Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

TEM'de bayram yoğunluğu! Paralel polislerden 49'una tutuklama istemi! Paralel polislerden 8'ine tutuklama Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
Kaçırılan kaymakam adayından bir yıldır haber yok
Kaçırılan kaymakam adayından bir yıldır haber yok
14 Ağustos 2012 Salı 04:41
Güncellenme Tarihi 14 Ağustos 2012 Salı 04:43
Terör örgütü son dönemlerde onlarca kişiyi kaçırarak dağa çıkardı. Bunların çoğu daha sonra serbest bırakıldı. Ancak bir yıl önce Muş'un Kulp ilçesinde görev yaparken kaçırılan kaymakam adayı Kenan Erenoğlu hâlâ örgütün elinde.

Ailesi yine de umudunu yitirmiş değil. Edinilen bilgilere göre Erenoğlu'nun kaçırılmasından sonra babası ciddi rahatsızlık geçirdi. Bu sebeple bazı bilgiler babadan gizleniyor. Metanetini koruyan Erenoğlu'nun annesi ise devlet büyüklerinden müjdeli haberi bekliyor.

CHP Tunceli Milletvekili Hüseyin Aygün'ün kaçırılması terör örgütü PKK'nın, Doğu ve Güneydoğu Anadolu'da giriştiği benzer eylemleri yeniden gündeme getirdi. Örgüt bugüne kadar dağa kaçırdığı kişileri genelde serbest bırakırken aralarında asker ve bürokratların da bulunduğu 26 isim hâlâ PKK'nın elinde. Bunların başında 12 Ağustos 2011'de Muş'un Kulp ilçesinde görev yaparken kaçırılan kaymakam adayı Kenan Erenoğlu geliyor. Genç kaymakam, tam bir yıldır örgütün elinde tutsak. Kaymakamla ile ilgili olarak devletin ilgili birimlerinden tatmin edici açıklamaların gelmemesi hem ailesini hem de iş arkadaşlarını üzüyor. Kaymakamın kaçırılmasının ardından babası ciddi rahatsızlıklar geçirdi. Bundan dolayı da aile üyeleri Erenoğlu ile ilgili bazı bilgileri babaya söyleyemiyor. Bir yıldır evlat acısı çeken aile, her şeye rağmen metanetini koruyor. Kaymakamın annesi, yakın çevresine, "İnşallah oğlum en kısa sürede kurtulacak. Devlete güvenimiz tam. Sayın Başbakan'ımızdan ricam, oğlumu en kısa sürede bana teslim etmesi." diyor. Kenan Erenoğlu'nun iş arkadaşları da gelinen süreçten oldukça rahatsız. Özellikle basın ve yayın organlarında kaçırılan kaymakam adayı ile ilgili olarak gerekli desteğin verilmediğini kaydeden genç bürokratlar, bu konunun sürekli gündemde tutulması gerektiğinin altını çiziyor.

26 kişi hâlâ terör örgütünün elinde

Terör örgütü PKK'nın adam kaçırma eylemleri ilk kez 1990'da duyuldu. 90-93 yılları arasında zirve yapan eylemler bir süre ara verdikten sonra 2005 yılında yeniden başladı. Temmuz ayı itibarıyla PKK'nın elinde, çeşitli bölgelerde kaçırılan 26 kişi bulunduğu belirtiliyor. Terör örgütünün kaçırdığı kişiler arasında siyasetçi, asker, kaymakam, öğretmen, köylü, belediye başkanı, işadamı, işçi ve işveren de bulunuyor. Son dönemlerde en çok konuşulan siyasi kaçırma olayı Diyarbakır Hazro'da yaşandı. 26 Mayıs 2011'de Hazro ilçesinin AK Partili Belediye Başkanı Fethullah Mehmetoğlu'nun oğlu AK Partili Hazro İlçe İkinci Başkanı Fuat Mehmetoğlu, PKK'lılar tarafından kaçırıldı. Terör örgütünün 'partinden ayrıl' baskısına boyun eğmek zorunda kalan Mehmetoğlu, 9 meclis üyesiyle birlikte partisinden istifa etti. BDP Diyarbakır il başkanlığını ziyaret ederek, BDP'ye geçmeye hazır olduğunu söyleyen Mehmetoğlu, AK Parti'den istifa ettikten bir gün sonra (21 Haziran) oğlu serbest bırakıldı.

