Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Cübbeli Ahmet'ten paralel yapı operasyonuna gönderme! Hamas, İsrail F16'sını vurdu! Sakaryalı belediyeden İsrail'e boykot! Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
AK Parti kongresine kimler davet edildi
AK Parti kongresine kimler davet edildi
14 Eylül 2012 Cuma 13:12
Güncellenme Tarihi 14 Eylül 2012 Cuma 13:16
AK Parti, 30 Eylül’deki büyük kongresine dünya liderlerini davet etti. ABD Başkanı Barack Obama, Almanya Başbakanı Angela Merkel ve Fransa Cumhurbaşkanı François Hollande’ın yanı sıra AB liderleri ile Rusya Devlet Başkanı Viladimir Putin ve Arap Baharı’nın ardından iktidara gelen yeni Ortadoğu liderleri ile Çin Komünist Partisi'nin de aralarında bulunduğu çok sayıda dünya liderine kongre daveti gitti.

Kongreye davet edilen isimler arasında Kuzey Irak Bölgesel Kürt Yönetimi Lideri Mesut Barzani de yer aldı. Barzani, bu davet üzerine Ak Parti’ye, kongreye katılacağını bildirdi. Almanya eski Başbakanı Gerhard Schröder’in de kendisine yapılan daveti kabul etiği ve kongreye katılacağı belirtildi. Bir Ak Parti yöneticisi, Obama’ya yapılan davete ilişkin, “Biliyoruz, kendisinin de bu yıl seçimi var, ama biz nezaketen kendisine de davette bulunuyoruz” dedi.

ÇKP de davetli

Ak Parti, devlet ve hükümet başkanlarının yanı sıra yabancı partilere de kongre davetinde bulundu. Davet edilen partiler arasında karşılıklı ziyaretlerin gerçekleştirildiği Çin Komünist Partisi (ÇKP) de yer aldı.

Konuk sınırlaması

Ak Parti yöneticileri, kongreye yurtdışından 160’ın üzerinde konuk beklendiğini belirterek, “Bu yüksek katılım nedeniyle gelen heyetlere sayı sınırlaması konulacak. Çok sayıda ülkeden özellikle partilerden 160’ın üzerinde heyet gelecek, biz her heyetin en fazla iki kişi ile sınırlı olmasını istiyoruz, bunu da davetimizde kendilerine iletiyoruz. Geçmiş kongrelerimizde kalabalık heyetler nedeniyle bazı sıkıntılar yaşanmıştı” dediler.

ABD gezisini kısalttı

Erdoğan, partisinin kongresi nedeniyle ay sonundaki ABD gezisini de kısalttı. Erdoğan, kongre çalışmalarına daha fazla zaman ayırabilmek için BM Zirvesi’ne katılmak üzere 22 Eylül’deki bu gezisinden 27 Eylül yerine 25 Eylül’de dönecek.

2023 manifestosu

Ana teması “2023 vizyonu” olarak belirlenen kongrede, bu vizyona yönelik hedeflerin yer alacağı bir “manifesto” da yayınlanacak. Erdoğan’ın da konuşmasında 2023 vizyonuna ilişkin önemli mesajlar vereceği belirtildi.

HürriyetHürriyet

Bu haber 439 kez okundu.

Haram lokma yemediler mi?23 Temmuz 2014 01:02
Cemaat medyasının öne çıkardığı "haram lokma yemedim" sözü ne kadar doğru
Yargı kararının gereği yapılıyor22 Temmuz 2014 19:03
Başbakan Yardımcısı İşler, İstanbul merkezli "paralel yapı" operasyonuna ilişkin, "Yargı, böyle bir karar almış onun gereği yapılıyor. Hep birlikte neticeyi bekleyip göreceğiz" dedi.
HDP'den Hakkari'de barış ve kardeşlik çağrısı22 Temmuz 2014 18:51
Hakkari'de iki aşiret arasında çıkan kavganın ardından Demokratik Bölgeler Partisi (DBP) Eş Genel Başkanı Kamuran Yüksek, Bağımsız Van Milletvekili Aysel Tuğluk ve eski Diyarbakır Büyükşehir Belediye Başkanı Osman Baydemir'den oluşan "barış heyeti", Hakkari'ye gledi.
İşte İhsanoğlu'na bağışlanan bağış miktarı22 Temmuz 2014 18:46
Cumhurbaşkanı adayı Ekmeleddin İhsanoğlu'na destek için toplanan bağış rakamı açıklandı.
Şentop: Devlet bu çetelere müsade etmez22 Temmuz 2014 18:01
Paralel yapı operasyonlarını değerlendiren AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Mustafa Şentop, "Devlet, bu çetelere müsaade etmez" dedi.
Bakan Yazıcı'dan acı gününde önemli mesajlar22 Temmuz 2014 17:32
Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayat Yazıcı amcası Mehmet Nuri Yazıcı'nın eşi olan 74 yaşındaki Semiha Yazıcı'nın cenaze namazına katıldı.
CHP'de gerginlik! İstifasını sununca olanlar oldu22 Temmuz 2014 15:37
CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun Meclis’teki grup toplantısının ardından kürsüden indiği sırada Samsun Asarcık ilçe Başkanı Bülent Baskın, Kılıçdaroğluna istifa ettiğini açıkladı.
Adı duyulmamış bir parti daha 'Ekmel' dedi22 Temmuz 2014 14:22
Cumhurbaşkanı Ekmeleddin İhsanoğlu’na CHP, MHP, DSP, LDP,DP, BTP, BBP, DHP ve TSP’nin ardından DYP ve KP’den de destek kararı çıktı.
Erdoğan'ın grup toplantısında dikkat çeken ayrıntı!22 Temmuz 2014 14:07
Başbakan Erdoğan son grup konuşmasına Filistin atkısı ile çıkarak mesaj verdi.
Kılıçdaroğlu: Gidin AK Parti'ye oy verin22 Temmuz 2014 13:56
CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu bugünkü gurup toplantısında gündeme dair değerlendirmelerde bulundu.
CHP'li vekillerden Gazze hamlesi22 Temmuz 2014 13:33
CHP milletvekilleri, Ramazan bayramında Gazze’ye gidiyor.
Erdoğan'dan Kılıçdaroğlu'na Kürecik cevabı22 Temmuz 2014 12:52
Kemal Kılıçdaroğlu'nun "Erdoğan, Kürecik'teki faaliyetleri durdurmak zorunda" ifadelerine Başbakan Erdoğan'dan yanıt geldi.
Hamas vurdu, İsrailli yarbay öldü
Ünlü spor yazarı hayatını kaybetti!
Başbakanlık'tan Gazze kampanyası
Melo'dan taraftara duygusal mesaj
112 yıllık kulüp artık tarih oldu
Drogba İngiltere'de ortalığı karıştırdı
Türk spor dünyasının acı kaybı