Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Resmen açıkladı! Yeni hoca... Sarıgül ağaç kesen CHP’li başkanı kınadı Arakan müslümanlarına bir darbe de Bangladeş’ten… Prof. Dr. Erol GökaÖrgütsel yapılarda kimliklenmek
Ne kadar Kürtsem o kadar Türküm
Ne kadar Kürtsem o kadar Türküm
27 Mart 2013 Çarşamba 08:37
Güncellenme Tarihi 27 Mart 2013 Çarşamba 08:39
İki Dil Bir Bavul filminin senaristi ve CHP lideri Kılıçdaroğlu'nun Twitter danışmanlığını yapan Dr. Ali Haydar Fırat: Kürt sorunu salt siyasi ve askeri kapsamda değerlendirileme-yecek denli kapsamlı bir sorun.

Siverek'te Türkçe bilmeyen bir Kürt çocuğun okula başladığı sırada öğretmeni ile arasında geçenleri anlatan İki Dil Bir Bavul filminin senaristi, iletişim uzmanı ve CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun Twitter danışmanlığını yapmış Dr. Ali Haydar Fırat, Kürt sorunu ve çözüm süreci hakkında AKŞAM'a konuştu. Süreçten umutlu olduğunu belirten Fırat, "Kendimi ne kadar Kürt görüyorsam o kadar Türk görüyorum" dedi. Fırat'ın açıklamalarında öne çıkan noktalar şu şekilde:

KÜRT Sorunu salt siyasi ve askeri kapsamda değerlendirilemeyecek denli kapsamlı ve farklı içeriklere sahip insani, sosyal, siyasal, kültürel, etnik, mezhepsel, sınıfsal boyutları olan bir sorun. Türkiye'nin trajedisi, sorunun farklı boyutlarını anlamamakta gösterdiği dirençtir. Kürtleri kendi eşiti kabul edecek ve bunu anlatacak yeni bir siyaset inşa etmek gerekiyor. Türkiye bu adımı atarsa önce kendi Kürtlerini kazanır, sonra yakın coğrafyasındaki Kürtleri. Eğer bu adımı atmazsa onları kaybeder.

KÜRTLERİN yaşadıklarının Türklere anlatılması lazım. Sinemayla, tiyatroyla, müzikle, belgesellerle, edebiyatla; kısacası içinde duygunun, empatinin olduğu her araç bu süreçte kullanılmalı. Örneğin Murathan Mungan'ın Bir Dersim Hikayesi'ni okuyan herkes Dersim trajedisini iliklerine kadar hissedecektir.

RETORİK KULLANDI

ORTAK değerleri korumak ve onları yıpratmak istemiyorsak bayrak tartışmasına son verilmeli. Sayın Başbakan oradaki görüntüleri baskılamak amacıyla bu tartışmayı başlattı. Mesele orada Kürtlere hiçbir dayatmada bulunmadan Kürtlerin kendi isteğiyle ve hiçbir olumsuz duygu hissetmeden Türk bayrağını asacakları zemini ve koşulu yaratmak. Mesele orada büyük bir içtenlikle bayrağı astıracak bir duygudaşlığın ve sembolik saygının üretilmesi. Bayrak siyasetinin sanıldığı gibi bir 'getirisi' olmayacak.

ÖCALAN mesajında daha çok Türk halkının duyarlılıklarına seslendi. Bir anlamda devlet retoriğini devlete karşı kullandı... Türk halkı bu mesajdan ciddi bir rahatsızlık duyamadı.

CHP bırakmamalı

Yeni oluşan düzen ve denklemde milliyetçilik üzerine siyaset yapanlar kaybeder. Süreç içinde silahlı çatışma ve provokasyonlar olmadıkça MHP eriyecek. Dolayısıyla bu süreçte MHP'den kimsenin barış adına bir beklentisi olmamalı.

AK Parti süreçte CHP'yi dışlıyor. Hem CHP'nin hem de Kürt siyasal hareketinin seküler karakteri bu coğrafyada demokratik ve özgürlükçü bir laik konseptin gelişmesine imkan tanıyacak. Kısacası CHP ülkenin barışını sadece AKP'nin inisiyatifine bırakmamalı.

