Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Peşmerge'den 'üniforma' açıklaması 'İsrail komiteyi hayal kırıklığına uğrattı' 28 Şubat mağdurlarından Fahri Memur tahliye oluyor! Celal KazdağlıEylül’ün Üçüncü Haftası... İstanbul’da...
Ne kadar Kürtsem o kadar Türküm
Ne kadar Kürtsem o kadar Türküm
27 Mart 2013 Çarşamba 08:37
Güncellenme Tarihi 27 Mart 2013 Çarşamba 08:39
İki Dil Bir Bavul filminin senaristi ve CHP lideri Kılıçdaroğlu'nun Twitter danışmanlığını yapan Dr. Ali Haydar Fırat: Kürt sorunu salt siyasi ve askeri kapsamda değerlendirileme-yecek denli kapsamlı bir sorun.

Siverek'te Türkçe bilmeyen bir Kürt çocuğun okula başladığı sırada öğretmeni ile arasında geçenleri anlatan İki Dil Bir Bavul filminin senaristi, iletişim uzmanı ve CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun Twitter danışmanlığını yapmış Dr. Ali Haydar Fırat, Kürt sorunu ve çözüm süreci hakkında AKŞAM'a konuştu. Süreçten umutlu olduğunu belirten Fırat, "Kendimi ne kadar Kürt görüyorsam o kadar Türk görüyorum" dedi. Fırat'ın açıklamalarında öne çıkan noktalar şu şekilde:

KÜRT Sorunu salt siyasi ve askeri kapsamda değerlendirilemeyecek denli kapsamlı ve farklı içeriklere sahip insani, sosyal, siyasal, kültürel, etnik, mezhepsel, sınıfsal boyutları olan bir sorun. Türkiye'nin trajedisi, sorunun farklı boyutlarını anlamamakta gösterdiği dirençtir. Kürtleri kendi eşiti kabul edecek ve bunu anlatacak yeni bir siyaset inşa etmek gerekiyor. Türkiye bu adımı atarsa önce kendi Kürtlerini kazanır, sonra yakın coğrafyasındaki Kürtleri. Eğer bu adımı atmazsa onları kaybeder.

KÜRTLERİN yaşadıklarının Türklere anlatılması lazım. Sinemayla, tiyatroyla, müzikle, belgesellerle, edebiyatla; kısacası içinde duygunun, empatinin olduğu her araç bu süreçte kullanılmalı. Örneğin Murathan Mungan'ın Bir Dersim Hikayesi'ni okuyan herkes Dersim trajedisini iliklerine kadar hissedecektir.

RETORİK KULLANDI

ORTAK değerleri korumak ve onları yıpratmak istemiyorsak bayrak tartışmasına son verilmeli. Sayın Başbakan oradaki görüntüleri baskılamak amacıyla bu tartışmayı başlattı. Mesele orada Kürtlere hiçbir dayatmada bulunmadan Kürtlerin kendi isteğiyle ve hiçbir olumsuz duygu hissetmeden Türk bayrağını asacakları zemini ve koşulu yaratmak. Mesele orada büyük bir içtenlikle bayrağı astıracak bir duygudaşlığın ve sembolik saygının üretilmesi. Bayrak siyasetinin sanıldığı gibi bir 'getirisi' olmayacak.

ÖCALAN mesajında daha çok Türk halkının duyarlılıklarına seslendi. Bir anlamda devlet retoriğini devlete karşı kullandı... Türk halkı bu mesajdan ciddi bir rahatsızlık duyamadı.

CHP bırakmamalı

Yeni oluşan düzen ve denklemde milliyetçilik üzerine siyaset yapanlar kaybeder. Süreç içinde silahlı çatışma ve provokasyonlar olmadıkça MHP eriyecek. Dolayısıyla bu süreçte MHP'den kimsenin barış adına bir beklentisi olmamalı.

AK Parti süreçte CHP'yi dışlıyor. Hem CHP'nin hem de Kürt siyasal hareketinin seküler karakteri bu coğrafyada demokratik ve özgürlükçü bir laik konseptin gelişmesine imkan tanıyacak. Kısacası CHP ülkenin barışını sadece AKP'nin inisiyatifine bırakmamalı.

