Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

IŞİD'den, YPG'ye ağır darbe! Vandallardan polise silahlı saldırı Duygun Yarsuvat'tan büyük sürpriz! Ömer AltaşDomino etkisi
ve dip dalga
Sökülen dişi hemen sütün içine atın
Sökülen dişi hemen sütün içine atın
22 Nisan 2006 Cumartesi 18:21
Güncellenme Tarihi 13 Mart 2012 Salı 13:30
Herhangi bir kaza sırasında kırılan dişinizi suyun, kökünden çıkan dişinizi ise pastorize sütün içine bırakarak hemen bir diş hekimine koşmayı unutmayın. İşte faydası:

Kopan bir uzuvda olduğu gibi, kırılan veya kökünden çıkan dişin tekrar eski yerine konulabiliyor.

Atatürk Üniversitesi Dişçilik Fakültesi Pedodonti Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Yücel Yılmaz, "Bu diş, yerine yapılacak olan dolgudan çok daha sağlıklı, kaliteli ve ucuza malolacaktır" diyor.

İlkbaharla birlikte diş kazalarında önemli bir artış olacağını hatırlatan Doç. Dr. Yücel Yılmaz, kış mevsimi boyunca kapalı mekanlarda kalan çocukların güzel havalarda çok hareketli olduklarını hatırlatarak, oynanan oyunlar, bisiklet gezileri ve gidilen bazı sportif faaliyetlerde meydana gelen çarpışmalardan dişlerde nasibini aldığını söyledi.

Çocuk ve gençlerin, karete, boks ve tekvando gibi sportif faaliyetlerde mutlaka ağız koruyucu kullanmaları uyarısında bulunan Yımza, "Çarpışma, kaza ya da kavga sırasında alınan darbe sonucu dişlerde kırılma, kökten çıkmalar olabilir. Kırılan dişi bir bardak suyun, kökünden çıkan dişi ise pastorize bir sütün içerisine koyarak en yakın diş hekimine gitmek gerekir. Kırılan ya da kökünden çıkan dişi kopan bir kol, bacak veya kulak gibi yerine monte ettirebilirsiniz. Bu dişiniz, yerine yapılacak olan dolgudan çok daha sağlıklı, kaliteli ve ucuza malolacaktır " diye konuşuyor.

Son 5 yıl içinde küçük yaşta bu tür travmalara maruz kalmış 500'ün üzerinde çocuğa müdahale edildiğini vurgulayan Doç. Dr. Yücel Yılmaz, anne ve babaları uyararak, şöyle devam etti: "Sakın çocuktur birşey olmaz. Zaten süt dişi düşeçekti dememeliyiz. Çünkü süt dişi, aldığı darbe ile damağa saplanmış olabilir ve yerine çıkacak olan dişi engeller. Travmalarda hekime götürülmeyen çocukların dişlerinde ilerki yaşlarda çeşitli sorunlar yaratır. Bunlar estetik bozukluğu, ısırma kaybı, damaklarda iltihap, iltahaba bağlı kist, diş renklerinde bozukluk ve yediği gıdayı ağzında tam öğütemediği için sindirim sisteminde sıkıtılardır."

Zaman

Bu haber 1,349 kez okundu.

