Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
CHP'de uçuk vaatler dönemi! Abdullah Gül o kitaptaki iddiaları yalanladı İstanbul'da elektrik kesintisi Ömer AltaşYeni Türkiye yolunda ikinci evre
ÇAYKUR, 3 bin 500 işçi alacak
ÇAYKUR, 3 bin 500 işçi alacak
28 Ocak 2015 Çarşamba 15:10
Güncellenme Tarihi 28 Ocak 2015 Çarşamba 15:11
Çay İşletmeleri (ÇAYKUR) Genel Müdürü İmdat Sütlüoğlu, "İlgili bakanlık nezdinde çalışmalarımızı yürüttük. 4 bin 300 işçi talep ettik ve 3 bin 500 işçi almak için izin çıktı. Prosedürü başlattık ve 3 bin 500 işçi bünyemize alarak eksikliği gidereceğiz" dedi.

Sütlüoğlu, Genel Müdürlük Brifing Salonunda düzenlediği basın toplantısında, ÇAYKUR'un en son 2007 yılında işçi aldığını anlattı.

İşçi sayısında önemli düşüş olduğunu ve toplamda 8 bin 477 işçiye kadar düştüklerini ifade eden Sütlüoğlu, bunun norm kadroya göre oldukça az olduğunu söyledi.

Sütlüoğlu, çalışanlardan 6 bin 112'sinin mevsimlik, diğerlerinin daimi işçi olduğunu belirterek, geçen yıl da işçi almak istediklerini ancak bunun mümkün olmadığını dile getirdi.

İlgili bakanlık nezdinde çalışmalar yürüttüklerini anlatan Sütlüoğlu, "4 bin 300 işçi talep ettik ve 3 bin 500 işçi almak için izin çıktı. Prosedürü başlattık ve 3 bin 500 işçiyi bünyemize alarak eksikliği gidereceğiz. Yaş çay yüklemede sıkıntı yaşıyorduk. Alım yerlerinde tahliyede şikayetleri gideremedik. Müteahhit eliyle yapıyorduk ama kendi bünyemize almadan sağlıklı hizmet veremeyeceğimizi gördük. Bu sene bunu da gidereceğiz" ifadelerini kullandı.

Sütlüoğlu, işçi alımlarının İş-Kur üzerinden yürüdüğünü ve bunun için gerekli vasıfları bildirdiklerini dile getirerek, alacakları 3 bin 500 işçiden 2 bin 370'inin tahmil tahliye işçisi olduğunu söyledi.

"Düz işçi" diye tabir ettikleri alandan en az lise mezunlarını alacaklarını belirten Sütlüoğlu, "Teknik lise ve meslek yüksekokulundan 600 işçi alacağız. Yine bu sene ilk kez mevsimlik işçi olarak ziraat ve orman mühendisi alacağız. Vardiya amiri olarak çalıştıracağız. Hizmet seviyesini kaliteli hale getirmeyi hedefliyoruz. Bu şekilde 180 kişi alacağız. Çay eksperi 350 kişi alacağız. Alacağımız 3 bin 500 kişinin tamamı Artvin, Rize, Trazon ve Giresun vilayetlerini kapsayacak."

Sütlüoğlu, işçi müracaatlarına ilişkin şunları kaydetti:

"Rize için 216 eksper, 128 ziraat ve orman mühendisi, 400 teknik lise ve yüsekokul mezunu, bin 631 yükleme işçisi olmak üzere 2 bin 375 işçi alacağız. İkinci sırada Trabzon'da 92'si eksper, 32'si mühendis, 131'i meslek lisesi ve yüksekokul mezunu ve 528'i düz işçi olmak üzere 783 kişi alacağız. Artvin'de toplam 276 kişi, Giresun için ise toplamda 66 kişi alacağız."

Sütlüoğlu, İş-Kur'a gerekli müracaatı yapıp prosedürü başlattıklarını anlatarak, "İş-Kur tarafından önümüzdeki hafta itibarıyla müracaatları kabul edilebilecek. Bu şekilde sezondan önce işçilerimizi alarak sezona hazır olarak girmek istiyoruz" dedi.

Alacakları işçileri alanları dışında çalıştırmayacaklarını vurgulayan Sütlüoğlu, yaş ve cinsiyet sınırlaması olmayacağını söyledi.

Sütlüoğlu, yaş çay yüklemede çalışacakların, özellikle gece 24.00 ile sabah 08.00 saatleri arasında görev yapacaklarını sözlerine ekledi.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 65 kez okundu.

