Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Irak ve Suriye'yle ilgili tezkere TBMM'de! Millilerimiz 'namağlup' çeyrek finale yükseldi Dünya devinden şok Türkiye kararı! Ömer AltaşParalel devlet adamları
Kaçırılan kaymakam adayından bir yıldır haber yok
Kaçırılan kaymakam adayından bir yıldır haber yok
14 Ağustos 2012 Salı 04:41
Güncellenme Tarihi 14 Ağustos 2012 Salı 04:43
Terör örgütü son dönemlerde onlarca kişiyi kaçırarak dağa çıkardı. Bunların çoğu daha sonra serbest bırakıldı. Ancak bir yıl önce Muş'un Kulp ilçesinde görev yaparken kaçırılan kaymakam adayı Kenan Erenoğlu hâlâ örgütün elinde.

Ailesi yine de umudunu yitirmiş değil. Edinilen bilgilere göre Erenoğlu'nun kaçırılmasından sonra babası ciddi rahatsızlık geçirdi. Bu sebeple bazı bilgiler babadan gizleniyor. Metanetini koruyan Erenoğlu'nun annesi ise devlet büyüklerinden müjdeli haberi bekliyor.

CHP Tunceli Milletvekili Hüseyin Aygün'ün kaçırılması terör örgütü PKK'nın, Doğu ve Güneydoğu Anadolu'da giriştiği benzer eylemleri yeniden gündeme getirdi. Örgüt bugüne kadar dağa kaçırdığı kişileri genelde serbest bırakırken aralarında asker ve bürokratların da bulunduğu 26 isim hâlâ PKK'nın elinde. Bunların başında 12 Ağustos 2011'de Muş'un Kulp ilçesinde görev yaparken kaçırılan kaymakam adayı Kenan Erenoğlu geliyor. Genç kaymakam, tam bir yıldır örgütün elinde tutsak. Kaymakamla ile ilgili olarak devletin ilgili birimlerinden tatmin edici açıklamaların gelmemesi hem ailesini hem de iş arkadaşlarını üzüyor. Kaymakamın kaçırılmasının ardından babası ciddi rahatsızlıklar geçirdi. Bundan dolayı da aile üyeleri Erenoğlu ile ilgili bazı bilgileri babaya söyleyemiyor. Bir yıldır evlat acısı çeken aile, her şeye rağmen metanetini koruyor. Kaymakamın annesi, yakın çevresine, "İnşallah oğlum en kısa sürede kurtulacak. Devlete güvenimiz tam. Sayın Başbakan'ımızdan ricam, oğlumu en kısa sürede bana teslim etmesi." diyor. Kenan Erenoğlu'nun iş arkadaşları da gelinen süreçten oldukça rahatsız. Özellikle basın ve yayın organlarında kaçırılan kaymakam adayı ile ilgili olarak gerekli desteğin verilmediğini kaydeden genç bürokratlar, bu konunun sürekli gündemde tutulması gerektiğinin altını çiziyor.

26 kişi hâlâ terör örgütünün elinde

Terör örgütü PKK'nın adam kaçırma eylemleri ilk kez 1990'da duyuldu. 90-93 yılları arasında zirve yapan eylemler bir süre ara verdikten sonra 2005 yılında yeniden başladı. Temmuz ayı itibarıyla PKK'nın elinde, çeşitli bölgelerde kaçırılan 26 kişi bulunduğu belirtiliyor. Terör örgütünün kaçırdığı kişiler arasında siyasetçi, asker, kaymakam, öğretmen, köylü, belediye başkanı, işadamı, işçi ve işveren de bulunuyor. Son dönemlerde en çok konuşulan siyasi kaçırma olayı Diyarbakır Hazro'da yaşandı. 26 Mayıs 2011'de Hazro ilçesinin AK Partili Belediye Başkanı Fethullah Mehmetoğlu'nun oğlu AK Partili Hazro İlçe İkinci Başkanı Fuat Mehmetoğlu, PKK'lılar tarafından kaçırıldı. Terör örgütünün 'partinden ayrıl' baskısına boyun eğmek zorunda kalan Mehmetoğlu, 9 meclis üyesiyle birlikte partisinden istifa etti. BDP Diyarbakır il başkanlığını ziyaret ederek, BDP'ye geçmeye hazır olduğunu söyleyen Mehmetoğlu, AK Parti'den istifa ettikten bir gün sonra (21 Haziran) oğlu serbest bırakıldı.

