Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Galatasaray'dan çok sert açıklama! Facebook bir ilin ismini daha değiştirdi! Başbakan'la çektiği selfie'yi Twitter'dan yayımladı! Ahmet ÖzcanDevletin dini adalet dinin devleti özgürlüktür
Sökülen dişi hemen sütün içine atın
Sökülen dişi hemen sütün içine atın
22 Nisan 2006 Cumartesi 18:21
Güncellenme Tarihi 20 Nisan 2014 Pazar 13:35
Herhangi bir kaza sırasında kırılan dişinizi suyun, kökünden çıkan dişinizi ise pastorize sütün içine bırakarak hemen bir diş hekimine koşmayı unutmayın. İşte faydası:

Kopan bir uzuvda olduğu gibi, kırılan veya kökünden çıkan dişin tekrar eski yerine konulabiliyor.

Atatürk Üniversitesi Dişçilik Fakültesi Pedodonti Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Yücel Yılmaz, "Bu diş, yerine yapılacak olan dolgudan çok daha sağlıklı, kaliteli ve ucuza malolacaktır" diyor.

İlkbaharla birlikte diş kazalarında önemli bir artış olacağını hatırlatan Doç. Dr. Yücel Yılmaz, kış mevsimi boyunca kapalı mekanlarda kalan çocukların güzel havalarda çok hareketli olduklarını hatırlatarak, oynanan oyunlar, bisiklet gezileri ve gidilen bazı sportif faaliyetlerde meydana gelen çarpışmalardan dişlerde nasibini aldığını söyledi.

Çocuk ve gençlerin, karete, boks ve tekvando gibi sportif faaliyetlerde mutlaka ağız koruyucu kullanmaları uyarısında bulunan Yımza, "Çarpışma, kaza ya da kavga sırasında alınan darbe sonucu dişlerde kırılma, kökten çıkmalar olabilir. Kırılan dişi bir bardak suyun, kökünden çıkan dişi ise pastorize bir sütün içerisine koyarak en yakın diş hekimine gitmek gerekir. Kırılan ya da kökünden çıkan dişi kopan bir kol, bacak veya kulak gibi yerine monte ettirebilirsiniz. Bu dişiniz, yerine yapılacak olan dolgudan çok daha sağlıklı, kaliteli ve ucuza malolacaktır " diye konuşuyor.

Son 5 yıl içinde küçük yaşta bu tür travmalara maruz kalmış 500'ün üzerinde çocuğa müdahale edildiğini vurgulayan Doç. Dr. Yücel Yılmaz, anne ve babaları uyararak, şöyle devam etti: "Sakın çocuktur birşey olmaz. Zaten süt dişi düşeçekti dememeliyiz. Çünkü süt dişi, aldığı darbe ile damağa saplanmış olabilir ve yerine çıkacak olan dişi engeller. Travmalarda hekime götürülmeyen çocukların dişlerinde ilerki yaşlarda çeşitli sorunlar yaratır. Bunlar estetik bozukluğu, ısırma kaybı, damaklarda iltihap, iltahaba bağlı kist, diş renklerinde bozukluk ve yediği gıdayı ağzında tam öğütemediği için sindirim sisteminde sıkıtılardır."

Zaman

Bu haber 1,341 kez okundu.

