Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Silah bırakmayla birlikte ekonomi şaha kalkar Bakan Çelik 7 Haziran'da bırakıyor O ittifak suya düştü! Celal KazdağlıDarbenin yıldönümünde gelen silaha veda çağrısı
Sökülen dişi hemen sütün içine atın
Sökülen dişi hemen sütün içine atın
22 Nisan 2006 Cumartesi 18:21
Güncellenme Tarihi 2 Mart 2015 Pazartesi 09:13
Herhangi bir kaza sırasında kırılan dişinizi suyun, kökünden çıkan dişinizi ise pastorize sütün içine bırakarak hemen bir diş hekimine koşmayı unutmayın. İşte faydası:

Kopan bir uzuvda olduğu gibi, kırılan veya kökünden çıkan dişin tekrar eski yerine konulabiliyor.

Atatürk Üniversitesi Dişçilik Fakültesi Pedodonti Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Yücel Yılmaz, "Bu diş, yerine yapılacak olan dolgudan çok daha sağlıklı, kaliteli ve ucuza malolacaktır" diyor.

İlkbaharla birlikte diş kazalarında önemli bir artış olacağını hatırlatan Doç. Dr. Yücel Yılmaz, kış mevsimi boyunca kapalı mekanlarda kalan çocukların güzel havalarda çok hareketli olduklarını hatırlatarak, oynanan oyunlar, bisiklet gezileri ve gidilen bazı sportif faaliyetlerde meydana gelen çarpışmalardan dişlerde nasibini aldığını söyledi.

Çocuk ve gençlerin, karete, boks ve tekvando gibi sportif faaliyetlerde mutlaka ağız koruyucu kullanmaları uyarısında bulunan Yımza, "Çarpışma, kaza ya da kavga sırasında alınan darbe sonucu dişlerde kırılma, kökten çıkmalar olabilir. Kırılan dişi bir bardak suyun, kökünden çıkan dişi ise pastorize bir sütün içerisine koyarak en yakın diş hekimine gitmek gerekir. Kırılan ya da kökünden çıkan dişi kopan bir kol, bacak veya kulak gibi yerine monte ettirebilirsiniz. Bu dişiniz, yerine yapılacak olan dolgudan çok daha sağlıklı, kaliteli ve ucuza malolacaktır " diye konuşuyor.

Son 5 yıl içinde küçük yaşta bu tür travmalara maruz kalmış 500'ün üzerinde çocuğa müdahale edildiğini vurgulayan Doç. Dr. Yücel Yılmaz, anne ve babaları uyararak, şöyle devam etti: "Sakın çocuktur birşey olmaz. Zaten süt dişi düşeçekti dememeliyiz. Çünkü süt dişi, aldığı darbe ile damağa saplanmış olabilir ve yerine çıkacak olan dişi engeller. Travmalarda hekime götürülmeyen çocukların dişlerinde ilerki yaşlarda çeşitli sorunlar yaratır. Bunlar estetik bozukluğu, ısırma kaybı, damaklarda iltihap, iltahaba bağlı kist, diş renklerinde bozukluk ve yediği gıdayı ağzında tam öğütemediği için sindirim sisteminde sıkıtılardır."

Zaman

Bu haber 1,355 kez okundu.

