Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Boğaz ok yağmuruna tutuldu Radara yakalanmamak için grup kurdular! Rıdvan Dilmen'den penaltı yorumu Celal Kazdağlıİstanbul sermayesi yol ayrımında
Yargıtay'da paralel oyun
Yargıtay'da paralel oyun
22 Eylül 2014 Pazartesi 08:17
Güncellenme Tarihi 22 Eylül 2014 Pazartesi 08:22
Paralel yapı, HSYK'ya Yargıtay'dan gelecek üyeleri belirlemek için rengini gizlemeyi başarmış elemanlarını kullanacak. Yapı, yarın yapılacak seçimlerde Yargıtay'da sosyal demokrat kimliği ile bilinen ancak cemaate yakın duran isimleri aday olarak belirledi. 3 asil, 3 yedek üyenin belinleneceği seçimlerde, HSYK 1. Daire Başkanı İbrahim Okur yine başrol üstlendi

HSYK'nın Yargıtay'dan gelecek üyelerinin belirleneceği seçimler yarın yapılacak. Kanun değişikliği ile 1. Başkanlık Kurulu seçimleri yenilenen ancak sosyal demokrat üyelerin oylarıyla Başkanlık seçimlerinde önemli ölçüde sandalye kapan paralel yapı, bu üstünlüğünü HSYK üyeliği seçimleri için de kullanmak istiyor. Yargıtay'da sosyal demokrat üyelerle yaptığı işbirliğinin bir benzerini HSYK üyeliği seçimlerinde de öngören paralel yapı, bu hamlesini halen Yüksek Kurulun 1. Daire Başkanı İbrahim Okur aracılığıyla yapacak.

OKUR 'PARALEL HSYK' DERDİNDE

2010'da yapılan anayasa değişikliği ile üye yapısı ve işleyişi değişen HSYK'nın paralel yapının eline geçmesinde önemli katkısı bulunduğu belirtilen 1. Daire Başkanı İbrahim Okur, Yüksek Kurulu yine dizayn etmek için çalışıyor. Yeniden aday olan Okur bir taraftan propaganda çalışması yaparken bir taraftan da paralel yapıyla temaslarını sürdürüyor. Okur, yarın Yargıtay'da yapılacak seçimlerde yakın arkadaşı Mustafa Ateş'i aday gösterdi. Sosyal demokrat kimliği ile tanınan YARSAV üyesi Ateş'in, Okur'un yakınındaki isimlerden biri olduğu, paralel yapı ile birlikte hareket ettiği konuşuluyor.

2011 YILINDA SIZANLAR ADAY

Paralel yapının bir diğer adayı Ali Eryılmaz ismi de dikkat çekiyor. Eryılmaz, Adalet Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığında Adalet Başmüfettişiyken 2011'de paralel hakimiyetinin bulunduğu HSYK tarafından Yargıtay üyeliğine seçilmişti. Kerim Tosun ve Sincan hakimiyken HSYK tarafından aynı yıl Yargıtay üyeliğine seçilen Salih Sönmez de aday gösterilen isimler arasında. Paralel yapının bir diğer adayı Yakup Ata ise, sosyal demokrat kimliği ile tanınıyor.

LİSTEDE DİKKAT ÇEKEN İSİM

Adalet Bakanlığı eski Personel Genel Müdürü Mustafa Kemal Özçelik de paralel yapının adayı olarak HSYK seçimlerine girecek. Genel müdürlüğü döneminde paralel yapı mensubu birçok hakim ve savcıya olağanüstü korumacılık sağlayan ve bu isimlerin yükselmesini kolaylaştıran Özçelik, HSYK üyeliğine aday oldu.

13 ÜYE YARIŞACAK

HSYK'nın Yargıtay kontenjanından gelen 3 asil, 3 yedek üyenin görev süresi 25 Ekim'de sona eriyor. Yargıtay Büyük Genel Kurulu, 23 Eylül'de toplanarak HSYK üyeleri için seçim yapacak. HSYK üyeliği için Yargıtay'dan 16 isim adaylık müracaatı yapmıştı. Ancak seçimlere az bir zaman kala Ahmet Karayiğit, Hüseyin Boyrazoğlu, Nesrin Yılmazcan çekildi. Seçimde Muharrem Akkaya, Alp Arslan, Bahri Aydoğan, Zeynep Nilgün Hacımahmutoğlu, Ali Orhan, Rıza Şahin, Yakup Ata, Mustafa Ateş, Ali Eryılmaz, Mustafa Kemal Özçelik, Salih Sönmez, Kerim Tosun ve Halit Baysoy yarışacak.

Sözünü tutmadı

Yargıtay Başkanı Ali Alkan, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a HSYK'ya 3 asil, 3 yedek üyenin belirleneceği seçimin 13 Ekim'de yapılacağını belirtmişti. Ancak Yargıtay, geçtiğimiz günlerde bu kararını değiştirerek seçimi 23 Eylül'de yapmayı kararlaştırdı. 12 Ekim'de adli ve idari yargı üyelerinin HSYK için yapacağı seçimi beklemeden Yargıtay'ın oturum kararı alması, paralel yapının bir oyunu olarak nitelendirilmişti.

