Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Kansere 16 kalkan! Uçan araba gerçek oluyor! Oruç tutanlara diploma yok Celal KazdağlıCumhurbaşkanlığı Erdoğan için kolay seçim
Ne kadar Kürtsem o kadar Türküm
Ne kadar Kürtsem o kadar Türküm
27 Mart 2013 Çarşamba 08:37
Güncellenme Tarihi 27 Mart 2013 Çarşamba 08:39
İki Dil Bir Bavul filminin senaristi ve CHP lideri Kılıçdaroğlu'nun Twitter danışmanlığını yapan Dr. Ali Haydar Fırat: Kürt sorunu salt siyasi ve askeri kapsamda değerlendirileme-yecek denli kapsamlı bir sorun.

Siverek'te Türkçe bilmeyen bir Kürt çocuğun okula başladığı sırada öğretmeni ile arasında geçenleri anlatan İki Dil Bir Bavul filminin senaristi, iletişim uzmanı ve CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun Twitter danışmanlığını yapmış Dr. Ali Haydar Fırat, Kürt sorunu ve çözüm süreci hakkında AKŞAM'a konuştu. Süreçten umutlu olduğunu belirten Fırat, "Kendimi ne kadar Kürt görüyorsam o kadar Türk görüyorum" dedi. Fırat'ın açıklamalarında öne çıkan noktalar şu şekilde:

KÜRT Sorunu salt siyasi ve askeri kapsamda değerlendirilemeyecek denli kapsamlı ve farklı içeriklere sahip insani, sosyal, siyasal, kültürel, etnik, mezhepsel, sınıfsal boyutları olan bir sorun. Türkiye'nin trajedisi, sorunun farklı boyutlarını anlamamakta gösterdiği dirençtir. Kürtleri kendi eşiti kabul edecek ve bunu anlatacak yeni bir siyaset inşa etmek gerekiyor. Türkiye bu adımı atarsa önce kendi Kürtlerini kazanır, sonra yakın coğrafyasındaki Kürtleri. Eğer bu adımı atmazsa onları kaybeder.

KÜRTLERİN yaşadıklarının Türklere anlatılması lazım. Sinemayla, tiyatroyla, müzikle, belgesellerle, edebiyatla; kısacası içinde duygunun, empatinin olduğu her araç bu süreçte kullanılmalı. Örneğin Murathan Mungan'ın Bir Dersim Hikayesi'ni okuyan herkes Dersim trajedisini iliklerine kadar hissedecektir.

RETORİK KULLANDI

ORTAK değerleri korumak ve onları yıpratmak istemiyorsak bayrak tartışmasına son verilmeli. Sayın Başbakan oradaki görüntüleri baskılamak amacıyla bu tartışmayı başlattı. Mesele orada Kürtlere hiçbir dayatmada bulunmadan Kürtlerin kendi isteğiyle ve hiçbir olumsuz duygu hissetmeden Türk bayrağını asacakları zemini ve koşulu yaratmak. Mesele orada büyük bir içtenlikle bayrağı astıracak bir duygudaşlığın ve sembolik saygının üretilmesi. Bayrak siyasetinin sanıldığı gibi bir 'getirisi' olmayacak.

ÖCALAN mesajında daha çok Türk halkının duyarlılıklarına seslendi. Bir anlamda devlet retoriğini devlete karşı kullandı... Türk halkı bu mesajdan ciddi bir rahatsızlık duyamadı.

CHP bırakmamalı

Yeni oluşan düzen ve denklemde milliyetçilik üzerine siyaset yapanlar kaybeder. Süreç içinde silahlı çatışma ve provokasyonlar olmadıkça MHP eriyecek. Dolayısıyla bu süreçte MHP'den kimsenin barış adına bir beklentisi olmamalı.

AK Parti süreçte CHP'yi dışlıyor. Hem CHP'nin hem de Kürt siyasal hareketinin seküler karakteri bu coğrafyada demokratik ve özgürlükçü bir laik konseptin gelişmesine imkan tanıyacak. Kısacası CHP ülkenin barışını sadece AKP'nin inisiyatifine bırakmamalı.

