Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

F16'lar Kuveyt’e gönderildi! Doların gazını aldılar! Erdoğan'dan o isimlere takdirname Prof. Dr. Erol GökaYeni denizin balıklarıyız
AK Parti kongresine kimler davet edildi
AK Parti kongresine kimler davet edildi
14 Eylül 2012 Cuma 13:12
Güncellenme Tarihi 14 Eylül 2012 Cuma 13:16
AK Parti, 30 Eylül’deki büyük kongresine dünya liderlerini davet etti. ABD Başkanı Barack Obama, Almanya Başbakanı Angela Merkel ve Fransa Cumhurbaşkanı François Hollande’ın yanı sıra AB liderleri ile Rusya Devlet Başkanı Viladimir Putin ve Arap Baharı’nın ardından iktidara gelen yeni Ortadoğu liderleri ile Çin Komünist Partisi'nin de aralarında bulunduğu çok sayıda dünya liderine kongre daveti gitti.

Kongreye davet edilen isimler arasında Kuzey Irak Bölgesel Kürt Yönetimi Lideri Mesut Barzani de yer aldı. Barzani, bu davet üzerine Ak Parti’ye, kongreye katılacağını bildirdi. Almanya eski Başbakanı Gerhard Schröder’in de kendisine yapılan daveti kabul etiği ve kongreye katılacağı belirtildi. Bir Ak Parti yöneticisi, Obama’ya yapılan davete ilişkin, “Biliyoruz, kendisinin de bu yıl seçimi var, ama biz nezaketen kendisine de davette bulunuyoruz” dedi.

ÇKP de davetli

Ak Parti, devlet ve hükümet başkanlarının yanı sıra yabancı partilere de kongre davetinde bulundu. Davet edilen partiler arasında karşılıklı ziyaretlerin gerçekleştirildiği Çin Komünist Partisi (ÇKP) de yer aldı.

Konuk sınırlaması

Ak Parti yöneticileri, kongreye yurtdışından 160’ın üzerinde konuk beklendiğini belirterek, “Bu yüksek katılım nedeniyle gelen heyetlere sayı sınırlaması konulacak. Çok sayıda ülkeden özellikle partilerden 160’ın üzerinde heyet gelecek, biz her heyetin en fazla iki kişi ile sınırlı olmasını istiyoruz, bunu da davetimizde kendilerine iletiyoruz. Geçmiş kongrelerimizde kalabalık heyetler nedeniyle bazı sıkıntılar yaşanmıştı” dediler.

ABD gezisini kısalttı

Erdoğan, partisinin kongresi nedeniyle ay sonundaki ABD gezisini de kısalttı. Erdoğan, kongre çalışmalarına daha fazla zaman ayırabilmek için BM Zirvesi’ne katılmak üzere 22 Eylül’deki bu gezisinden 27 Eylül yerine 25 Eylül’de dönecek.

2023 manifestosu

Ana teması “2023 vizyonu” olarak belirlenen kongrede, bu vizyona yönelik hedeflerin yer alacağı bir “manifesto” da yayınlanacak. Erdoğan’ın da konuşmasında 2023 vizyonuna ilişkin önemli mesajlar vereceği belirtildi.

HürriyetHürriyet

Bu haber 443 kez okundu.

'Ballı börek bir hayat sürmedik'02 Ekim 2014 15:22
Aynı zamanda Eski belediye başkanı olan Çevre ve Şehircilik Bakanı İdris Güllüce belediyelere destek sözü...
Erdoğan'dan o isimlere takdirname02 Ekim 2014 14:49
Cumhurbaşkanı Erdoğan, 49 rehinenin IŞİD'in elinden kurtarıldığı operasyonda görev alan MİT mensuplarına takdirname verdi.
Mahkemeden HDP'li belediyelere büyük şok!02 Ekim 2014 14:26
Mahkeme belediyelerdeki "eşbaşkanlık" uygulamasıyla ilgili yürütmenin durdurulmasına kararı verdi.
Doğu Anadolu Bölgesi'nden vekillerle bir araya geldi02 Ekim 2014 13:53
AK Parti Genel Başkanı ve Başbakan Ahmet Davutoğlu, partisinin Doğu Anadolu Bölgesi'den milletvekillerle bir araya geldi.
HSYK'da hukukçular dışında da üye bulunmalı02 Ekim 2014 12:16
TBMM Anayasa Komisyonu Başkanı Kuzu, HSYK'da hukukçular dışında da üyelerin bulunmasını önerdi.
Müzakere ediyoruz, aklınızı başınıza toplayın!02 Ekim 2014 12:00
İmralı'dan seslenen Öcalan, yayınlanan bildiride Kürt siyasetini dolaylı olarak uyardı.
Devlet içinde Kürtlerin imhasından medet umanlar var!02 Ekim 2014 11:30
Abdullah Öcalan, devletin binbir güçlükle üstlendiği çözüm odaklı siyasal çizgisini sabote etmeye yönelik arzu ve emelleri olan bir grubun varlığına dikkat çekti.
IŞİD'in amacı Çözüm sürecini sonlandırmak!02 Ekim 2014 11:18
Abdullah Öcalan, IŞİD'in Kobane kuşatmasını sıradan bir kent kuşatması olarak okumanın yanlış olacağını açıkladı.
Cameron'un Türkiye ziyareti ertelendi02 Ekim 2014 09:49
İngiltere Başbakanı David Cameron'ın bugün Türkiye'ye yapması beklenilen ziyaret başka bir tarihe ertelendi.
Bahçeli'yi kızdıran olay02 Ekim 2014 08:39
Devlet Bahçeli, Cumhurbaşkanı Erdoğan, TBMM Başkanı Çiçek ve Başbakan Davutoğlu'nun Başkanlık Divanı'ndaki odada görüşmesini eleştirdi
Hükümetten çözüm süreci için tarihi adım02 Ekim 2014 08:17
Hükümet tarafından çözüm süreciyle ilgili olarak sağlam bir adım daha atıldı. Çözüm süreci artık devlet politikası haline geldi.
46 AK Partili vekil tezkere oylamasında yok!02 Ekim 2014 08:16
Hükümete yurt dışına asker gönderilmesinden yabancı askerlerin Türkiye’den geçisine kadar geniş yetkiler tanıyan tezkere görüşmeleri öncesi 46 AK Partili vekilin oylamaya Hac vazifelerini yerine getirdikleri için katılamayacakları öğrenildi.
F.Bahçe'ye dönmek istiyor
Ebeveynler dikkat! Çocuklarda kalp sağlığı çok önemli!
'Ballı börek bir hayat sürmedik'
Çimento devi satın alınıyor