Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İstanbul'da koca köprü kayboldu! Kurtlar Vadisi hayranlarına kötü haber! Bordo bereliler sınırda! Bu gece başlıyor Prof. Dr. Erol GökaÇözüm süreci
emin ellerde
Paralel polisler tutanağa rağmen dinleme kayıtlarını silmemiş
Paralel polisler tutanağa rağmen dinleme kayıtlarını silmemiş
23 Ekim 2014 Perşembe 06:40
Güncellenme Tarihi 23 Ekim 2014 Perşembe 07:43
Adana’da çeşitli kesimlerden 164 kişinin özel görüşmesini kaydeden paralel polislerin, imha belgesi düzenledikleri kayıtları şantaj amaçlı sakladıkları ortaya çıktı. Yedeklemenin korsan program TİBNOT’la yapıldığı belirlendi.

Star’ın haberine göre, Paralel yapının Adana’da 164 kişinin eşi, sevgilisi, iş ortağı ya da patronuyla yaptığı suç unsuru taşımayan özel konuşmaları dinleyip gizlice kaydettiği veriler ortaya çıktı.

Gizlice yedeklenen kayıtların, veri tabanında ise sahte imha belgesi düzenlenerek, verilerin zamanı gelince kullanılmak üzere arşivlendiği ortaya çıktı. Araştırmada telefon görüşmelerinin yasal veri kayıt sisteminden imha tutanağı düzenlenerek silinmiş gibi gösterildiği, fakat korsan TİBNOT programı aracılığı ile yedeklenip veri ağı içinde saklandığı belirlendi. Adana Terörle Mücadele Şube Müdürlüğü, kayıtların suç unsuru taşımadığını ancak kişilerin özel ya da iş hayatlarında şantaj unsuru olarak kullanılabileceğini tespit etti.

Arşivlenmiş özel hayatlar

Büyük bölümü meslekten ihraç edilen şüpheli polislerle ilgili Adana Terörle Mücadele Şube Müdürlüğü tarafından yürütülen soruşturmada 164 kişiye ait suç unsuru taşımayan özel görüşmelerin “imha tutanağı” düzenlenmesine rağmen, imha edilmeyip, yasadışı TİBNOT programı vasıtası ile yedeklendiği tespit edildi. Soruşturma dosyasında şüpheli polislerin özel hayat verilerini nasıl elde ettiği ve bu verileri nasıl arşivlendiği detaylı bir şekilde yer alıyor. İşte o detaylar:

Çeşitli kesimlerden 164 kişi

“21.04.2014 tarihinde Terörle Mücadele Şube Müdürlüğü; Teknik Büro Amirliği dinleme odasındaki 5 adet bilgisayara şube müdürlüğü görevlilerince 2 adet yedekleme yapılmıştır. LENOVA marka PC içerisinde TİBNOT programının kurulu olduğunun beyan edilmesi üzerine Adana C. Başsavcılığının 13.05.2014 tarih ve 2014/22817 Hz sayılı Kararına istinaden bahse konu LENOVO marka PC içerisindeki TİBNOT Kurulu Hard diskin orijinalinin Adli Emanete alınması ile ilgili talimatına istinaden Adana 6. Sulh Ceza Mahkemesinin 16.05.2014 tarih ve 2014/998 D.İş kararı ile bahse konu hard diske El Koyma Kararı alınmış mühürlü zarf içerisinde hard disk 20.05.2014 tarih ve 2014/5848 defter numarasında emanete alınmıştır.”

İmha edilmeyen dinlemeler ve mağdur 164 kişi ile ilgili şu ifadeler yer alıyor.

-06.03.2014 tarihinde tanzim edilen İmha Tutanağında G. B, İ. B. G.K., S. Z., A. T, H.İ, İ. Y isimli şahısların Tape Kayıtları ile ilgili elde edilen tüm verilerin bilgisayar, server, hard disk içerisinden hiçbir yedeği kalmayacak şekilde silinerek imha edildiğine dair tutanak tanzim edilmiş ancak imha edilmediği TİBNOT programında yapılan incelemeden anlaşılmıştır.

-17.03.2014 tarihinde tanzim edilen İmha Tutanağında A. S, Z.S, S. T, H.A, Ö.S. isimli şahısların Tape Kayıtları ile ilgili elde edilen tüm verilerin bilgisayar, server, hard disk içerisinden hiçbir yedeği kalmayacak şekilde silinerek imha edildiğine dair tutanak tanzim edilmiş ancak imha edilmediği TİBNOT programında yapılan incelemeden anlaşılmıştır. 7 ilde eş zamanlı düzenlenen Adana merkezli operasyonlarda 6’sı emniyet müdür yardımcısı 13 polis gözaltına alınmıştı.