Yüz felcine karşı refleks terapi01 Mart 2015 18:22
İlk kez karşılaştığınız insanlar ilk önce yüzünüze bakar ve yüz ifadelerinizden hızla izlenim edinir.
İnatçı çocuklarla baş etmenin yolları01 Mart 2015 14:41
Siz de bu önerileri uyguladıktan bir süre sonra çocuğunuzun hırçınlığının azaldığını ve daha uyumlu hale geldiğini göreceksiniz.
Dermatologlardan lazer uyarısı01 Mart 2015 14:07
Dermatoloji uzmanları, hekim kontrolünde yapılmayan lazer uygulamalarının, kalıcı iz ve lekelenmelere yol açabildiği uyarısında bulundu.
Türkiye, bağımlılıkla mücadele için bir kez daha harekete geçiyor28 Şubat 2015 09:45
Yeşilay, “Yeşilay Haftası” dolayısıyla bağımlılıkla ve bağımlılığı teşvik eden güç ve odaklarla mücadele etmek konusunda otoriteleri ve toplumu bir kez daha harekete geçirecek.
Türkiye'nin genetik kılavuzu çıkacak27 Şubat 2015 14:43
Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nin Genetik Hastalıklar Tanı Merkezi'nde başlatılan mikro dizilim çalışmasıyla ilk defa SGK kapsamındaki bazı vatandaşlara tanı için ücretsiz genetik testler yapılacak.
Avrupa'yı sarsan grip virüsünden koruyacak 4 bitki27 Şubat 2015 10:17
Uzmanlar Avrupa ülkelerinde süratle yayılan gribal enfeksiyonun önümüzdeki haftalarda ülkemizi de etkileyebileceğini belirtiyor.
Türk doktor tıp literatürüne girdi!27 Şubat 2015 09:28
Anal fistül hastalığına yakalananların yaşam kaliteleri, iltihap ve benzer sızıntılar nedeniyle oldukça düşüyor.
Türkiye'deki grip vakaları AB ve ABD'den az26 Şubat 2015 21:07
Prof. Dr. Mustafa Bakır, Türkiye'de grip vakalarının ABD ve Avrupa'dan çok daha düşük oranlarda seyrettiğini belirtti.
Olağanüstü grip salgını yok26 Şubat 2015 12:04
Sağlık Bakanı Müezzinoğlu, Avrupa'daki grip salgınına ilişkin, "Şu anda olağanüstü bir salgın, kamuoyunu teyakkuza geçirecek bir durum söz konusu değil" dedi.
"Alo ilacını almayı unutma" hattı26 Şubat 2015 10:45
Burdur Sağlık Müdürlüğünün başlattığı proje kapsamında hastaların tedavilerine düzenli devam edebilmeleri için sesli mesaj gönderilerek, ilaçların zamanında alınması hedefleniyor.
Reflü bebeklerde daha sık görülüyor25 Şubat 2015 17:29
Yetişkin hastalığı ve ’mide yanması’ olarak bilinen reflünün, aslında bebeklerde daha çok görüldüğü belirtildi.
Zeytinyağı, kanser hücrelerini yok edebilir25 Şubat 2015 16:38
ABD'de yapılan bir araştırma, zeytinyağındaki oleokantal maddesinin kanser hücrelerini 1 saatten kısa sürede yok edebileceğini gösterdi.
ABD'de polis şiddeti sürüyor
Silah bırakmayla birlikte ekonomi şaha kalkar
Başbakan iki kıtaya yatırım seferine çıkıyor
Minibüs park halindeki tıra çarptı: 2 yaralı
Cezayir'de gösteriye müdahale
İsrail karşıtı protestoculara gözaltı
Erdoğan'dan o isme sert tepki!
CHP'de aday adayı patlaması olan il
UEFA’da önce Galatasaray geliyor
Erdoğan: Faiz lobisi alkışlıyor diye karar alamazsın
Bakan Çelik 7 Haziran'da bırakıyor
Fenerbahçe'de olağanüstü hal ilan edildi
Meteoroloji’den 3 il için kuvvetli yağışlı uyarısı
Dilmen'e göre en iyi yerli...
O ittifak suya düştü!
Kıdem fonu eskiye seçmeli yeniye zorunlu olacak
Kuzey Kore'den benzeri görülmemiş protesto
Memurların bu sıkıntılarını biliyor musunuz?
Bergüzar Korel, Arjantin'de seçim vaadi oldu
Erbakan, vefatının 4. yılında New York'ta anıldı
Merve Kavakçı: Hükümet iade-i itibar yapmalıdır
Emniyet'ten o filme suç duyurusu
Erdoğan: Rastgele değil eze eze kazandı
Finlandiya'da üç Türk öldürüldü
Hamit de listeye eklendi
Ordu-Giresun Havalimanı ay sonunda açılıyor
İstanbul barajlarında son durum
Aziz Yıldırım: G.Saray'ı yenin...
Otomobil kamyonete çarptı: 1 ölü
CHP seçim borşürlerini güncelledi
"Bunu söylemek zor ama..."
Taraftardan Arda'ya 'ayakkabı' göndermesi
Real Madrid'e evinde büyük sürpriz!
ABD'de 'Sparta' alarmı
Rafael Nadal'dan tarihi başarı
Galatasaray'dan flaş Sabri kararı
Mahçupyan: HDP'nin oyunu birebir etkileyecek!
Tarihi çağrıya bölgeden büyük destek
Emniyet o filmle ilgili suç duyurusunda bulundu
Kayıp lise öğrencisi ormanda ölü bulundu
Yaşar Kemal'in oğlu konuştu: Bu bir mucize
GSS prim borcu olanlar dikkat!
Samsung bombayı patlattı! İşte Galaxy S6
Kadir İnanır İmralı'ya gidiyor
Tarihi açıklamayı 3 adım izleyecek
Mourinho: Bir çocuk gibi mutluyum
Ukrayna: Geri çekiliyoruz!
Ataman Fenerbahçe maçında yok!
Netanyahu ABD'nin iç siyasetine burnunu sokuyor
Irak Başbakanı İbadi, IŞİD operasyonunu başlattı
3 ile kuvvetli yağış uyarısı
Cesedi bulunan kadının kimliği belirlendi
Irmağa düşen adam kayboldu
Gözaltına alınan Baransu'dan ilk açıklama
Mehmed Zahid Kotku'nun talebesi vefat etti
Cami yakınında patlama
Denizli: Herkes Beşiktaş'a teşekkür etsin
Bilic: 1 puan için mutluyuz