Kulak ağrısına karşı evde alabileceğiniz önlemler20 Ekim 2014 17:39
İşte kulak ağrısının nedenleri ve ağrıyı dindirebilmeniz için evde kendinizin alabileceği önlemler...
Cildinizi salatalıkla gençleştirin20 Ekim 2014 17:29
Cildinize uygulayacağınız salatalık maskesi sizi güzelleştirir ve cildinizin genç kalmasına yardımcı olur.
"Yüzyılın Adamı''ndan cep telefonu ile ilgili açıklama20 Ekim 2014 15:58
Amerikan Beyin Cerrahları Birliği tarafından Yüzyılın Adamı seçilen Prof. Dr. Gazi Yaşargil, beyin tümörlerinin ilerleyen teknoloji ve aletlerden kaynaklandığını düşünmediklerini söyledi.
Şifayı oğlunun elleriyle buldu20 Ekim 2014 14:17
Sinop’ta bir göz doktoru katarakt hastası annesini iki gözünden ameliyat ederek sağlığına kavuşturdu.
'Basit bir soğuk algınlığı' demeyin!20 Ekim 2014 14:13
Soğuk algınlığı sinüzite dönüşebilir. Sinüs enfeksiyonu yayılım gösterdiği takdirde ise yüz kemiklerinde iltihaplanmaya, körlüğe hatta menenjitten beyin apsesine kadar birçok ciddi tabloya neden olabilir.
Bu işaretler kanser sinyali veriyor20 Ekim 2014 13:51
Açıklanmayan kilo kaybı, şişkinlik, memede değişiklik, adet dönemi dışındaki kanamalar gibi pek çok belirti, kadın kanserlerinin önemli uyarıcıları arasında.
Şifayı oğlunun elleriyle buldu20 Ekim 2014 13:40
Sinop’ta bir göz doktoru katarakt hastası annesini iki gözünden ameliyat ederek sağlığına kavuşturdu.
Engelliler sağlık hizmetlerine kolay erişebilecek20 Ekim 2014 13:11
Engelli Dernekleri Federasyonu (EDF) Genel Başkanı, engellilerin yaşamlarını kolaylaştırmak için birçok çalışma yürüttüklerini söyledi.
Aile hekimliği uygulaması aşılama oranını artırdı20 Ekim 2014 13:10
Aile hekimliği uygulamasıyla birlikte sağlık alanında çok önemli değişimler olduğunu söylendi.
Yaşam tarzı hastalıkları belirliyor!20 Ekim 2014 11:52
Amerikan Beyin Cerrahları Birliğince ''Yüzyılın Adamı'' seçilen Prof. Dr. Gazi Yaşargil, "Yaşam tarzımızdan hastalıklar olabiliyor. Sigara, içki ve uyuşturucu bunların başında geliyor" dedi.
Alzheimer'ın en önemli nedeni20 Ekim 2014 11:30
Son yıllarda görünme oranlarında büyük artış yaşanan bir hastalık, Alzheimer… Yoğun ve stresli iş hayatı, yaşam süresinin uzaması ve genetik faktörler hastalığın artmasına neden olan etkenlerin başında yer alıyor.
Aile hekimliği uygulaması aşılama oranını artırdı20 Ekim 2014 11:29
Ankara Aile Hekimleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Eker, 2000 yılında yüzde 80'ler seviyesinde olan aşılama oranının, aile hekimliği uygulamasıyla yüzde 97'ye ulaştığını bildirdi.
Bakanlar Kurulu'ndan uzun zaman sonra bir ilk!
IŞİD'den, YPG'ye ağır darbe!
Gökdeniz attı Rubin Kazan farka koştu
ABD'den Türkiye açıklaması!
Amerika'da seri katil korkusu
Ünal Aysal Mayıs'ta da yok
Türkmen doğalgazı Hint Okyanusu'na ulaşacak
Balkes kaçtı Rize yakaladı!
Gaziantep, F.Bahçe'yi de dize getirdi
İsrail'e "müzakerelere devam" çağrısı
IŞİD, Kobani'yi almak için bakın ne yaptı!
Twitter mesajına hapis cezası!
Akil Heyeti toplantısının detayları belli oldu!
İsmail Kartal'dan şok Alves kararı!
Drogba bombayı patlattı
Boko Haram'a ağır darbe!
“Gizli belge" davasında savunmalar alınıyor
Vandallardan polise silahlı saldırı
Başkent'te gol sesi yok
Fenerbahçe şampiyonluk kupasını aldı
Patrondan çalışanlarına 8 milyon dolarlık hediye
UAEA: İran pratik önlemlerin çoğunu tamamladı
Sneijder ayrılıyor mu?
Duygun Yarsuvat'tan büyük sürpriz!
Malatya'da deprem
AB'den Esed rejimine yeni yaptırımlar
Yaylada mahsur kalan çobanlar kurtarıldı
Kritik maç ertelendi
Filistinli bakandan 'dinler savaşı' uyarısı
"Golleri önceden sezdim"
Danimarka'dan Türkiye'ye tepki
THY yeni şirket kuruyor!
ABD yanlış yere attığı silahları vurdu
Manipülasyona hapis yolu göründü
Paralel ve ulusalcı medyadan TRT ŞEŞ operasyonu!
'Sırplar alışkanlık haline getirdi'
Peşmerge’ye izin ne anlama geliyor?
İsveç'teki sır gibi operasyon!
YPG: ABD Kobani'ye etkili silahlar verdi
Türkiye'de bir ilk!
Suriye için acil politik çözüme ihtiyaç var
"Derbiyi unutun, Dortmund'u yenin!"
İki hakemin kokartları alınacak mı?
Milli Tekvandoculardan madalya yağmuru
Dikkat bu 5 ilde elektrikler kesilecek
Ege Denizi'nde 51 kaçak...
Nihat Kahveci'den şok karar
Bu ünlüleri araştırmak risk taşıyor!
Profil fotoğrafı işinizden edebilir
Salih Uçan'a müjde! Devler Ligi'nde...
HSYK üyeleri mazbatalarını aldı
Apple’dan Bose’a veto
Karabük'te 'hakem skandalı' öfkesi
Çinli sahte prenses tutuklandı
MEB, 400 engelli öğretmen alacak
Gazlı ve şekerli içecekler hücreleri yaşlandırıyor
Kulak ağrısına karşı evde alabileceğiniz önlemler
Lenovo, BlackBerry'i satın almaya hazırlanıyor
Bel ağrılarını hafifletmenin yolları
Türkiye'nin ilk "yavru alpaka"sı doğdu
Cildinizi salatalıkla gençleştirin
Mars'a onlar da gidecek
Bomba açıklama: Sıcak bakabiliriz!
Euro krizi kapıda!
IŞİD'i Esed kurdu
Dortmund kalecisinin çekindiği G.Saraylı!
Sneijder'den Volkan Demirel şarkısı