Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Ukrayna askeri hareket geçti, o şehirlere girdi Vural'dan "taziye" tepkisi Milli Takım'a dev rakip! Celal KazdağlıYan yana oturuyorduk, şimdi neden karşı karşıyayız?
Sökülen dişi hemen sütün içine atın
Sökülen dişi hemen sütün içine atın
22 Nisan 2006 Cumartesi 18:21
Güncellenme Tarihi 24 Nisan 2014 Perşembe 17:12
Herhangi bir kaza sırasında kırılan dişinizi suyun, kökünden çıkan dişinizi ise pastorize sütün içine bırakarak hemen bir diş hekimine koşmayı unutmayın. İşte faydası:

Kopan bir uzuvda olduğu gibi, kırılan veya kökünden çıkan dişin tekrar eski yerine konulabiliyor.

Atatürk Üniversitesi Dişçilik Fakültesi Pedodonti Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Yücel Yılmaz, "Bu diş, yerine yapılacak olan dolgudan çok daha sağlıklı, kaliteli ve ucuza malolacaktır" diyor.

İlkbaharla birlikte diş kazalarında önemli bir artış olacağını hatırlatan Doç. Dr. Yücel Yılmaz, kış mevsimi boyunca kapalı mekanlarda kalan çocukların güzel havalarda çok hareketli olduklarını hatırlatarak, oynanan oyunlar, bisiklet gezileri ve gidilen bazı sportif faaliyetlerde meydana gelen çarpışmalardan dişlerde nasibini aldığını söyledi.

Çocuk ve gençlerin, karete, boks ve tekvando gibi sportif faaliyetlerde mutlaka ağız koruyucu kullanmaları uyarısında bulunan Yımza, "Çarpışma, kaza ya da kavga sırasında alınan darbe sonucu dişlerde kırılma, kökten çıkmalar olabilir. Kırılan dişi bir bardak suyun, kökünden çıkan dişi ise pastorize bir sütün içerisine koyarak en yakın diş hekimine gitmek gerekir. Kırılan ya da kökünden çıkan dişi kopan bir kol, bacak veya kulak gibi yerine monte ettirebilirsiniz. Bu dişiniz, yerine yapılacak olan dolgudan çok daha sağlıklı, kaliteli ve ucuza malolacaktır " diye konuşuyor.

Son 5 yıl içinde küçük yaşta bu tür travmalara maruz kalmış 500'ün üzerinde çocuğa müdahale edildiğini vurgulayan Doç. Dr. Yücel Yılmaz, anne ve babaları uyararak, şöyle devam etti: "Sakın çocuktur birşey olmaz. Zaten süt dişi düşeçekti dememeliyiz. Çünkü süt dişi, aldığı darbe ile damağa saplanmış olabilir ve yerine çıkacak olan dişi engeller. Travmalarda hekime götürülmeyen çocukların dişlerinde ilerki yaşlarda çeşitli sorunlar yaratır. Bunlar estetik bozukluğu, ısırma kaybı, damaklarda iltihap, iltahaba bağlı kist, diş renklerinde bozukluk ve yediği gıdayı ağzında tam öğütemediği için sindirim sisteminde sıkıtılardır."

Zaman

Bu haber 1,342 kez okundu.

