Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Arda Turan bir devi daha yıktı! 'Paralel yapı'da 7 polise tutuklama! Akdoğan'dan flaş çözüm süreci açıklaması! Celal KazdağlıAcının yok ettiği sınır
Ne kadar Kürtsem o kadar Türküm
Ne kadar Kürtsem o kadar Türküm
27 Mart 2013 Çarşamba 08:37
Güncellenme Tarihi 27 Mart 2013 Çarşamba 08:39
İki Dil Bir Bavul filminin senaristi ve CHP lideri Kılıçdaroğlu'nun Twitter danışmanlığını yapan Dr. Ali Haydar Fırat: Kürt sorunu salt siyasi ve askeri kapsamda değerlendirileme-yecek denli kapsamlı bir sorun.

Siverek'te Türkçe bilmeyen bir Kürt çocuğun okula başladığı sırada öğretmeni ile arasında geçenleri anlatan İki Dil Bir Bavul filminin senaristi, iletişim uzmanı ve CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun Twitter danışmanlığını yapmış Dr. Ali Haydar Fırat, Kürt sorunu ve çözüm süreci hakkında AKŞAM'a konuştu. Süreçten umutlu olduğunu belirten Fırat, "Kendimi ne kadar Kürt görüyorsam o kadar Türk görüyorum" dedi. Fırat'ın açıklamalarında öne çıkan noktalar şu şekilde:

KÜRT Sorunu salt siyasi ve askeri kapsamda değerlendirilemeyecek denli kapsamlı ve farklı içeriklere sahip insani, sosyal, siyasal, kültürel, etnik, mezhepsel, sınıfsal boyutları olan bir sorun. Türkiye'nin trajedisi, sorunun farklı boyutlarını anlamamakta gösterdiği dirençtir. Kürtleri kendi eşiti kabul edecek ve bunu anlatacak yeni bir siyaset inşa etmek gerekiyor. Türkiye bu adımı atarsa önce kendi Kürtlerini kazanır, sonra yakın coğrafyasındaki Kürtleri. Eğer bu adımı atmazsa onları kaybeder.

KÜRTLERİN yaşadıklarının Türklere anlatılması lazım. Sinemayla, tiyatroyla, müzikle, belgesellerle, edebiyatla; kısacası içinde duygunun, empatinin olduğu her araç bu süreçte kullanılmalı. Örneğin Murathan Mungan'ın Bir Dersim Hikayesi'ni okuyan herkes Dersim trajedisini iliklerine kadar hissedecektir.

RETORİK KULLANDI

ORTAK değerleri korumak ve onları yıpratmak istemiyorsak bayrak tartışmasına son verilmeli. Sayın Başbakan oradaki görüntüleri baskılamak amacıyla bu tartışmayı başlattı. Mesele orada Kürtlere hiçbir dayatmada bulunmadan Kürtlerin kendi isteğiyle ve hiçbir olumsuz duygu hissetmeden Türk bayrağını asacakları zemini ve koşulu yaratmak. Mesele orada büyük bir içtenlikle bayrağı astıracak bir duygudaşlığın ve sembolik saygının üretilmesi. Bayrak siyasetinin sanıldığı gibi bir 'getirisi' olmayacak.

ÖCALAN mesajında daha çok Türk halkının duyarlılıklarına seslendi. Bir anlamda devlet retoriğini devlete karşı kullandı... Türk halkı bu mesajdan ciddi bir rahatsızlık duyamadı.

CHP bırakmamalı

Yeni oluşan düzen ve denklemde milliyetçilik üzerine siyaset yapanlar kaybeder. Süreç içinde silahlı çatışma ve provokasyonlar olmadıkça MHP eriyecek. Dolayısıyla bu süreçte MHP'den kimsenin barış adına bir beklentisi olmamalı.

AK Parti süreçte CHP'yi dışlıyor. Hem CHP'nin hem de Kürt siyasal hareketinin seküler karakteri bu coğrafyada demokratik ve özgürlükçü bir laik konseptin gelişmesine imkan tanıyacak. Kısacası CHP ülkenin barışını sadece AKP'nin inisiyatifine bırakmamalı.

