Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Netenyahu'dan çirkin istek! Yunanistan bakın Osmanlıca'yı neden öğreniyor Arınç: Bizde Tayyipler bitmez Ahmet ÖzcanTürkiye’nin Soğuk Savaşı biterken ‘Dinle küçük adam...’
Kaçırılan kaymakam adayından bir yıldır haber yok
Kaçırılan kaymakam adayından bir yıldır haber yok
14 Ağustos 2012 Salı 04:41
Güncellenme Tarihi 14 Ağustos 2012 Salı 04:43
Terör örgütü son dönemlerde onlarca kişiyi kaçırarak dağa çıkardı. Bunların çoğu daha sonra serbest bırakıldı. Ancak bir yıl önce Muş'un Kulp ilçesinde görev yaparken kaçırılan kaymakam adayı Kenan Erenoğlu hâlâ örgütün elinde.

Ailesi yine de umudunu yitirmiş değil. Edinilen bilgilere göre Erenoğlu'nun kaçırılmasından sonra babası ciddi rahatsızlık geçirdi. Bu sebeple bazı bilgiler babadan gizleniyor. Metanetini koruyan Erenoğlu'nun annesi ise devlet büyüklerinden müjdeli haberi bekliyor.

CHP Tunceli Milletvekili Hüseyin Aygün'ün kaçırılması terör örgütü PKK'nın, Doğu ve Güneydoğu Anadolu'da giriştiği benzer eylemleri yeniden gündeme getirdi. Örgüt bugüne kadar dağa kaçırdığı kişileri genelde serbest bırakırken aralarında asker ve bürokratların da bulunduğu 26 isim hâlâ PKK'nın elinde. Bunların başında 12 Ağustos 2011'de Muş'un Kulp ilçesinde görev yaparken kaçırılan kaymakam adayı Kenan Erenoğlu geliyor. Genç kaymakam, tam bir yıldır örgütün elinde tutsak. Kaymakamla ile ilgili olarak devletin ilgili birimlerinden tatmin edici açıklamaların gelmemesi hem ailesini hem de iş arkadaşlarını üzüyor. Kaymakamın kaçırılmasının ardından babası ciddi rahatsızlıklar geçirdi. Bundan dolayı da aile üyeleri Erenoğlu ile ilgili bazı bilgileri babaya söyleyemiyor. Bir yıldır evlat acısı çeken aile, her şeye rağmen metanetini koruyor. Kaymakamın annesi, yakın çevresine, "İnşallah oğlum en kısa sürede kurtulacak. Devlete güvenimiz tam. Sayın Başbakan'ımızdan ricam, oğlumu en kısa sürede bana teslim etmesi." diyor. Kenan Erenoğlu'nun iş arkadaşları da gelinen süreçten oldukça rahatsız. Özellikle basın ve yayın organlarında kaçırılan kaymakam adayı ile ilgili olarak gerekli desteğin verilmediğini kaydeden genç bürokratlar, bu konunun sürekli gündemde tutulması gerektiğinin altını çiziyor.

26 kişi hâlâ terör örgütünün elinde

Terör örgütü PKK'nın adam kaçırma eylemleri ilk kez 1990'da duyuldu. 90-93 yılları arasında zirve yapan eylemler bir süre ara verdikten sonra 2005 yılında yeniden başladı. Temmuz ayı itibarıyla PKK'nın elinde, çeşitli bölgelerde kaçırılan 26 kişi bulunduğu belirtiliyor. Terör örgütünün kaçırdığı kişiler arasında siyasetçi, asker, kaymakam, öğretmen, köylü, belediye başkanı, işadamı, işçi ve işveren de bulunuyor. Son dönemlerde en çok konuşulan siyasi kaçırma olayı Diyarbakır Hazro'da yaşandı. 26 Mayıs 2011'de Hazro ilçesinin AK Partili Belediye Başkanı Fethullah Mehmetoğlu'nun oğlu AK Partili Hazro İlçe İkinci Başkanı Fuat Mehmetoğlu, PKK'lılar tarafından kaçırıldı. Terör örgütünün 'partinden ayrıl' baskısına boyun eğmek zorunda kalan Mehmetoğlu, 9 meclis üyesiyle birlikte partisinden istifa etti. BDP Diyarbakır il başkanlığını ziyaret ederek, BDP'ye geçmeye hazır olduğunu söyleyen Mehmetoğlu, AK Parti'den istifa ettikten bir gün sonra (21 Haziran) oğlu serbest bırakıldı.

