Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Ala'dan HDP'nin çağrısına sert tepki Kasımpaşa'dan büyük itiraz Böyle olur Sabri'nin dönüşü Hakan TunaYaseminler altında!
Sökülen dişi hemen sütün içine atın
Sökülen dişi hemen sütün içine atın
22 Nisan 2006 Cumartesi 18:21
Güncellenme Tarihi 18 Nisan 2013 Perşembe 21:57
Herhangi bir kaza sırasında kırılan dişinizi suyun, kökünden çıkan dişinizi ise pastorize sütün içine bırakarak hemen bir diş hekimine koşmayı unutmayın. İşte faydası:

Kopan bir uzuvda olduğu gibi, kırılan veya kökünden çıkan dişin tekrar eski yerine konulabiliyor.

Atatürk Üniversitesi Dişçilik Fakültesi Pedodonti Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Yücel Yılmaz, "Bu diş, yerine yapılacak olan dolgudan çok daha sağlıklı, kaliteli ve ucuza malolacaktır" diyor.

İlkbaharla birlikte diş kazalarında önemli bir artış olacağını hatırlatan Doç. Dr. Yücel Yılmaz, kış mevsimi boyunca kapalı mekanlarda kalan çocukların güzel havalarda çok hareketli olduklarını hatırlatarak, oynanan oyunlar, bisiklet gezileri ve gidilen bazı sportif faaliyetlerde meydana gelen çarpışmalardan dişlerde nasibini aldığını söyledi.

Çocuk ve gençlerin, karete, boks ve tekvando gibi sportif faaliyetlerde mutlaka ağız koruyucu kullanmaları uyarısında bulunan Yımza, "Çarpışma, kaza ya da kavga sırasında alınan darbe sonucu dişlerde kırılma, kökten çıkmalar olabilir. Kırılan dişi bir bardak suyun, kökünden çıkan dişi ise pastorize bir sütün içerisine koyarak en yakın diş hekimine gitmek gerekir. Kırılan ya da kökünden çıkan dişi kopan bir kol, bacak veya kulak gibi yerine monte ettirebilirsiniz. Bu dişiniz, yerine yapılacak olan dolgudan çok daha sağlıklı, kaliteli ve ucuza malolacaktır " diye konuşuyor.

Son 5 yıl içinde küçük yaşta bu tür travmalara maruz kalmış 500'ün üzerinde çocuğa müdahale edildiğini vurgulayan Doç. Dr. Yücel Yılmaz, anne ve babaları uyararak, şöyle devam etti: "Sakın çocuktur birşey olmaz. Zaten süt dişi düşeçekti dememeliyiz. Çünkü süt dişi, aldığı darbe ile damağa saplanmış olabilir ve yerine çıkacak olan dişi engeller. Travmalarda hekime götürülmeyen çocukların dişlerinde ilerki yaşlarda çeşitli sorunlar yaratır. Bunlar estetik bozukluğu, ısırma kaybı, damaklarda iltihap, iltahaba bağlı kist, diş renklerinde bozukluk ve yediği gıdayı ağzında tam öğütemediği için sindirim sisteminde sıkıtılardır."

Zaman

Bu haber 1,352 kez okundu.