Karşılıklı hallettik

Fırat Kılıçdar-oğlu'nun resmi Twitter hesabında tulum yerine gayda yazması sonrası meydana gelenleri de şöyle değerlendirdi: "Gayda sözcüğü ilk olarak parti resmi internet sitesinde kullanıldı. Söylemsel tutarlılığın gerektirdiği zorunluluk nedeniyle Twitter'a konuldu. Sayın Kılıçdaroğlu'nun hiçbir dahli söz konusu değil. Kendi hesabıma özürlerimi ileterek Twitter hesabını devretmek istediğimi söyledim. Hesabını devretmemi anlayışla karşıladı ve hesabının bir başka kişiye devretmemi onayladı. Burada bir görevden almaktan çok karşılıklı bir karar verme durumu söz konusu

Ödüle doymak bilmeyen film

İKİ Dil Bir Bavul, 2008'de gerçek hikayeden yola çıkarak sinemaya uyarlandı. Karakterlerin ve mekanların gerçek olduğu filmde Türk öğretmen Emre Aydın'ın Şanlıurfa Siverek'te bir köy okulunda Kürt öğrencilerle geçen bir yıl anlatıldı. Türkçe bilmeyen Kürt öğrencilerle öğretmen arasında yaşananlara yer verilen film 46. Altın Portakal Film Festivali'nde En İyi İlk Film, 16. Altın Koza Film Festivali'nde Büyük Jüri Yılmaz Güney Ödülü, Romanya Film Festivali'nde En İyi Belgesel Film Ödülü, Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması'nda bu yıl verilen SİYAD En İyi Film Ödüllerini aldı.

Akşam

Bu haber 479 kez okundu.

