Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Başörtüsü serbestliği Can Dündar'ı rahatsız etti Ankara'da polis alarma geçti! Onur Kıvrak'dan zehir zemberek sözler Celal Kazdağlıİstanbul sermayesi yol ayrımında
Kaçırılan kaymakam adayından bir yıldır haber yok
Kaçırılan kaymakam adayından bir yıldır haber yok
14 Ağustos 2012 Salı 04:41
Güncellenme Tarihi 14 Ağustos 2012 Salı 04:43
Terör örgütü son dönemlerde onlarca kişiyi kaçırarak dağa çıkardı. Bunların çoğu daha sonra serbest bırakıldı. Ancak bir yıl önce Muş'un Kulp ilçesinde görev yaparken kaçırılan kaymakam adayı Kenan Erenoğlu hâlâ örgütün elinde.

Ailesi yine de umudunu yitirmiş değil. Edinilen bilgilere göre Erenoğlu'nun kaçırılmasından sonra babası ciddi rahatsızlık geçirdi. Bu sebeple bazı bilgiler babadan gizleniyor. Metanetini koruyan Erenoğlu'nun annesi ise devlet büyüklerinden müjdeli haberi bekliyor.

CHP Tunceli Milletvekili Hüseyin Aygün'ün kaçırılması terör örgütü PKK'nın, Doğu ve Güneydoğu Anadolu'da giriştiği benzer eylemleri yeniden gündeme getirdi. Örgüt bugüne kadar dağa kaçırdığı kişileri genelde serbest bırakırken aralarında asker ve bürokratların da bulunduğu 26 isim hâlâ PKK'nın elinde. Bunların başında 12 Ağustos 2011'de Muş'un Kulp ilçesinde görev yaparken kaçırılan kaymakam adayı Kenan Erenoğlu geliyor. Genç kaymakam, tam bir yıldır örgütün elinde tutsak. Kaymakamla ile ilgili olarak devletin ilgili birimlerinden tatmin edici açıklamaların gelmemesi hem ailesini hem de iş arkadaşlarını üzüyor. Kaymakamın kaçırılmasının ardından babası ciddi rahatsızlıklar geçirdi. Bundan dolayı da aile üyeleri Erenoğlu ile ilgili bazı bilgileri babaya söyleyemiyor. Bir yıldır evlat acısı çeken aile, her şeye rağmen metanetini koruyor. Kaymakamın annesi, yakın çevresine, "İnşallah oğlum en kısa sürede kurtulacak. Devlete güvenimiz tam. Sayın Başbakan'ımızdan ricam, oğlumu en kısa sürede bana teslim etmesi." diyor. Kenan Erenoğlu'nun iş arkadaşları da gelinen süreçten oldukça rahatsız. Özellikle basın ve yayın organlarında kaçırılan kaymakam adayı ile ilgili olarak gerekli desteğin verilmediğini kaydeden genç bürokratlar, bu konunun sürekli gündemde tutulması gerektiğinin altını çiziyor.

26 kişi hâlâ terör örgütünün elinde

Terör örgütü PKK'nın adam kaçırma eylemleri ilk kez 1990'da duyuldu. 90-93 yılları arasında zirve yapan eylemler bir süre ara verdikten sonra 2005 yılında yeniden başladı. Temmuz ayı itibarıyla PKK'nın elinde, çeşitli bölgelerde kaçırılan 26 kişi bulunduğu belirtiliyor. Terör örgütünün kaçırdığı kişiler arasında siyasetçi, asker, kaymakam, öğretmen, köylü, belediye başkanı, işadamı, işçi ve işveren de bulunuyor. Son dönemlerde en çok konuşulan siyasi kaçırma olayı Diyarbakır Hazro'da yaşandı. 26 Mayıs 2011'de Hazro ilçesinin AK Partili Belediye Başkanı Fethullah Mehmetoğlu'nun oğlu AK Partili Hazro İlçe İkinci Başkanı Fuat Mehmetoğlu, PKK'lılar tarafından kaçırıldı. Terör örgütünün 'partinden ayrıl' baskısına boyun eğmek zorunda kalan Mehmetoğlu, 9 meclis üyesiyle birlikte partisinden istifa etti. BDP Diyarbakır il başkanlığını ziyaret ederek, BDP'ye geçmeye hazır olduğunu söyleyen Mehmetoğlu, AK Parti'den istifa ettikten bir gün sonra (21 Haziran) oğlu serbest bırakıldı.

PKK'nın geçtiğimiz 20 yıl içinde gerçekleştirdiği bazı adam kaçırma eylemleri şöyle:

24 Temmuz 1993: Tatvan-Van Karayolu Korkulu mevkiinde yol kontrolü yapan PKK'lılar, durdurdukları araçların birinde bulunan Fransız turistler Michael Coudraz, Pierre Fix, Robert Abodin ve Fernand Haron ile bir asker ve bir polisi kaçırdı. 4 Fransız turist, 9 Ağustos 1993 tarihinde serbest bırakıldı.

17 Ekim 1993: Erzurum'un Tekman İlçesi Belediye Başkanı İhsan Gök, evine yapılan baskın sonucu kaçırıldı. Gök, 15 Kasım 1993 tarihinde serbest bırakıldı.

