Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Flaş sözler: Melo takımda sevilmiyor Fransa IŞİD'i vurdu! Müslüman görünümlü din tahripçilerinin özellikleri Celal Kazdağlıİstanbul sermayesi yol ayrımında
Sökülen dişi hemen sütün içine atın
Sökülen dişi hemen sütün içine atın
22 Nisan 2006 Cumartesi 18:21
Güncellenme Tarihi 14 Aralık 2013 Cumartesi 12:45
Herhangi bir kaza sırasında kırılan dişinizi suyun, kökünden çıkan dişinizi ise pastorize sütün içine bırakarak hemen bir diş hekimine koşmayı unutmayın. İşte faydası:

Kopan bir uzuvda olduğu gibi, kırılan veya kökünden çıkan dişin tekrar eski yerine konulabiliyor.

Atatürk Üniversitesi Dişçilik Fakültesi Pedodonti Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Yücel Yılmaz, "Bu diş, yerine yapılacak olan dolgudan çok daha sağlıklı, kaliteli ve ucuza malolacaktır" diyor.

İlkbaharla birlikte diş kazalarında önemli bir artış olacağını hatırlatan Doç. Dr. Yücel Yılmaz, kış mevsimi boyunca kapalı mekanlarda kalan çocukların güzel havalarda çok hareketli olduklarını hatırlatarak, oynanan oyunlar, bisiklet gezileri ve gidilen bazı sportif faaliyetlerde meydana gelen çarpışmalardan dişlerde nasibini aldığını söyledi.

Çocuk ve gençlerin, karete, boks ve tekvando gibi sportif faaliyetlerde mutlaka ağız koruyucu kullanmaları uyarısında bulunan Yımza, "Çarpışma, kaza ya da kavga sırasında alınan darbe sonucu dişlerde kırılma, kökten çıkmalar olabilir. Kırılan dişi bir bardak suyun, kökünden çıkan dişi ise pastorize bir sütün içerisine koyarak en yakın diş hekimine gitmek gerekir. Kırılan ya da kökünden çıkan dişi kopan bir kol, bacak veya kulak gibi yerine monte ettirebilirsiniz. Bu dişiniz, yerine yapılacak olan dolgudan çok daha sağlıklı, kaliteli ve ucuza malolacaktır " diye konuşuyor.

Son 5 yıl içinde küçük yaşta bu tür travmalara maruz kalmış 500'ün üzerinde çocuğa müdahale edildiğini vurgulayan Doç. Dr. Yücel Yılmaz, anne ve babaları uyararak, şöyle devam etti: "Sakın çocuktur birşey olmaz. Zaten süt dişi düşeçekti dememeliyiz. Çünkü süt dişi, aldığı darbe ile damağa saplanmış olabilir ve yerine çıkacak olan dişi engeller. Travmalarda hekime götürülmeyen çocukların dişlerinde ilerki yaşlarda çeşitli sorunlar yaratır. Bunlar estetik bozukluğu, ısırma kaybı, damaklarda iltihap, iltahaba bağlı kist, diş renklerinde bozukluk ve yediği gıdayı ağzında tam öğütemediği için sindirim sisteminde sıkıtılardır."

Zaman

Bu haber 1,347 kez okundu.