Dortmund Belçika'da şov yaptı!01 Ekim 2014 23:54
Galatasaray'ın yer aldığı Şampiyonlar Ligi D Grubu'nda Anderlecht ile Borussia Dortmund karşılaştı. Kazanan net bir skorla Almanlar oldu. Dortmund Belçika'da şov yaptı!
Güvenlik skandalı İstifa getirdi01 Ekim 2014 23:01
ABD'de Beyaz Saray'daki güvenlik skandalının ardından yoğun eleştirilere maruz kalan Gizli Servis Direktörü Julia Pierson istifa etti.
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan başsağlığı mesajı01 Ekim 2014 22:47
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, iş adamı Ali Osman Ulusoy'un vefatı dolayısıyla mesajı yayımladı.
İstanbul Kurban Bayramı'na hazır01 Ekim 2014 22:28
İstanbul Valiliği vatandaşların Kurban Bayramını huzur ve güven ortamında geçirmeleri için bir takım tedbirler alındığını açıkladı.
Davutoğlu: Yarın HDP ve CHP için sınav günü01 Ekim 2014 22:25
Davutoğlu: Kobani'ye yardın isteniyorsa tezkereye 'hayır' denilmemeli dedi
'Paralel yapı'da 7 polise tutuklama!01 Ekim 2014 22:09
Antalya Emniyet Müdürlüğünce "paralel yapı" iddialarına yönelik operasyonda adliyeye sevk edilen 13 polisten 7'si tutuklandı.
Rusya’da kazanan yok01 Ekim 2014 21:54
Şampiyonlar Ligi’nde Zenit St.Petersburg-Monaco maçından gol sesi çıkmadı
Filistin, "işgali" BMGK'ya taşıyor01 Ekim 2014 21:45
Filistin Dışişleri Bakanı Maliki, "işgalin sonlandırılması karar taslağını" Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi'ne sunacaklarını belirtti.
Türkiye ABD engelini geçemedi01 Ekim 2014 21:44
Türkiye Milli Bayan Voleybol Takımı, Dünya Kadınlar Voleybol Şampiyonası ikinci tur F Grubu ilk maçında ABD'ye 3-1 mağlup oldu.
Türk Lirası'nın logosunu tasarlayan isim evlendi01 Ekim 2014 21:43
Türk Lirası’nın logosunu tasarlayan Tülay Lale dünyaevine girdi.
Akdoğan'dan flaş çözüm süreci açıklaması!01 Ekim 2014 21:36
Başbakan Yardımcısı Akdoğan: Davutoğlu-Demirtaş görüşmesi gerilimin düşürülmesi açısından önemliydi.
İbadet bağımlılıktan kurtarıyor01 Ekim 2014 21:33
Abdest, namaz ve duaların yardımıyla yapılan madde bağımlılığı tedavisi olumlu sonuçlar veriyor.
Barut fabrikasında patlamalar: 10 ölü
Galatasaray taraftarı takımına sırtını döndü
Dortmund Belçika'da şov yaptı!
Arda Turan bir devi daha yıktı!
Galatasaray Londra'da dağıldı!
G.Saray'a Londra'da çok kötü haber!
Demba Ba, Tottenham'a meydan okudu!
Güvenlik skandalı İstifa getirdi
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan başsağlığı mesajı
Bitki çayları ölümcül sonuçlar doğurabiliyor
İstanbul Kurban Bayramı'na hazır
Davutoğlu: Yarın HDP ve CHP için sınav günü
'Paralel yapı'da 7 polise tutuklama!
Rusya’da kazanan yok
Filistin, "işgali" BMGK'ya taşıyor
Türkiye ABD engelini geçemedi
Türk Lirası'nın logosunu tasarlayan isim evlendi
Akdoğan'dan flaş çözüm süreci açıklaması!
Bozdağ'dan Fethullah Gülen açıklaması
İbadet bağımlılıktan kurtarıyor
Meclis'te E.T. sürprizi!
Erdoğan: Süleyman Şah'ın kuşatıldığı iddiaları yalan
Dev maçta G.Saray'ın 11'i belli oldu!
Sultanlar bu kez kazanamadı!
Rakipten Trabzonspor'a övgü
CHP tezkere kararını verdi
Dev maç öncesi G.Saray'da şok!
Erdoğan Gökçek'i kabul etti
Tottenham'ın yıldızından Beşiktaş'a övgü!
Irak yanlışlıkla IŞİD'e yardım etti iddiası
Çocuğunuzun okul fobisini hafife almayın
Altının kilogramı 88 bin 920 liraya yükseldi
Batman'da izinsiz IŞİD eylemine müdahale
Türkiye hukuk tarihinde bir ilk! Bankaya haciz
TSK personel sayısını açıkladı
Yeni yazarlar altın kalemlerini aldı
Kurban atıklarını açıkta bırakmayın
Sneijder'den flaş Manchester açıklaması
Bayramda havayollarında 296 ek sefer
Halilhodzic: Kulüpte ispiyoncu var
Borsa 5 ayın en kötü kapanışını yaptı
Bodrum'da sevinç: 750 metre derinlikte bulundu
Gaziantepspor'da hedef 3 puan
Ünal Aysal'dan Terim'in davasına yanıt!
YSK seçim yerini açıkladı
İstanbullines, bayramda 3 feribotla hizmet verecek
Mancini'den Galatasaray'a mini jest!
Avrupa'nın en yaşlı nüfuslu ülkesi
Putin'den o iddialara açıklama!
İşte il il bayram namazı vakitleri
Katalonya'da referandum hazırlıkları
Muhteşem Yüzyıl'ın güzel oyuncusu kapandı!
Aysal'dan Terim'e yenıt gecikmedi
6 ayda 57 milyon hacker saldırısı
Arsenal-Galatasaray 6 gol vardı...
TCDD'den tren açıklaması
TBB başörtüsü serbestliğinin iptalini istedi
Yok artık! 3 milyon dolarlık düğün hediyesi!
NATO'dan Türkiye açıklaması!
Türkiye'ye sürpriz ziyaret
"IŞİD'le mücadelede askere ihtiyacımız yok"
Humus'ta patlamalar: 18 ölü 40 yaralı
Mehmet Baransu hakkında yakalama kararı
Türkiye-Polonya ilişkilerinde 600. yıl
Yıldız oyuncu Fenerbahçe'ye geri dönüyor
Bayramda havayollarında 296 ek sefer