Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Türk askeri Suriye'de mi? ABD'den ilk açıklama geldi! Ankara Büyükşehir'de görev değişikliği Celal KazdağlıKeferhawar
Ne kadar Kürtsem o kadar Türküm
Ne kadar Kürtsem o kadar Türküm
27 Mart 2013 Çarşamba 08:37
Güncellenme Tarihi 27 Mart 2013 Çarşamba 08:39
İki Dil Bir Bavul filminin senaristi ve CHP lideri Kılıçdaroğlu'nun Twitter danışmanlığını yapan Dr. Ali Haydar Fırat: Kürt sorunu salt siyasi ve askeri kapsamda değerlendirileme-yecek denli kapsamlı bir sorun.

Siverek'te Türkçe bilmeyen bir Kürt çocuğun okula başladığı sırada öğretmeni ile arasında geçenleri anlatan İki Dil Bir Bavul filminin senaristi, iletişim uzmanı ve CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun Twitter danışmanlığını yapmış Dr. Ali Haydar Fırat, Kürt sorunu ve çözüm süreci hakkında AKŞAM'a konuştu. Süreçten umutlu olduğunu belirten Fırat, "Kendimi ne kadar Kürt görüyorsam o kadar Türk görüyorum" dedi. Fırat'ın açıklamalarında öne çıkan noktalar şu şekilde:

KÜRT Sorunu salt siyasi ve askeri kapsamda değerlendirilemeyecek denli kapsamlı ve farklı içeriklere sahip insani, sosyal, siyasal, kültürel, etnik, mezhepsel, sınıfsal boyutları olan bir sorun. Türkiye'nin trajedisi, sorunun farklı boyutlarını anlamamakta gösterdiği dirençtir. Kürtleri kendi eşiti kabul edecek ve bunu anlatacak yeni bir siyaset inşa etmek gerekiyor. Türkiye bu adımı atarsa önce kendi Kürtlerini kazanır, sonra yakın coğrafyasındaki Kürtleri. Eğer bu adımı atmazsa onları kaybeder.

KÜRTLERİN yaşadıklarının Türklere anlatılması lazım. Sinemayla, tiyatroyla, müzikle, belgesellerle, edebiyatla; kısacası içinde duygunun, empatinin olduğu her araç bu süreçte kullanılmalı. Örneğin Murathan Mungan'ın Bir Dersim Hikayesi'ni okuyan herkes Dersim trajedisini iliklerine kadar hissedecektir.

RETORİK KULLANDI

ORTAK değerleri korumak ve onları yıpratmak istemiyorsak bayrak tartışmasına son verilmeli. Sayın Başbakan oradaki görüntüleri baskılamak amacıyla bu tartışmayı başlattı. Mesele orada Kürtlere hiçbir dayatmada bulunmadan Kürtlerin kendi isteğiyle ve hiçbir olumsuz duygu hissetmeden Türk bayrağını asacakları zemini ve koşulu yaratmak. Mesele orada büyük bir içtenlikle bayrağı astıracak bir duygudaşlığın ve sembolik saygının üretilmesi. Bayrak siyasetinin sanıldığı gibi bir 'getirisi' olmayacak.

ÖCALAN mesajında daha çok Türk halkının duyarlılıklarına seslendi. Bir anlamda devlet retoriğini devlete karşı kullandı... Türk halkı bu mesajdan ciddi bir rahatsızlık duyamadı.

CHP bırakmamalı

Yeni oluşan düzen ve denklemde milliyetçilik üzerine siyaset yapanlar kaybeder. Süreç içinde silahlı çatışma ve provokasyonlar olmadıkça MHP eriyecek. Dolayısıyla bu süreçte MHP'den kimsenin barış adına bir beklentisi olmamalı.

AK Parti süreçte CHP'yi dışlıyor. Hem CHP'nin hem de Kürt siyasal hareketinin seküler karakteri bu coğrafyada demokratik ve özgürlükçü bir laik konseptin gelişmesine imkan tanıyacak. Kısacası CHP ülkenin barışını sadece AKP'nin inisiyatifine bırakmamalı.

Karşılıklı hallettik

Fırat Kılıçdar-oğlu'nun resmi Twitter hesabında tulum yerine gayda yazması sonrası meydana gelenleri de şöyle değerlendirdi: "Gayda sözcüğü ilk olarak parti resmi internet sitesinde kullanıldı. Söylemsel tutarlılığın gerektirdiği zorunluluk nedeniyle Twitter'a konuldu. Sayın Kılıçdaroğlu'nun hiçbir dahli söz konusu değil. Kendi hesabıma özürlerimi ileterek Twitter hesabını devretmek istediğimi söyledim. Hesabını devretmemi anlayışla karşıladı ve hesabının bir başka kişiye devretmemi onayladı. Burada bir görevden almaktan çok karşılıklı bir karar verme durumu söz konusu

Ödüle doymak bilmeyen film

İKİ Dil Bir Bavul, 2008'de gerçek hikayeden yola çıkarak sinemaya uyarlandı. Karakterlerin ve mekanların gerçek olduğu filmde Türk öğretmen Emre Aydın'ın Şanlıurfa Siverek'te bir köy okulunda Kürt öğrencilerle geçen bir yıl anlatıldı. Türkçe bilmeyen Kürt öğrencilerle öğretmen arasında yaşananlara yer verilen film 46. Altın Portakal Film Festivali'nde En İyi İlk Film, 16. Altın Koza Film Festivali'nde Büyük Jüri Yılmaz Güney Ödülü, Romanya Film Festivali'nde En İyi Belgesel Film Ödülü, Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması'nda bu yıl verilen SİYAD En İyi Film Ödüllerini aldı.

