Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Dostluk karavanı Marş Mira'da! Erdoğan'a sürpriz telefon! Samanyolu TV'ye 'bonzai' cezası! Ömer AltaşDevletin siyasal İslam’dan başka alternatifi yok!
Kaçırılan kaymakam adayından bir yıldır haber yok
Kaçırılan kaymakam adayından bir yıldır haber yok
14 Ağustos 2012 Salı 04:41
Güncellenme Tarihi 14 Ağustos 2012 Salı 04:43
Terör örgütü son dönemlerde onlarca kişiyi kaçırarak dağa çıkardı. Bunların çoğu daha sonra serbest bırakıldı. Ancak bir yıl önce Muş'un Kulp ilçesinde görev yaparken kaçırılan kaymakam adayı Kenan Erenoğlu hâlâ örgütün elinde.

Ailesi yine de umudunu yitirmiş değil. Edinilen bilgilere göre Erenoğlu'nun kaçırılmasından sonra babası ciddi rahatsızlık geçirdi. Bu sebeple bazı bilgiler babadan gizleniyor. Metanetini koruyan Erenoğlu'nun annesi ise devlet büyüklerinden müjdeli haberi bekliyor.

CHP Tunceli Milletvekili Hüseyin Aygün'ün kaçırılması terör örgütü PKK'nın, Doğu ve Güneydoğu Anadolu'da giriştiği benzer eylemleri yeniden gündeme getirdi. Örgüt bugüne kadar dağa kaçırdığı kişileri genelde serbest bırakırken aralarında asker ve bürokratların da bulunduğu 26 isim hâlâ PKK'nın elinde. Bunların başında 12 Ağustos 2011'de Muş'un Kulp ilçesinde görev yaparken kaçırılan kaymakam adayı Kenan Erenoğlu geliyor. Genç kaymakam, tam bir yıldır örgütün elinde tutsak. Kaymakamla ile ilgili olarak devletin ilgili birimlerinden tatmin edici açıklamaların gelmemesi hem ailesini hem de iş arkadaşlarını üzüyor. Kaymakamın kaçırılmasının ardından babası ciddi rahatsızlıklar geçirdi. Bundan dolayı da aile üyeleri Erenoğlu ile ilgili bazı bilgileri babaya söyleyemiyor. Bir yıldır evlat acısı çeken aile, her şeye rağmen metanetini koruyor. Kaymakamın annesi, yakın çevresine, "İnşallah oğlum en kısa sürede kurtulacak. Devlete güvenimiz tam. Sayın Başbakan'ımızdan ricam, oğlumu en kısa sürede bana teslim etmesi." diyor. Kenan Erenoğlu'nun iş arkadaşları da gelinen süreçten oldukça rahatsız. Özellikle basın ve yayın organlarında kaçırılan kaymakam adayı ile ilgili olarak gerekli desteğin verilmediğini kaydeden genç bürokratlar, bu konunun sürekli gündemde tutulması gerektiğinin altını çiziyor.

26 kişi hâlâ terör örgütünün elinde

Terör örgütü PKK'nın adam kaçırma eylemleri ilk kez 1990'da duyuldu. 90-93 yılları arasında zirve yapan eylemler bir süre ara verdikten sonra 2005 yılında yeniden başladı. Temmuz ayı itibarıyla PKK'nın elinde, çeşitli bölgelerde kaçırılan 26 kişi bulunduğu belirtiliyor. Terör örgütünün kaçırdığı kişiler arasında siyasetçi, asker, kaymakam, öğretmen, köylü, belediye başkanı, işadamı, işçi ve işveren de bulunuyor. Son dönemlerde en çok konuşulan siyasi kaçırma olayı Diyarbakır Hazro'da yaşandı. 26 Mayıs 2011'de Hazro ilçesinin AK Partili Belediye Başkanı Fethullah Mehmetoğlu'nun oğlu AK Partili Hazro İlçe İkinci Başkanı Fuat Mehmetoğlu, PKK'lılar tarafından kaçırıldı. Terör örgütünün 'partinden ayrıl' baskısına boyun eğmek zorunda kalan Mehmetoğlu, 9 meclis üyesiyle birlikte partisinden istifa etti. BDP Diyarbakır il başkanlığını ziyaret ederek, BDP'ye geçmeye hazır olduğunu söyleyen Mehmetoğlu, AK Parti'den istifa ettikten bir gün sonra (21 Haziran) oğlu serbest bırakıldı.

PKK'nın geçtiğimiz 20 yıl içinde gerçekleştirdiği bazı adam kaçırma eylemleri şöyle:

24 Temmuz 1993: Tatvan-Van Karayolu Korkulu mevkiinde yol kontrolü yapan PKK'lılar, durdurdukları araçların birinde bulunan Fransız turistler Michael Coudraz, Pierre Fix, Robert Abodin ve Fernand Haron ile bir asker ve bir polisi kaçırdı. 4 Fransız turist, 9 Ağustos 1993 tarihinde serbest bırakıldı.