PKK'nın geçtiğimiz 20 yıl içinde gerçekleştirdiği bazı adam kaçırma eylemleri şöyle:

24 Temmuz 1993: Tatvan-Van Karayolu Korkulu mevkiinde yol kontrolü yapan PKK'lılar, durdurdukları araçların birinde bulunan Fransız turistler Michael Coudraz, Pierre Fix, Robert Abodin ve Fernand Haron ile bir asker ve bir polisi kaçırdı. 4 Fransız turist, 9 Ağustos 1993 tarihinde serbest bırakıldı.

17 Ekim 1993: Erzurum'un Tekman İlçesi Belediye Başkanı İhsan Gök, evine yapılan baskın sonucu kaçırıldı. Gök, 15 Kasım 1993 tarihinde serbest bırakıldı.

2 Kasım 1993: Erzurum'un Karayazı ilçesi DYP'li Belediye Başkanı Celal Şaka, evine gelen PKK'lılar tarafından kaçırıldı. Şaka, daha sonra serbest bırakıldı.

22 Ekim 2007: PKK'lılar Hakkâri'nin Yüksekova ilçesine bağlı Dağlıca Taburu'na düzenledikleri baskında 8 askeri kaçırdı.

9 Temmuz 2011: Diyarbakır'ın Lice ilçesinin Ziyaret köyünde Lice 2. Mekanizma Tugay Komutanlığı'nda görev yapan Astsubay Abdullah Söpçeler, Uzman Çavuş Zihni Koç ve Bingöl'ün Genç ilçesinde çalışan sağlık memuru Aytekin Turhan Uz, kaçırıldı.

7 Ağustos 2011: Bingöl'ün tanınmış işadamlarından Abdullah Tuz, Adaklı ilçesine bağlı Ferez köyünde kaçırıldı.

12 Ağustos 2011: Diyarbakır-Muş karayolunda otomobilleri durduran PKK, kaymakam adayı Kenan Erenoğlu ile asker Aykut Çelik'i kaçırdı.

23 Eylül 2011: Diyarbakır'ın Lice ilçesine bağlı Berav köyünden 1 öğretmen, Zengê köyünden 4 öğretmen, Hazro ilçesinde görevli 4 öğretmen ve 27 Eylül günü Elazığ'ın Arıcak ilçesine bağlı Narviş köyünde 3 öğretmen kaçırıldı.

14 Mayıs 2012: Diyarbakır'ın Kulp ilçesinde AKP İlçe Başkanı Veysel Çelik, terör örgütü tarafından kaçırıldı.

6 Ağustos 2012: Diyarbakır'ın Lice ilçesi Fis Ovası'nda 3 asker kaçırıldı.

12 Ağustos 2012: Tunceli'nin Ovacık ilçesinde CHP Milletvekili Hüseyin Aygün kaçırıldı. İSMAİL AVCI DİYARBAKIR

ZamanZaman

Bu haber 463 kez okundu.