Karşılıklı hallettik

Fırat Kılıçdar-oğlu'nun resmi Twitter hesabında tulum yerine gayda yazması sonrası meydana gelenleri de şöyle değerlendirdi: "Gayda sözcüğü ilk olarak parti resmi internet sitesinde kullanıldı. Söylemsel tutarlılığın gerektirdiği zorunluluk nedeniyle Twitter'a konuldu. Sayın Kılıçdaroğlu'nun hiçbir dahli söz konusu değil. Kendi hesabıma özürlerimi ileterek Twitter hesabını devretmek istediğimi söyledim. Hesabını devretmemi anlayışla karşıladı ve hesabının bir başka kişiye devretmemi onayladı. Burada bir görevden almaktan çok karşılıklı bir karar verme durumu söz konusu

Ödüle doymak bilmeyen film

İKİ Dil Bir Bavul, 2008'de gerçek hikayeden yola çıkarak sinemaya uyarlandı. Karakterlerin ve mekanların gerçek olduğu filmde Türk öğretmen Emre Aydın'ın Şanlıurfa Siverek'te bir köy okulunda Kürt öğrencilerle geçen bir yıl anlatıldı. Türkçe bilmeyen Kürt öğrencilerle öğretmen arasında yaşananlara yer verilen film 46. Altın Portakal Film Festivali'nde En İyi İlk Film, 16. Altın Koza Film Festivali'nde Büyük Jüri Yılmaz Güney Ödülü, Romanya Film Festivali'nde En İyi Belgesel Film Ödülü, Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması'nda bu yıl verilen SİYAD En İyi Film Ödüllerini aldı.

Akşam

Bu haber 472 kez okundu.

