Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Somalı madencilerin ücretleri hesabına yatırıldı İranlı komutandan Türkiye'ye suçlama Memet Ali Alabora bakın nerede ortaya çıktı! Hakan TunaMüzmin kompleksliler ve müzmin şımarıklar
Kaçırılan kaymakam adayından bir yıldır haber yok
Kaçırılan kaymakam adayından bir yıldır haber yok
14 Ağustos 2012 Salı 04:41
Güncellenme Tarihi 14 Ağustos 2012 Salı 04:43
Terör örgütü son dönemlerde onlarca kişiyi kaçırarak dağa çıkardı. Bunların çoğu daha sonra serbest bırakıldı. Ancak bir yıl önce Muş'un Kulp ilçesinde görev yaparken kaçırılan kaymakam adayı Kenan Erenoğlu hâlâ örgütün elinde.

Ailesi yine de umudunu yitirmiş değil. Edinilen bilgilere göre Erenoğlu'nun kaçırılmasından sonra babası ciddi rahatsızlık geçirdi. Bu sebeple bazı bilgiler babadan gizleniyor. Metanetini koruyan Erenoğlu'nun annesi ise devlet büyüklerinden müjdeli haberi bekliyor.

CHP Tunceli Milletvekili Hüseyin Aygün'ün kaçırılması terör örgütü PKK'nın, Doğu ve Güneydoğu Anadolu'da giriştiği benzer eylemleri yeniden gündeme getirdi. Örgüt bugüne kadar dağa kaçırdığı kişileri genelde serbest bırakırken aralarında asker ve bürokratların da bulunduğu 26 isim hâlâ PKK'nın elinde. Bunların başında 12 Ağustos 2011'de Muş'un Kulp ilçesinde görev yaparken kaçırılan kaymakam adayı Kenan Erenoğlu geliyor. Genç kaymakam, tam bir yıldır örgütün elinde tutsak. Kaymakamla ile ilgili olarak devletin ilgili birimlerinden tatmin edici açıklamaların gelmemesi hem ailesini hem de iş arkadaşlarını üzüyor. Kaymakamın kaçırılmasının ardından babası ciddi rahatsızlıklar geçirdi. Bundan dolayı da aile üyeleri Erenoğlu ile ilgili bazı bilgileri babaya söyleyemiyor. Bir yıldır evlat acısı çeken aile, her şeye rağmen metanetini koruyor. Kaymakamın annesi, yakın çevresine, "İnşallah oğlum en kısa sürede kurtulacak. Devlete güvenimiz tam. Sayın Başbakan'ımızdan ricam, oğlumu en kısa sürede bana teslim etmesi." diyor. Kenan Erenoğlu'nun iş arkadaşları da gelinen süreçten oldukça rahatsız. Özellikle basın ve yayın organlarında kaçırılan kaymakam adayı ile ilgili olarak gerekli desteğin verilmediğini kaydeden genç bürokratlar, bu konunun sürekli gündemde tutulması gerektiğinin altını çiziyor.

26 kişi hâlâ terör örgütünün elinde

Terör örgütü PKK'nın adam kaçırma eylemleri ilk kez 1990'da duyuldu. 90-93 yılları arasında zirve yapan eylemler bir süre ara verdikten sonra 2005 yılında yeniden başladı. Temmuz ayı itibarıyla PKK'nın elinde, çeşitli bölgelerde kaçırılan 26 kişi bulunduğu belirtiliyor. Terör örgütünün kaçırdığı kişiler arasında siyasetçi, asker, kaymakam, öğretmen, köylü, belediye başkanı, işadamı, işçi ve işveren de bulunuyor. Son dönemlerde en çok konuşulan siyasi kaçırma olayı Diyarbakır Hazro'da yaşandı. 26 Mayıs 2011'de Hazro ilçesinin AK Partili Belediye Başkanı Fethullah Mehmetoğlu'nun oğlu AK Partili Hazro İlçe İkinci Başkanı Fuat Mehmetoğlu, PKK'lılar tarafından kaçırıldı. Terör örgütünün 'partinden ayrıl' baskısına boyun eğmek zorunda kalan Mehmetoğlu, 9 meclis üyesiyle birlikte partisinden istifa etti. BDP Diyarbakır il başkanlığını ziyaret ederek, BDP'ye geçmeye hazır olduğunu söyleyen Mehmetoğlu, AK Parti'den istifa ettikten bir gün sonra (21 Haziran) oğlu serbest bırakıldı.