PKK'nın geçtiğimiz 20 yıl içinde gerçekleştirdiği bazı adam kaçırma eylemleri şöyle:

24 Temmuz 1993: Tatvan-Van Karayolu Korkulu mevkiinde yol kontrolü yapan PKK'lılar, durdurdukları araçların birinde bulunan Fransız turistler Michael Coudraz, Pierre Fix, Robert Abodin ve Fernand Haron ile bir asker ve bir polisi kaçırdı. 4 Fransız turist, 9 Ağustos 1993 tarihinde serbest bırakıldı.

17 Ekim 1993: Erzurum'un Tekman İlçesi Belediye Başkanı İhsan Gök, evine yapılan baskın sonucu kaçırıldı. Gök, 15 Kasım 1993 tarihinde serbest bırakıldı.

2 Kasım 1993: Erzurum'un Karayazı ilçesi DYP'li Belediye Başkanı Celal Şaka, evine gelen PKK'lılar tarafından kaçırıldı. Şaka, daha sonra serbest bırakıldı.

22 Ekim 2007: PKK'lılar Hakkâri'nin Yüksekova ilçesine bağlı Dağlıca Taburu'na düzenledikleri baskında 8 askeri kaçırdı.

9 Temmuz 2011: Diyarbakır'ın Lice ilçesinin Ziyaret köyünde Lice 2. Mekanizma Tugay Komutanlığı'nda görev yapan Astsubay Abdullah Söpçeler, Uzman Çavuş Zihni Koç ve Bingöl'ün Genç ilçesinde çalışan sağlık memuru Aytekin Turhan Uz, kaçırıldı.

7 Ağustos 2011: Bingöl'ün tanınmış işadamlarından Abdullah Tuz, Adaklı ilçesine bağlı Ferez köyünde kaçırıldı.

12 Ağustos 2011: Diyarbakır-Muş karayolunda otomobilleri durduran PKK, kaymakam adayı Kenan Erenoğlu ile asker Aykut Çelik'i kaçırdı.

23 Eylül 2011: Diyarbakır'ın Lice ilçesine bağlı Berav köyünden 1 öğretmen, Zengê köyünden 4 öğretmen, Hazro ilçesinde görevli 4 öğretmen ve 27 Eylül günü Elazığ'ın Arıcak ilçesine bağlı Narviş köyünde 3 öğretmen kaçırıldı.

14 Mayıs 2012: Diyarbakır'ın Kulp ilçesinde AKP İlçe Başkanı Veysel Çelik, terör örgütü tarafından kaçırıldı.

6 Ağustos 2012: Diyarbakır'ın Lice ilçesi Fis Ovası'nda 3 asker kaçırıldı.

12 Ağustos 2012: Tunceli'nin Ovacık ilçesinde CHP Milletvekili Hüseyin Aygün kaçırıldı. İSMAİL AVCI DİYARBAKIR

ZamanZaman

Bu haber 458 kez okundu.

