Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

TÜBİTAK kanserin çaresini buldu! IŞİD'den rehinelere 'bombacı' şakası! Foley'in resmiyle İslamofobik propaganda Ömer AltaşParalel devlet adamları
Sökülen dişi hemen sütün içine atın
Sökülen dişi hemen sütün içine atın
22 Nisan 2006 Cumartesi 18:21
Güncellenme Tarihi 30 Eylül 2014 Salı 14:16
Herhangi bir kaza sırasında kırılan dişinizi suyun, kökünden çıkan dişinizi ise pastorize sütün içine bırakarak hemen bir diş hekimine koşmayı unutmayın. İşte faydası:

Kopan bir uzuvda olduğu gibi, kırılan veya kökünden çıkan dişin tekrar eski yerine konulabiliyor.

Atatürk Üniversitesi Dişçilik Fakültesi Pedodonti Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Yücel Yılmaz, "Bu diş, yerine yapılacak olan dolgudan çok daha sağlıklı, kaliteli ve ucuza malolacaktır" diyor.

İlkbaharla birlikte diş kazalarında önemli bir artış olacağını hatırlatan Doç. Dr. Yücel Yılmaz, kış mevsimi boyunca kapalı mekanlarda kalan çocukların güzel havalarda çok hareketli olduklarını hatırlatarak, oynanan oyunlar, bisiklet gezileri ve gidilen bazı sportif faaliyetlerde meydana gelen çarpışmalardan dişlerde nasibini aldığını söyledi.

Çocuk ve gençlerin, karete, boks ve tekvando gibi sportif faaliyetlerde mutlaka ağız koruyucu kullanmaları uyarısında bulunan Yımza, "Çarpışma, kaza ya da kavga sırasında alınan darbe sonucu dişlerde kırılma, kökten çıkmalar olabilir. Kırılan dişi bir bardak suyun, kökünden çıkan dişi ise pastorize bir sütün içerisine koyarak en yakın diş hekimine gitmek gerekir. Kırılan ya da kökünden çıkan dişi kopan bir kol, bacak veya kulak gibi yerine monte ettirebilirsiniz. Bu dişiniz, yerine yapılacak olan dolgudan çok daha sağlıklı, kaliteli ve ucuza malolacaktır " diye konuşuyor.

Son 5 yıl içinde küçük yaşta bu tür travmalara maruz kalmış 500'ün üzerinde çocuğa müdahale edildiğini vurgulayan Doç. Dr. Yücel Yılmaz, anne ve babaları uyararak, şöyle devam etti: "Sakın çocuktur birşey olmaz. Zaten süt dişi düşeçekti dememeliyiz. Çünkü süt dişi, aldığı darbe ile damağa saplanmış olabilir ve yerine çıkacak olan dişi engeller. Travmalarda hekime götürülmeyen çocukların dişlerinde ilerki yaşlarda çeşitli sorunlar yaratır. Bunlar estetik bozukluğu, ısırma kaybı, damaklarda iltihap, iltahaba bağlı kist, diş renklerinde bozukluk ve yediği gıdayı ağzında tam öğütemediği için sindirim sisteminde sıkıtılardır."

Zaman

Bu haber 1,348 kez okundu.

