Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Bedelli askerlik çıkacak mı? Erdoğan'a soruldu İki dünya devi Cimbom için kapışıyor Terör şubesinin müdürü de gözaltında Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
Sökülen dişi hemen sütün içine atın
Sökülen dişi hemen sütün içine atın
22 Nisan 2006 Cumartesi 18:21
Güncellenme Tarihi 22 Temmuz 2014 Salı 04:07
Herhangi bir kaza sırasında kırılan dişinizi suyun, kökünden çıkan dişinizi ise pastorize sütün içine bırakarak hemen bir diş hekimine koşmayı unutmayın. İşte faydası:

Kopan bir uzuvda olduğu gibi, kırılan veya kökünden çıkan dişin tekrar eski yerine konulabiliyor.

Atatürk Üniversitesi Dişçilik Fakültesi Pedodonti Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Yücel Yılmaz, "Bu diş, yerine yapılacak olan dolgudan çok daha sağlıklı, kaliteli ve ucuza malolacaktır" diyor.

İlkbaharla birlikte diş kazalarında önemli bir artış olacağını hatırlatan Doç. Dr. Yücel Yılmaz, kış mevsimi boyunca kapalı mekanlarda kalan çocukların güzel havalarda çok hareketli olduklarını hatırlatarak, oynanan oyunlar, bisiklet gezileri ve gidilen bazı sportif faaliyetlerde meydana gelen çarpışmalardan dişlerde nasibini aldığını söyledi.

Çocuk ve gençlerin, karete, boks ve tekvando gibi sportif faaliyetlerde mutlaka ağız koruyucu kullanmaları uyarısında bulunan Yımza, "Çarpışma, kaza ya da kavga sırasında alınan darbe sonucu dişlerde kırılma, kökten çıkmalar olabilir. Kırılan dişi bir bardak suyun, kökünden çıkan dişi ise pastorize bir sütün içerisine koyarak en yakın diş hekimine gitmek gerekir. Kırılan ya da kökünden çıkan dişi kopan bir kol, bacak veya kulak gibi yerine monte ettirebilirsiniz. Bu dişiniz, yerine yapılacak olan dolgudan çok daha sağlıklı, kaliteli ve ucuza malolacaktır " diye konuşuyor.

Son 5 yıl içinde küçük yaşta bu tür travmalara maruz kalmış 500'ün üzerinde çocuğa müdahale edildiğini vurgulayan Doç. Dr. Yücel Yılmaz, anne ve babaları uyararak, şöyle devam etti: "Sakın çocuktur birşey olmaz. Zaten süt dişi düşeçekti dememeliyiz. Çünkü süt dişi, aldığı darbe ile damağa saplanmış olabilir ve yerine çıkacak olan dişi engeller. Travmalarda hekime götürülmeyen çocukların dişlerinde ilerki yaşlarda çeşitli sorunlar yaratır. Bunlar estetik bozukluğu, ısırma kaybı, damaklarda iltihap, iltahaba bağlı kist, diş renklerinde bozukluk ve yediği gıdayı ağzında tam öğütemediği için sindirim sisteminde sıkıtılardır."

Zaman

Bu haber 1,343 kez okundu.