Karşılıklı hallettik

Fırat Kılıçdar-oğlu'nun resmi Twitter hesabında tulum yerine gayda yazması sonrası meydana gelenleri de şöyle değerlendirdi: "Gayda sözcüğü ilk olarak parti resmi internet sitesinde kullanıldı. Söylemsel tutarlılığın gerektirdiği zorunluluk nedeniyle Twitter'a konuldu. Sayın Kılıçdaroğlu'nun hiçbir dahli söz konusu değil. Kendi hesabıma özürlerimi ileterek Twitter hesabını devretmek istediğimi söyledim. Hesabını devretmemi anlayışla karşıladı ve hesabının bir başka kişiye devretmemi onayladı. Burada bir görevden almaktan çok karşılıklı bir karar verme durumu söz konusu

Ödüle doymak bilmeyen film

İKİ Dil Bir Bavul, 2008'de gerçek hikayeden yola çıkarak sinemaya uyarlandı. Karakterlerin ve mekanların gerçek olduğu filmde Türk öğretmen Emre Aydın'ın Şanlıurfa Siverek'te bir köy okulunda Kürt öğrencilerle geçen bir yıl anlatıldı. Türkçe bilmeyen Kürt öğrencilerle öğretmen arasında yaşananlara yer verilen film 46. Altın Portakal Film Festivali'nde En İyi İlk Film, 16. Altın Koza Film Festivali'nde Büyük Jüri Yılmaz Güney Ödülü, Romanya Film Festivali'nde En İyi Belgesel Film Ödülü, Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması'nda bu yıl verilen SİYAD En İyi Film Ödüllerini aldı.

Akşam

Bu haber 483 kez okundu.

