Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İsrail ateşkesi bozdu: 25 şehit Denizli'de otobüs markete girdi! ÖSYM'den flaş açıklama Ömer AltaşErdoğan 'Cumhuriyet' kadınlarına hitap edecek mi?
Kaçırılan kaymakam adayından bir yıldır haber yok
Kaçırılan kaymakam adayından bir yıldır haber yok
14 Ağustos 2012 Salı 04:41
Güncellenme Tarihi 14 Ağustos 2012 Salı 04:43
Terör örgütü son dönemlerde onlarca kişiyi kaçırarak dağa çıkardı. Bunların çoğu daha sonra serbest bırakıldı. Ancak bir yıl önce Muş'un Kulp ilçesinde görev yaparken kaçırılan kaymakam adayı Kenan Erenoğlu hâlâ örgütün elinde.

Ailesi yine de umudunu yitirmiş değil. Edinilen bilgilere göre Erenoğlu'nun kaçırılmasından sonra babası ciddi rahatsızlık geçirdi. Bu sebeple bazı bilgiler babadan gizleniyor. Metanetini koruyan Erenoğlu'nun annesi ise devlet büyüklerinden müjdeli haberi bekliyor.

CHP Tunceli Milletvekili Hüseyin Aygün'ün kaçırılması terör örgütü PKK'nın, Doğu ve Güneydoğu Anadolu'da giriştiği benzer eylemleri yeniden gündeme getirdi. Örgüt bugüne kadar dağa kaçırdığı kişileri genelde serbest bırakırken aralarında asker ve bürokratların da bulunduğu 26 isim hâlâ PKK'nın elinde. Bunların başında 12 Ağustos 2011'de Muş'un Kulp ilçesinde görev yaparken kaçırılan kaymakam adayı Kenan Erenoğlu geliyor. Genç kaymakam, tam bir yıldır örgütün elinde tutsak. Kaymakamla ile ilgili olarak devletin ilgili birimlerinden tatmin edici açıklamaların gelmemesi hem ailesini hem de iş arkadaşlarını üzüyor. Kaymakamın kaçırılmasının ardından babası ciddi rahatsızlıklar geçirdi. Bundan dolayı da aile üyeleri Erenoğlu ile ilgili bazı bilgileri babaya söyleyemiyor. Bir yıldır evlat acısı çeken aile, her şeye rağmen metanetini koruyor. Kaymakamın annesi, yakın çevresine, "İnşallah oğlum en kısa sürede kurtulacak. Devlete güvenimiz tam. Sayın Başbakan'ımızdan ricam, oğlumu en kısa sürede bana teslim etmesi." diyor. Kenan Erenoğlu'nun iş arkadaşları da gelinen süreçten oldukça rahatsız. Özellikle basın ve yayın organlarında kaçırılan kaymakam adayı ile ilgili olarak gerekli desteğin verilmediğini kaydeden genç bürokratlar, bu konunun sürekli gündemde tutulması gerektiğinin altını çiziyor.

26 kişi hâlâ terör örgütünün elinde

Terör örgütü PKK'nın adam kaçırma eylemleri ilk kez 1990'da duyuldu. 90-93 yılları arasında zirve yapan eylemler bir süre ara verdikten sonra 2005 yılında yeniden başladı. Temmuz ayı itibarıyla PKK'nın elinde, çeşitli bölgelerde kaçırılan 26 kişi bulunduğu belirtiliyor. Terör örgütünün kaçırdığı kişiler arasında siyasetçi, asker, kaymakam, öğretmen, köylü, belediye başkanı, işadamı, işçi ve işveren de bulunuyor. Son dönemlerde en çok konuşulan siyasi kaçırma olayı Diyarbakır Hazro'da yaşandı. 26 Mayıs 2011'de Hazro ilçesinin AK Partili Belediye Başkanı Fethullah Mehmetoğlu'nun oğlu AK Partili Hazro İlçe İkinci Başkanı Fuat Mehmetoğlu, PKK'lılar tarafından kaçırıldı. Terör örgütünün 'partinden ayrıl' baskısına boyun eğmek zorunda kalan Mehmetoğlu, 9 meclis üyesiyle birlikte partisinden istifa etti. BDP Diyarbakır il başkanlığını ziyaret ederek, BDP'ye geçmeye hazır olduğunu söyleyen Mehmetoğlu, AK Parti'den istifa ettikten bir gün sonra (21 Haziran) oğlu serbest bırakıldı.