Aşı ile her yıl 14 bin ölümün önüne geçiliyor24 Nisan 2014 15:53
Türkiye'de uygulanan aşı programı ile yılda 14 bin ölümün önüne geçildiği, 20 milyar liraya yakın tasarruf sağlandığı bildirildi.
Dikkat!Gebelik boyunca balık tüketilmemeli24 Nisan 2014 15:26
Kanadalı bilim adamları, bebekleri kalıcı organik kirletici maddelerden korumak için gebeliğin başından itibaren balık tüketilmemesini tavsiye etti
Şeker hastalarına müjde! İnsülin tarih oluyor24 Nisan 2014 09:43
Şeker hastalarına dünyanın sayılı merkezlerinde yapılabilen ve insülinsiz yaşamlarına olanak sağlayan pankreas adacık nakli artık Türkiye'de de hastaların hizmetine sunulacak.
Nargilede nikotin yok iddiası çöktü!24 Nisan 2014 09:40
Sağlık Bakanlığı topladığı nargile ağızlarında yaptığı incelemede ağızlıklarda yoğun oranda nikotin ve çok sayıda kimyasal madde tespit edildi.
Çocuk diyetinin püf noktaları23 Nisan 2014 15:46
Yanlış beslenme yüzünden artık çocuklar 8 yaşında diyete başlıyor.
Yeşil çay kalbe iyi geliyor!23 Nisan 2014 15:39
Uzmanlar günde 4-5 kupa yeşil çay içilmesiyle iyi ve ucuz bir antioksidan etki sağlayabileceğini belirtti.
Bahar yorgunluğuna dikkat!23 Nisan 2014 15:26
Havaların ısınmasıyla yeni bir uyum sürecine giren insan vücudunun en çok buna ihtiyacı var.
Duruş bozukluğu şikayetini dikkate alın!23 Nisan 2014 13:53
Duruş bozukluğu ‘skoyloz’ belirtisi olabilir.
Kuduz Ağrı'da can aldı!23 Nisan 2014 12:55
Ağrı'nın Doğubayazıt İlçesinde köpek tarafından ısırılan ve tedavisine gecikmeli başlanan 54 yaşındaki Hüseyin Medenioğlu, kuduzdan hayatını kaybetti.
Çikolata tüketimi hipertansiyon için faydalı!23 Nisan 2014 11:45
Hiper tansiyonun düşmesine yardımcı olan bitter çikolata, hipertansiyon hastalarının yüzünü güldürdü.
Ispanak, diş çürümelerini önlüyor!23 Nisan 2014 11:42
Dr. Fevzi Özgönül, ıspanağın dişlere faydası hakkında bilgi verdi.
Yeşil biber'in hiç bilinmeyen faydası!22 Nisan 2014 14:50
Vücudun tüm dengesini alt üst eden ve günümüzde çok sık rastlanan rahatsızlıklardan biri olan stresi azaltan besinlerden bazıları.
Bu Video Paylaşım Rekoru Kırıyor!Mastır ve doktora öğrencilerine askerlik şoku!Türkiye Ermenileri Patrikliği: Taziyeyi sevgiyle kabul ediyoruz!Çanakkale Kara Savaşları'nın 99. YılıAslan Domuzu Böyle Parçaladı!Putin'den şaşırtan açıklamaAÖF ara sınav soru ve cevap anahtarı yayınlandı!Başbakan’a hakaret eden İMİB yöneticileri istifa etti!Merkez Bankası'ndan flaş faiz açıklaması!Altın 2,5 ayın düşüğüne yakın'Tayyip Baba'ya saygılar'Milyonların gözü torba yasasında!Soruşturma önergesi mecliste!Hiç Bilmediğiniz GerçeklerÖzkök'ten sinsi çarpıtma!‘Made in Turkey‘ F-35‘lere dünyadan sipariş yağıyor!Suriye'deki savaşın en büyük mağduru çocuklar!Tüm Manşetler
'Eğitimin yeri olmaz' dedirten görüntü!
Filede heyecan başlıyor!
Fuarda “çocuk gelin” protestosu
Teknoloji gözyaşını kurutuyor
Esrar çetesine darbe
Genelkurmay Başkanı Özel, Kırgızistan'da
Cep telefonu aracı bu hale getirdi!
Ukrayna askeri hareket geçti, o şehirlere girdi
Vural'dan "taziye" tepkisi
Lümpen Kemalist'lerin kanalıyla anlaştı!
Davutoğlu Filistinli liderleri aradı
Bu çok kayda değer bir gelişme
Carlos'tan Beşiktaş'a gözdağı!
Milli Takım'a dev rakip!
Arınç: Basın sektöründeki sorunları takip ediyoruz
AK Parti'den "yeni önerge" açıklaması
Ankara’da '529 idam için adalet Nöbeti' devam ediyor!
Fındık fiyatı rekor kırıyor!
Sakarya Nehri'nde şoke eden görüntü!
2.5 metrelik köpekbalığı görenleri şaşırttı!
17 Aralık soruşturmasında flaş gelişme!
Aşı ile her yıl 14 bin ölümün önüne geçiliyor
Caner Beşiktaş ile görüştü mü? Açıklama geldi!
Barcelona'dan gidecek 11 isim!
Obama yine 'büyük felaket' dedi
Bruno Alves'in gözüne ne oldu?
Hababam Sınıfı müze oldu
ASKON'dan Merkez'in kararına tepki!
Taksim'de 1 Mayıs önlemi
Dikkat!Gebelik boyunca balık tüketilmemeli
Mastır ve doktora öğrencilerine askerlik şoku!
Türkiye Ermenileri Patrikliği: Taziyeyi sevgiyle kabul ediyoruz!
Erdoğan'a sürpriz telefon!
UEFA'dan G.Saray'a müjde!
Putin'den şaşırtan açıklama
Ermeniler için taziye mesajını Davutoğlu yazdı
Almanya Rusya’ya silah ihracatını durdurdu
Hacıosmanoğlu: Pişmanım!
AÖF ara sınav soru ve cevap anahtarı yayınlandı!
Ermenilerle ilgili ikinci adım yolda
'Türkiye'de artık Hami Mandıralı gerçeği var'
1 Mayıs Taksim’den ibaret değildir
Emniyet Müdürü istifa etti Vali nedenini açıkladı!
Bebeğini ölüme terkeden anneye bir şok daha!
Merkez Bankası'ndan flaş faiz açıklaması!
Altın 2,5 ayın düşüğüne yakın