Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Faruk Süren: O adamla bu iş yürümez Başbakan'dan Kılıçdaroğlu'nun çağrısına tepki! Valilikten 'paralel' habere yalanlama Hakan TunaMüzmin kompleksliler ve müzmin şımarıklar
Ne kadar Kürtsem o kadar Türküm
Ne kadar Kürtsem o kadar Türküm
27 Mart 2013 Çarşamba 08:37
Güncellenme Tarihi 27 Mart 2013 Çarşamba 08:39
İki Dil Bir Bavul filminin senaristi ve CHP lideri Kılıçdaroğlu'nun Twitter danışmanlığını yapan Dr. Ali Haydar Fırat: Kürt sorunu salt siyasi ve askeri kapsamda değerlendirileme-yecek denli kapsamlı bir sorun.

Siverek'te Türkçe bilmeyen bir Kürt çocuğun okula başladığı sırada öğretmeni ile arasında geçenleri anlatan İki Dil Bir Bavul filminin senaristi, iletişim uzmanı ve CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun Twitter danışmanlığını yapmış Dr. Ali Haydar Fırat, Kürt sorunu ve çözüm süreci hakkında AKŞAM'a konuştu. Süreçten umutlu olduğunu belirten Fırat, "Kendimi ne kadar Kürt görüyorsam o kadar Türk görüyorum" dedi. Fırat'ın açıklamalarında öne çıkan noktalar şu şekilde:

KÜRT Sorunu salt siyasi ve askeri kapsamda değerlendirilemeyecek denli kapsamlı ve farklı içeriklere sahip insani, sosyal, siyasal, kültürel, etnik, mezhepsel, sınıfsal boyutları olan bir sorun. Türkiye'nin trajedisi, sorunun farklı boyutlarını anlamamakta gösterdiği dirençtir. Kürtleri kendi eşiti kabul edecek ve bunu anlatacak yeni bir siyaset inşa etmek gerekiyor. Türkiye bu adımı atarsa önce kendi Kürtlerini kazanır, sonra yakın coğrafyasındaki Kürtleri. Eğer bu adımı atmazsa onları kaybeder.

KÜRTLERİN yaşadıklarının Türklere anlatılması lazım. Sinemayla, tiyatroyla, müzikle, belgesellerle, edebiyatla; kısacası içinde duygunun, empatinin olduğu her araç bu süreçte kullanılmalı. Örneğin Murathan Mungan'ın Bir Dersim Hikayesi'ni okuyan herkes Dersim trajedisini iliklerine kadar hissedecektir.

RETORİK KULLANDI

ORTAK değerleri korumak ve onları yıpratmak istemiyorsak bayrak tartışmasına son verilmeli. Sayın Başbakan oradaki görüntüleri baskılamak amacıyla bu tartışmayı başlattı. Mesele orada Kürtlere hiçbir dayatmada bulunmadan Kürtlerin kendi isteğiyle ve hiçbir olumsuz duygu hissetmeden Türk bayrağını asacakları zemini ve koşulu yaratmak. Mesele orada büyük bir içtenlikle bayrağı astıracak bir duygudaşlığın ve sembolik saygının üretilmesi. Bayrak siyasetinin sanıldığı gibi bir 'getirisi' olmayacak.

ÖCALAN mesajında daha çok Türk halkının duyarlılıklarına seslendi. Bir anlamda devlet retoriğini devlete karşı kullandı... Türk halkı bu mesajdan ciddi bir rahatsızlık duyamadı.

CHP bırakmamalı

Yeni oluşan düzen ve denklemde milliyetçilik üzerine siyaset yapanlar kaybeder. Süreç içinde silahlı çatışma ve provokasyonlar olmadıkça MHP eriyecek. Dolayısıyla bu süreçte MHP'den kimsenin barış adına bir beklentisi olmamalı.

AK Parti süreçte CHP'yi dışlıyor. Hem CHP'nin hem de Kürt siyasal hareketinin seküler karakteri bu coğrafyada demokratik ve özgürlükçü bir laik konseptin gelişmesine imkan tanıyacak. Kısacası CHP ülkenin barışını sadece AKP'nin inisiyatifine bırakmamalı.

