Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

DDKD'nin önemli ismi Ömer Çetin vefat etti İlk gol sesi geldi! Mersin İdmanyurdu - Beşiktaş / CANLI Muazzez Ersoy'dan Erdoğan çiftine gül Aslan DeğirmenciDavutoğlu Hoca küresel mücadelede yalnız değil!
Hakan Fidan neden kabinede olmadı?
Hakan Fidan neden kabinede olmadı?
30 Ağustos 2014 Cumartesi 10:51
Güncellenme Tarihi 30 Ağustos 2014 Cumartesi 10:58
Yeni kabine açıklanmadan önce MİT Müsteşarı Hakan Fidan'ın bakan olacağına dair iddialar vardı ama Fidan kabineye girmedi.

Yeni kabineyi "Sayısal değişim küçük olsa da özgül ağırlığı yüksek bir yenilenme oldu. Kabine, partinin ‘süreklilik içinde değişim’ stratejisinin yansıması oldu." şeklinde yorumlayan Vatan gazetesi köşe yazarlarından Hüseyin Yayman, Hakan Fidan'ın neden kabinede olmadığını köşesine taşıdı.

İşte Yayman'ın köşe yazısından konuyla ilgili o bölüm:

"....

Fidan listeden çıktı!

Kabinede en çok dikkat çeken ikinci değişim dış politika tercihinde yaşandı. Öncelikle Hakan Fidan meselesine açıklık getirmek gerekiyor. Parti kaynakları Tayyip Erdoğan’ın iki gün önce Başbakanlık resmi konutunda MİT Müsteşarı Hakan Fidan’la bir araya geldiğinin altını çiziyorlar. Baş başa yapılan bu görüşmede Erdoğan, ‘Fidan’a teşkilatta kalmasını ve kurumun yeniden yapılanması başta olmak üzere çözüm sürecinde etkin rolünün devam etmesi gerektiğini’ söylüyor. Böylece Hakan Fidan son anda yapılan istişare sonucu listeden çıkarılıyor.

Dış politikada vizyon değişimi

Meselenin ikinci bir boyutu daha var. Fidan’ın Dışişleri Bakanı olmasıyla Erdoğan-Davutoğlu-Fidan üçlüsünün dünyaya vereceği mesaj. Eminim Tayyip bey bu algıyı da düşünüp Davutoğlu’yla konuşarak daha liberal isimler tercihinde bulunmuştur. Volkan Bozkır’ın dış işleri kökenli, Mevlüt Çavuşoğlu ise çekirdekten siyasetçi. Ayrıca iki ismin de Milli Görüş ve İslamcı kökenden gelmemesi dış politikada önemli bir değişim anlamına geliyor. Dış Politika vizyonundaki bu değişim Başbakan Davutoğlu’nun kongre konuşmasında ‘AB Stratejik hedefimizdir’ cümlesinin teyidi gibi de okunabilir.

Bu haber 4,087 kez okundu.