Karşılıklı hallettik

Fırat Kılıçdar-oğlu'nun resmi Twitter hesabında tulum yerine gayda yazması sonrası meydana gelenleri de şöyle değerlendirdi: "Gayda sözcüğü ilk olarak parti resmi internet sitesinde kullanıldı. Söylemsel tutarlılığın gerektirdiği zorunluluk nedeniyle Twitter'a konuldu. Sayın Kılıçdaroğlu'nun hiçbir dahli söz konusu değil. Kendi hesabıma özürlerimi ileterek Twitter hesabını devretmek istediğimi söyledim. Hesabını devretmemi anlayışla karşıladı ve hesabının bir başka kişiye devretmemi onayladı. Burada bir görevden almaktan çok karşılıklı bir karar verme durumu söz konusu

Ödüle doymak bilmeyen film

İKİ Dil Bir Bavul, 2008'de gerçek hikayeden yola çıkarak sinemaya uyarlandı. Karakterlerin ve mekanların gerçek olduğu filmde Türk öğretmen Emre Aydın'ın Şanlıurfa Siverek'te bir köy okulunda Kürt öğrencilerle geçen bir yıl anlatıldı. Türkçe bilmeyen Kürt öğrencilerle öğretmen arasında yaşananlara yer verilen film 46. Altın Portakal Film Festivali'nde En İyi İlk Film, 16. Altın Koza Film Festivali'nde Büyük Jüri Yılmaz Güney Ödülü, Romanya Film Festivali'nde En İyi Belgesel Film Ödülü, Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması'nda bu yıl verilen SİYAD En İyi Film Ödüllerini aldı.

Akşam

Bu haber 485 kez okundu.