Ebeler de şiddete maruz kalıyor!20 Nisan 2014 14:20
Türk Sağlık-Sen tarafından yapılan ankete katılan ebelerin yüzde 70,73'ü son bir yıl içerisinde fiziksel veya sözlü şiddete maruz kaldığını belirtti
"Doktor balıklar"a Rus ilgisi20 Nisan 2014 13:09
Sivas'ın Kangal ilçesinde "doktor balıklar'' olarak adlandırılan balıklarıyla sağlık turizmi açısından önemli bir merkez olan kaplıcaya, Rusya'dan her yıl çok sayıda sedef hastası geliyor.
Hastalıklara deva olacak büyük buluş!20 Nisan 2014 10:48
Bilim insanları anne karnında ilk 5 gün içinde oluşan embriyonik kök hücreyi ilk kez yetişkin bir insandan klonladı. Görme engelinden, Alzheimer’a, kanser ve kalp hastalıklarından, diyabete kadar birçok hastalığın tedavi kapısı aralandı.
Bu virüs SARS'ıyor!20 Nisan 2014 10:34
Birleşik Arap Emirlikleri'nde (BAE) bir gün içinde 12 kişinin, ağır akut solunum yolu yetersizliği sendromu (SARS) hastalığının türevi olan "corona virüsüne " yakalandığı bildirildi.
Elma suyu içerken bir daha düşünün18 Nisan 2014 13:56
Faydası saymakla bitmeyen elma, bağırsaklarda farklı etki gösteriyor. Suyu kabızlık yaparken, çayı rahatlık veriyor.
Kanserin tedavisi Uzay'da aranacak17 Nisan 2014 17:25
Danimarka, yerçekimsiz ortamın kanser hücreleri üzerindeki etkisinin araştırmak üzere Uzay'a kanser hücreleri gönderecek.
2-6 yaş arası çocuklarda beslenme nasıl olmalı?17 Nisan 2014 16:13
Çocukların sağlıklı büyümeleri ve gelişimleri için düzenli ve dengeli beslenmeleri gerekiyor.
Kuduz hastalığı ilçeyi karantinaya aldırttı!17 Nisan 2014 10:56
Kemer ilçesine bağlı Pınarbaşı köyünde bir sığırda kuduz hastalığı görülmesi nedeniyle karantina başlatıldı.
İngilizlerden büyük buluş!17 Nisan 2014 10:03
İngiliz araştırmacılar, insanlığın kurtuluşu için önemli bir buluşu gerçeğe dönüştürmeye hazırlanıyor.
Kilo vermek için yeni yöntem: Yeşil kahve17 Nisan 2014 09:42
Yeşil kahvenin kilo vermeye yardımcı olduğu belirlendi. Son zamanlarda kilo vermek isteyenlerin gözdesi oldu.
Vücut kendini saat 23.00'ten sonra yeniliyor16 Nisan 2014 19:40
Gençliğin ve sağlıklı yaşamın korunması için önemli olan uykunun, özellikle 23.00-04.00 saatleri arasında vücudun yenilenmesini sağladığı bildirildi.
Beynin en iyi çalıştığı yaş: 2416 Nisan 2014 16:59
Bilim adamlarının araştırması, bilişsel becerilerin en üst düzeye ulaştığı dönemin 24 yaş olduğunu gösterdi.
Başbakan Erdoğan dur durak bilmiyorMilyonlarca kişi bu yasayı bekliyorHatay'a top mermisi düştü!CHP'li vekilden güldüren açıklama!Devletin dini adalet dinin devleti özgürlüktürHacca gitmem Araplara...Dershaneler için kritik tarih belli olduBu kaleyi görenler ürperiyor!Çeçen cinayetlerine paralel hizmet!Altında şoke eden gelişme!Baykal kongre çağrısı yapacak!İstanbul'da güpe gündüz şoke eden görüntüler!Hastalıklara deva olacak büyük buluş!MİT'e Paralel ihbarı yağıyor!Türkiye Avrupa'ya liderlik yapacak!Ak Saçlı heyeti oluşuyorLahmacun diye zehir yiyoruz!Tüm Manşetler
Yemen'de El Kaide'ye operasyon
Türk yıldıza dev talip
Liverpool şampiyonluğa çok yakın
Fransız gazeteciler ülkelerine döndü
Yüzde 80'i Suriye dışına taşındı
Galatasaray'dan çok sert açıklama!
Fransızlar da itiraf etti! Yüzde 35'imiz...
Başbakan Erdoğan dur durak bilmiyor
Süper Lig'e yükselen ilk takım belli oldu!
Suriye’de kimyasal silah kullanımı...
Arda Turan'dan müjdeli haber
Facebook bir ilin ismini daha değiştirdi!
Yalova için karar Salı günü çıkacak
Milyonlarca kişi bu yasayı bekliyor
Hatay'a top mermisi düştü!
Drogba'nın yeni adresi belli oldu!
Refah Sınır Kapısı 2 günlüğüne açıldı
Laz işi minare görenleri şaşırttı!
Ebeler de şiddete maruz kalıyor!
Eskişehirspor'dan TFF'ye başvuru
CHP'li vekilden güldüren açıklama!
Parmağına yüzük sıkıştı itfaiye kurtardı!
Pil yutan çocuk yoğun bakıma alındı!
Facebook bir ilin ismini daha değiştirdi!
Trabzonspor'da gidecek 3 isim!
Başbakan'la çektiği selfie'yi Twitter'dan yayımladı!
Ukrayna'da çatışmalar yayılıyor!
Cezayir'de askere pusu
G.Saraylı yönetici: Derbiyi F.Bahçe kazansın!
İnternette alışveriş perakendecileri korkuttu!
Ala: AK Parti kendisiyle yarışıyor!
İşte Fenerbahçe ile ilgili merak edilen soru
Hacca gitmem Araplara...
CHP’de toplu istifa!
Dershaneler için kritik tarih belli oldu
Bu mesleği yapanlar yaşadı!
Refah Sınır Kapısı 2 günlüğüne açıldı
"Doktor balıklar"a Rus ilgisi
IŞİD üniversiteye saldırdı
İngiliz Parlamenter Duff'tan Bakan Elvan'a özür
Bilgisayar oyunları şiddeti normalleştiriyor
Bu kaleyi görenler ürperiyor!
CHP'nin üye sayısı arttı
Sahibinden LPG'li uçak
Kurtlar Vadisi zirveyi bırakmıyor!
Bağırsaklarından 45 bin liralık altın çıktı!
Trabzonspor kaynağından besleniyor!
Çocuklarınızı uzak tutun!
Çeçen cinayetlerine paralel hizmet!
Altında şoke eden gelişme!
Drogba'nın yeni adresi belli oldu!
Pakistan'da katliam gibi kaza
Ekmek israfı azaldı