Hakan Fidan neden kabinede olmadı?30 Ağustos 2014 10:51
Yeni kabine açıklanmadan önce MİT Müsteşarı Hakan Fidan'ın bakan olacağına dair iddialar vardı ama Fidan kabineye girmedi.
Kekeç'ten demokrat görünümlü faşiste: Bi bitmediniz gitti...29 Ağustos 2014 10:48
Star gazetesi yazarı Ahmet Kekeç Cumhuriyet yazarı Can Dündar için çok sert bir yazı kaleme aldı.
Şiir, korkular ve linç kültürü27 Ağustos 2014 11:12
Akşam Gazetesi yazarı Kurtuluş Tayiz, toplumda var olan linç kültürünün eski cumhuriyetin hayatın her alanına sirayet eden monolitik yapısından kaynaklandığını ileri sürdü.
Pensilvanya’yı ziyaret eden işadamı kim?27 Ağustos 2014 08:41
Akşam gazetesi yazarı Murat Kelkitlioğlu, Türkiye’nin en önemli işadamlarından birinin geçtiğimiz günlerde Pensilvanya’ya gittiğini iddia etti.
Palyaçonun cehennemi26 Ağustos 2014 08:29
Akşam Gazetesi yazarı Etyen Mahçupyan bugünkü yazısında Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın seçim öncesinde bir televizyon programında 'affedersin Ermeni' sözüyle ilgili kendisine yöneltilen eleştirilere cevap verdi.
Alman BND ile paralel yapı arasında açık ilişki var!25 Ağustos 2014 11:29
Yeni Şafak yazarı Bülent Orakoğlu, Alman dış istihbarat servisi BND ile paralel yapı arasında açık bir ilişki olduğunu belirtti.
Kandil dağından bile görünen marjinallik…25 Ağustos 2014 10:44
Türkiye gazetesi yazarı Yıldıray Oğur, bugünkü yazısında farklı yaşam tarzına sahip insanların tercihlerine engel olmaya çalışan laik-faşist bir zihniyeti kaleme aldı.
Allah bunlara akıl, fikir ve izan versin...25 Ağustos 2014 10:15
Sabah Gazetesi yazarı Mehmet Barlas bugünkü yazısında , Meclis Genel Kurulu'nda yapılacak cumhurbaşkanlığı yemin törenini boykot edecek olan CHP'yi eleştirdi.
Özgür Amerika rüyası Ferguson'da öldü!24 Ağustos 2014 12:28
Ferguson'daki olaylar dünyaya özgürlük dersi veren ABD'deki 'devlet şiddeti'ni tüm çıplaklığıyla gözler önüne serdi.
Köşk’ün duvarına asılan son tablo…24 Ağustos 2014 11:36
Türkiye Gazetesi yazarı Yıldıray Oğur Abdullah Gül'ün veda resepsiyonunda " İntifada" açıklamasında bulunan Hayrünnisa Gül'ün sözlerini değerlendirdi.
IŞİD: Ne İslam ne devlet24 Ağustos 2014 11:20
Prof. Dr. Murat Çemrek, Star Açık Görüş'te Suriye ve Irak'ta gerçekleştirdiği katliam ve kan donduran infazlarla gündeme gelen IŞİD'i inceleyen bir yazı kaleme aldı.
Hayrünnisa Gül'ün sözleri çok üzücü!22 Ağustos 2014 11:28
Star Gazetesi yazarı Ahmet Taşgetiren, Abdullah Gül'ün veda resepsiyonunda " İntifada" açıklamasında bulunan Hayrünnisa Gül'ün sözlerini değerlendirdi.
DDKD'nin önemli ismi Ömer Çetin vefat etti
Çankaya resepsiyonunun şanslı muhtarları
İstanbul derbisinde galip çıkmadı
Erdoğan Yemen Türkü'sünü söyledi
Şenol Güneş isyan etti!
İlklerin resepsiyonu
Fenerbahçe: Volkan Demirel'e linç kampanyası uygulanıyor
İlk gol sesi geldi! Mersin İdmanyurdu - Beşiktaş / CANLI
Org. Özel'den çözüm süreci ve beddeli açıklaması
Tunus'ta 38 ceset kıyıya vurdu
Muazzez Ersoy'dan Erdoğan çiftine gül
Havalimanı'nda sistem çöktü!
Esed'den varil bombalı saldırı: 11 ölü
Bursaspor 0 - 2 Galatasaray
Doğan grubu resepsiyona tam kadro katıldı
Trabzon'dan bir bomba transfer daha
'MİT de Almanları dinlemeli'
Dikkat! Bu illerde elektrik kesintisi bekleniyor
Irak'ta IŞİD'in son kalesine harekat
Kılıçdaroğlu park açtı
Baroni: İtalya neden olmasın?
Türkiye ile ilişkilerimiz daha da iyi olacak
Brüksel'de kritik AB toplantısı
"Küçük enişte" son yolculuğuna uğurlandı
Cinsel taciz davasında sanığın 811 yıl hapis istendi
Yıkılan Gazze'nin onarılması 20 yıl sürecek
Suriye'den Lübnan'a hava saldırısı
Milli takımımızdan muhteşem geri dönüş
Ertuğrul Özkök'ten yeni kabineye övgüler
Volkan Demirel'e bir şok daha!
Emre Belözoğlu: Herkes bilsin ki...
Erdoğan'a İstanbul'da sürpriz karşılama
iPhone 6 üç renk seçeneğiyle satışa sunulacak
MSN Messenger devri tamamen bitiyor
Hüsnü Şenlendirici kavga etti
'Dünyanın en iyi 10 numaralarından biriyim'
Kurtulmuş da görevini o isme devretti
Milyon dolarlık skandal!
Davutoğlu, Yargıtay Başkanı'nı kabul etti
Demba Ba'nın futbol hayatı tehlikede!
İnternetten ucuz tatil alırken dikkat
Rusya'dan askeri operasyon yalanlaması
Arsenal, Galatasaray'ın yıldızı için geliyor!
Van Gaal'e bir şok daha!
Azerbaycan'dan ABD'ye sert çıkış
Ünlü sanatçımızı kaybettik
CHP'li belediyeden şaşırtan mesaj
Erbakan Vakfı'ndan Baransu'ya tokat gibi cevap!
Davutoğlu, Yargıtay'daki törene katılmayacak
Tarkan'ın günlük kazancı dudak uçuklattı
Zor da olsa Hırvatistan!
Maymunlardan dondurma keyfi
Ronaldo: Tek dostum Ferguson
Başkandan 'hayalet' açıklaması
Meteoroloji'den uyarı: Fırtına yaklaşıyor
Malatya'da trafik kazası: 4 yaralı
Askerlikte köklü değişiklik!
Alex'ten büyük vefa! Yine unutmadı
Civcivlerde büyük tehlike
İDO, akşam seferlerini de iptal etti
Balıkçılar bu akşam 'vira bismillah' diyecek
Askeri gemiler kapılarını halka açtı
Dünya devi binlerce aracını çağırıyor
TCDD'den yolsuzluk iddialarına cevap