Üç ilde 20 adrese eş zamanlı operasyon28 Kasım 2014 20:32
Yalova Emniyeti KOM ekipleri, Yalova’da 15, İstanbul’da 2 ve Kocaeli’nde de 1 olmak üzere üç ilde 20 ayrı adrese eş zamanlı operasyon yaptı.
iPhone sahipleri 1000 TL kazanabilir!28 Kasım 2014 20:19
Telefon devi BlackBerry, teknoloji devi Apple'dan vazgeçen kullanıcılara 1000 TL ödeme yapma kararı aldı.
7. kattan düşen çocuğu havada yakaladı28 Kasım 2014 20:13
Eskişehir'de temizlik işçisi Şükrü Deniz, 7. kattan düşen 4 yaşındaki Ecrin Esen'i yakalayarak hayatını kurtardı.
Diyarbakır'da cezaevine el yapımı bomba28 Kasım 2014 19:54
Diyarbakır Bağlar'da bulunan Diyarbakır E Tipi Kapılı Cezaevi'ne el yapımı bomba atıldı. Saldırıda küçük çaplı maddi hasar meydana geldi.
Dink soruşturmasında Yılmazer sürprizi28 Kasım 2014 19:53
Agos Genel Yayın Yönetmeni Hrant Dink’in öldürülmesiyle ilgili eski Emniyet Müdürü Ali Fuat Yılmazer şüpheli sıfatıyla ifadeye çağırıldı.
İstanbul Emniyeti'nden Papa uyarısı28 Kasım 2014 19:50
İstanbul Emniyet Müdürlüğü, Papa Francis'in İstanbul'u ziyareti sırasında kapatılacak yollara ilişkin uyarıda bulundu.
Papa'yı bin dolayında gazeteci takip ediyor28 Kasım 2014 19:09
Türkiye'yi 3 günlüğüne ziyarete gelen Vatikan Devlet Başkanı Papa Franciscus'u, toplam bin 22 basın mensubu takip ediyor.
İstanbul'da 3 bin taksi için son 1 ay28 Kasım 2014 19:07
İstanbul'da 5 yıl üstü taksiler yılbaşından itibaren trafiğe çıkamayacak. B.Belediyesi tarafından alınan bu karar can güvenliği açısından önem taşıyor.
THY uçağı Viyana'ya acil iniş yaptı28 Kasım 2014 19:02
THY'nin Frankfurt-İstanbul Sabiha Gökçen seferini yapan Tunceli isimli Boeing 737-800 tipi uçak, teknik arıza sonucu Viyana'ya acil iniş yaptı.
17 kişi hakkında iddianame hazırlandı!28 Kasım 2014 18:51
Ankara Cumhuriyet Başsavcılığınca, "bazı polislere, hak etmedikleri halde usulsüz taltif verildiği" iddiasıyla iddianame hazırlandı.
Hrant Dink davasında flaş gelişme!28 Kasım 2014 18:39
22 Temmuz Operasyonu kapsamında "Yasadışı dinleme" yaptığı gerekçesi ile tutuklanarak Silivri Cezaevi'ne konulan eski İstanbul İstihbarat Şubesi Müdürü Ali Fuat Yılmazer, Hrant Dink soruşturması kapsamında 'şüpheli' sıfatıyla ifadeye çağrıldı.
Sakarya'da trafik kazası: 6 yaralı28 Kasım 2014 17:32
Sakarya'nın Adapazarı ilçesinde yolcu minibüsünün panelvana çarpması sonucu 6 kişi yaralandı.
THY tarihi rekoru kırdı!
Üç ilde 20 adrese eş zamanlı operasyon
Samsunspor evinde dağıldı!
Otomobil devi üretim kalesine kilit vurdu
iPhone sahipleri 1000 TL kazanabilir!
7. kattan düşen çocuğu havada yakaladı
Papa'ya Fatih'in Bosna fermanını hediye etti
İtalyanlara göre Prandelli'nin yeni adresi...
Diyarbakır'da cezaevine el yapımı bomba
Dink soruşturmasında Yılmazer sürprizi
İstanbul Emniyeti'nden Papa uyarısı
Cumhurbaşkanı Erdoğan, İstanbul'a gitti
Eski G.Saraylı yıldız takımından kavuldu!
Facebook kullananlar dikkat!
'Prandelli için korkunç yıl'
Papa'yı bin dolayında gazeteci takip ediyor
İstanbul'da 3 bin taksi için son 1 ay
'Hamzaoğlu ile yarın imzayı atacağız'
THY uçağı Viyana'ya acil iniş yaptı
Türkiye-Afganistan-Pakistan ortak tatbikat düzenledi
17 kişi hakkında iddianame hazırlandı!
Hrant Dink davasında flaş gelişme!
Maçta "özçekim"e UEFA soruşturması
UEFA'dan Trabzon'un rakiplerine soruşturma
Cuma namazında patlama! Çok sayıda ölü var!
Resmen açıkladı! Yeni hoca...
Sarıgül ağaç kesen CHP’li başkanı kınadı
Galatasaray'da 3 isim kadroya alınmadı!
Siyonist Hahamlardan şiddete devam çağrısı!
Peşmerge Irak'ta 59 köyü kurtardı
Sakarya'da trafik kazası: 6 yaralı
Partizan kulübünü kızdıran bayrak!
Beklenen indirim geldi
Hakkari'de kar 1 metreyi aştı
Elektrik akımına kapılan asker şehit oldu
Arakan müslümanlarına bir darbe de Bangladeş’ten…
Şükrü Şaraçoğlu, Passolig'e kavuşuyor
Batı Afrika'daki Ebola salgını
70 günlük puma yavruları görücüye çıktı
Game of Thrones Oyununun Çıkış Tarihi Netleşti
Ulan İstanbul'da sürpriz isim!
'Bu ziyaret, İslam dünyasında olumlu bir iz bırakacaktır'
Phone 6 Plus, iPad'i Bitirecek
Hamza Hamzaoğlu geldi. Sneijder gidecek mi?
Hayyam Garipoğlu tahliye edildi
Türkiye'den 8 kişi uzaya gidecek
Sırp taraftar cinayetinde bir kişi tutuklandı
Prandelli gitti
Takım Taffarel'e emanet
En pahalı boşanma davası
Muharrem İnce'den ağaç katliamı için açıklama
Petrol fiyatları Rusya’yı vurdu
Bir kilo erik 300 lira
Teknik adamın istifası kabul edilmedi!
Amrabat hayran bıraktı
Akaryakıt ucuzladı vergi geliri düştü
Paraşütçülerden yeni Türkiye rekoru
Cuntadan Selefilere sert müdahale!
Yeni Twitter Güncellemesi Kızdıracak
CHP'nin o itirazına ret!
Diş şekliniz karakterinizi ele veriyor
Prandelli'den tek cümlelik açıklama!
Depresyon bulaşıcı bir hastalık olabilir
MEB Sınav İtiraz Modülü'nü açtı
Mehmet Ali Şahin’in eşi toprağa verildi
‘iPhone 5c üretimi durdurulacak’