SEÇİMLER 12 EKİM'DE

Kurulun Danıştay kontenjanından seçilen 2 asıl, 2 yedek üyesinin görev süresi ise 18 Ekim'de bitiyor. Danıştay Büyük Genel Kurulu'nda yapılacak seçim, 12 Ekim olarak kararlaştırıldı. Seçim için Danıştay üyeleri Taci Bayhan, Gürsel Mekik, Emin Sınmaz, Ziya Özcan, Şaban Işık, Hasan Turgut ve Mustafa Gökçek aday oldu.

Yeni Şafak

Bu haber 2,337 kez okundu.

Hükümet harekete geçti! İşsizlik fonu esniyor22 Eylül 2014 11:09
75 milyar liraya ulaşan İşsizlik Sigortası Fonu esnetiliyor. Fon'un işlevi ve işsizlik maaşı uzun süreli işsizler için eğitim, yaş grubuna göre artırılacak. Üniversiteli genç işsizlere daha fazla ödenek ayrılacak.
Öcalan'ın avukatından İmralı'ya ziyaret22 Eylül 2014 11:01
Tutuklu bulunan PKK lideri Öcalan'ın Avukatı Mazlum Dinç, Gemlik İlçe Jandarma Bölük Komutanlığı'nda yapılan işlemlerinin ardından adaya hareket etti.
Feci kaza: 2 ölü, 2 yaralı22 Eylül 2014 11:00
Gümüşhane'de şarampole devrilen otomobildeki 2 kişi öldü, 2 kişi yaralandı.
Tekirdağ'da Deniz Seki baskını22 Eylül 2014 10:44
Deniz Seki'nin eski menajeri Volkan Kutluay'ın nişanlısının evine baskın yapıldı.
Radara yakalanmamak için grup kurdular!22 Eylül 2014 10:41
Isparta'da trafik kontrolleri ve radar uygulamalarına yakalanıp, ceza yememek için Facebook üzerinde grup kuruldu. Grubun üye sayısı 5 bine yaklaştı
Siemens'den milyar dolarlık satın alma!22 Eylül 2014 10:41
Alman sanayi devi Siemens, petrol sahası ekipmanları üreticisi Dresser-Rand’ı 7,6 milyar dolara satın alacağını açıkladı.
Yeryüzü Doktorları bayramda Afrika'da22 Eylül 2014 10:35
4 kıtada 40 ülkede sağlık alanında insani yardım çalışmaları yürüten Yeryüzü Doktorları, bayram vesilesiyle Afrika’nın yoksul ülkelerinde kurbanlar kesmeye gidecek.
İngiliz rehinenin eşinden IŞİD’e çağrı22 Eylül 2014 10:28
49 Türk Konsolosluk rehinesinin kurtarılmasının ardından aralık ayında Suriye’ye su ve gıda yardımı dağıtmak için gittiğinde IŞİD tarafından rehin alınan 47 yaşındaki Alan Henning’in eşi IŞİD’e eşinin serbest bırakılması için çağrıda bulundu.
Kalpte kişiye özel tedavi22 Eylül 2014 10:25
Prof. Yorgancıoğlu, koroner arter hastaları ve tedavi yöntemleri hakkında bilgi verdi. Yorgancıoğlu'na göre tedavi kişiye özel olmalı...
Laf atma kavgasında kan aktı22 Eylül 2014 10:25
Bursa'da iki grup arasında laf atma meselesi yüzünden çıkan kavgada 2 kişi bıçakla yaralandı.
500 maden işçisi Valiliğe yürüyor!22 Eylül 2014 09:59
Zonguldak'ta 500 maden işçisi 13 arkadaşının işten çıkartılması üzerine Valiliğe yürüyor!
Döviz yeni haftaya nasıl başladı?22 Eylül 2014 09:44
Dolar 2,2350 liradan, avro 2,8730 liradan haftaya başladı.
Hükümet harekete geçti! İşsizlik fonu esniyor
En zengin ile en yoksul arasındaki gelir farkı...
Boğaz ok yağmuruna tutuldu
Öcalan'ın avukatından İmralı'ya ziyaret
Fikret Orman'dan çok tartışılacak sözler
Feci kaza: 2 ölü, 2 yaralı
Türk doktordan tıp literatürüne geçen operasyon
Saraybosna'da Sırplar'dan provokasyon!
Askeri teçhizatının yüzde 65'ini tüketti
Radardan kaçmak için Facebook'ta grup kurdular
Memur alımı için düğmeye basıldı
Ukraynalı küçük kızın ibretlik fotoğrafı
Asya borsalarında sert düşüş!
Kalpte kişiye özel tedavi
Tekirdağ'da Deniz Seki baskını
Siemens'den milyar dolarlık satın alma!
Radara yakalanmamak için grup kurdular!
Koru: E.İhsanoğlu ve S.Demirtaş’ın sağduyusu rehineleri kurtardı!
Yeryüzü Doktorları bayramda Afrika'da