PKK'nın geçtiğimiz 20 yıl içinde gerçekleştirdiği bazı adam kaçırma eylemleri şöyle:

24 Temmuz 1993: Tatvan-Van Karayolu Korkulu mevkiinde yol kontrolü yapan PKK'lılar, durdurdukları araçların birinde bulunan Fransız turistler Michael Coudraz, Pierre Fix, Robert Abodin ve Fernand Haron ile bir asker ve bir polisi kaçırdı. 4 Fransız turist, 9 Ağustos 1993 tarihinde serbest bırakıldı.

17 Ekim 1993: Erzurum'un Tekman İlçesi Belediye Başkanı İhsan Gök, evine yapılan baskın sonucu kaçırıldı. Gök, 15 Kasım 1993 tarihinde serbest bırakıldı.

2 Kasım 1993: Erzurum'un Karayazı ilçesi DYP'li Belediye Başkanı Celal Şaka, evine gelen PKK'lılar tarafından kaçırıldı. Şaka, daha sonra serbest bırakıldı.

22 Ekim 2007: PKK'lılar Hakkâri'nin Yüksekova ilçesine bağlı Dağlıca Taburu'na düzenledikleri baskında 8 askeri kaçırdı.

9 Temmuz 2011: Diyarbakır'ın Lice ilçesinin Ziyaret köyünde Lice 2. Mekanizma Tugay Komutanlığı'nda görev yapan Astsubay Abdullah Söpçeler, Uzman Çavuş Zihni Koç ve Bingöl'ün Genç ilçesinde çalışan sağlık memuru Aytekin Turhan Uz, kaçırıldı.

7 Ağustos 2011: Bingöl'ün tanınmış işadamlarından Abdullah Tuz, Adaklı ilçesine bağlı Ferez köyünde kaçırıldı.

12 Ağustos 2011: Diyarbakır-Muş karayolunda otomobilleri durduran PKK, kaymakam adayı Kenan Erenoğlu ile asker Aykut Çelik'i kaçırdı.

23 Eylül 2011: Diyarbakır'ın Lice ilçesine bağlı Berav köyünden 1 öğretmen, Zengê köyünden 4 öğretmen, Hazro ilçesinde görevli 4 öğretmen ve 27 Eylül günü Elazığ'ın Arıcak ilçesine bağlı Narviş köyünde 3 öğretmen kaçırıldı.

14 Mayıs 2012: Diyarbakır'ın Kulp ilçesinde AKP İlçe Başkanı Veysel Çelik, terör örgütü tarafından kaçırıldı.

6 Ağustos 2012: Diyarbakır'ın Lice ilçesi Fis Ovası'nda 3 asker kaçırıldı.

12 Ağustos 2012: Tunceli'nin Ovacık ilçesinde CHP Milletvekili Hüseyin Aygün kaçırıldı. İSMAİL AVCI DİYARBAKIR

ZamanZaman

Bu haber 460 kez okundu.