PKK'nın geçtiğimiz 20 yıl içinde gerçekleştirdiği bazı adam kaçırma eylemleri şöyle:

24 Temmuz 1993: Tatvan-Van Karayolu Korkulu mevkiinde yol kontrolü yapan PKK'lılar, durdurdukları araçların birinde bulunan Fransız turistler Michael Coudraz, Pierre Fix, Robert Abodin ve Fernand Haron ile bir asker ve bir polisi kaçırdı. 4 Fransız turist, 9 Ağustos 1993 tarihinde serbest bırakıldı.

17 Ekim 1993: Erzurum'un Tekman İlçesi Belediye Başkanı İhsan Gök, evine yapılan baskın sonucu kaçırıldı. Gök, 15 Kasım 1993 tarihinde serbest bırakıldı.

2 Kasım 1993: Erzurum'un Karayazı ilçesi DYP'li Belediye Başkanı Celal Şaka, evine gelen PKK'lılar tarafından kaçırıldı. Şaka, daha sonra serbest bırakıldı.

22 Ekim 2007: PKK'lılar Hakkâri'nin Yüksekova ilçesine bağlı Dağlıca Taburu'na düzenledikleri baskında 8 askeri kaçırdı.

9 Temmuz 2011: Diyarbakır'ın Lice ilçesinin Ziyaret köyünde Lice 2. Mekanizma Tugay Komutanlığı'nda görev yapan Astsubay Abdullah Söpçeler, Uzman Çavuş Zihni Koç ve Bingöl'ün Genç ilçesinde çalışan sağlık memuru Aytekin Turhan Uz, kaçırıldı.

7 Ağustos 2011: Bingöl'ün tanınmış işadamlarından Abdullah Tuz, Adaklı ilçesine bağlı Ferez köyünde kaçırıldı.

12 Ağustos 2011: Diyarbakır-Muş karayolunda otomobilleri durduran PKK, kaymakam adayı Kenan Erenoğlu ile asker Aykut Çelik'i kaçırdı.

23 Eylül 2011: Diyarbakır'ın Lice ilçesine bağlı Berav köyünden 1 öğretmen, Zengê köyünden 4 öğretmen, Hazro ilçesinde görevli 4 öğretmen ve 27 Eylül günü Elazığ'ın Arıcak ilçesine bağlı Narviş köyünde 3 öğretmen kaçırıldı.

14 Mayıs 2012: Diyarbakır'ın Kulp ilçesinde AKP İlçe Başkanı Veysel Çelik, terör örgütü tarafından kaçırıldı.

6 Ağustos 2012: Diyarbakır'ın Lice ilçesi Fis Ovası'nda 3 asker kaçırıldı.

12 Ağustos 2012: Tunceli'nin Ovacık ilçesinde CHP Milletvekili Hüseyin Aygün kaçırıldı. İSMAİL AVCI DİYARBAKIR

ZamanZaman

Bu haber 454 kez okundu.

