Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

ABD'den ilk açıklama geldi! Ankara Büyükşehir'de görev değişikliği 3 büyüklerin peşinde olduğu yıldız! Celal KazdağlıKeferhawar
AK Parti kongresine kimler davet edildi
AK Parti kongresine kimler davet edildi
14 Eylül 2012 Cuma 13:12
Güncellenme Tarihi 14 Eylül 2012 Cuma 13:16
AK Parti, 30 Eylül’deki büyük kongresine dünya liderlerini davet etti. ABD Başkanı Barack Obama, Almanya Başbakanı Angela Merkel ve Fransa Cumhurbaşkanı François Hollande’ın yanı sıra AB liderleri ile Rusya Devlet Başkanı Viladimir Putin ve Arap Baharı’nın ardından iktidara gelen yeni Ortadoğu liderleri ile Çin Komünist Partisi'nin de aralarında bulunduğu çok sayıda dünya liderine kongre daveti gitti.

Kongreye davet edilen isimler arasında Kuzey Irak Bölgesel Kürt Yönetimi Lideri Mesut Barzani de yer aldı. Barzani, bu davet üzerine Ak Parti’ye, kongreye katılacağını bildirdi. Almanya eski Başbakanı Gerhard Schröder’in de kendisine yapılan daveti kabul etiği ve kongreye katılacağı belirtildi. Bir Ak Parti yöneticisi, Obama’ya yapılan davete ilişkin, “Biliyoruz, kendisinin de bu yıl seçimi var, ama biz nezaketen kendisine de davette bulunuyoruz” dedi.

ÇKP de davetli

Ak Parti, devlet ve hükümet başkanlarının yanı sıra yabancı partilere de kongre davetinde bulundu. Davet edilen partiler arasında karşılıklı ziyaretlerin gerçekleştirildiği Çin Komünist Partisi (ÇKP) de yer aldı.

Konuk sınırlaması

Ak Parti yöneticileri, kongreye yurtdışından 160’ın üzerinde konuk beklendiğini belirterek, “Bu yüksek katılım nedeniyle gelen heyetlere sayı sınırlaması konulacak. Çok sayıda ülkeden özellikle partilerden 160’ın üzerinde heyet gelecek, biz her heyetin en fazla iki kişi ile sınırlı olmasını istiyoruz, bunu da davetimizde kendilerine iletiyoruz. Geçmiş kongrelerimizde kalabalık heyetler nedeniyle bazı sıkıntılar yaşanmıştı” dediler.

ABD gezisini kısalttı

Erdoğan, partisinin kongresi nedeniyle ay sonundaki ABD gezisini de kısalttı. Erdoğan, kongre çalışmalarına daha fazla zaman ayırabilmek için BM Zirvesi’ne katılmak üzere 22 Eylül’deki bu gezisinden 27 Eylül yerine 25 Eylül’de dönecek.

2023 manifestosu

Ana teması “2023 vizyonu” olarak belirlenen kongrede, bu vizyona yönelik hedeflerin yer alacağı bir “manifesto” da yayınlanacak. Erdoğan’ın da konuşmasında 2023 vizyonuna ilişkin önemli mesajlar vereceği belirtildi.

HürriyetHürriyet

Bu haber 438 kez okundu.

ABD'den ilk açıklama geldi!23 Nisan 2014 22:04
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın 1915 Ermeni Soykırımı'na ilişkin açıklamalarına ABD Dışişleri Bakanlığı'ndan açıklama geldi.
CHP'li Seyit Torun'dan tepki çeken hareket23 Nisan 2014 21:55
Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz, seçimi kaybeden CHP'li Belediye Başkanı Seyit Torun'un seçimden iki gün sonra 600 kişiyi belediyede işe aldığını tespit ettiklerini açıkladı. Yılmaz, Torun'un bu hamlesini sert ifadelerle eleştirdi.
'Kürdistan' partisine onay çıktı!23 Nisan 2014 21:53
Kardaş, kuruluş dilekçesi verdikleri İçişleri Bakanlığı'nın kendilerini arayarak, onay yazısı almak için Ankara'ya çağırdıklarını söyledi
Erdoğan tabuları kırıp attı!23 Nisan 2014 21:43
Gazteci-yazar Markar Esayan, Başbakan'ın 1915 taziyesini yorumladı, Erdoğan'ın tabuları kırıp attığını söyledi.
Erdoğan'dan flaş açıklamalar23 Nisan 2014 21:01
Başbakan Erdoğan Meclis Fuaye Salonu'nda düzenlenen 23 Nisan Resepsiyonu'nda gazetecilerin sorularını yanıtlarken Cumhurbaşkanlığı seçimi için sabır etmek gerektğini belirtti.
Melih Gökçek'ten flaş karar!23 Nisan 2014 20:47
Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, EGO otobüsü ile halk otobüsünün çarpışmasının ardından özellikle hız olmak üzere yeni önlemleri mutlaka alacaklarını bildirdi.
Davutoğlu'dan operasyon açıklaması23 Nisan 2014 20:27
Davutoğlu, TSK'ya ait tankların Süleyman Şah Türbesi'nde konuşlanmak üzere Suriye'ye girdiği iddialarına ilişkin, "Operasyon değil, rutin değişim" dedi.
"Cemaat Başbakan'ın cezalandırılması için dualara okuyor"23 Nisan 2014 19:37
Paralel yapıya yönelik operasyonların Haziran- Ağustos ayları arasında hızlanacağını dile getiren Dilipak Cemaat'i İspanya'daki Opus Dei hareketine benzetti
Erdoğan kimsenin yerinden oynatmak...23 Nisan 2014 19:05
Mustafa Karaalioğlu, Başbakan Erdoğan’ın 1915 olaylarıyla ilgili taziye açıklamasına ilişkin “çok anlamlı bir çıkış oldu, siyasi bir liderin kolay kolay yapacağı bir şey değil” dedi.
YSK'dan flaş karar23 Nisan 2014 18:54
Yüksek Seçim Kurulu, AK Parti'nin Hatay'daki, MHP'nin ise Iğdır'daki seçim sonuçlarına yaptığı itirazlar üzerine, il ve ilçe seçim kurullarından oy kullanma ehliyeti olmadığı halde oy verenlerin tespit edilmesini istedi
Eski Adalet Bakanı hayatını kaybetti23 Nisan 2014 18:11
Eski Adalet Bakanı Selçuk Erverdi vefat etti.
Almanya Cumhurbaşkanı Gauck Türkiye'ye geliyor23 Nisan 2014 18:05
Almanya Cumhurbaşkanı Joachim Gauck'un resmi temaslarda bulunmak üzere 26 Nisan'da Türkiye'ye geleceği bildirildi.
CHP'li Seyit Torun'dan tepki çeken hareketErdoğan tabuları kırıp attı!Mahçupyan: Yeni bir yola girildi!Bunu Bir Tek Erdoğan Söyleyebilirdi!Erdoğan'dan flaş açıklamalarDavutoğlu'dan operasyon açıklamasıHer gün binlerce çocuk ölürken, yaşasın 23 Nisan!İsrail'den Gazze'ye hava saldırısı!Erdoğan kimsenin yerinden oynatmak...YSK'dan flaş kararAğustos Ayı İçin İlk Anket YapıldıErmeni meselesinde Yeni Türkiye vizyonu!Dünya basını tarihi mesajı böyle gördüSözcü'nün namaz tahammülsüzlüğü!Kabinenin Çocukluk Halleri!Filistin'de tarihi anlaşma!Tüm Manşetler