17 Ekim 1993: Erzurum'un Tekman İlçesi Belediye Başkanı İhsan Gök, evine yapılan baskın sonucu kaçırıldı. Gök, 15 Kasım 1993 tarihinde serbest bırakıldı.

2 Kasım 1993: Erzurum'un Karayazı ilçesi DYP'li Belediye Başkanı Celal Şaka, evine gelen PKK'lılar tarafından kaçırıldı. Şaka, daha sonra serbest bırakıldı.

22 Ekim 2007: PKK'lılar Hakkâri'nin Yüksekova ilçesine bağlı Dağlıca Taburu'na düzenledikleri baskında 8 askeri kaçırdı.

9 Temmuz 2011: Diyarbakır'ın Lice ilçesinin Ziyaret köyünde Lice 2. Mekanizma Tugay Komutanlığı'nda görev yapan Astsubay Abdullah Söpçeler, Uzman Çavuş Zihni Koç ve Bingöl'ün Genç ilçesinde çalışan sağlık memuru Aytekin Turhan Uz, kaçırıldı.

7 Ağustos 2011: Bingöl'ün tanınmış işadamlarından Abdullah Tuz, Adaklı ilçesine bağlı Ferez köyünde kaçırıldı.

12 Ağustos 2011: Diyarbakır-Muş karayolunda otomobilleri durduran PKK, kaymakam adayı Kenan Erenoğlu ile asker Aykut Çelik'i kaçırdı.

23 Eylül 2011: Diyarbakır'ın Lice ilçesine bağlı Berav köyünden 1 öğretmen, Zengê köyünden 4 öğretmen, Hazro ilçesinde görevli 4 öğretmen ve 27 Eylül günü Elazığ'ın Arıcak ilçesine bağlı Narviş köyünde 3 öğretmen kaçırıldı.

14 Mayıs 2012: Diyarbakır'ın Kulp ilçesinde AKP İlçe Başkanı Veysel Çelik, terör örgütü tarafından kaçırıldı.

6 Ağustos 2012: Diyarbakır'ın Lice ilçesi Fis Ovası'nda 3 asker kaçırıldı.

12 Ağustos 2012: Tunceli'nin Ovacık ilçesinde CHP Milletvekili Hüseyin Aygün kaçırıldı. İSMAİL AVCI DİYARBAKIR

ZamanZaman

Bu haber 453 kez okundu.