"Torba Yasa" ailelerin yüzünü güldürecek!19 Eylül 2014 11:26
Prof. Dr. Faruk Buyru, "Torba Yasa" ile SGK kapsamında tüp bebek denemesinin 2'den 3'e çıkarıldığını hatırlatarak, bunun olumlu bir değişiklik olduğunu belirtti.
Ağız kokusunun önüne geçme tüyoları19 Eylül 2014 11:16
Yrd. Doç. Dr. Burcu Karaduman, fizyolojik kaynaklı ağız kokusunun önüne geçebilmenin yollarını anlattı.
Aile sağlığı merkezlerine acil görevi19 Eylül 2014 10:46
Acil hastalar sadece hastanelere gitmeyecek. Aile sağlığı merkezleri mesai saati dışında ve hafta sonu da açık olarak acil hizmeti verecek
Ebola hız kesmiyor19 Eylül 2014 10:20
Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ), Batı Afrika'da son bir 1 hafta içerisinde 700'den fazla Ebola vakasının meydana geldiğini bildirdi.
Kadınların erkeklerden uzun yaşamasının nedeni gözyaşları19 Eylül 2014 10:05
Çin tıbbına göre, insan vücudundaki beş iç organda zehirli maddeler birikir, bu zehirli maddelerin birikmesi, vücutta belirtiler bırakır. Zehirli maddelerin saklandığı yerler ve bu zehirli maddeleri yok etme yöntemlerinden bir tanesi de ağlamak...
Aşırı yemeği duygular yedirtiyor19 Eylül 2014 09:47
Olur olmaz saatlerde kendimizi buzdolabının önünde bulduğumuzda o anki ruh halimiz bu durumun kaçınılmaz izahı oluveriyor.
Müezzinoğlu: İnsanlığa örnek sağlık hizmetleri sunuyoruz18 Eylül 2014 23:54
Sağlık Bakanı Müezzinoğlu, "(Filistin'deki yaralıların Türkiye'ye getirilmesi) Türkiye Cumhuriyeti Devleti ve Sağlık Bakanlığı olarak bu millete yakışır ve insanlığa örnek olacak sağlık hizmetleri sunuyoruz" dedi.
Ebola virüsü yayılıyor18 Eylül 2014 20:19
Dünya Sağlık Örgütü Batı Afrika'da son bir hafta içerisinde 700'den fazla vaka meydana geldiğini belirtti.
Türkiyede yetişkinler bu aşıdan kaçıyor!18 Eylül 2014 14:38
Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Rabin Saba, grip aşısı zamanının geldiğini belirterek, "Ülkemizde risk grubu 65 yaş üstü ve kronik hastalığı olanlarda grip aşısı yaptırma oranı yüzde 5. Yüzde 95'lik kesim ise gerektiği halde aşılanmıyor" dedi.
Sonbaharda hasta olmayın!18 Eylül 2014 12:57
Mevsim geçişlerinin yaşandığı bu dönemlerde sağlığınıza dikkat edin.
Aşırı yağlı gıdalar Parkinson'u tetikleyebilir18 Eylül 2014 12:47
Fazla yağlı gıdaların tüketilmesinin Parkinson hastalığı riskini artırabileceği belirlendi.
Kağıt kesiği neden çok acır18 Eylül 2014 12:23
Ufak bir kağıt kesiğinin beklediğinizden daha uzun süre ve daha fazla acımasının nedenini biliyor musunuz?
UEFA soruşturma başlattı! Beşiktaş...
7 sağlık personeli ölü bulundu
Dün yalvaran İngiliz basını bayram ediyor
Mısırlı eski istihbaratçı: Mursi'ye hiç doğru bilgi vermedik
Bakan Zeybekci: El pençe duracak halde değiliz
''Hayır''lı İskoçlar piyasaları rahatlattı
Flaş sözler: Melo takımda sevilmiyor
Kerkük'te bomba yüklü araç patladı
Trabzonspor'da büyük sevinç!
Yumurtanın kabuğunu çöpe atanların dikkatine!
Tüketimde yüzde 8 artış!
Hasta tutuklularla ilgili çalışma var mı?
Obama'ya golf kulüplerinden ret
Fransa IŞİD'i vurdu!
Abdullah Gül: Yeni parti iddiaları asılsız
Mustafa Pektemek'e kötü haber!
Kerkük'te bomba yüklü araç infilak etti
Türkiye'nin önceliği BMGK üyeliği
Maden ocağında göçük! 15 işçi toprak altında
Suriyelilerin adli olaylara karışma oranı on binde 33
İskoç lider halkı kararı kabul etmeye çağırdı
THY pilotu otel odasında ölü bulundu
Mesele okul değil, provokasyon!
TİKA'nın Irak'taki insani yardım çalışmaları devam ediyor
'Türkiye sağlam bir zemine oturdu'
HSYK'nın yapısı Ekim ayında şekillenecek
Poroşenko: 'Ben de Kırım Tatarıyım'
YouTube dün gece sürpriz yaptı!
Dış cephe iskelelerine düzenleme
Süperzenginler külçe altın peşinde
Kurbanlıklara ''eziyetin'' cezası 2 bin 281 lira
Formula 1'de yeni değişiklikler yolda!
Gençlerbirliği'nden Ünal Aysal'a sitem
Bakanlıktan dış cephe iskelelerine yeni düzenleme!
Durkaya’dan Erdoğan'a destek
İsrail ordusundan 3. kez sınır ihlali
Formula 1'de yeni değişiklikler gündemde
Erdoğan’ın balmumu heykeli sergilendi
İşte Yeni BMW 518 d
Müslüman görünümlü din tahripçilerinin özellikleri
Kürtçe okullar için resmi başvuru yeni yapılacakmış!
NATO’dan İskoçya mesajı
Trabzonspor, Halilhodzic'le yenilmiyor!
"Torba Yasa" ailelerin yüzünü güldürecek!
4 milyon kadın kayıt dışı çalışıyor
İzmir uçağındaki kaçak yolcunun korkunç ölümü
Futbolda haftanın programı!
Bu yolu kullanacaklar dikkat!
Davutoğlu Azerbaycan'da Aliyev'in kabrini ziyaret etti
İstanbul'da otopark sorunu tarih oluyor!
Sahibinden satılık kurbanlık!
Ağız kokusunun önüne geçme tüyoları
HSYK'nın yapısı Ekim ayında şekillenecek
'İnsanın aklına tuhaf tuhaf şeyler geliyor'
Bakan Şimşek finalde
TOKİ'den 619 lira taksitle ev
Devlet Tiyatroları Türkmenistan yolcusu
Stres yapan hacı adayının sağlık sorunları artıyor
Kaybolan Malezya uçağı ile ilgili flaş gelişme!
'Kriz lobisine kulak asmayın'
Ahmet Nur Çebi metrobüsle geldi
Köşk'ten Can Dündar'a yalanlama!
Yıldız futbolcuya 6 ay men cezası!