Silmeyip depolamışlar

817.03.2014 tarihinde tanzim edilen İmha Tutanağında B. K, İ. Y, V. Ç, İ. A, T. K, M. Ç, A. E K. S, A.Ö, C.A, H. D, A. D, D A, F. K. D, M. Ş.Y, isimli şahısların Tape Kayıtları ile ilgili elde edilen tüm verilerin bilgisayar, server, hard disk içerisinden hiçbir yedeği kalmayacak şekilde silinerek imha edildiğine dair tutanak tanzim edilmiş ancak imha edilmediği TİBNOT programında yapılan incelemeden anlaşılmıştır.

817.03.2014 tarihinde tanzim edilen İmha Tutanağında C.Y, A.K, A.A, İ. Ş, A.S, D. T, Ö. K, E.D, A. H, İ. Ç, U.A, T.G, H.K isimli şahısların Tape Kayıtları ile ilgili elde edilen tüm verilerin bilgisayar, server, hard disk içerisinden hiçbir yedeği kalmayacak şekilde silinerek imha edildiğine dair tutanak tanzim edilmiş ancak imha edilmediği TİBNOT programında yapılan incelemeden anlaşılmıştır.

Bu haber 737 kez okundu.

Kaçaklar 2 koğuşu ateşe verdi23 Ekim 2014 09:15
İzmir'de kaçakların götürüldüğü İl Emniyet Müdürlüğü Yabancılar Şube Müdürlüğüne bağlı Geri Gönderme Merkezi'nde, dışarı çıkmalarına izin verilmeyen kaçaklar 2 koğuşu ateşe verdi .
Kuzey Ege'de kuvvetli lodos23 Ekim 2014 09:14
Kuzey Ege'deki kuvvetli lodos deniz ulaşımını olumsuz etkiliyor. Gökçeada araba vapuru seferleri lodos nedeniyle iptal edildi.
Öz çocuğunu sattı!23 Ekim 2014 09:14
İstanbul polisinin Tekirdağ’da düzenlediği operasyon kirli çocuk ticaretini ortaya çıkarıldı. Doktorun dikkati, polisin özverisi olayı çözdü
Ebola'dan 4 bin 877 kişi öldü23 Ekim 2014 09:10
Dünya Sağlık Örgütü, Ebola salgınında bugüne kadar 4 bin 877 kişinin öldüğünü bildirdi. ABD, Batı Afrika'dan gelen tüm yolcuları 21 gün süreyle izleyecek.
İstanbul'da koca köprü kayboldu!23 Ekim 2014 08:37
Tam 22 yıl önce Balat-Hasköy arasına taşınan tarihi Galata Köprüsü’nün 25 metre eninde ve toplam 74 metre uzunluğundaki 3 parçası sır oldu.
Pensilvanya'dan 'hükümeti yık' talimatı23 Ekim 2014 08:35
Gülen için kırmızı bülten çıkartılması tartışmaları sürerken 17 ve 25 Aralık darbe soruşturmasında sona gelindi. İtirafçı polisler, "17 Aralık'tan iki ay önce "ABD'de karar alındı, hükümet yıkılacak" dedi.
Erdoğan'dan Binali Yıldırım'a 'çılgın' görev!23 Ekim 2014 08:22
Erdoğan, dev projeleri takip için özel ekip kuracak. Ekip Binali Yıldırım’a bağlı ancak yasal olarak genel sekreterlik altında görev yapacak
30 Ekim‘deki MGK ilklere sahne olacak23 Ekim 2014 07:32
Tayyip Erdoğan’ın ilk kez ‘Cumhurbaşkanı’ sıfatıyla katılacağı MGK Toplantısı’nda Davutoğlu da ilk kez ‘Başbakan’ koltuğunda oturacak.
Esrarengiz kazadan çocuk sürücü çıktı23 Ekim 2014 07:19
ABD'li gazeteci Serana Shim'in öldüğü kazada otomobili kullanan 16 yaşındaki Judy July'nin ehliyetinin olmadığı ortaya çıktı. Kendine gelen küçük kız "Hızlı gidiyordum. Yoldaki işaretleri fark etmedim" dedi.
Bordo bereliler sınırda! Bu gece başlıyor23 Ekim 2014 06:43
IKBY Parlamentosu’ndan tezkere alan peşmergeler,Türkiye’nin açtığı koridordan Kobani’ye geçmek üzere yola çıktı.