Polisler 15 kilo esrarı bakın nerede buldu!21 Aralık 2014 23:23
Aksaray'da narkotik polisleri durdurdukları bir otomobilin yakıt deposuna gizlenmiş paketler halinde 15 kilogram esrar ele geçirdi.
Yunanistan bakın Osmanlıca'yı neden öğreniyor21 Aralık 2014 22:50
Osmanlıcanın Türkiye'deki okullarda okutulmasıyla ilgili tartışmalar sürerken, Atina'da Bilimsel Araştırmalar Enstitüsü'nde verilen Osmanlıca derslerine 65 Yunan devam ediyor
Elazığ'da TIR otomobili biçti: 4 ölü21 Aralık 2014 22:22
Elazığ'da TIR'ın çarptığı kamyonette 4 kişi yaşamını yitirdi.
Recep Sert, dünyaevine girdi21 Aralık 2014 21:54
Türkiye'nin 5'inci yüz ve ilk çene nakli yapılan Recep Sert ile nişanlısı Esma Akyurt, törenle dünyaevine girdi.
Alman Bild Mehmetçik'e rüşvetçi dedi21 Aralık 2014 21:30
Alman gazetesi Bild, Türkiye sınır görevlilerinin rüşvet eğilimli, hatta bazılarının da IŞİD sempatizanı olduğunu iddia etti. Hürriyet gazetesi de söz konusu haberi "tartışılacak iddia ve şok suçlama" diye yayınladı.
Dağa kaçırılmak istenen 3 çocuk kurtarıldı21 Aralık 2014 21:21
Şırnak'ın Silopi ilçesinde terör örgütü üyelerince dağa kaçırılmak istenen 3 kız çocuğu operasyonla kurtarıldı.
Fas Kralı 6. Muhammed, Türkiye'de!21 Aralık 2014 21:14
Fas Kralı 6. Muhammed, özel uçakla İstanbul'a geldi.
Su şişeleme tesisinde yangın!21 Aralık 2014 20:49
Sakarya'nın Sapanca ilçesinde su şişeleme tesisinde çıkan yangın kontrol altına alındı.
50 yıl sonra resmi nikah kıydılar!21 Aralık 2014 19:51
Şanlıurfa'nın Hilvan ilçesinde yaşayan çift, 50 yıllık birlikteliklerinin ardından resmi nikah kıydı.
Almanya'da camiye ırkçı saldırı!21 Aralık 2014 19:49
Almanya'nın Dormagen kentinde inşa edilen Süleymaniye Camisi'ne aşırı sağcılar tarafından ırkçı saldırı gerçekleştirildi.
Uludağ yolu kar sebebiyle kapandı21 Aralık 2014 19:35
Yoğun kar yağışı sebebiyle Uludağ yolu ara ara trafiğe kapanırken, araçlar ise iniş ve çıkışlarında adım adım ilerliyor.
Yıldız: Ne oldu da Erdoğan birden kötü oldu?21 Aralık 2014 19:28
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, "16 Aralık’a kadar başarılı olan iyi olan Recep Tayyip Erdoğan, 17 Aralık’ta birden nasıl kötü oldu" dedi.
Yüzmede G.Saray ve F.Bahçe şampiyon
Irak ordusundan IŞİD'e ağır darbe!
Netenyahu'dan çirkin istek!
Karar verildi! Kupa maçları o statta
Bilal Kısa'dan transfer iddialarına cevap
Polisler 15 kilo esrarı bakın nerede buldu!
Barcelona'nın 2. takımı hezimet yaşadı
G.Saray'ın ilk transferini Büyüka açıkladı
Dev derbide Galatasaray kükredi!
Yunanistan bakın Osmanlıca'yı neden öğreniyor
HDP İl Başkanlığı'na benzinli saldırı
73 hafta sonra gelen frikik golü
Cenk Tosun, Demba Ba'yı kovalıyor!
Bakan Çelik yıllar sonra o tehdidi açıkladı
İsrail 2014'te bin Filistinlinin evini yıktı
Elazığ'da TIR otomobili biçti: 4 ölü
Beşiktaş kupa maçını nerede oynayacak?
Recep Sert, dünyaevine girdi
Tunus'ta oy verme işlemi tamamlandı
Tayfun Korkut'un takımı müthiş döndü
Alex ve Drogba'dan sonra Sosa da...
Kaleci Tolga'yı isyan ettiren görüntü
Basketbolda toplu sonuçlar
Akçay: Oyunla bağdaşmayan bir skor
Alman Bild Mehmetçik'e rüşvetçi dedi
Dağa kaçırılmak istenen 3 çocuk kurtarıldı
Fas Kralı 6. Muhammed, Türkiye'de!
Kartal seriyi bozmadı!
Kürdandan uzak durun
Su şişeleme tesisinde yangın!
F.Bahçe, Eskişehir deplasmanında zorlanmadı
Özbekistan'da oy verme işlemi sona erdi
Arınç: Bizde Tayyipler bitmez
Doğalgaz abonesine fatura müjdesi
Liverpool 90+6'da geri döndü
Bozkır: Üye yapmazlarsa umrumuzda bile olmaz
Şenol Güneş'ten TFF'ye: Konuşursam...
50 yıl sonra resmi nikah kıydılar!
Almanya'da camiye ırkçı saldırı!
Uludağ yolu kar sebebiyle kapandı
Yıldız: Ne oldu da Erdoğan birden kötü oldu?
Fenerbahçe deplasmanda set vermedi
Aziz Yıldırım 24 yıllık G.Saraylı'yı F.Bahçeli yaptı!
Meclis'te tuzluk protestosu!
İznik Gölü'nde bulunan kiliseye dünya hayran!
Müezzinoğlu: Çakallara meydanı boş bırakmayız
Türk doktorlardan müthiş başarı!
Kazım durmuyor! Yine attı Feyenoord kazandı
Çıldır Gölü donmaya başladı!
Bugün en uzun gece yaşanacak
Bursa'da gol düellosu!
AK Parti kongresine damga vuran 3 afiş
Elazığ'da korkunç kaza! 4 ölü var
"50 kedi bir aslan etmez"
Tükürük kavgası: 3 yaralı
İsrail: IŞİD bizim için tehdit değil
Heniyye'den Türkiye'ye "teşekkür"
F-35'lere yerli mühimmat geliyor
Akdoğan'dan Derya Sazak'a yalanlama
Balıkesirspor Kasımpaşa'ya gol yağdırdı!
Türkiye‘nin ilk çip fabrikası kuruluyor
Gülerce paralel yapının 20 yanlışını anlattı
CHP'li belediyeden kirli siyaset!
Bu illere kar geliyor!
Şanlıurfa'da 1 terörist teslim oldu
'CHP: Cemaate Hizmet Partisi'