Kadın mahkum hastaneden firar etti24 Ekim 2014 21:15
Sivas Açık Ceza İnfaz Kurumunda hükümlü 45 yaşındaki Zeher G. tedavi için götürüldüğü hastaneden firar etti.
Somalı madencilerin ücretleri hesabına yatırıldı24 Ekim 2014 20:31
Çalışanların işveren tarafından ödenemeyen eylül ayı ücretleri Türkiye İş Kurumu tarafından ödendi.
10 kişilik toplu intihar girşimi24 Ekim 2014 19:52
Aksaray’da iş güvenliği nedeniyle mühürlenen inşaatın 10 işçisi, inşaatın 5’inci katına çıkarak intihar girişiminde bulundu.
İki ülkeye daha 'Sarı toz' gönderildi24 Ekim 2014 19:33
İstanbul’da üç konsolosluğa gönderilen zarf içinde sarı renkteki toz maddesi, ABD ve Fransa Başkonsolosluğu’na da gönderildi.
Hakkari'de 1 terörist teslim oldu24 Ekim 2014 19:07
Şemdinli ilçesinde bölücü terör örgütünden kaçan bir terörist güvenlik güçlerine teslim oldu.
Sağlık Bakanlığı'ndan 'sarı toz' açıklaması!24 Ekim 2014 18:51
Sağlık Bakanlığı, Kanada, Belçika ve Almanya Konsolosluğu'ndaki toz paniği ile ilgili açıklama yaptı.
İstanbul Valiliği'nden toz açıklaması24 Ekim 2014 18:50
İstanbul Valiliği, konsolosluklara gönderilen sarı zarflarla ilgili yazılı açıklama yaptı.
TSK: Askere ateş açıldı24 Ekim 2014 18:45
Genelkurmay, Suriye tarafından askerlerin üzerine ateş açıldığını, askerlerin karşılık vermesi üzerine çatışma çıktığını bildirdi.
Balıkçıların ağına öyle bir cisim takıldı ki...24 Ekim 2014 18:13
Zonguldak'ın Ereğli açıklarında avlanan balıkçıların ağına füzeye benzeyen cisim takıldı.
Polise uzun namlulu silahla ateş açıldı24 Ekim 2014 18:10
Ankara Altındağ'da uyuşturucu satıcıları arasında çatışma çıktı. Olay yerine gelen polis ekiplerine de uzun namlulu silahlarla ateş açıldı.
Ankara'da polise ateş açıldı!24 Ekim 2014 17:54
Ankara'da uygulama yapan polis ekibine uzun namlulu silahla ateş açıldı.
İstanbullular dikkat! Saatte 100 km'yi bulacak...24 Ekim 2014 17:42
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden büyük uyarı... İstanbul bu gece yarısı itibariyle şiddetli rüzgarların ve yağışın etkisi altına girecek. İBB tüm birimleri alarma geçti.
Belediye Başkanı paniğe karşı metroya bindi
'Yaka paça dışarı atılan kızım aklıma geldi'
Kadın mahkum hastaneden firar etti
Ebola için ilk deneme Aralık'ta
ABD'den IŞİD'e 18 hava saldırısı!
Karabük, Akhisar'ı 90+2'de yıktı!
Somalı madencilerin ücretleri hesabına yatırıldı
Kılıçdaroğlu siyasi çıkarları uğruna karalama yapıyor
Peşmerge: Tek gidiş yolumuz Türkiye
İranlı komutandan Türkiye'ye suçlama
Galatasaray'da flaş ayrılık iddiası!
Erdoğan Estonya Parlamentosu'nu ziyaret etti
ABD: İddiaları çok ciddiye alıyoruz!
10 kişilik toplu intihar girşimi
Bir büyük proje daha hayata geçiyor!
Çin'den ebola salgınına karşı 82 milyon $
Memet Ali Alabora bakın nerede ortaya çıktı!
İki ülkeye daha 'Sarı toz' gönderildi
Trabzon'dan Mersin'e sert cevap!
Mısır'daki bombalı saldırıda 26 asker öldü
O AB ülkesi de Filistin'i tanıyor
Prandelli'den flaş açıklama! Bu kez...
Hakkari'de 1 terörist teslim oldu
Saatleri siz değil, telefonunuz kendi geri alsın!
Ünal Aysal hakkında bomba iddia!
IŞİD yüzünden 90 yıllık adını değiştirdi
Sağlık Bakanlığı'ndan 'sarı toz' açıklaması!
İstanbul Valiliği'nden toz açıklaması
TSK: Askere ateş açıldı
Şampiyonlar Ligi'nde şike depremi
ÖSO ile Esed güçleri çatıştı: 17 ölü
25 milyon çocuğa aşı yapılacak
Ümit Özat'a kadın yardımcı hoca
Balıkçıların ağına öyle bir cisim takıldı ki...
Polise uzun namlulu silahla ateş açıldı
Şehzade Mustafa nasıl öldürüldü?
İspanya-Fas sınırında göçmen gerginliği
Ankara'da polise ateş açıldı!
Merkez Bankası Davutoğlu'na brifing verecek
İstanbullular dikkat! Saatte 100 km'yi bulacak...
Steve Jobs’u kim oynayacak?
Mısır'da bombalı saldırı: 13 asker öldü
Barcelona taraftarı Real'inkinden daha çok!
Fenerbahçe - Barcelona biletleti satışa çıkıyor
Mahkemeden flaş Uzan kararı
Baklavadan sonra yeni kriz!
İstanbul'da doluluk arttı konaklama ucuzladı
Dünya devi Türkiye’de ofis açacak
Twitter provokasyonunda Alman parmağı
Kobani'ye tek gidiş yolu Türkiye topraklarıdır
Bangladeş Cemaat-i İslâmî lideri öldü
Fransa Irak'ta IŞİD'i vurdu
İşte internete vergi koyan ilk ülke
İstanbul’da silahlı kavga: 3 ölü
İspanya-Fas sınırında göçmen gerginliği
iPhone 6'da şoke eden rakam!
Soros'tan korkutan uyarı
O AB ülkesi de Filistin'i tanıyor
Nene Hatun suya indirildi
Yola gerilen kablo can aldı
IŞİD'den akıl almaz oyun!
İspanya bu ölümü konuşuyor
Tarifeli uçak seferleri yeniden başlıyor