Paralel polisler tutanağa rağmen dinleme kayıtlarını silmemiş23 Ekim 2014 06:40
Adana’da çeşitli kesimlerden 164 kişinin özel görüşmesini kaydeden paralel polislerin, imha belgesi düzenledikleri kayıtları şantaj amaçlı sakladıkları ortaya çıktı. Yedeklemenin korsan program TİBNOT’la yapıldığı belirlendi.
İzmir'de kaçaklar koğuşları ateşe verdi23 Ekim 2014 06:38
İzmir'de kaçakların götürüldüğü Geri Gönderme Merkezi'nde, dışarı çıkmalarına izin verilmeyen kaçaklar 2 koğuşu ateşe verdi
Suikasti Putin çözecek!
Obama Ebola ile mücadelede iyimser
İsrail 19 Filistinliyi gözaltına aldı
Döviz güne nasıl başladı?
Çanlar Türk futbolu için çalıyor
Podolski ipten aldı
Van Damme gazetecileri dövdü!
Dolar ve avro güne nasıl başladı?
Kaçaklar 2 koğuşu ateşe verdi
Öz çocuğunu sattı!
Kuzey Ege'de kuvvetli lodos
Türkiye UEFA'ya örnek oldu
Ebola'dan 4 bin 877 kişi öldü
Polis şiddeti protesto edildi
İstanbul'da koca köprü kayboldu!
Pensilvanya'dan 'hükümeti yık' talimatı
Erdoğan'dan Binali Yıldırım'a 'çılgın' görev!
Davutoğlu'ndan kısa film yönetmenine ders gibi cevap
Kurtlar Vadisi hayranlarına kötü haber!
Dortmund hezimetinden sonra şok açıklama!
BDDK, tüketici için şikayet üssü kuruyor
30 Ekim‘deki MGK ilklere sahne olacak
ABD'den Kudüs'teki kazaya kınama
'Aydın Doğan Hürriyet'i satıyor' iddiası
Klopp'tan G.Saray'a derslik sözler
Esrarengiz kazadan çocuk sürücü çıktı
Zeybekci: Tefecilerin maşası ‘paralel‘in sonu çöp!
Burak Yılmaz: Asıl hedefimiz...
Merkez Bankası faiz kararını açıklıyor
Varşova deplasmanda yine yıktı!
Emekliye müjde! Zam Meclis'te...
Juve'ye Yunanistan'da soğuk duş
G.Saray'ın grubunda puan durumu
Nuri Şahin: Küçükken G.Saraylıydım ama...
Bordo bereliler sınırda! Bu gece başlıyor
New York'ta polis şiddeti protesto edildi
Dirk Kuyt'a Ada'dan sürpriz talip
Paralel polisler tutanağa rağmen dinleme kayıtlarını silmemiş
Sular gittikçe ısınıyor! Büyük tehdit
İzmir'de kaçaklar koğuşları ateşe verdi
Davutoğlu: Oralardan arsa almak haramdır
Yıldız isim gemileri yaktı: Artık söz bitti
Fırtına, Avrupa'da zafer peşinde
GS TV karıştı: Mümkünse burayı terk etsin
TRT Spor öyle bir şey yaptı ki!
Diplomalı anne devri başlıyor
Hasan Şaş: Kedinin fareyle oynadığı gibi...
Eski istihbaratçılar 3 maymunu oynadı
Real Madrid Liverpool'u dağıttı
Ardalı Atletico Devler Ligi'nde farka koştu
Arsenal'den 90'da geri dönüş
Tramvay durağında bekleyenlere araç çarptı
Beşkent'te şüpheli paket paniği
'Kedinin fareyle oynadığı gibi...'
Akdoğan: Öcalan onları tahrik etti!
Aslan Panzere çarptı!
Bruma neden kadro dışı bırakıldı, Taffarel açıkladı!
Şanlıurfa'da feci kaza: 1 ölü, 3 yaralı
Galatasaray taraftarından alkış!
İrlandalı bakana Beşiktaş forması
ABD'de Ebola önlemleri
Antalya'da taksi su kanalına uçtu
Arena'da Avrupa'yı hayran bırakan şov!
Peşmerge'den IŞİD'e çok ağır darbe!
Varşova deplasmanda yine yıktı!
Hamit Altıntop, 424 gün sonra ilk 11'de