Irak ve Suriye'yle ilgili tezkere TBMM'de!30 Eylül 2014 22:51
Hükümetin hazırladığı tezkere TBMM'ye sunuldu.
Windows 9 bu akşam geliyor30 Eylül 2014 22:37
Windows 9 Technical Preview adı verilen Windows 9 teknik önizleme sayfasını yayına sokan Microsoft, bugün yani 30 Eylül Salı akşamı gerçekleşecek Windows 9 tanıtımı öncesi, bir anlamda Windows 9 adını da onaylamış oldu.
İşte tezkerenin gerekçeleri!30 Eylül 2014 22:20
2 Ekim'de Meclis'te oylanacak tezkerenin gerekçeleri belli oldu. Metinde "Yabancı askerlerin Türkiye'de bulunması" ifadesi var...
Müslüman futbolcuya 'dua' cezası30 Eylül 2014 22:12
Amerikan futbolu ligi NFL'de oynayan Müslüman futbolcu Hüseyin Abdullah maç esnasında sevincini dua ederek gösterince hakem tarafından cezalandırıldı.
Eski belediye başkanına silahlı saldırı30 Eylül 2014 21:54
Kuşadası ilçesinin mahalle statüsüne dönüştürülen Davutlar beldesi eski belediye başkanı Adem Tuna, silahlı saldırı sonucu yaralandı.
Millilerimiz 'namağlup' çeyrek finale yükseldi30 Eylül 2014 21:31
Dünya Kadınlar Basketbol Şampiyonası B Grubu'ndaki son maçında Türkiye, Mozambik'i 64-54 yendi.
IŞİD'e bir ağır darbe daha!30 Eylül 2014 21:11
Irak İçişleri Bakanlığı Sözcüsü Said Muin, yaptığı yazılı açıklamada, Felluce kentinde, 15 IŞİD militanının öldürüldüğünü açıkladı
Belediye işçilerine yüzde 30 zam30 Eylül 2014 20:52
Manisa Büyükşehir Belediyesinde toplu sözleşme imzalandı
Dünya devinden şok Türkiye kararı!30 Eylül 2014 20:20
Levi’s ve Dockers markaları ile üretim yapan dünya jean devi Levi Strauss'dan kritik bir açıklama geldi.
Twıtter'dan hakarete hapis cezası30 Eylül 2014 20:18
İngiltere'de sosyal paylaşım sitesi Twitter üzerinden bir milletvekiline tehdit ve hakaret içerikli mesaj yazan kişiye 4,5 ay hapis cezası verildi.
Ankara'da köpek dövüşü baskını30 Eylül 2014 20:15
Başkent'te köpek dövüşlerinin düzenlendiği alana baskın düzenleyen polis, 32 kişiyi gözaltına aldı.
Gaziantep'te feci kaza: 3 ölü, 1 yaralı!30 Eylül 2014 20:14
Gaziantep'in Araban ilçesinde, otomobil ile kamyonetin çarpışması sonucu meydana gelen kazada, 3 kişi öldü, 1 kişi yaralandı.
Irak ve Suriye'yle ilgili tezkere TBMM'de!
Windows 9 bu akşam geliyor
İşte tezkerenin gerekçeleri!
Prandelli garanti verdi: Bundan emin olun
Bayern, CSKA'yı deplasmanda tek golle yıktı
Müslüman futbolcuya 'dua' cezası
Eski belediye başkanına silahlı saldırı
F.Bahçe'ye Konya maçı öncesi güzel haber
Millilerimiz 'namağlup' çeyrek finale yükseldi
Fenerbahçe, Hatay'a karşı yine galip geldi
IŞİD'e bir ağır darbe daha!
AK Parti Diyarbakır İl Başkanlığına taşlı saldırı
Hahn: Türkiye en önemli ortağımız
Belediye işçilerine yüzde 30 zam
Davutoğlu: Kriz fırsatçılarına göz açtırmayacağız!
Dünya devinden şok Türkiye kararı!
Twıtter'dan hakarete hapis cezası
F.Bahçe'nin Passolig anlaşması! İşte detaylar
UEFA'dan Hüseyin Göçek'e önemli görev
Ankara'da köpek dövüşü baskını
Gaziantep'te feci kaza: 3 ölü, 1 yaralı!
9. Cumhurbaşkanı Demirel, KKTC'de
Vatandaşa Kurban Bayramı müjdesi!
Bakanlar Kurulu sonrası flaş açıklama
Şırnak'ta 5 terörist teslim oldu!
Sow: Düş kırıklığına uğradım
Tekerlekli sema gösterisi ayakta alkışlandı
Dışişleri'nden o ülkeye seyahat uyarısı!
Firar eden hükümlü 45 dakika sonra yakalandı
Kamyonun çarptığı 2 öğrenci yaralandı
Eskişehirspor'da Rizespor hazırlıkları
Hanefi Avcı: Kasetler İstanbul Emniyetinden
Trabzonsporlu futbolcu emniyette ifade verdi!
Taraf ve Cumhuriyet'in haberi yine yalan çıktı!
Peygamberimizi rüyasında gördü eşsiz bir esere imza attı
AK Parti'den tezkere açıklaması!
F.Bahçe'ye büyük müjde!
Uludağ'da yılın ilk karı yağdı
Cadde ve sokakları köpük kapladı!
Ayı ile dostluğu izlenme rekorları kırıyor
Kesilen bacağını 290 bin TL'lik lamba yaptı!
İzinsiz gösteriye polis müdahalesi
AK Partili vekilden 'tezkere' açıklaması
Yola çıkacaklar dikkat!
Süper derbiye süper kadro
Anne adaylarına sonbahar uyarısı!
Komşu'da futbol terörü
Arda Turan Juventus'a meydan okudu!
Fenerbahçe'den E-Bilet açıklaması
Brezilya farklı kazanıp gruptan çıktı
Zidane sınıfta kaldı!
Rakiplerini çok fena eleştirdi!
MİT TIR'ları davası o mahkemede
Trabzonspor'da Yatabare sevinci
Yıkılan okullar onurılamıyor
Beşiktaş'ta Mustafa Pektemek sevinci
CHP olarak tavrımız çok net
C.Başkanı Erdoğan'a açılan o dava reddedildi
Irak'ta kafa karıştıran görüntü
Turistlere özel 'kimlik bileklik'
Bu biber büyük rağbet gördü
Eşini benzinle yakan kocaya 20 yıl hapis
Küçük kızın beyin ölümü gerçekleşti!
Levi's Türkiye'den şok karar!
"İsrailli yöneticilerin yargılanması" çağrısı