Karşılıklı hallettik

Fırat Kılıçdar-oğlu'nun resmi Twitter hesabında tulum yerine gayda yazması sonrası meydana gelenleri de şöyle değerlendirdi: "Gayda sözcüğü ilk olarak parti resmi internet sitesinde kullanıldı. Söylemsel tutarlılığın gerektirdiği zorunluluk nedeniyle Twitter'a konuldu. Sayın Kılıçdaroğlu'nun hiçbir dahli söz konusu değil. Kendi hesabıma özürlerimi ileterek Twitter hesabını devretmek istediğimi söyledim. Hesabını devretmemi anlayışla karşıladı ve hesabının bir başka kişiye devretmemi onayladı. Burada bir görevden almaktan çok karşılıklı bir karar verme durumu söz konusu

Ödüle doymak bilmeyen film

İKİ Dil Bir Bavul, 2008'de gerçek hikayeden yola çıkarak sinemaya uyarlandı. Karakterlerin ve mekanların gerçek olduğu filmde Türk öğretmen Emre Aydın'ın Şanlıurfa Siverek'te bir köy okulunda Kürt öğrencilerle geçen bir yıl anlatıldı. Türkçe bilmeyen Kürt öğrencilerle öğretmen arasında yaşananlara yer verilen film 46. Altın Portakal Film Festivali'nde En İyi İlk Film, 16. Altın Koza Film Festivali'nde Büyük Jüri Yılmaz Güney Ödülü, Romanya Film Festivali'nde En İyi Belgesel Film Ödülü, Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması'nda bu yıl verilen SİYAD En İyi Film Ödüllerini aldı.

Akşam

Bu haber 481 kez okundu.

