Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Türkiye ile Bosna Hersek arasında işbirliği! 12 kişi PKK'dan kaçıp teslim oldu! CHP'den güldüren kongre yorumu! Aslan DeğirmenciBize düşen son görev
Kaçırılan kaymakam adayından bir yıldır haber yok
Kaçırılan kaymakam adayından bir yıldır haber yok
14 Ağustos 2012 Salı 04:41
Güncellenme Tarihi 14 Ağustos 2012 Salı 04:43
Terör örgütü son dönemlerde onlarca kişiyi kaçırarak dağa çıkardı. Bunların çoğu daha sonra serbest bırakıldı. Ancak bir yıl önce Muş'un Kulp ilçesinde görev yaparken kaçırılan kaymakam adayı Kenan Erenoğlu hâlâ örgütün elinde.

Ailesi yine de umudunu yitirmiş değil. Edinilen bilgilere göre Erenoğlu'nun kaçırılmasından sonra babası ciddi rahatsızlık geçirdi. Bu sebeple bazı bilgiler babadan gizleniyor. Metanetini koruyan Erenoğlu'nun annesi ise devlet büyüklerinden müjdeli haberi bekliyor.

CHP Tunceli Milletvekili Hüseyin Aygün'ün kaçırılması terör örgütü PKK'nın, Doğu ve Güneydoğu Anadolu'da giriştiği benzer eylemleri yeniden gündeme getirdi. Örgüt bugüne kadar dağa kaçırdığı kişileri genelde serbest bırakırken aralarında asker ve bürokratların da bulunduğu 26 isim hâlâ PKK'nın elinde. Bunların başında 12 Ağustos 2011'de Muş'un Kulp ilçesinde görev yaparken kaçırılan kaymakam adayı Kenan Erenoğlu geliyor. Genç kaymakam, tam bir yıldır örgütün elinde tutsak. Kaymakamla ile ilgili olarak devletin ilgili birimlerinden tatmin edici açıklamaların gelmemesi hem ailesini hem de iş arkadaşlarını üzüyor. Kaymakamın kaçırılmasının ardından babası ciddi rahatsızlıklar geçirdi. Bundan dolayı da aile üyeleri Erenoğlu ile ilgili bazı bilgileri babaya söyleyemiyor. Bir yıldır evlat acısı çeken aile, her şeye rağmen metanetini koruyor. Kaymakamın annesi, yakın çevresine, "İnşallah oğlum en kısa sürede kurtulacak. Devlete güvenimiz tam. Sayın Başbakan'ımızdan ricam, oğlumu en kısa sürede bana teslim etmesi." diyor. Kenan Erenoğlu'nun iş arkadaşları da gelinen süreçten oldukça rahatsız. Özellikle basın ve yayın organlarında kaçırılan kaymakam adayı ile ilgili olarak gerekli desteğin verilmediğini kaydeden genç bürokratlar, bu konunun sürekli gündemde tutulması gerektiğinin altını çiziyor.

26 kişi hâlâ terör örgütünün elinde

Terör örgütü PKK'nın adam kaçırma eylemleri ilk kez 1990'da duyuldu. 90-93 yılları arasında zirve yapan eylemler bir süre ara verdikten sonra 2005 yılında yeniden başladı. Temmuz ayı itibarıyla PKK'nın elinde, çeşitli bölgelerde kaçırılan 26 kişi bulunduğu belirtiliyor. Terör örgütünün kaçırdığı kişiler arasında siyasetçi, asker, kaymakam, öğretmen, köylü, belediye başkanı, işadamı, işçi ve işveren de bulunuyor. Son dönemlerde en çok konuşulan siyasi kaçırma olayı Diyarbakır Hazro'da yaşandı. 26 Mayıs 2011'de Hazro ilçesinin AK Partili Belediye Başkanı Fethullah Mehmetoğlu'nun oğlu AK Partili Hazro İlçe İkinci Başkanı Fuat Mehmetoğlu, PKK'lılar tarafından kaçırıldı. Terör örgütünün 'partinden ayrıl' baskısına boyun eğmek zorunda kalan Mehmetoğlu, 9 meclis üyesiyle birlikte partisinden istifa etti. BDP Diyarbakır il başkanlığını ziyaret ederek, BDP'ye geçmeye hazır olduğunu söyleyen Mehmetoğlu, AK Parti'den istifa ettikten bir gün sonra (21 Haziran) oğlu serbest bırakıldı.

PKK'nın geçtiğimiz 20 yıl içinde gerçekleştirdiği bazı adam kaçırma eylemleri şöyle:

24 Temmuz 1993: Tatvan-Van Karayolu Korkulu mevkiinde yol kontrolü yapan PKK'lılar, durdurdukları araçların birinde bulunan Fransız turistler Michael Coudraz, Pierre Fix, Robert Abodin ve Fernand Haron ile bir asker ve bir polisi kaçırdı. 4 Fransız turist, 9 Ağustos 1993 tarihinde serbest bırakıldı.

17 Ekim 1993: Erzurum'un Tekman İlçesi Belediye Başkanı İhsan Gök, evine yapılan baskın sonucu kaçırıldı. Gök, 15 Kasım 1993 tarihinde serbest bırakıldı.

2 Kasım 1993: Erzurum'un Karayazı ilçesi DYP'li Belediye Başkanı Celal Şaka, evine gelen PKK'lılar tarafından kaçırıldı. Şaka, daha sonra serbest bırakıldı.