PKK'nın geçtiğimiz 20 yıl içinde gerçekleştirdiği bazı adam kaçırma eylemleri şöyle:

24 Temmuz 1993: Tatvan-Van Karayolu Korkulu mevkiinde yol kontrolü yapan PKK'lılar, durdurdukları araçların birinde bulunan Fransız turistler Michael Coudraz, Pierre Fix, Robert Abodin ve Fernand Haron ile bir asker ve bir polisi kaçırdı. 4 Fransız turist, 9 Ağustos 1993 tarihinde serbest bırakıldı.

17 Ekim 1993: Erzurum'un Tekman İlçesi Belediye Başkanı İhsan Gök, evine yapılan baskın sonucu kaçırıldı. Gök, 15 Kasım 1993 tarihinde serbest bırakıldı.

2 Kasım 1993: Erzurum'un Karayazı ilçesi DYP'li Belediye Başkanı Celal Şaka, evine gelen PKK'lılar tarafından kaçırıldı. Şaka, daha sonra serbest bırakıldı.

22 Ekim 2007: PKK'lılar Hakkâri'nin Yüksekova ilçesine bağlı Dağlıca Taburu'na düzenledikleri baskında 8 askeri kaçırdı.

9 Temmuz 2011: Diyarbakır'ın Lice ilçesinin Ziyaret köyünde Lice 2. Mekanizma Tugay Komutanlığı'nda görev yapan Astsubay Abdullah Söpçeler, Uzman Çavuş Zihni Koç ve Bingöl'ün Genç ilçesinde çalışan sağlık memuru Aytekin Turhan Uz, kaçırıldı.

7 Ağustos 2011: Bingöl'ün tanınmış işadamlarından Abdullah Tuz, Adaklı ilçesine bağlı Ferez köyünde kaçırıldı.

12 Ağustos 2011: Diyarbakır-Muş karayolunda otomobilleri durduran PKK, kaymakam adayı Kenan Erenoğlu ile asker Aykut Çelik'i kaçırdı.

23 Eylül 2011: Diyarbakır'ın Lice ilçesine bağlı Berav köyünden 1 öğretmen, Zengê köyünden 4 öğretmen, Hazro ilçesinde görevli 4 öğretmen ve 27 Eylül günü Elazığ'ın Arıcak ilçesine bağlı Narviş köyünde 3 öğretmen kaçırıldı.

14 Mayıs 2012: Diyarbakır'ın Kulp ilçesinde AKP İlçe Başkanı Veysel Çelik, terör örgütü tarafından kaçırıldı.

6 Ağustos 2012: Diyarbakır'ın Lice ilçesi Fis Ovası'nda 3 asker kaçırıldı.

12 Ağustos 2012: Tunceli'nin Ovacık ilçesinde CHP Milletvekili Hüseyin Aygün kaçırıldı. İSMAİL AVCI DİYARBAKIR

ZamanZaman

Bu haber 455 kez okundu.

