk yüzü gülen Akhisar oldu!
Rize'de 1'er golle puanlar paylaşıldı!
İstanbul'da helikopter destekli operasyon
Davutoğlu'ndan Zafer Bayramı mesajı
2 Filistinli daha hayatını kaybetti!
İzmir derbisi nefesleri kesti: 1-1
Moody's'ten Bank Asya'ya kötü haber!
UEFA'dan Avrupa Ligi'nde sürpriz değişiklikler
"Halk boykotçu CHP'ye oy vermez"
Cumhurbaşkanı Erdoğan nikah şahitliği yaptı
ABD'nin IŞİD'e hava saldırıları sürüyor
Fenerbahçe'de 3 imza birden
Gazeteciler Silivri Belediyesi'ne siyah çelenk bıraktı
Hocasından Salih'e övgü dolu sözler
Ankara'da çatışma: Biri polis 2 yaralı
Bir bonzai vakası daha
Beyaz Saray önünde 'Gazze için kum'
Aliyev'den Davutoğlu'na tebrik
Prandelli: Hayatımda ilk kez...
Bursa maçı öncesi yıldız isim kadrodan çıkartıldı
Fenerbahçe'de Karabükspor hazırlıkları
Siyonist yazardan Netanyahu'ya: Edepsizliğin de bir sınırı yok mu?
Yıkıma rağmen Gazze'de eğitim başlayacak
Türkiye’de yeniden bir Süryani okulu açılıyor
Nöbette kalp krizi geçiren polis yaşamını yitirdi
Erdek'te fırtına: 4 yaralı
Gaziantep'te iki kaza: 5 yaralı
Zıpkınla dalan milli dağcının cesedi bulundu
Zürih'te MÜSİAD İsviçre Ofisi açıldı
AK Parti MYK'da görev değişikliği!
Ebola bir ülkeye daha sıçradı!
CHP kurultayı ile güven oylaması çakıştı