TÜBİTAK kanserin çaresini buldu!30 Eylül 2014 14:39
Mesane kanserini önlemeye yönelik proje, TÜBİTAK tarafından kabul edildi.
Gezici tır ağız diş taraması yapacak30 Eylül 2014 13:59
Sağlık Bakanlığı tarafından başlatılan proje kapsamında gezici tırla, 81 ilde 5,5 milyondan fazla çocuğa ağız ve diş sağlığı taraması yapılacak
Beyni iyileştiriyor!30 Eylül 2014 13:41
Uzmanlar Hint ve doğu tıbbında sıkça kullanılan zerdeçalın, beynin kendini iyileştirme kabiliyetini artırabileceği belirledi.
Kuruyemiş yiyerek zayıflayın30 Eylül 2014 13:40
Kuruyemişler lezzetlerinin yanı sıra sağlığa faydalarıyla da dikkat çekiyor.
Anne sütünün her damlası ayrı mucize30 Eylül 2014 13:11
Dünya Sağlık Örgütü, her bebeğin ilk 6 ay mutlaka sadece anne sütü ile beslenmesi gerektiği konusunda uyarıyor.
TESK'ten tatlı uyarısı!30 Eylül 2014 13:08
Bayrama sayılı günler kala TESK'ten vatandaşlara şeker ve tatlı uyarısı geldi.
Sağlıkta devletin kasasına 3 milyar "katkı"30 Eylül 2014 11:27
Türk Sağlık-Sen'in araştırmasına göre, 2013'te vatandaşın cebinden 3 milyar 211 milyon lira, "katkı payı ve reçete parası" olarak Hazinenin kasasına girdi.
Çocuğunuz sık hastalanıyorsa dikkat!30 Eylül 2014 11:25
Okul ve kreşlerin açılması ile birlikte çocuklarda görülen rahatsızlıklarda artış yaşandığı belirtildi.
Güzel gülüş için bunu yapmanız şart30 Eylül 2014 11:17
Yapılan araştırmalara göre, insanlar karşılarındaki kişinin en çok gülümsemesinden etkileniyor. Güzel bir gülümsemenin en önemli koşulu ise hiç şüphesiz sağlıklı ve temiz dişler.
O parayı da artık SGK ödeyecek!30 Eylül 2014 08:02
Danıştay 15. Dairesi'nin, Sağlık Uygulama Tebliği'ndeki "ilaçlı stent bedelleri kurumca ödenmez" ibaresini hukuka aykırı buldu.
Ve Danıştay o kararı iptal etti29 Eylül 2014 19:52
Danıştay 15. Dairesi'nin, Sağlık Uygulama Tebliği'ndeki "ilaçlı stent bedelleri kurumca ödenmez" ibaresini hukuka aykırı buldu.
Atatürk Havalimanı'nda Ebola alarmı29 Eylül 2014 17:37
Fildişi'nden Türkiye'ye gelen 14 yaşındaki bir erkek yolcu uçakta ateşlenince 'ebola' şüphesiyle hastaneye kaldırıldı.
Poşetli Dede toprağa verildi
"Çık kaleye ben geçeceğim"
Jazz'ın elçisi Mehmet Okur oldu
Türkiye en yüksek faiz oranına sahip 2. ülke
Festivale "kuşdili" ile davet
TÜBİTAK kanserin çaresini buldu!
Bakanlar Kurulu 13 Ekim'de tam kadro yürüyecek
ÖTV'siz ilk kıymetli taş takası yapıldı
PSG'de Sarkozy sürprizi
'Hakemle forma değiştirmek istedi'
IŞİD'den rehinelere 'bombacı' şakası!
Lüks cipli Suriyeli dilenci şebekesi!
Vali Mutlu 'Şiir Saati'ne başlıyor
Fransa'da sel felaketi
Ve ilk mezunlarını verdi
Özgürel: Esas mesele İsrail'in güvenliği
Afrika'nın parlayan ülkesi Svaziland
A Milli takımın programı belli oldu!
Foley'in resmiyle İslamofobik propaganda
16 köy IŞİD'in elinden alındı
Kavga ettiği sürücüyü ezmeye çalıştı
Baba ilgisiyle büyüyen çocuk daha sosyal
Aziz Kocaoğlu'na şok suçlama
Bakan Ayşenur İslam tarih verdi
84 ülkeyi İstanbul'dan yönetiyor!
Fenerbahçe'de flaş! Devre arası geliyor!
Davutoğlu ile Demirtaş yarın görüşecek
PTT 1.Lig'de Aykut Kocaman sürprizi!
Mısır'da darbe karşıtı 18 kişiye hapis cezası
Ücretsiz seyahat kartlarının dağıtımı başlıyor
Suriye'de Kurban Bayramı'nda ateşkes çağrısı
Emniyet Karşı gazetesine neden gitti?
Gezici tır ağız diş taraması yapacak
Boğaz'da ebola karantinası
Bayramda dolandırıcıların oyununa gelmeyin!
Dünyanın 4. büyük gölünde bir ilk!
Görenler şaştı kaldı!
Yeni dizisi için 10 kilo verdi
G.Saray'dan Mustafa Denizli bombası!
Holmen'den Mehmet Topal itirafı!
F.Bahçe'de şok ayrılık
Korkunç kaza, ölü ve yaralılar var
'Gezi hekimleri' duruşması başladı
BM önünde Netanyahu protestosu
Okullara molotof atan 5 kişi tutuklandı
Bakan Müezzinoğlu'ndan su tartışmalarına yanıt
Kışanak'la tartışan komutana Necdet Özel'den ödül
Beyni iyileştiriyor!
Osman Baydemir'den alkışlanacak hareket!
Kuruyemiş yiyerek zayıflayın
Selahattin Demirtaş Kobani'de
Dev inşaat durduruldu!
İşte Galatasaray'ın Arsenal kadrosu!
Müslüman futbolcuya 'dua' cezası
Korkunç itiraf: Arkadaşımı öldürüp yedim!
Darbe karşıtı 18 kişiye hapis cezası!
F.Bahçe'den resmi açıklama! Yollar ayrıldı
Havalimanını dilenciler mesken tuttu
Arap bakanlar gizlice İsrail'le görüştü! Başrolde Suudi Arabistan var
Fransa borç konusunda psikolojik sınırı aştı!
Kocaeli'nde "Cumhuriyet Koşusu" düzenlenecek
Fransa’da merkez sağda liderlik yarışı
AK Parti'de kongre takvimi istişare edildi
Altın Portakal'da afiş fotoğrafı belli oldu!
TV5’in Ufuk Hattı’na Oğuzhan Asiltürk darbesi