Kaza kafamızda yüzde 90-95 netleşti30 Ekim 2014 20:10
TBMM Soma Maden Faciasını Araştırma Komisyonu üyeleri, facianın yaşandığı maden ocağına girip kazanın meydana geldiği bölgede ilk kez inceleme yaptı.
Kağıthane'de silahlı market soygunu30 Ekim 2014 19:43
İstanbul Kağıthane'de maskeli soyguncu, silahı ile birlikte marketi soydu. Soyguncu paraları aldıktan sonra kayıplara karıştı.
6 şehire kuvvetli yağış uyarısı!30 Ekim 2014 19:41
Yağışların, Diyarbakır, Şanlıurfa, Mardin, Siirt, Batman ve Şırnak’ta olumsuz sonuçlar doğurabileceğine dikkat çekildi.
Hakkari'de 1 terörist teslim oldu30 Ekim 2014 19:39
Yüksekova ilçesinde terör örgütünden kaçan bir terörist güvenlik güçlerine teslim oldu.
Türkiye'ye giren tüm araçlar x-raydan geçirilecek30 Ekim 2014 19:04
Gümrük ve Ticaret Bakanı Canikli, "Nihai hedefimiz Türkiye'ye giren tüm eşya ve insan taşıyan tüm araçların x-raydan geçirilmesi" dedi.
İstanbul'da bir üst geçit faciası daha!30 Ekim 2014 18:55
Bahçeşehir'de bulunan Bizimevler Köprüsü yoldan geçen bir vincin çarpması sonucu çöktü.
Yıldırım düştü, caminin minaresi yıkıldı30 Ekim 2014 18:36
ANKARA'nın Polatlı İlçesi Adatoprakpınar Mahallesi'nin 50 yıllık camisinin minaresi, yıldırım düşmesi sonucu yıkıldı.
Dışişleri Bakanlığı'nda şüpheli zarf alarmı30 Ekim 2014 18:33
Dışişleri Bakanlığı'na şüpheli zarf gönderildi. Kapalı durumdaki zarfın üzerinde 7 test yapıldığı ve olumsuz bir sonuç çıkmadığı bildirildi.
Topbaş'tan Validebağ açıklaması30 Ekim 2014 18:25
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanı Kadir Topbaş, Validebağ'la ilgili açıklamada bulundu.
Lenovo Motorola'yı resmen aldı30 Ekim 2014 17:40
Çinli bilgisayar üreticisi Lenovo, geçtiğimiz Şubat ayında yapılan anlaşmaya göre 2.91 milyar doları Google'a ödeyerek Motorola'nın yeni sahibi oldu.
Fatma Şahin gişeleri kaldırdı!30 Ekim 2014 17:38
Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, şehir içi trafiği rahatlatmak için otobanda giriş ücretlerini kaldırdıklarını, trafikte yüzde 30 rahatlama olduğunu açıkladı.
Facebook çeviri bölümüne Kürtçeden sonra...30 Ekim 2014 17:29
Facebook çeviri bölümüne Kürtçe'den sonra o dili de ekledi.
Kaza kafamızda yüzde 90-95 netleşti
İsrail, İsveç'teki büyükelçisini geri çağırdı
Kağıthane'de silahlı market soygunu
6 şehire kuvvetli yağış uyarısı!
Hakkari'de 1 terörist teslim oldu
Peşmerge'den 'üniforma' açıklaması
Eboue'ye 1.2 milyon Euro ceza
F.Bahçe'nin Bale'i Arsenal yolcusu
Türkiye'ye giren tüm araçlar x-raydan geçirilecek
PFDK'dan Gökhan Töre'ye 3 maç men cezası!
İstanbul'da bir üst geçit faciası daha!
Galatasaray'a bir şok daha!
İngiliz yetkiliden mültecilerle ilgili şok çıkış
'İsrail komiteyi hayal kırıklığına uğrattı'
Yıldırım düştü, caminin minaresi yıkıldı
Dışişleri Bakanlığı'nda şüpheli zarf alarmı
Topbaş'tan Validebağ açıklaması
Türkiye'de Ebola virüsüne rastlandı mı?
Formula 1 pilotu Bianchi'nin durumu kritik
Hugo Almeida'dan Türk kızı açıklaması
Kobani'den alev topları yükseliyor
Arda'dan İspanya Futbol Federasyonu'na tepki
Yanlış istihbarat veren istihbaratçıya hapis!
Altın iki günde dibe vurdu
Lenovo Motorola'yı resmen aldı
Fatma Şahin gişeleri kaldırdı!
Brezilya, İsveç’ten savaş uçağı alıyor
Facebook çeviri bölümüne Kürtçeden sonra...
Jüpiter’deki sır çözüldü
Microsoft 3 bin kişiyi daha işten attı
Fenerbahçeli oyunculardan 4. yıldız mesajı
Denizli Büyükşehir Belediyesi 138 yaşında
F.Bahçeli oyuncular medya ile buluştu!
Bitlis'te 4.4 büyüklüğünde deprem!
D vitamini eksikliği astımı tetikliyor
Fenerbahçe derbi hazırlıklarını sürdürdü
Başkasının kirasıyla 51 bin lira kazanıyor
Türkiye kupasında toplu sonuçlar
İBB'nin tüm konserleri iptal!
Bakan Yıldız: Bu bir doğal afet değil!
Rizespor'un başı sakatlıklarla dertte!
Eski Trabzonlu Teofilo performansıyla göz dolduruyor
2012’de ölmüştü pazar günü defnedilecek
Ermenek'e su pompası götüren kamyon devrildi
18 işçinin soyunma odaları
Annenin feryadı: ‘Oğlum yüzme bilmezdi’
28 Şubat mağdurlarından Fahri Memur tahliye oluyor!
Ahmet Koca'yı döven polislere hapis
Kasımpaşa galibiyet serisi peşinde!
Hain saldırıda kahreden detay!
Aşure nasıl yapılır?
Mısır, Gazze sınırında yüzlerce evi yıkıyor
İnstagram bugün çöktü!
Çin'den Müslüman Uygurlar'a din yasağı!
Hrant Dink davasında flaş gelişme!
G.Saray'da şok üstüne şok! 2 sakatlık birden
Sarıyer, Orduspor'u kupanın dışına itti!
Aykut Kocaman takımına kavuşamadı
Kızılay Haftası'nda bilinçlenme hedefi!
Boğaz’dan savaş gemisi geçti
Silopi'de bir ilkokul ateşe verildi
20 yıl önce istemiyorlardı, şimdi ayağımıza geldiler!
Arınç'tan kritik çözüm süreci açıklaması
Atatürk'ün sansürlenen hurili mektubu!