22 Ekim 2007: PKK'lılar Hakkâri'nin Yüksekova ilçesine bağlı Dağlıca Taburu'na düzenledikleri baskında 8 askeri kaçırdı.

9 Temmuz 2011: Diyarbakır'ın Lice ilçesinin Ziyaret köyünde Lice 2. Mekanizma Tugay Komutanlığı'nda görev yapan Astsubay Abdullah Söpçeler, Uzman Çavuş Zihni Koç ve Bingöl'ün Genç ilçesinde çalışan sağlık memuru Aytekin Turhan Uz, kaçırıldı.

7 Ağustos 2011: Bingöl'ün tanınmış işadamlarından Abdullah Tuz, Adaklı ilçesine bağlı Ferez köyünde kaçırıldı.

12 Ağustos 2011: Diyarbakır-Muş karayolunda otomobilleri durduran PKK, kaymakam adayı Kenan Erenoğlu ile asker Aykut Çelik'i kaçırdı.

23 Eylül 2011: Diyarbakır'ın Lice ilçesine bağlı Berav köyünden 1 öğretmen, Zengê köyünden 4 öğretmen, Hazro ilçesinde görevli 4 öğretmen ve 27 Eylül günü Elazığ'ın Arıcak ilçesine bağlı Narviş köyünde 3 öğretmen kaçırıldı.

14 Mayıs 2012: Diyarbakır'ın Kulp ilçesinde AKP İlçe Başkanı Veysel Çelik, terör örgütü tarafından kaçırıldı.

6 Ağustos 2012: Diyarbakır'ın Lice ilçesi Fis Ovası'nda 3 asker kaçırıldı.

12 Ağustos 2012: Tunceli'nin Ovacık ilçesinde CHP Milletvekili Hüseyin Aygün kaçırıldı. İSMAİL AVCI DİYARBAKIR

ZamanZaman

Bu haber 456 kez okundu.

Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'nda atama27 Ağustos 2014 20:00
Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Müsteşar Yardımcılığına Yunus Emre Karaosmanoğlu getirildi.
12 kişi PKK'dan kaçıp teslim oldu!27 Ağustos 2014 19:15
PKK'dan kaçan ikisi kadın 12 kişi, teslim oldu.
Cenazesi kardeşi için bekletilmişti ama...27 Ağustos 2014 18:56
Deniz bisikletiyle açıldıktan sonra kaybolan 5 kişiden cesedine ulaşılan tek isim olan Serdar Demir için yarın cenaze töreni yapılacak.
Davutoğlu'nun salonu güldüren sıcak esprisi27 Ağustos 2014 18:55
Ahmet Davutoğlu 8 saatlik kongre sürecini, salondaki aşırı sıcağa gönderme yapan bir espriyle tamamladı.
Petrol boru hattı çetesi çökertildi27 Ağustos 2014 18:46
Şanlıurfa Bozova Jandarma ekipleri, Kerkük Yumurtalık Boru hattından hırsızlık yapan çeteyi iki operasyonla çökertti.
3 saat diyeti ile haftada 1 kilo verin27 Ağustos 2014 17:35
3 saat diyetinin tek şartı aç kalmamak. Bu diyet sayesinde sevdiğiniz yiyecekleri istediğiniz şekilde yiyebilecek ve yine de kilo verebileceksiniz.
Elektrik akımına kapıldı 6 metre yükseklikten düştü27 Ağustos 2014 17:29
Yahyalı'da güneş enerji paneli takmaya çalıştığı binada elektrik akımına kapılan işçi, 6 metre yükseklikten düşerek ağır yaralandı.
Taşıyamadığı 3 çocuğundan birini Sincar Dağı'nda bıraktı27 Ağustos 2014 17:25
IŞİD saldırılarından kaçıp günler süren yolculuğun ardındanTürkiye'ye ulaşan ve Mardin'deki çadırkente yerleştirilen Yezidiler yaşadıkları acıları anlattı.
Uçaklara lazer tutan kişiye 10 bin lira para cezası27 Ağustos 2014 17:24
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, uçaklara lazer tuttuğu tespit edilen kişiye 10 lira idari para cezası verdi.
Bu da günün karesi27 Ağustos 2014 17:24
Balıkesir'in Edremit ilçesinde bir kamyonetin kasasına tam 29 kişi bindi.
Azerbaycanlı gazetecilerden AA'ya ziyaret27 Ağustos 2014 17:13
Azerbaycan'da faaliyet gösteren bazı medya kuruluşlarının temsilcileri, Anadolu Ajansına ziyarette bulundu.
Manisa organ bağışında 4. sırada27 Ağustos 2014 17:12
Manisa İl Sağlık Müdürü Dr. Metin Kaplan, Türkiye genelinde organ bağışı sıralamasında İzmir, İstanbul ve Adana’nın ardından 4. sırada olduklarını söyledi.
Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'nda atama
Demokratik Kongo Cumhuriyeti'ni rahatlatan açıklama
AB’den İtalya’ya mülteci desteği
Beşiktaşlı taraftarlardan Londra çıkarması
Devler Porto Riko’yu farklı geçti
Türkiye ile Bosna Hersek arasında işbirliği!
Ukrayna'da gerginlik tırmanıyor
İşte Enis Berberoğlu'nun yeni mesleği
Küstah açıklama: Ateşkese karşıyım!
İspanyolları üzen haber! Veda etti
Kartal Londra semalarında! Muhtemel 11'ler
Hasan Yanlızoğlu Kızılelma’ya katıldı!
Togo Devlet Başkanı Gnassingbe Ankara'da
Selçuk İnan: İnsanın bir kişiliği olur!
DSP Genel Başkanı Türker, Davutoğlu'nu kutladı
Bahçeli'den Erdoğan'a uslüp tepkisi
Taksi ücretlerine zam!
12 kişi PKK'dan kaçıp teslim oldu!