Behçet hastalığı en sık Türkiye'de görülüyor31 Ekim 2014 17:20
Türkiye'de her bin kişiden 1-4'ünde, Behçet hastalığı görüldüğü belirtildi
Sağlık deposu ıspanak31 Ekim 2014 15:06
Yorgunluğu gideren, zihni kuvvetlendiren ıspanağın sağlığa da pek çok faydası var. İşte sağlık deposu ıspanağın faydaları...
Çikolata yerine bunu tüketin!31 Ekim 2014 13:51
Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı, keçiboynuzunun sağlık açısından son derece yararlı olduğunu belirterek çikolata yerine keçiboynuzu tüketilmesi önerisinde bulundu.
Göz tansiyonuna dikkat31 Ekim 2014 10:40
Göz tansiyonunun (Glokom), özellikle kırklı yaşlardan sonra ortaya çıkan ve sinsice ilerleyerek hiçbir belirti vermeden, ani körlüğe sebep olabilecek bir hastalık olduğu belirtildi.
Görebilmesi için 4 bin lira gerekli!31 Ekim 2014 10:38
Ordu'nun Ünye ilçesinde görme kaybı yaşayan ve biran önce ameliyat olması gereken 2,5 aylık Eslem Ecrin Keskin, hayırsever vatandaşlardan tedavisi için yardım bekliyor.
Türkiye'de Ebola virüsüne rastlandı mı?30 Ekim 2014 18:20
Sağlık Bakanlığı Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü Atatürk Havalimanı Başhekimliği, Ebola ve Mers virüsü ile ilgili açıklama yaptı.
D vitamini eksikliği astımı tetikliyor30 Ekim 2014 17:09
D vitamini eksikliğinin astım riskini yüzde 25 artırabileceği belirlendi.
Saç ekiminde ameliyathane uyarısı30 Ekim 2014 14:57
Türk Hair Trans Medikal Direktörü Handan Acıkök, ameliyathane koşullarına dikkat çekti.
Diş macunundaki büyük tehlike30 Ekim 2014 14:42
Uzmanlar çocukların diş macununu yutmasının tehlikesine dikkat çekti. Dişlerini fırçalayan küçük çocukların genelde macunu yuttuğunu söyleyen uzmanlar, "Yüksek dozda flor, kansere ve zeka geriliğine neden olabilir. 5-6 yaş öncesi çocuklara macun kullandırtmayın" dedi.
Yazın yıpranan ciltlere kış bakımı30 Ekim 2014 13:27
Uzun yaz aylarında güneşin kuruttuğu, deniz tuzu ve klorun nemsiz bıraktığı ve yıprattığı cildimizi kışla birlikte tazelemenin zamanı geldi.
Fazla süt içmek öldürüyor30 Ekim 2014 13:25
İsveçli uzmanlar günde 3 bardaktan fazla süt tüketiminin ölüm riskini artırdığını belirtiyor.
Tıp Dünyası bu iddiayı konuşuyor!30 Ekim 2014 13:17
Araştırmacılar, Ebola hastalığından ölen ilk hastanın 2 yaşındaki bir bebek olduğunu savunuyor.
Sneijder gidiyor mu? Albayrak noktayı koydu!
Dilmen'den Prandelli'ye şok sözler
Kolombiya'da madeni su bastı
Dışişleri Bakanlığı Danimarka'dan izahat istedi
Ala'dan HDP'nin çağrısına sert tepki
Prandelli'den Sabri ve Sneijder açıklaması
Galatasaray son 5 sezonun en iyisi
Ebola salgını olan ülkelere vizeyi durdurdu
Zeytinburnu metrobüs yolunda ölümlü kaza!
IŞİD'e 80 ülkeden katılım var
Sabri: Allah beni bir sınava soktu...
Giresun'da sağanak hayatı olumsuz etkiledi
Peşmerge Kobani'ye buradan girdi!
Galatasaray'ın golünde ofsayt tartışması
Kasımpaşa'dan büyük itiraz
İlkay Gündoğan 'maden ocağına' indi
Nur Serter: CHP'den istifa etmedim
Böyle olur Sabri'nin dönüşü
Peşmerge Suriye'yi geçti
3 askerin şehit edilmesiyle ilgili önemli gelişme
Osman Sınav'a 'Kızıl Elma' sorusu
THK Başkanı dahil 5 kişi tutuklandı
Muğla'da MERS virüsü şüphesi!
MHP'den AK Parti'ye flaş transfer!
Pastırma sıcakları geliyor
Prandelli: Sneijder yok çünkü...
Galatasaray son dakikada güldü!
Galatasaray bombayı patlatıyor!
F.Bahçe'den Saran için net açıklama!
Çelik: Türkiye eski Türkiye değil