2 Kasım 1993: Erzurum'un Karayazı ilçesi DYP'li Belediye Başkanı Celal Şaka, evine gelen PKK'lılar tarafından kaçırıldı. Şaka, daha sonra serbest bırakıldı.

22 Ekim 2007: PKK'lılar Hakkâri'nin Yüksekova ilçesine bağlı Dağlıca Taburu'na düzenledikleri baskında 8 askeri kaçırdı.

9 Temmuz 2011: Diyarbakır'ın Lice ilçesinin Ziyaret köyünde Lice 2. Mekanizma Tugay Komutanlığı'nda görev yapan Astsubay Abdullah Söpçeler, Uzman Çavuş Zihni Koç ve Bingöl'ün Genç ilçesinde çalışan sağlık memuru Aytekin Turhan Uz, kaçırıldı.

7 Ağustos 2011: Bingöl'ün tanınmış işadamlarından Abdullah Tuz, Adaklı ilçesine bağlı Ferez köyünde kaçırıldı.

12 Ağustos 2011: Diyarbakır-Muş karayolunda otomobilleri durduran PKK, kaymakam adayı Kenan Erenoğlu ile asker Aykut Çelik'i kaçırdı.

23 Eylül 2011: Diyarbakır'ın Lice ilçesine bağlı Berav köyünden 1 öğretmen, Zengê köyünden 4 öğretmen, Hazro ilçesinde görevli 4 öğretmen ve 27 Eylül günü Elazığ'ın Arıcak ilçesine bağlı Narviş köyünde 3 öğretmen kaçırıldı.

14 Mayıs 2012: Diyarbakır'ın Kulp ilçesinde AKP İlçe Başkanı Veysel Çelik, terör örgütü tarafından kaçırıldı.

6 Ağustos 2012: Diyarbakır'ın Lice ilçesi Fis Ovası'nda 3 asker kaçırıldı.

12 Ağustos 2012: Tunceli'nin Ovacık ilçesinde CHP Milletvekili Hüseyin Aygün kaçırıldı. İSMAİL AVCI DİYARBAKIR

ZamanZaman

Bu haber 457 kez okundu.

Başörtüsü serbestliği Can Dündar'ı rahatsız etti22 Eylül 2014 23:38
Bülent Arınç'ın ortaöğretimde başörtüsünün serbest olduğunu açıklamasına gazeteci Can Dündar tepki gösterdi.
Nakış gibi örülen bir strateji yürütüldü22 Eylül 2014 23:31
Başbakan Davutoğlu, "Belli bir aşamaya kadar psikolojik yöntem etkili oldu. Nakış gibi örülen bir strateji yürütüldü" dedi.
Otomobil devi anahtar hatası nedeniyle tazminat ödeyecek22 Eylül 2014 23:24
ABD'nin en büyük otomotiv firmalarından General Motors'un ürettiği araçlardaki kontak anahtarı hatasıyla bağlantılı kazalarda en az 21 kişinin hayatını kaybettiği bildirildi.
Dört ülke uzay için iş birliği anlaşması imzaladı22 Eylül 2014 23:22
ABD, İngiltere, Avustralya ve Kanada arasında uzay çalışmalarının ortak yürütülmesini sağlayacak anlaşma imzalandı
Ankara'da polis alarma geçti!22 Eylül 2014 23:20
Ankara’da metro çıkışında bulunan simit büfesinin üzerine bırakılan iki şüpheli çanta polisi alarma geçirdi.
A Haber'e sansür gibi ceza!22 Eylül 2014 23:05
Yüksek Seçim Kurulu A Haber'e sansür gibi ceza verdi... Kurul'un bugün verdiği 7 yayın durdurma cezasıyla birlikte A Haber'in aldığı yayın durdurma cezaları 16'ya ulaştı...
PKK Müslüman Kürdistan'dan Defol22 Eylül 2014 22:54
pkkkurdistandandefol.blogspot.com.tr'de paylaşılan anlamlı bir yazı kamuoyunda büyük yankı uyandırdı.İşte o yazı...
Türkiye IŞİD,Suriyeli ve Iraklı mülteci gündemiyle çalkalanıyor22 Eylül 2014 22:41
Daha önce Esed zulmü nedeniyle vatanlarını terk eden Suriyeliler şimdi de IŞİD belası yüzünden yerlerinden, yurtlarından oluyorlar.
Kritik toplantı sona erdi22 Eylül 2014 22:05
Başbakan Ahmet Davutoğlu başkanlığındaki Ulusal Güvenlik Toplantısı sona erdi.
WhatsApp o ülkede yasaklandı22 Eylül 2014 21:45
İran'da sosyal içerikli mobil uygulamaların yasaklandığı bildirildi.
Maden işçileri oturma eylemi başlattı22 Eylül 2014 21:37
Ereğli ilçesinde maden ocağında görevli 16 arkadaşlarının işten çıkarılmasına tepki gösteren yaklaşık 500 maden işçisi Zonguldak'ta oturma eylemi başlattı.
Atatürk Havalimanı'nda sistem arızası uçuşları aksattı22 Eylül 2014 21:32