Sağlıklı oruç için sahur şart11 Temmuz 2014 17:59
Ramazan ayında oruçla birlikte beslenme alışkanlıklarımız da tamamen değişir.
Tatilcilere havuz hijyeni uyarısı11 Temmuz 2014 17:58
Muğla Halk Sağlığı Müdürlüğü, havuz hijyeni konusunda uyarıda bulundu.
Erdoğan'a sürpriz telefon!11 Temmuz 2014 17:50
AK Parti’nin Cumhurbaşkanı adayı ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan İstanbul Seçim Koordinasyon Merkezi'nin (SKM) açılışını yaptı.
Ege Denizi'nde kaçakları taşıyan tekne battı11 Temmuz 2014 17:38
Sisam adası açıklarında kaçakların bulunduğu teknenin battığı bilgisi üzerine bölgeye giden Sahil Güvenlik Komutanlığı ekipleri, 2 kişiyi kurtardı
Başbakan: Ey IŞİD vatandaşlarımızı bırak11 Temmuz 2014 17:32
Cumhurbaşkanı adayı ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, "Cumhurbaşkanlığı Türkiye Vizyon Belgesi"ni Haliç Kongre Merkezi'nde açıkladı.
140 yaşında rüzgara yenildi!11 Temmuz 2014 17:29
Meriç Nehri kenarındaki İzzet Arseven Kent Ormanındaki dev kavak ağacı rüzgarın etkisiyle kökünden devrildi.
Filistin lideri Türkiye'ye geliyor11 Temmuz 2014 17:27
İsrail'in Gazze'ye operasyonu tüm şiddetiyle sürerken, Filistin Devlet Başkanı Abbas, 18 Temmuz'da İstanbul'a gelerek Erdoğan'la görüşecek.
Erdoğan'ın vizyon belgesi toplantısında kim ne dedi?11 Temmuz 2014 17:06
Cumhurbaşkanı adayı ve Başbakan Erdoğan'ın, "Cumhurbaşkanlılığı Türkiye Vizyon Belgesi"ni açıkladığı Haliç Kongre Merkezi'ne gelen davetliler arasında siyaset ve sanat dünyası ile önemli projelerde çalışan işçiler de yer aldı.
Ve değişim başladı...11 Temmuz 2014 16:48
Kısa bir süre önce 2014 yılı sıcak asfalt yatırım programının startını veren Ordu Büyükşehir Belediyesi çalışmalarını aralıksız sürdürüyor.
Almanlar Türk komşulara öyle bir duyuru dağıttı ki11 Temmuz 2014 16:45
Gümüşsuyun’nda bulunan Almanya Federal Başkonsolosluğu, pazar oynanacak Arjantin maçı öncesinde mahalledeki apartmanlarda yazılı bir duyuru yapttı.
Melih Gökçek'i isyan ettiren fotoğraf11 Temmuz 2014 16:42
Ulus'ta bulunan Hacı Bayram Cami'nin yanına kurulan iftar çadırında büyük insanlık ayıbı yaşandı. Melih Gökçek de duruma kayıtsız kalmadı.
Termometreler 50 dereceyi gösterdi!11 Temmuz 2014 16:40
Termometreler bugün İstanbul’da 45, Diyarbakır’da 50 dereceyi gösterdi.
Sağlıklı oruç için sahur şart
Tatilcilere havuz hijyeni uyarısı
Karşıyaka, Barış Hersek'le sözleşme uzattı!
Prandelli sahaya indi
BDP'nin adı da genel başkanı da değişti
Borsa yükseldi: Endeks 80 bin sınırında
Dostluk karavanı Marş Mira'da!
Luis Suarez 5 yıl Barcelona'da!
Erdoğan'a sürpriz telefon!
Samanyolu TV'ye 'bonzai' cezası!
Ege Denizi'nde kaçakları taşıyan tekne battı
Ziraat Bankası bin servis görevlisi alacak
Başbakan: Ey IŞİD vatandaşlarımızı bırak
Erdoğan'dan İsrail'e: Sizin hayatınız yalan
140 yaşında rüzgara yenildi!
Kalp hastaları sıcak havada neler yapmalı
Filistin lideri Türkiye'ye geliyor
Ulaşıma 125 milyonluk yatırım
Kadro dışı kalan Eboue durumu kabullendi!
100 bin kişiye iş imkanı!
Mutlu Akü borsadan çıkıyor!
Ünal Aysal istedi Prandelli karşı çıktı!
Erdoğan'ın vizyon belgesi toplantısında kim ne dedi?
Kabusunuz, terlemek olmasın
Mısır'da 2 protestocu hayatını kaybetti
Erdoğan'ın ikinci seçim şarkısı
Clooney özrü kabul etmedi
Önce maç sonra iltica başvurusu
'Hipoglisemi' hastaları nasıl oruç tutacak?
Parkinson'a karşı tarçın
Dondurma yemenin de sınırı var
'Kupanın kaderini Messi belirleyecek'
Ve değişim başladı...
Almanlar Türk komşulara öyle bir duyuru dağıttı ki
Melih Gökçek'i isyan ettiren fotoğraf
Termometreler 50 dereceyi gösterdi!
Tablet pazarı küçülüyor
Galatasaray'dan Sabri açıklaması!
Atatürk Havalimanı'nda faciadan dönüldü!
Bisiklet 'cenaze aracı'
Canlı yayına ekmekle çıktı!
F.Bahçe'nin istediği Bursalı konuştu
Beşiktaş sonunda vazgeçti! İkisi de gelmiyor
Kaynağı belirsiz parada rekor artış
Yasin Öztekin'e teklif yağmuru
Ayhan Çarkın'a tahliye
Taksim'de pankart gerginliği: 5 gözaltı
Üç Yol filmi TRT1 ekranlarında
Irak'ta peşmergelerden kritik hamle
Vodafone Arena'da kombine şoku!
MHP İhsanoğlu için harekete geçiyor
Ukrayna ordusuna çok ağır darbe!
Görme engelliler için önemli buluş
Hikmet Karaman'ın sözleşmesi feshedildi
Erdoğan'ın adaylığı için AYM'ye başvurdu
BDP'nin ismi değişti!
Ağar'ın bir numaralı sanık olduğu dava karıştı
Hikmet Karaman'ın sözleşmesi feshedildi
Başakşehir'de 2 imza birden!
'Maymunlar'a şiddet tepkisi
AK Parti'den bir ilk! Tam 77 milyon kişi...
Antep fıstığı lideri: Şanlıurfa
Mehteran grubunun metalci trompetçisi!
Mısır'da darbe karşıtı gösterilerde 16 gözaltı
Fatih'te binlerce kişi İsrail'i lanetledi
Gezici sanatçı Erdoğan'a destek için Haliç'e gitti
Diyarbakır adeta kavruldu
Ramazan'ın gözdesi Osmanlı macunu
Erdoğan: Yeni Türkiye hayırlı olsun