Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Arınç: Bizde Tayyipler bitmez Bozkır: Üye yapmazlarsa umrumuzda bile olmaz AK Parti kongresine damga vuran 3 afiş Ahmet ÖzcanTürkiye’nin Soğuk Savaşı biterken ‘Dinle küçük adam...’
Ne kadar Kürtsem o kadar Türküm
Ne kadar Kürtsem o kadar Türküm
27 Mart 2013 Çarşamba 08:37
Güncellenme Tarihi 27 Mart 2013 Çarşamba 08:39
İki Dil Bir Bavul filminin senaristi ve CHP lideri Kılıçdaroğlu'nun Twitter danışmanlığını yapan Dr. Ali Haydar Fırat: Kürt sorunu salt siyasi ve askeri kapsamda değerlendirileme-yecek denli kapsamlı bir sorun.

Siverek'te Türkçe bilmeyen bir Kürt çocuğun okula başladığı sırada öğretmeni ile arasında geçenleri anlatan İki Dil Bir Bavul filminin senaristi, iletişim uzmanı ve CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun Twitter danışmanlığını yapmış Dr. Ali Haydar Fırat, Kürt sorunu ve çözüm süreci hakkında AKŞAM'a konuştu. Süreçten umutlu olduğunu belirten Fırat, "Kendimi ne kadar Kürt görüyorsam o kadar Türk görüyorum" dedi. Fırat'ın açıklamalarında öne çıkan noktalar şu şekilde:

KÜRT Sorunu salt siyasi ve askeri kapsamda değerlendirilemeyecek denli kapsamlı ve farklı içeriklere sahip insani, sosyal, siyasal, kültürel, etnik, mezhepsel, sınıfsal boyutları olan bir sorun. Türkiye'nin trajedisi, sorunun farklı boyutlarını anlamamakta gösterdiği dirençtir. Kürtleri kendi eşiti kabul edecek ve bunu anlatacak yeni bir siyaset inşa etmek gerekiyor. Türkiye bu adımı atarsa önce kendi Kürtlerini kazanır, sonra yakın coğrafyasındaki Kürtleri. Eğer bu adımı atmazsa onları kaybeder.

KÜRTLERİN yaşadıklarının Türklere anlatılması lazım. Sinemayla, tiyatroyla, müzikle, belgesellerle, edebiyatla; kısacası içinde duygunun, empatinin olduğu her araç bu süreçte kullanılmalı. Örneğin Murathan Mungan'ın Bir Dersim Hikayesi'ni okuyan herkes Dersim trajedisini iliklerine kadar hissedecektir.

RETORİK KULLANDI

ORTAK değerleri korumak ve onları yıpratmak istemiyorsak bayrak tartışmasına son verilmeli. Sayın Başbakan oradaki görüntüleri baskılamak amacıyla bu tartışmayı başlattı. Mesele orada Kürtlere hiçbir dayatmada bulunmadan Kürtlerin kendi isteğiyle ve hiçbir olumsuz duygu hissetmeden Türk bayrağını asacakları zemini ve koşulu yaratmak. Mesele orada büyük bir içtenlikle bayrağı astıracak bir duygudaşlığın ve sembolik saygının üretilmesi. Bayrak siyasetinin sanıldığı gibi bir 'getirisi' olmayacak.

ÖCALAN mesajında daha çok Türk halkının duyarlılıklarına seslendi. Bir anlamda devlet retoriğini devlete karşı kullandı... Türk halkı bu mesajdan ciddi bir rahatsızlık duyamadı.

CHP bırakmamalı

Yeni oluşan düzen ve denklemde milliyetçilik üzerine siyaset yapanlar kaybeder. Süreç içinde silahlı çatışma ve provokasyonlar olmadıkça MHP eriyecek. Dolayısıyla bu süreçte MHP'den kimsenin barış adına bir beklentisi olmamalı.

AK Parti süreçte CHP'yi dışlıyor. Hem CHP'nin hem de Kürt siyasal hareketinin seküler karakteri bu coğrafyada demokratik ve özgürlükçü bir laik konseptin gelişmesine imkan tanıyacak. Kısacası CHP ülkenin barışını sadece AKP'nin inisiyatifine bırakmamalı.