Meteoroloji'den 6 ile sağanak yağış uyarısı!13 Temmuz 2014 09:43
Tekirdağ, Çankırı, Artvin, Gümüşhane, Adana'nın kuzeyi ve Osmaniye çevrelerinin gök gürültülü sağanak yağış olması bekleniyor.
Eylemci annelere destek verdiler13 Temmuz 2014 09:31
Çocukları PKK tarafından dağa kaçırılan ailelere, İstanbul'dan bir grup kadın gazeteci destek ziyaretinde bulundu.
İskenderun Körfezi'nde deprem13 Temmuz 2014 09:04
İskenderun Körfezi'nde Richter ölçeğine göre 4 büyüklüğünde deprem kaydedildi.
Macaristan'dan Erdoğan'a tam destek: 'Milletin adamı'na inanıyoruz13 Temmuz 2014 09:03
Macaristan'da yaşayan Türkler, Recep Tayyip Erdoğan'ın cumhurbaşkanı adaylığına destek olmak için Budapeşte'de bir araya geldi.
Dört bakanlık harekete geçti13 Temmuz 2014 08:27
Her hafta bir gencin ölümüne sebep olan Bonzai adlı uyuşturucuya karşı 4 bakanlık eylem planı hazırladı.
Her gece başka eğlence13 Temmuz 2014 08:22
Kahramanmaraş Onikişubat Belediyesi tarafından organize edilen Ramazan etkinlikleri büyük beğeni toplamaya devam ediyor.
Sır çantanın peşine düştü paralel yapının hedefi oldu13 Temmuz 2014 04:22
Hanefi Avcı'nın, odasından çıkan kaset dolu çantayla ilgili 'delil yerleştirme' şikâyetinin üzerine giden başsavcı Aydıner, paralel yapı unsurları tarafından düz savcılığa indirildi
Gülen okulları için hükümetten 2 formül13 Temmuz 2014 04:19
Gülen cemaatine bağlı okulların bulunduğu ülkelerden gelen "Bu okulları MEB'e bağlayın" talebini değerlendiren hükümet 2 formül üzerinde duruyor. Bu okulların büyükelçiliklere bağlanması ya da Robert Kolej gibi statüye kavuşturulması
İskenderun Körfezi'nde deprem!13 Temmuz 2014 04:18
İskenderun Körfezi'nde, 4 büyüklüğünde deprem meydana geldi.
Talebenin Öz'ü13 Temmuz 2014 04:09
HSYK'nın Zekeriya Öz hakkında yapılan ilk incelemenin tarihi ortaya çıktı.
Adalet Bakanlığı Müsteşarı korkunç rakamı açıkladı13 Temmuz 2014 01:43
Adalet Bakanlığı Müsteşarı Kenan İpek, 4 yıl içerisinde 866 bin dinleme yapıldığını açıkladı
Zeytinburnu'nda enkazdan 2 ceset çıkarıldı12 Temmuz 2014 21:39
Zeytinburnu'nda patlamanın olduğu binanın enkazından iki ceset çıkarıldı.
Gözü dönmüş siyonist: Filistinli anneleri de öldürelim
Kansere 16 kalkan!
Erken emeklilik müjdesi!
Uçan araba gerçek oluyor!
Işılak'tan Fatih Portakal ve Müjdat Gezen'e yanıt
Oruç tutanlara diploma yok
Meteoroloji'den 6 ile sağanak yağış uyarısı!
Sınav kaosunu bitirecek ayar
'Fiyasko bir Dünya Kupası'
Eylemci annelere destek verdiler
Yetimin yanında olmak görevimiz
Bin kişinin hidayetine vesile oldu
YSK son sözünü söyledi: Erdoğan'ın istifa etmesine gerek yok
İskenderun Körfezi'nde deprem
Macaristan'dan Erdoğan'a tam destek: 'Milletin adamı'na inanıyoruz
Haluk Levent'ten Filistin için Arapça şarkı
Terk edilmiş AVM'yi balıklar istila etti
Gazze'de ölenlerin sayısı 163'e yükseldi
İsrail yasaklı silahlar kullanıyor
Dört bakanlık harekete geçti
İsrail güney Lübnan'ı vurdu
895 bin aracını geri çağırıyor
Bankalar vatandaşa sıkı davranacak
Her gece başka eğlence
Bayram sonrası bilet fiyatları uçacak!
Militanlara operasyon: 13 ölü
IŞİD Türkmen bölgesini bombaladı
Mısır’a, ‘idam kararlarını uygulamayın’ mektubu
Telefonlar artık çalınamayacak!
Bak ben gülüyor muyum diktatör?
Herkesin Türkiye'sine doğru
TRT eleştirilerine RTÜK'ten net cevap
Sabri Sarıoğlu'na teklif yağıyor
Türkiye'den iki dev yatırım
Zirveye çıkmanın doğru yolu
Aziz Yıldırım'dan Barack Obama taktiği!
Sır çantanın peşine düştü paralel yapının hedefi oldu
Gülen okulları için hükümetten 2 formül
İskenderun Körfezi'nde deprem!
Cüneyt Çakır ve ekibine övgü yağmuru
Meğer 'mısır ekmeği'ymiş
Talebenin Öz'ü
Adalet Bakanlığı Müsteşarı korkunç rakamı açıkladı
Çin, iPhone’u güvensiz ilan etti
CHP'ye soğuk duş! Bir isim daha AK Parti'ye geçti
Hollanda'da İsrail saldırısına tepki
Erdoğan'ın Antalya mitinginde ilginç pankart
Irak'ta 7 IŞİD militanı öldürüldü
Burak yeni transferi duyurdu: Yeni Aslan...
Brezilya'dan G.Saray'a kötü haber
Alan'dan iddialı açıklama: Cezaevi bana vız gelir
Ve Türkiye, Gazze için harekete geçti
İsrail cami çıkışı füze yağdırdı!
Fransa'daki başörtüsü kararı bozuldu
Joachim Löw: Tarih yazacağız
Mesajımız bütün millet tarafından benimsendi
Filipe Luis'den Diego paylaşımı!
Şahin: Türkiye geri vitesi olmayan uçak gibi
Yine Brezilya yine hüsran
Fenerbahçe'den Ömer açıklaması
İstanbul'a hareket etti
İsrail'in bir yalanı daha ortaya çıktı
Bakan Eroğlu: Bilecik şu anda bir numarada
Trabzonspor yeni hocayı resmen açıkladı
Final maçına teknoloji damgası!
Dünya Kupası finalinde bir ilk yaşanacak!
Başbakan'dan muhalefete çok sert tepki