Türkiye’den Gazze’ye doktor gönderilecek mi?22 Temmuz 2014 09:56
Sağlık Bakanı Müezzinoğlu, Gazze’ye Türkiye’den doktor gönderilmesine ilişkin sorulara cevap verdi.
Hepatitin ABC’si21 Temmuz 2014 18:22
Hepatit genel anlamı ile karaciğerin iltihabıdır. Bu durum ilaç, toksinler, metabolik hastalıklar, alkol ve çeşitli viral ve bakteriyel enfeksiyonlara bağlı olarak gelişebilir.
Yanlış ayakkabı kemik çıkıntısına yol açıyor21 Temmuz 2014 18:16
Yanlış ayakkabı giymenin başparmaklarda kemik çıkıntısına yol açtığı bildirildi.
Faydaları saymakla bitmiyor21 Temmuz 2014 14:43
Maviyemiş, tüketilen gıdalarda ve birçok hastalığın tedavisinde kullanılıyor.
'Yazın bebeğinizi günaşırı yıkayın'21 Temmuz 2014 13:55
Sağlıklı bir yaz dönemi için anne-babaların dikkatli olması gerektiğini belirten uzmanların önerisi; bebeklerin gün aşırı yıkanması yönünde.
Uzmanlardan 'MS hastalığı' uyarısı!21 Temmuz 2014 13:55
Nöroloji Uzmanı Dr. Osman Demir, MS hastalığının nörolojik travmalardan sonra genç erişkin yaş grubunda en sık görülen nörolojik hastalıklarından biri haline gelmeye başladığını söyledi.
28 bin kişi organ bekliyor21 Temmuz 2014 12:08
Sağlık Bakanlığı verilerine göre, 21 bini böbrek olmak üzere 28 bini aşkın kişi organ nakli bekliyor, 58 bin kişi de diyalize giriyor
Oruç cildi yeniliyor21 Temmuz 2014 11:33
Beslenme Danışmanı Dr. Gönül Ateşsaçan, oruç tutmanın bir arınma yani detoks yöntemi olduğunu söyledi.
Dikkat! Bu maddeler kısırlığa sebep oluyor21 Temmuz 2014 11:09
Temizlik ürünlerinin içindeki “endokrin karıştırıcı/jammer” olarak adlandırılabilecek hormon bozucu maddeler sağlığı tehdit ediyor.
Diş ağrısı çekmemek için bunları yapın21 Temmuz 2014 10:11
Ramazan Bayramı'nda sık tüketilen şekerli gıdaların dişlerinizde çürük oluşturup ağrıya neden olmasını engelleyecek öneriler...
Sağlığın anahtarı: Yeterli uyku!21 Temmuz 2014 01:17
Birçok kişi tarafından problem olarak görülmeyen uykusuzluk aslında hem kişiye hem de çevresine çok zarar veriyor.
28 bin kişi organ bekliyor20 Temmuz 2014 18:17
Sağlık Bakanlığı verilerine göre, 21 bini böbrek olmak üzere 28 bini aşkın kişi organ nakli bekliyor, 58 bin kişi de diyalize giriyor.
Bedelli askerlik çıkacak mı? Erdoğan'a soruldu
Diego'nun büyük pişmanlığı!
İşte iPhone 6'nın safir ekranı
Sezen Aksu tez konusu oldu
Beşiktaş'a Chelsea'den bir bomba daha!
Gazze için bayraklar yarıya indirildi
Arılar belediye başkanını öldürdü
Türkiye’den Gazze’ye doktor gönderilecek mi?
"Başkanım beni takımdan ayırma"
Hakan Fidan'a kelepçe takacaktı ama...
İşte gözaltıların gerekçesi!
Atletico Madrid 200 milyon euroyu reddetti!
Operasyonda çok ilginç detay
Coca-Cola'dan boykot açıklaması
Zekeriya Öz'den polise operasyon tweeti
ABD’den İsrail'e şok! Filistinlilere 47 milyon dolar destek
İki dünya devi Cimbom için kapışıyor
Afganistan'da intihar saldırısı: 4 ölü
15 İsrail askeri daha öldürüldü!
Terör şubesinin müdürü de gözaltında
LPG yüklü tanker patladı
THY'den müthiş üçlük!
Operasyon Zaman'a sızdırıldı mı?
İstihbaratçı Yılmazer’in evi aranıyor
Hızla artıyor, ölü sayısı 600’e dayandı
Hamas: Netanyahu ateşkese cevap vermedi
Adana Büyükşehir Belediyesi'ne silahlı saldırı
'Pararlel yapı'ya 22 ilde eşzamanlı operasyon
Eski Bakan'a askerlik şoku
ASELSAN'dan yüzde yüz milli zırh!
İşte gözaltına alınan paralelciler!
Paralelcilere yönelik operasyona 'sessiz çığlık' göndermesi
İhsanoğlu'nun oğlu karakolluk oldu
Sığınmacı bahaneli Köşk provokasyonuna geçit yok
Paralelcilere dev operasyon!