Karşılıklı hallettik

Fırat Kılıçdar-oğlu'nun resmi Twitter hesabında tulum yerine gayda yazması sonrası meydana gelenleri de şöyle değerlendirdi: "Gayda sözcüğü ilk olarak parti resmi internet sitesinde kullanıldı. Söylemsel tutarlılığın gerektirdiği zorunluluk nedeniyle Twitter'a konuldu. Sayın Kılıçdaroğlu'nun hiçbir dahli söz konusu değil. Kendi hesabıma özürlerimi ileterek Twitter hesabını devretmek istediğimi söyledim. Hesabını devretmemi anlayışla karşıladı ve hesabının bir başka kişiye devretmemi onayladı. Burada bir görevden almaktan çok karşılıklı bir karar verme durumu söz konusu

Ödüle doymak bilmeyen film

İKİ Dil Bir Bavul, 2008'de gerçek hikayeden yola çıkarak sinemaya uyarlandı. Karakterlerin ve mekanların gerçek olduğu filmde Türk öğretmen Emre Aydın'ın Şanlıurfa Siverek'te bir köy okulunda Kürt öğrencilerle geçen bir yıl anlatıldı. Türkçe bilmeyen Kürt öğrencilerle öğretmen arasında yaşananlara yer verilen film 46. Altın Portakal Film Festivali'nde En İyi İlk Film, 16. Altın Koza Film Festivali'nde Büyük Jüri Yılmaz Güney Ödülü, Romanya Film Festivali'nde En İyi Belgesel Film Ödülü, Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması'nda bu yıl verilen SİYAD En İyi Film Ödüllerini aldı.

Akşam

Bu haber 486 kez okundu.