Doğalgaz ithalatımız artıyor29 Ocak 2015 11:53
Türkiye'nin bu yıl doğalgaz ithalatı geçen yıla oranla yüzde 9,6 artarak 52,2 milyar metreküpe ulaşacak.
"Prim desteği artışı" çiftçiyi umutlandırdı29 Ocak 2015 11:46
Türkiye'nin en önemli tahıl üretim yeri ve GAP'ın merkezi konumundaki Şanlıurfa'da, bazı tarımsal ürünlere prim desteği verilecek olması yöre çiftçisi tarafından sevinçle karşılandı.
Dolar 2.40 sınırına dayandı29 Ocak 2015 09:52
Merkez Bankası’nın faiz indirme beklentisinin artması ve bankaların ay sonu dolar pozisyonlarını kapamalarıyla dolar güne 2,39’un üstünde başladı.
Kiralık işçi dönemi başlıyor29 Ocak 2015 09:48
Hükümetin, doğum teşvik paketine ekleyip Meclis'e sevk ettiği düzenlemeyle şirketler işçi kiralayabilecek.
Borsa, güne 90 bin puanın altında başladı29 Ocak 2015 09:45
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi, güne önceki kapanışa göre 650,38 puanlık düşüşle 89.691,25 puandan başladı.
Fed'den faiz kararı29 Ocak 2015 09:17
ABD Merkez Bankası (Fed) ekonominin, yaratılan güçlü istihdam ile "sağlam bir hızda" büyüdüğünü belirterek faizlerin bu yıl içinde artırılması planına bağlı kaldığının sinyalini verdi.
Takviye edici gıdalara ek süre29 Ocak 2015 09:17
Gıda işletmecilerinin, takviye edici gıdaları mevzuata uygun hale getirmeleri için gerekli olan süre, bu yıl sonuna kadar uzatıldı
Mc Donald's'ın CEO'su değişiyor29 Ocak 2015 08:51
Dünyanın en büyük fast food zincirlerinden Mc Donald's'ın Üst Yöneticisi (CEO) Don Thompson'ın görevini 1 Mart itibarıyla Steve Easterbrook'a devredeceği bildirildi.
Sony 1000 kişiyi işten çıkaracak29 Ocak 2015 08:51
Japon üreticinin mobil ekosistemde göstermiş olduğu başarısız tablo ciddi yaptırımlara neden olacağa benziyor.
Kanada'dan 200 milyon dolar kredi29 Ocak 2015 08:15
Başbakan Stephen Joseph Harper, "Bu kredinin Ukrayna demokrasisini, bağımsızlığını ve kurumlarının yeniden inşasını teşvik edeceğine inanıyorum" dedi.
Fed faizleri değiştirmedi28 Ocak 2015 22:28
Amerikan Merkez Bankası (Fed) Açık Piyasa Komitesi kararında, aralık ayındaki duruşunu koruyarak faiz artırımı zamanlamasıyla ilgili bir tarih vermedi. Fed faizleri değiştirmedi.
Yunan borsasına SYRIZA "darbesi"28 Ocak 2015 18:16
Yunanistan'da Radikal Sol İttifak'ın (SYRIZA) iktidara gelmesiyle birlikte Atina Borsası'nda kayıplar yaşanmaya devam ediyor. Atina Borsası yüzde 8,61'in üzerinde değer kaybederek 716 puana kadar geriledi.
Son seçim anketinde MHP'ye HDP sürprizi!
CHP'de uçuk vaatler dönemi!
Balıkesirspor Glumac ile imzalıyor!
Cumhurbaşkanlığı Forsu "Köşk"ten kaldırıldı
Kara kutudan öyle bir bilgi çıktı ki...
Türkiye "fiber internette" emin adımlarla ilerliyor
Diziyi yayından kaldırmak için imza toplanıyor
Bill Gates en büyük pişmanlığını açıkladı
Doğalgaz ithalatımız artıyor
Abdullah Gül o kitaptaki iddiaları yalanladı
Saat ve yüzüğünüz aşırı sıkmaya başladıysa…
Matrix gerçek oluyor
Efsane dizi ekrana geri dönüyor!
"Prim desteği artışı" çiftçiyi umutlandırdı
AirAsia uçağını yardımcı pilot kullanıyormuş
Yaralı eşini böyle teselli etti
Hugo Almeida imzayı attı!
Tarihi Diyarbakırspor binası yıkıldı
ABD'de başkanlık uçağı değişiyor
Ladin ağaçlarına Karadeniz usulü koruma
Süt analizleri TSE onaylı yapılacak
Buz adam Ötzi'nin yeni dövmeleri bulundu
15 bin metal işçisinin grevi başladı
Ebola'da tehlikeli gelişme
İsrail'den Lübnan sınırına askeri yığınak
Peynire tuz ve yağ ayarı geliyor
Mourinho'dan vatandaşı Figo'ya destek
Erdoğan TÜSİAD'ı muhatap almadı
Afganistan'da trafik kazası: 20 ölü
'İnadına dekolte ve mini etek giyeceksiniz'
Bale ManU'yu düşünmüyor!
Süper Lig 18. hafta maç programı
Fenerbahçe Ülker, Unicaja Malaga'ya konuk
Aslan, Atina deplasmanında
Medcezir'de Çağlar Ertuğrul rüzgarı
Küba Guantanamo'yu istiyor
Tolgay Arslan'ı polis kurtardı!