Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

3500 lirayı almak için son 2 gün Twitter Türkiye'de yönetici arıyor Altında şaşırtan gelişme! Celal KazdağlıCHP: Değişime neden direniyor?
Sökülen dişi hemen sütün içine atın
Sökülen dişi hemen sütün içine atın
22 Nisan 2006 Cumartesi 18:21
Güncellenme Tarihi 21 Ağustos 2014 Perşembe 12:11
Herhangi bir kaza sırasında kırılan dişinizi suyun, kökünden çıkan dişinizi ise pastorize sütün içine bırakarak hemen bir diş hekimine koşmayı unutmayın. İşte faydası:

Kopan bir uzuvda olduğu gibi, kırılan veya kökünden çıkan dişin tekrar eski yerine konulabiliyor.

Atatürk Üniversitesi Dişçilik Fakültesi Pedodonti Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Yücel Yılmaz, "Bu diş, yerine yapılacak olan dolgudan çok daha sağlıklı, kaliteli ve ucuza malolacaktır" diyor.

İlkbaharla birlikte diş kazalarında önemli bir artış olacağını hatırlatan Doç. Dr. Yücel Yılmaz, kış mevsimi boyunca kapalı mekanlarda kalan çocukların güzel havalarda çok hareketli olduklarını hatırlatarak, oynanan oyunlar, bisiklet gezileri ve gidilen bazı sportif faaliyetlerde meydana gelen çarpışmalardan dişlerde nasibini aldığını söyledi.

Çocuk ve gençlerin, karete, boks ve tekvando gibi sportif faaliyetlerde mutlaka ağız koruyucu kullanmaları uyarısında bulunan Yımza, "Çarpışma, kaza ya da kavga sırasında alınan darbe sonucu dişlerde kırılma, kökten çıkmalar olabilir. Kırılan dişi bir bardak suyun, kökünden çıkan dişi ise pastorize bir sütün içerisine koyarak en yakın diş hekimine gitmek gerekir. Kırılan ya da kökünden çıkan dişi kopan bir kol, bacak veya kulak gibi yerine monte ettirebilirsiniz. Bu dişiniz, yerine yapılacak olan dolgudan çok daha sağlıklı, kaliteli ve ucuza malolacaktır " diye konuşuyor.

Son 5 yıl içinde küçük yaşta bu tür travmalara maruz kalmış 500'ün üzerinde çocuğa müdahale edildiğini vurgulayan Doç. Dr. Yücel Yılmaz, anne ve babaları uyararak, şöyle devam etti: "Sakın çocuktur birşey olmaz. Zaten süt dişi düşeçekti dememeliyiz. Çünkü süt dişi, aldığı darbe ile damağa saplanmış olabilir ve yerine çıkacak olan dişi engeller. Travmalarda hekime götürülmeyen çocukların dişlerinde ilerki yaşlarda çeşitli sorunlar yaratır. Bunlar estetik bozukluğu, ısırma kaybı, damaklarda iltihap, iltahaba bağlı kist, diş renklerinde bozukluk ve yediği gıdayı ağzında tam öğütemediği için sindirim sisteminde sıkıtılardır."

Zaman

Bu haber 1,345 kez okundu.