Elazığ'da TIR otomobili biçti: 4 ölü21 Aralık 2014 22:22
Elazığ'da TIR'ın çarptığı kamyonette 4 kişi yaşamını yitirdi.
Recep Sert, dünyaevine girdi21 Aralık 2014 21:54
Türkiye'nin 5'inci yüz ve ilk çene nakli yapılan Recep Sert ile nişanlısı Esma Akyurt, törenle dünyaevine girdi.
Dağa kaçırılmak istenen 3 çocuk kurtarıldı21 Aralık 2014 21:21
Şırnak'ın Silopi ilçesinde terör örgütü üyelerince dağa kaçırılmak istenen 3 kız çocuğu operasyonla kurtarıldı.
Fas Kralı 6. Muhammed, Türkiye'de!21 Aralık 2014 21:14
Fas Kralı 6. Muhammed, özel uçakla İstanbul'a geldi.
Su şişeleme tesisinde yangın!21 Aralık 2014 20:49
Sakarya'nın Sapanca ilçesinde su şişeleme tesisinde çıkan yangın kontrol altına alındı.
Alman Bild Mehmetçik'e rüşvetçi dedi21 Aralık 2014 20:30
Alman gazetesi Bild, Türkiye sınır görevlilerinin rüşvet eğilimli, hatta bazılarının da IŞİD sempatizanı olduğunu iddia etti. Hürriyet gazetesi de söz konusu haberi "tartışılacak iddia ve şok suçlama" diye yayınladı.
50 yıl sonra resmi nikah kıydılar!21 Aralık 2014 19:51
Şanlıurfa'nın Hilvan ilçesinde yaşayan çift, 50 yıllık birlikteliklerinin ardından resmi nikah kıydı.
Almanya'da camiye ırkçı saldırı!21 Aralık 2014 19:49
Almanya'nın Dormagen kentinde inşa edilen Süleymaniye Camisi'ne aşırı sağcılar tarafından ırkçı saldırı gerçekleştirildi.
Uludağ yolu kar sebebiyle kapandı21 Aralık 2014 19:35
Yoğun kar yağışı sebebiyle Uludağ yolu ara ara trafiğe kapanırken, araçlar ise iniş ve çıkışlarında adım adım ilerliyor.
Yıldız: Ne oldu da Erdoğan birden kötü oldu?21 Aralık 2014 19:28
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, "16 Aralık’a kadar başarılı olan iyi olan Recep Tayyip Erdoğan, 17 Aralık’ta birden nasıl kötü oldu" dedi.
Meclis'te tuzluk protestosu!21 Aralık 2014 18:30
AK Parti Diyarbakır Milletvekili Cuma İçten Meclis'te yaptığı eylemde Genel Kurul kürsüsüne tuzluk bıraktı.
Türk doktorlardan müthiş başarı!21 Aralık 2014 18:21
"Bor nitrür"ün ilaç kullanmadan ve enfeksiyon riski taşımadan kemik kırılmasını yüzde 50 daha erken iyileştirdiği tespit edildi.
HDP İl Başkanlığı'na benzinli saldırı
73 hafta sonra gelen frikik golü
Cenk Tosun, Demba Ba'yı kovalıyor!
İsrail 2014'te bin Filistinlinin evini yıktı
Elazığ'da TIR otomobili biçti: 4 ölü
Beşiktaş kupa maçını nerede oynayacak?
Bakan Çelik yıllar sonra o tehdidi açıkladı
Recep Sert, dünyaevine girdi
Tunus'ta oy verme işlemi tamamlandı
Tayfun Korkut'un takımı müthiş döndü
Alex ve Drogba'dan sonra Sosa da...
Kaleci Tolga'yı isyan ettiren görüntü
Basketbolda toplu sonuçlar
Akçay: Oyunla bağdaşmayan bir skor
Dağa kaçırılmak istenen 3 çocuk kurtarıldı
Fas Kralı 6. Muhammed, Türkiye'de!
Kartal seriyi bozmadı!
Su şişeleme tesisinde yangın!
F.Bahçe, Eskişehir deplasmanında zorlanmadı
Özbekistan'da oy verme işlemi sona erdi
Alman Bild Mehmetçik'e rüşvetçi dedi
Arınç: Bizde Tayyipler bitmez
Doğalgaz abonesine fatura müjdesi
Liverpool 90+6'da geri döndü
Bozkır: Üye yapmazlarsa umrumuzda bile olmaz
Şenol Güneş'ten TFF'ye: Konuşursam...
50 yıl sonra resmi nikah kıydılar!
Almanya'da camiye ırkçı saldırı!
Uludağ yolu kar sebebiyle kapandı
Yıldız: Ne oldu da Erdoğan birden kötü oldu?
Kürdandan uzak durun
Aziz Yıldırım 24 yıllık G.Saraylı'yı F.Bahçeli yaptı!
Meclis'te tuzluk protestosu!
Müezzinoğlu: Çakallara meydanı boş bırakmayız
Türk doktorlardan müthiş başarı!
Fenerbahçe deplasmanda set vermedi
Kazım durmuyor! Yine attı Feyenoord kazandı
Çıldır Gölü donmaya başladı!
Bugün en uzun gece yaşanacak
İznik Gölü'nde bulunan kiliseye dünya hayran!
Bursa'da gol düellosu!
AK Parti kongresine damga vuran 3 afiş
Elazığ'da korkunç kaza! 4 ölü var
"50 kedi bir aslan etmez"
Tükürük kavgası: 3 yaralı
İsrail: IŞİD bizim için tehdit değil
Heniyye'den Türkiye'ye "teşekkür"
F-35'lere yerli mühimmat geliyor
Akdoğan'dan Derya Sazak'a yalanlama
Balıkesirspor Kasımpaşa'ya gol yağdırdı!
Türkiye‘nin ilk çip fabrikası kuruluyor
Gülerce paralel yapının 20 yanlışını anlattı
CHP'li belediyeden kirli siyaset!
Bu illere kar geliyor!
Şanlıurfa'da 1 terörist teslim oldu
'CHP: Cemaate Hizmet Partisi'
Galatasaraylı taraftar bıçaklandı!
72’lik ninenin balık aşkı
Bu illere kar geliyor!
Semih Kaya taburcu edildi
Sneijder'den olay hareket! Gözden kaçtı
Ankara'da asker - polis gerginliği
Beşiktaş'ta sürpriz gelişme! Kadroya alındı
ABD 10 helikopteri teslim etti
3 Türk'ü Alman makamlara paralel köstebek şikayet etti
Elazığ'da korkunç kaza! 4 ölü var
İsrail: IŞİD bizim için tehdit değil