Erdoğan: Dinlemelerin tamamen kaldırılmalı26 Temmuz 2014 03:59
Başbakan Erdoğan paralel yapıyla mücadelede TİB’in kaldırılması gerektiğini söyledi.
Gece pazarı rağbet görüyor26 Temmuz 2014 03:21
Bursa'da yaklaşık 20 yıldır kurulan gece pazarında bayram hareketliliği yaşanıyor.
TEM'de bayram yoğunluğu!26 Temmuz 2014 03:17
Ramazan Bayramı tatili için yola çıkan tatilciler, TEM otoyolunun Kocaeli-Sapanca kesiminde yoğunluğa neden oldu
Feci kaza! 1 ölü, 2 yaralı26 Temmuz 2014 03:15
Adıyaman'da otomobil ile kamyonetin çarpışması sonucu 1 kişi öldü, 2 kişi yaralandı.
Paralel polislerden 49'una tutuklama istemi!26 Temmuz 2014 03:12
Paralel yapıya yönelik operasyonlarda gözaltına alınarak adliyeye sevk edilen 49 kişi tutuklanmaları istemiyle nöbetçi mahkemeye gönderildi.
İşte Ali Fuat Yılmazer'in ifadesi26 Temmuz 2014 02:41
İstanbul İstihbarat Şube Müdürü Ali Fuat Yılmazer, soruşturmayı yürüten Cumhuriyet Savcısı Okan Özsoy'a 3 sayfalık verdiği ifade ortaya çıktı.
‘Selam’ dosyasında ‘Balyoz’ taktiği26 Temmuz 2014 02:16
Paralel yapının Selam örgütü davası için Balyoz taktiğini kullandığı ortaya çıktı. Emniyet müfettişler, dosyalarda 20, 21 ve 22 Aralık tarihlerinde bazı eklemeler yapıldığını tespit etti.
Paraleller oyun içinde oyun kurmuşlar!26 Temmuz 2014 02:00
Paralel yapının emniyet ayağına yönelik operasyonda delillerin incelenmesi ile kurulan ağda ortaya çıktı.
Kasayı açamayınca kaçtılar26 Temmuz 2014 01:52
Kuyumcu dükkanına giren soyguncular, kasayı açamayınca 3 kilogram altını alamadan kaçtı.
Feci kaza! Otobüs devrildi26 Temmuz 2014 01:49
Konya'dan Ağrı'ya gitmekte olan otobüsün devrilmesi sonucunda 50 yolcu hastanelik oldu.
HSYK Kararnamesi Resmi Gazete'de26 Temmuz 2014 01:28
HSYK Birinci Dairesi'nin 2014 yılı Adli Yargı Yaz Kararnamesi Resmi Gazete'de yayımlandı
Bozdağ'dan Zekeriya Öz'e tepki26 Temmuz 2014 01:25
Adalet Bakanı Bozdağ, Öz'ün sosyal medya üzerinden yaptığı açıklamalarla maalesef tarafsız ve bağımsız bir şekilde görev yapmadığını ortaya koyduğunu söyledi.
Erdoğan: Dinlemelerin tamamen kaldırılmalı
Gece pazarı rağbet görüyor
TEM'de bayram yoğunluğu!
Feci kaza! 1 ölü, 2 yaralı
Paralel polislerden 49'una tutuklama istemi!
İşte Ali Fuat Yılmazer'in ifadesi
Gaaze için kilit isim Ahmet Davutoğlu
Her iki taraf da ateşkesi kabul etti
‘Selam’ dosyasında ‘Balyoz’ taktiği
Paraleller oyun içinde oyun kurmuşlar!
Erdoğan: Görevde olduğum müddetçe af yok
Kasayı açamayınca kaçtılar
Feci kaza! Otobüs devrildi
Yardım konvoyu Gazze’ye ulaştı
HSYK Kararnamesi Resmi Gazete'de
Bozdağ'dan Zekeriya Öz'e tepki
İstanbul geniş çaplı operasyon
Hamas'tan İsrail'in ateşkesine cevap!
Gül: Paralel yapıyla mücadele devletin kırmızı çizgisidir
İsrail bayrağını yaktılar
Malatyaspor'dan bomba transfer
ABD’de piyasalar düşüşle kapadı
Erdoğan: YHT hattı 14 ilde daha kurulacak
Arınç: Cemaati kontrol eden bir güç var
Paralel polislerle hatıra pozu
Paralel polislerden 8'ine tutuklama
Eski TEM müdürü adliyede
İsrail'den Gazze'de ateşkes kararı
Atalay: Çatı çökebilir
Uri Dromi: O dur derse İsrail durur!
İsrail'i böyle protesto etti!
İsrail ölen asker sayısını açıkladı
Üniversite öğrencilerinin dikkatine!
Filistinli şehit sayısı 848’e yükseldi
Polis operasyonu: 3 ölü
BM '12 saat' verdi
Fenerbahçe'de sezon hazırlıkları sürüyor
Erdoğan'dan önemli açıklamalar
İsrail'den o asker için açıklama!
İsrail’den ateşkese ret
AB’den acil ateşkes çağrısı! Endişeliyiz
Hamas İsrail uçağını vurdu
189 Hollandalının cenazesi yola çıktı
Demirtaş: Seçilemeyebiliriz, ihtimaldir
Bakan Zeybekçi: 12 yılda destan yazdık
Gül, MİT Müsteşarı Fidan'ı kabul etti
Başbakan'dan YHT müjdesi!
G.Saray Hakan Balta'nın sözleşmesini uzattı!
Rektörler Gazze için toplanacak
İsrail göstericilere saldırdı!
Yeni Diyarbakırspor'dan İhsanoğlu'na tepki
G.Saray'dan flaş transfer kararı!
Drogba'yı resmen açıkladılar
İsrail'e ağır darbe!
Cezayir'de 3 gün yas ilan edildi
Kırgızistan'da '7 Nisan Davası'nda karar
Öğretmenlerin tayin başvuru tarihi belli oldu!
Türkiye ateşkes için kilit rol oynuyor
Gazze'de hedef bütün Filistinli direniş gruplarıdır
Paralelcilerden pankart skandalı
ÖABT sonuçları açıklandı
Bursaspor'da sürpriz ayrılık!
Meclis’te bayram molası
Karabükspor'da 3 imza birden!
Diego Costa'dan duygusal veda!
Van'da uyuşturucu operasyonu
'Beşiktaş fazla gürültü çıkarıyor'
Ramazan sonrası hareketi arttırın
Elektrik akımına kapılan genç öldü