Bu bölgedeki insanların başı çok ağrıyor21 Ağustos 2014 11:54
Türk Eczacılar Birliği ve Türk Algoloji Derneği, Türkiye’nin ağrı haritasını çıkardı.
Genellikle fıtıkla karıştırılıyor ! ALS hastalığının bilinmeyenleri21 Ağustos 2014 11:46
Dünyayı saran ve Türkiye'deki ünlülerin de destek olduğu bir kova buzlu suyu baştan aşağı dökerek ALS'ye destek olma biçimi giderek daha çok katılımlı hale geliyor.
Sporla uğraşan çocukların hafızası daha güçlü21 Ağustos 2014 10:51
Sporla uğraşan çocukların hafızasının daha güçlü, dikkatinin daha fazla olduğu belirlendi.
Tek testle 13 farklı kanser türü teşhis edilebilecek20 Ağustos 2014 15:08
Japon bilim adamlarının üzerinde çalıştığı proje başarılı olursa 5 yıl içinde 13 kanser türü basit bir kan testiyle saptanacak.
Kanser ilaçları sahte facebook hesabı üzerinden satılıyor20 Ağustos 2014 12:10
Türk Eczacıları Birliği (TEB), maddi değeri yüksek kanser ilaçlarının, umut tacirlerince sahte facebook hesabı açılarak satıldığını belirledi.
Yaşlanmayı durduran meyve20 Ağustos 2014 11:46
Yaşlanma karşıtı olan vişne, içeriğindeki vitamin ve mineraller sayesinde sağlığa pek çok konuda da fayda sağlıyor.
Menepoz ve doğurganlık yaşı uzayacak20 Ağustos 2014 11:18
Türk bilim insanı tarafından ön çalışmaları tamamlanan bilimsel araştırma, menopoz ve doğurganlık yaşının uzatılabileceğini ortaya koydu.
Bunama ilaçları böbreklere zarar veriyor20 Ağustos 2014 11:11
Bunama hastalığının tedavisi sırasında kullanılan bazı ilaçların, böbrekler üzerinde olumsuz etkileri olduğu belirtildi.
Parmak emme ebeveyn baskısı mı?19 Ağustos 2014 15:51
Anne babalar dikkat! 4 yaşından sonra çocuğun parmağını emmeye devam etmesi ya da parmak emmeyi sonradan bir alışkanlık haline getirmesi kendisini sevgisiz ve güvensiz hissetmesinin işareti olabilir.
Kanser hastalarına umut olacak proje19 Ağustos 2014 11:09
Türkiye, gelişmiş ülkelerde uygulanan kök hücre çalışmalarını tamamladı. TÜRKKÖK projesini bu ay sonunda başlatıyor.
Her yıl 1,65 milyon kişinin ölümüne neden oluyor19 Ağustos 2014 10:18
Her yıl 1,65 milyon kişinin aşırı tuz tüketimine bağlı nedenlerden öldüğü ortaya çıktı.
Gebelikte 2 fincandan fazla kahve içenler dikkat!18 Ağustos 2014 16:53
Gebelikte 2 fincandan fazla kahve, bebekte kan kanseri riskini artırabiliyor.
Facebook Messenger'ı olmayan özel mesaj atamayacak
Furkan Doğan'ın ismi Sri Lanka'da yaşayacak
Muş'ta teröristler yol kesip araç yaktı
AA muhabirine yapılan utanç verici
Suriye muhalefeti: Esed kimyasalları teslim etmedi
Mayalanmış ürünlere alerjisi olunca sütü taşla mayaladı!
Resmen açıkladı! "Sabri'yi çok isterim"
3500 lirayı almak için son 2 gün
233 akaryakıt istasyonu mühürlendi
Twitter Türkiye'de yönetici arıyor
Gül Erdoğan'dan rol mü çalıyor?
CHP'li Kart AYM'ye başvurdu!
Sezonun transfer bombayı patlıyor
Jaycee Chan'ın oğlu ile başı derttte
5 genç bulunamıyor!
Zam şampiyonu İstanbul oldu
İDO kaybolan gençlerle ilgili açıklama yaptı
Hileli üretim yapanlara ceza
Belçika Başbakanının bilgisayarı çalındı
Salih Uçan: Hayatımın maçı oldu
Huzurevi ücretleri zamlandı
600 yıllık camide hırsızlık
Yeryüzü Doktorları Gazzeli gence ışık oldu
Altında şaşırtan gelişme!
Fed bu adamın peşinde!
Beşiktaş'ta büyük panik
Podolski'nin menajerinden G.Saray itirafı
3 genç daha bonzaiden hastanelik oldu
Bu bölgedeki insanların başı çok ağrıyor
Adanalı aşıktan filmlere konu olacak evlilik oyunu
Kavga Başbakan'ın konvoyunu bekletti
Altın üretimi 10 milyonu aştı
Medya okuryazarlığı dersi "sil baştan"
Dışişleri'nden Taraf Gazetesi'ne yalanlama
Bakanlık harekete geçti! Sıkı takip geliyor
Genellikle fıtıkla karıştırılıyor ! ALS hastalığının bilinmeyenleri
Yatırım yapana Türk vatandaşlığı
Berlin-Kandil-Pensilvanya hattında neler yaşanıyor?
TÜBİTAK kesenin ağzını açtı
Kampanya bahane tamamen " Şov Bizınıs"
ABD sözcüsü o soruya cevap veremedi!
Çağla Büyükakçay 2. turda
Gül gibi "İntifadamız" oldu!
120 bin lirayı yanlışlıkla çöpe attı
Paralel yapının "örgüt lideri"
Sporla uğraşan çocukların hafızası daha güçlü
Rusya'dan McDonald's'a darbe
Sözcü provokasyon için Lenin'e sarıldı
MHP'den YSK'ya başvuru
Trabzon ve Karabük'ün maçları hangi kanalda?
Böylesi ilk defa oluyor! Meclis'e başvurdu!
DGS tercihleri bugün alınmaya başlanacak
Aysal'dan 3 transfer bombası birden!
Dünyayı saran kampanyanın yaratıcısı öldü
Obama’nın en zor kararı
Dolar 5 ayın zirvesinde
Mide kanserine karşı botoks
3 Adam'dan rekor ücret
Antalya'da bir kadın Tatlıses'in türküsünü TBMM'ye taşıdı
Metin Feyzioğlu: Bir şartla aday olurum
Baraj gölüne giren 4 çocuk boğuldu
Fatih Terim'den şoke eden sözler
CHP'li Belediye Türk Bayrağını çöpe attı iddiası!
Sel Erciyes Dağı'ndan geldi
Restoranda hıçkırık tuttu hayatı karardı
Arama çalışmalarına 2 gemi de katıldı