IŞİD Esed’i unutturdu!26 Ekim 2014 00:02
Suriye’yi kan gölüne çeviren Esed, son bir haftada IŞİD’in katlettiği kişilerin sayısından daha fazla ölüme sebep olmasına rağmen gündeme gelmedi.
Bakan Ala Erzurumlulara söz verdi25 Ekim 2014 23:51
İçişleri Bakanı Efkan Ala, "Bir şehri kalkındıracak olan, bir şehrin lokomotifi olabilecek olan sanayi yatırımlarıdır" dedi.
Tunceli Valiliği'nden 'kapalı yol' açıklaması25 Ekim 2014 23:49
Tunceli Valiliği, terör örgütü tarafından yaptırılan mezarlık nedeniyle bölgeye araç geçişine izin verilmediğini bildirdi.
Bakan Çelik: Kaçak ne varsa yıkacağız25 Ekim 2014 23:36
Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, "Antalya'da kaçak siteler, kaçak oteller gördük." dedi eline geçen bir davetiyeyi anlattı.
Denizli'de şiddetli yağış ekili alanları vurdu25 Ekim 2014 23:05
Denizli'nin Çameli ilçesinde, şiddetli yağış nedeniyle Kanlı Deresi taştı ve çevresindeki balık çiftlikleriyle ekili alanlar zarar gördü.
Başkentte başörtülü sürücüye çirkin tavır25 Ekim 2014 22:52
Başkentte bir kadın sürücü, trafik tartışmasında, "başörtüsünün çıkarıldığı ve darp edildiği" iddiasıyla şikayetçi oldu.
Marmaray rekor yolcu sayısına ulaştı25 Ekim 2014 22:44
Avrupa ve Asya kıtasını denizin altından 4 dakikaya indiren Marmaray rekor yolcu sayısına ulaştı.
Herkes alışverişi online yapıyor!25 Ekim 2014 22:33
Uluslararası denetim ve danışmanlık şirketi EY'nin "Global Tüketici Araştırması - Consumer on Board"a göre, dünyadaki internet kullanıcılarının yüzde 62'si, Türkiye'dekilerin ise yüzde 69'u online alışveriş yapıyor
İHH'dan Suriye'ye 46 tır yardım malzemesi25 Ekim 2014 22:21
İHH İnsani Yardım Vakfı'nın 14 ülkedeki sivil toplum kuruluşlarından topladığı yardım malzemelerini taşıyan 46 tırı, Suriye'ye yola çıktı.
Valilikten 'paralel' habere yalanlama25 Ekim 2014 22:03
Valilik, bir gazetede yer alan "11 polise suikast hazırlığı" iddiasının kamuoyunu yönlendirme ve olumsuz algı oluşturma çabası olduğunu bildirdi
Gençlerbirliği kalecisinden penaltı açıklaması!25 Ekim 2014 21:49
Gençlerbirliği kalecisi Dahlin, Fenerbahçe maçının ardından yaptığı açıklamada penaltı pozisyonlarını değerlendirdi.
Beton mikseri sokağı savaş alanına çevirdi25 Ekim 2014 21:31
Kağıthane'de yokuş aşağıya kayan beton mikseri önüne kattığı araçları hurdaya çevirdi.
IŞİD Esed’i unutturdu!
Ersun Yanal'a sürpriz talip
Bakan Ala Erzurumlulara söz verdi
Tunceli Valiliği'nden 'kapalı yol' açıklaması
Bakan Çelik: Kaçak ne varsa yıkacağız
İsmail Kartal taraftara isyan etti!
Faruk Süren: O adamla bu iş yürümez
Denizli'de şiddetli yağış ekili alanları vurdu
Başkentte başörtülü sürücüye çirkin tavır
Marmaray rekor yolcu sayısına ulaştı
Herkes alışverişi online yapıyor!
Başbakan'dan Kılıçdaroğlu'nun çağrısına tepki!
Fenerbahçe'den fotoğraflı tepki
İHH'dan Suriye'ye 46 tır yardım malzemesi
Yeni Başkan Yarsuvat'tan ilk açıklama
Valilikten 'paralel' habere yalanlama
Galatasaray'ın yeni başkanı Duygun Yarsuvat
Gençlerbirliği kalecisinden penaltı açıklaması!
Bursaspor gol yağdırdı
Pınar Karşıyaka 3'te 3 yaptı
Ekrem Erdem: 2015 Anayasa yılı olacak
Beton mikseri sokağı savaş alanına çevirdi
Evlilik teklifini kabul etmeyince dehşet saçtı
Öldürülen PKK'lıların kimlikleri belli oldu
Başbakan'dan hain saldırıya ilişkin ilk açıklama
F.Bahçe penaltılarla güldü
El Clasico'nun kralı!
Tayfun Dortmund'u da çarptı
Meclis Başkanı Çiçek'ten Org. Özel'e mesaj
Enbar'da 16 IŞİD militanı öldürüldü
Erdoğan'dan Necdet Özel'e başsağlığı
Genelkurmay: Teröristler üç kişiydi
Tren alımında TANK modeli
Takside kredi kartı dönemi!
Türk Yıldızları yine nefes kesti
Peşmergeler Zummar'ı IŞİD'den elinden aldı
Paralel yapının partisinde genel başkan belli oldu
Şehit askerlerin kimlikleri belli oldu
Ala: Önce sen kendi ülkeni yakıp yıkma!
Zararlar için valiliklere ödenekler gönderildi
Aydın Çine'de kuduz karantinası,
Boluspor deplasmanda coştu!
Uşak'a 44 milyon TL'lik yatırım için imza
Arınç'tan Sırrı Süreyya Önder'e: Haddini Bil
Manavgat'ı sel aldı
Onatça: Türkiye'ye 3 İstanbul daha lazım
Yüksekova'da 3 güvenlik görevlisi şehit oldu
İmralı'ya gidecek gazeteciler listesi
'Kılıçdaroğlu'nu değiştirmek zorunda kalacaklar'
Görmez'den Validebağ Korusu açıklaması
Büyük sürpriz! İngiltere'yi sallayan maç!
Türkiye'ye 43 milyon dolar kazandıran böcek!
İtalya'da işçiler ayaklandı!
Beşiktaş'ta o iki isim antrmenana katılmadı!
Erken seçim olacak mı?
Türkiye'ye 43 milyon dolar kazandıran böcek!
Musul'da IŞİD'e hava saldırısı: 15 ölü
Suarez ısırmamak için bakın ne yapıyor?
Ukrayna'da halk yarın sandık başına gidiyor
Hamsi ihracatı sezona hızlı başladı
Süper Lig'de şok istifa!
Bir ilimiz daha hızlı trene kavuşuyor!
Davutoğlu'ndan milli aşı müjdesi
'Prandelli ile bu iş yürümez'
3 bin 500 hakim ve savcı alınacak