Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Sedat Peker'den iddialı Erdoğan yorumu 4 eski bakan için karar günü Paralelcilerin bomba kardeşliği Ahmet ÖzcanTürkiye’nin Soğuk Savaşı biterken ‘Dinle küçük adam...’
AK Parti kongresine kimler davet edildi
AK Parti kongresine kimler davet edildi
14 Eylül 2012 Cuma 13:12
Güncellenme Tarihi 14 Eylül 2012 Cuma 13:16
AK Parti, 30 Eylül’deki büyük kongresine dünya liderlerini davet etti. ABD Başkanı Barack Obama, Almanya Başbakanı Angela Merkel ve Fransa Cumhurbaşkanı François Hollande’ın yanı sıra AB liderleri ile Rusya Devlet Başkanı Viladimir Putin ve Arap Baharı’nın ardından iktidara gelen yeni Ortadoğu liderleri ile Çin Komünist Partisi'nin de aralarında bulunduğu çok sayıda dünya liderine kongre daveti gitti.

Kongreye davet edilen isimler arasında Kuzey Irak Bölgesel Kürt Yönetimi Lideri Mesut Barzani de yer aldı. Barzani, bu davet üzerine Ak Parti’ye, kongreye katılacağını bildirdi. Almanya eski Başbakanı Gerhard Schröder’in de kendisine yapılan daveti kabul etiği ve kongreye katılacağı belirtildi. Bir Ak Parti yöneticisi, Obama’ya yapılan davete ilişkin, “Biliyoruz, kendisinin de bu yıl seçimi var, ama biz nezaketen kendisine de davette bulunuyoruz” dedi.

ÇKP de davetli

Ak Parti, devlet ve hükümet başkanlarının yanı sıra yabancı partilere de kongre davetinde bulundu. Davet edilen partiler arasında karşılıklı ziyaretlerin gerçekleştirildiği Çin Komünist Partisi (ÇKP) de yer aldı.

Konuk sınırlaması

Ak Parti yöneticileri, kongreye yurtdışından 160’ın üzerinde konuk beklendiğini belirterek, “Bu yüksek katılım nedeniyle gelen heyetlere sayı sınırlaması konulacak. Çok sayıda ülkeden özellikle partilerden 160’ın üzerinde heyet gelecek, biz her heyetin en fazla iki kişi ile sınırlı olmasını istiyoruz, bunu da davetimizde kendilerine iletiyoruz. Geçmiş kongrelerimizde kalabalık heyetler nedeniyle bazı sıkıntılar yaşanmıştı” dediler.

ABD gezisini kısalttı

Erdoğan, partisinin kongresi nedeniyle ay sonundaki ABD gezisini de kısalttı. Erdoğan, kongre çalışmalarına daha fazla zaman ayırabilmek için BM Zirvesi’ne katılmak üzere 22 Eylül’deki bu gezisinden 27 Eylül yerine 25 Eylül’de dönecek.

2023 manifestosu

Ana teması “2023 vizyonu” olarak belirlenen kongrede, bu vizyona yönelik hedeflerin yer alacağı bir “manifesto” da yayınlanacak. Erdoğan’ın da konuşmasında 2023 vizyonuna ilişkin önemli mesajlar vereceği belirtildi.

HürriyetHürriyet

Bu haber 450 kez okundu.

Demirtaş'tan şaşırtan hamle! İlk kez gidecek22 Aralık 2014 08:03
HDP Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş'ın bugün Moskova’ya geleceği ve Rusya Dışişleri Bakanlığı’nda da görüşmeler yapacağı belirtildi.
'CHP-Paralel işbirliği' diyen Güler’e disiplin yolu22 Aralık 2014 06:53
CHP’de, Süheyl Batum’un ihracının ardından bu kez de partisinin paralel yapıyla ilişkisi olduğunu iddia eden Birgül Ayman Güler’in disipline sevki bekleniyor. Gülerle ilgili son sözü Parti Meclisi’nin vereceği belirtiliyor.
HDP İl Başkanlığı'na benzinli saldırı21 Aralık 2014 22:47
Adapazarı'nda kimliği belirsiz iki kişi, Kavaklar Caddesi’nde bulunan Halkın Demokrasi Parti (HDP) Sakarya İl Başkanlığı'nı yakmaya çalıştı.
Bakan Çelik yıllar sonra o tehdidi açıkladı21 Aralık 2014 22:35
AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Hüseyin Çelik, Bilecik'te AK Parti 5'inci Olağan Merkez İlçe Kongresi'ne katıldı.
Arınç: Bizde Tayyipler bitmez21 Aralık 2014 20:20
Bülent Arınç, "Şimdi birileri ellerini ovuşturuyor, 'Tayyip gitti ya bizim önümüz açılabilir' diye, biz de Tayyipler bitmez" dedi.
Bozkır: Üye yapmazlarsa umrumuzda bile olmaz21 Aralık 2014 19:52
AB Bakanı Bozkır, AB'nin Türkiye'ye danışmadan basın açıklamaları yapmayı sürdürmesi halinde bildikleri yolda devam edeceklerini söyledi.
Müezzinoğlu: Çakallara meydanı boş bırakmayız21 Aralık 2014 18:22
Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu, "Milli iradeye kuzu postunda tuzak kuran çakallarla karşılaştık" dedi ve iddialı konuştu.
AK Parti kongresine damga vuran 3 afiş21 Aralık 2014 17:44
AK Parti Ankara 5. İl Kongresi'ne salona asılan afişler damga vurdu.
CHP'li belediyeden kirli siyaset!21 Aralık 2014 16:57
CHP'li Manavgat Belediyesi'nin bazı caddeleri AK Parti'li Büyükşehir Belediyesi'ne devredildi. Buna kızan CHP'li belediye çöpleri toplamadı.
'CHP: Cemaate Hizmet Partisi'21 Aralık 2014 16:12
AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Öznur Çalık, "Atatürk'ün CHP'sinin içerisine cemaat girmişse yeni bir isim bulmalı" dedi.
Babacan: Sinemaya artık vakit kalmıyor21 Aralık 2014 14:35
Başbakan Yardımcısı Ali Babacan'dan, günlük yaşantısına ilişkin samimi açıklamalar geldi.
Davutoğlu: Pensilvanya'dan emir alanlar bunun hesabını verecek21 Aralık 2014 12:48
Başbakan Davutoğlu 'Eğer birileri Pensilvanya'dan ya da başka yerlerden emir alarak devleti yönetmeye kalkarsa bunun hesabını verecek. Biz sadece emaneti milletten alır hesabı millete veririz' dedi.
Tarkan annesini emlak zengini yaptı