Denizli'de otobüs markete girdi!01 Ağustos 2014 12:23
Denizli'de otobüs markete girdi, 2 kişi hayatını kaybetti, çok sayıda yaralı var...
ÖSYM'den flaş açıklama01 Ağustos 2014 12:13
ÖSYM, üniversite yerleştirmelerinde, bazı sağlık meslek lisesi öğrencilerinin okul tür kodunun hatalı olması nedeniyle açıkta kaldığı yönündeki iddialara ilişkin çalışma başlattıklarını açıkladı.
O üniversite mühürlendi!01 Ağustos 2014 12:11
Tuzla Belediyesi, Süleyman Şah Üniversitesi'nin inşaat ruhsatına aykırı yapılaşmalarını mühürledi.
Güreşte hedef dünya şampiyonluğu01 Ağustos 2014 12:03
Türkiye Güreş Federasyonu Başkanı Hamza Yerlikaya, eylülde Özbekistan'da yapılacak Büyükler Dünya Güreş Şampiyonası'nda minderi titretmeyi ve birden fazla sıklette madalya hedeflediklerini söyledi.
Nargileye de sigara yasakları geliyor01 Ağustos 2014 12:01
Sağlık Bakanı Müezzinoğlu, "tütünle ilgili tüm yasaklar nargile için de geçerli" dedi.
''Çocuk anne adayları'' için özel birim01 Ağustos 2014 11:52
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, ergen gebe çocuklara Çocuk Destek Merkezlerinde, yıl sonuna kadar 15 kişi kapasiteli yeni bir ergen gebe biriminin hizmete girmesi planlanıyor.
Nargileye de sigara yasakları geliyor01 Ağustos 2014 11:51
Sağlık Bakanı Müezzinoğlu, nargilenin en az sigara kadar zararlı olduğunu, bir nargilenin en az 50 sigaraya bedel olduğunu belirterek "Tütünle ilgili tüm yasaklar nargile için de geçerli" dedi.
Vatandaş bayramda YHT'yi tercih etti01 Ağustos 2014 11:39
Ankara'dan, İstanbul, Eskişehir ve Konya sefer yapan yüksek hızlı trenler (YHT), bayram tatilinde 54 bin 98 yolcu taşıdı.
Dicle: Kürtlerin sadece yüzde 5'i bağımsızlık ister01 Ağustos 2014 11:37
Hatip Dicle, Kürtler arasında bağımsızlık için bir referandum yapılması durumunda yüzde 5 oranında evet oyunun ancak alınabileceğini söyledi.
Cumhurbaşkanlığı'ndan ateşkes açıklaması01 Ağustos 2014 11:33
Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Gazze’de sağlandığı açıklanan 72 saatlik ateşkesle ilgili açıklama yaptı.
Kaçakların umudu sınırda son buldu01 Ağustos 2014 11:21
Edirne'de, yasa dışı yollarla Yunanistan'a geçmek isteyen 279 kaçak göçmen, jandarma ve askerler tarafından yakalandı.
Savunma Bakanı'ndan bedelli müjdesi01 Ağustos 2014 11:17
Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz, cumhurbaşkanı seçiminin ardından bedeli askerlik bekleyenlerle ilgili bir çalışmanın olabixleceği işaretini verdi.
Menderes, büyük 'Usta'ya hazır!
Lig'de 4. yıldız çekişmesi başlıyor!
Ayranın faydaları saymakla bitmiyor
Gazze'de "katliam”’ı değil "antisemitizm"i görüyor
İsrail ateşkesi bozdu: 25 şehit
Prandelli'nin Hamit Altıntop kararı
İnternet mahremiyeti tehlikede
Dava masrafları için evini sattı
Siyah kediler 'selfie'lerden dışlanıyor
Türkiye musevileri Gazze'ye savaşa gitti
Denizli'de otobüs markete girdi!
Bu maçı 109 bin kişi izleyecek!
Altını olanlar dikkat!
Arjantin'e bir darbe de Moody's'den
ÖSYM'den flaş açıklama
İhsanoğlu, Atatürk kitabını öpüp başına koydu
O üniversite mühürlendi!
Güreşte hedef dünya şampiyonluğu
Oscar ödüllü sanatçı 92 yaşında öldü
Nargileye de sigara yasakları geliyor
Susamın mucizevi etkileri
İsrail'den özürlü çocukların kilisesine bomba
''Çocuk anne adayları'' için özel birim
Nargileye de sigara yasakları geliyor
Filistin bayrağı İngiliz Parlamentosu'na
Mancini'den Salih Uçan açıklaması!
Fenerbahçe'nin reddettiği dev reklif!
Vatandaş bayramda YHT'yi tercih etti
Dicle: Kürtlerin sadece yüzde 5'i bağımsızlık ister
Lise kontenjanları belli oldu
Obama'ya yargı yolu açıldı
AB'den 5 büyük Rus bankasına yaptırım
Engin Bekdemir sözleşmesini fesh etti
Cumhurbaşkanlığı'ndan ateşkes açıklaması
En çok erkekler intihar ediyor!
İşte Toraman’ın yeni takımı
Ender Aslan: Yeni bir sayfa açtık
Brezilya'dan Aziz Yıldırım'ı çıldırtacak iddia!
Hindistan'da büyük facia
BM Sözcüsü'ne 1 gün bile yetti
Kaçakların umudu sınırda son buldu
Sapanca Gölü'nde son durum kötü
Savunma Bakanı'ndan bedelli müjdesi
Beşiktaş, Feyenord'u elerse zengin olacak!
Apple 200 çalışanı işten çıkarıyor!
Iğdır'da mera kavgası: 4 yaralı
İngiliz Parlamentosu'nda Filistin bayrağı
Mitroglou Trabzonsporlu gibi!
CHP 10 Ağustos'ta seçmen taşıyacak
İsrail, ölen asker sayısını açıkladı
Kayserisporlu Engin sözleşmesini fesh etti
Radar cezaları için tarihi karar!
"12 Dev Adam" ilk sınavına çıkıyor
Bip sesini isteyen duyabilecek
Muhammed Ali'nin eldivenlerine 388 bin dolar
SGK bankalar üzerinden yakalayacak!
Paralelcilerin polis devletine neden suskunlar?
Bayramda telefonlar 1.8 milyar dakika çaldı
Artık 'Yunan yoğurdu' değil!
Denizde büyük tehlike!
Yağhaneden tarihi tapınak
Campbell Wenger'e bağlı
Casusluğun suçu olur mu?
Başbakan‘a aile boyu destek
Aşırı sıcak Erciyes'teki karları eritti
İhracat rakamları açıklandı
Güce tapınan neo-vesayetçiler...