Akşam

Bu haber 469 kez okundu.

Sahilde yürek burkan manzara!23 Nisan 2014 22:17
Son bir ay içerisinde 3 caretta caretta ve bir Akdeniz foku ölümüyle gündeme gelen Kuşadası'nda bu kez bir yunus ölü olarak karaya vurdu.
Polisten kaçakçılara büyük operasyon23 Nisan 2014 21:51
Bolu’da kaçakçılık ekipleri tarafından durdurulan TIR’ın kasasında yapılan aramalarda on binlerce cep telefonu ve 500 bini aşkın nargile tütünü ele geçirildi
WhatsApp, Facebook'un rekorunu kırdı!23 Nisan 2014 20:56
Facebook'un satın almasıyla birlikte gücüne güç katan WhatsApp, büyümeye devam ediyor.
Yabancı öğrenciler Cudi'de bisiklete bindi23 Nisan 2014 19:22
Şırnak'ın Silopi İlçesi'ne 5 farklı ülkeden gelen 35 üniversite öğrencileri, bir dönem terör olaylarıyla anılan Cudi'de pedal çevirdi.
Anzak torunları gelmeye başladı23 Nisan 2014 18:41
Çanakkale Savaşlarının 99. yıl dönümünde, Gelibolu Yarımadası hem yerli hem de yabancı ziyaretçilerin akınına uğradı.
Ermeni meselesinde Yeni Türkiye vizyonu!23 Nisan 2014 17:38
Türkiye Alevi, ve Kürt açılımının ardından 1915 olaylarının yıldönümünde Ermenilere taziye mesajı yayınlayarak Türkiye üzerindeki senaryoları boşa çıkardı.
Necdet Özel'le selfie yarışı23 Nisan 2014 17:04
Türkmenistan'da bulunan Orgeneral Necdet Özel, Aşkabat'ta 23 Nisan etkinliklerine katıldı. Törene katılan çocuklar, Özel'le selfie çektirme yarışına girdi.
Ezan sesinden rahatsız olup dava açtı!23 Nisan 2014 16:55
2 haftalık tatil için Türkiye'ye gelen bir Alman çift, ezan sesinden rahatsız olmaları ve seyahat acentesinin kendilerine vaat edilen rahat tatili yaşatamamasını gerekçe göstererek yerel mahkemeye dava açtı.
Anzakların torunları gelmeye başladı!23 Nisan 2014 16:51
Şanlı tarihimizin en büyük zaferlerinden olan Çanakkale Savaşlarının 99. yıl dönümünde, Gelibolu Yarımadası hem yerli hem de yabancı ziyaretçilerin akınına uğradı.
Feshane’de 10 Bin kişilik muhlama!23 Nisan 2014 16:49
Rize dört gün süreyle İstanbul Feshane’ye taşınıyor. 10 bin kişilik Muhlama yapılarak adeta rekor kırılacak
Facebook'tan bir yenilik daha23 Nisan 2014 16:31
Facebook, yaptığı bu yenilikle arkadaşları birbirine daha da yaklaştırıyor...
Kamu kurumlarını soydular23 Nisan 2014 16:30
Eskişehir'de 4 okul ve 1 muhtarlık binasında hırsızlık yaptığı öne sürülen 3 şüpheli gözaltına alındı.
THY'den çok konuşulacak reklam filmi!Bunu Bir Tek Erdoğan Söyleyebilirdi!CHP'li Seyit Torun'dan tepki çeken hareketErdoğan tabuları kırıp attı!Erdoğan'dan flaş açıklamalarDavutoğlu'dan operasyon açıklamasıİsrail'den Gazze'ye hava saldırısı!Erdoğan kimsenin yerinden oynatmak...YSK'dan flaş kararErmeni meselesinde Yeni Türkiye vizyonu!Dünya basını tarihi mesajı böyle gördüSözcü'nün namaz tahammülsüzlüğü!Filistin'de tarihi anlaşma!Berktay: Tarihi bir dönüm noktasıMahçupyan: Yeni bir yola girildi!Erdoğan'dan Ermeni meselesine yeni sayfa!Tüm Manşetler
Fenerbahçe'den Farmar bombası
Devletin zirvesi artık kriptolu telefon kullanmıyor
Türk askeri Suriye'de mi?
'Şampiyonluk provası yaptık'
Kosova ile ilişkilerimiz...
Japon prensesin en anlamlı ziyareti