Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Gazze için 8 gündür yürüyorlar Gazze'de mehmetçiğin de kanı vardır Yıldız futbolcunun babası kaçırıldı Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
Sökülen dişi hemen sütün içine atın
Sökülen dişi hemen sütün içine atın
22 Nisan 2006 Cumartesi 18:21
Güncellenme Tarihi 29 Temmuz 2014 Salı 21:41
Herhangi bir kaza sırasında kırılan dişinizi suyun, kökünden çıkan dişinizi ise pastorize sütün içine bırakarak hemen bir diş hekimine koşmayı unutmayın. İşte faydası:

Kopan bir uzuvda olduğu gibi, kırılan veya kökünden çıkan dişin tekrar eski yerine konulabiliyor.

Atatürk Üniversitesi Dişçilik Fakültesi Pedodonti Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Yücel Yılmaz, "Bu diş, yerine yapılacak olan dolgudan çok daha sağlıklı, kaliteli ve ucuza malolacaktır" diyor.

İlkbaharla birlikte diş kazalarında önemli bir artış olacağını hatırlatan Doç. Dr. Yücel Yılmaz, kış mevsimi boyunca kapalı mekanlarda kalan çocukların güzel havalarda çok hareketli olduklarını hatırlatarak, oynanan oyunlar, bisiklet gezileri ve gidilen bazı sportif faaliyetlerde meydana gelen çarpışmalardan dişlerde nasibini aldığını söyledi.

Çocuk ve gençlerin, karete, boks ve tekvando gibi sportif faaliyetlerde mutlaka ağız koruyucu kullanmaları uyarısında bulunan Yımza, "Çarpışma, kaza ya da kavga sırasında alınan darbe sonucu dişlerde kırılma, kökten çıkmalar olabilir. Kırılan dişi bir bardak suyun, kökünden çıkan dişi ise pastorize bir sütün içerisine koyarak en yakın diş hekimine gitmek gerekir. Kırılan ya da kökünden çıkan dişi kopan bir kol, bacak veya kulak gibi yerine monte ettirebilirsiniz. Bu dişiniz, yerine yapılacak olan dolgudan çok daha sağlıklı, kaliteli ve ucuza malolacaktır " diye konuşuyor.

Son 5 yıl içinde küçük yaşta bu tür travmalara maruz kalmış 500'ün üzerinde çocuğa müdahale edildiğini vurgulayan Doç. Dr. Yücel Yılmaz, anne ve babaları uyararak, şöyle devam etti: "Sakın çocuktur birşey olmaz. Zaten süt dişi düşeçekti dememeliyiz. Çünkü süt dişi, aldığı darbe ile damağa saplanmış olabilir ve yerine çıkacak olan dişi engeller. Travmalarda hekime götürülmeyen çocukların dişlerinde ilerki yaşlarda çeşitli sorunlar yaratır. Bunlar estetik bozukluğu, ısırma kaybı, damaklarda iltihap, iltahaba bağlı kist, diş renklerinde bozukluk ve yediği gıdayı ağzında tam öğütemediği için sindirim sisteminde sıkıtılardır."

Zaman

Bu haber 1,344 kez okundu.

Soda sevenlere önemli uyarı29 Temmuz 2014 16:31
Özellikle sindirimi hızlandırması için içilen soda tansiyonu yükseltiyor.
Güneşten korunmak için gözlük yeterli değil29 Temmuz 2014 10:56
Uzmanlar, özellikle çocukların gözlerinin korunması gerektiğini belirtti.
Ebola yüzünden bütün sınırlarını kapattı28 Temmuz 2014 23:09
Batı Afrika ülkesi Liberya, ebola virüsü nedeniyle tüm komşularıyla olan sınır kapılarını kapatma kararı aldı.
Vardiyalı çalışanlarda diyabet riski28 Temmuz 2014 12:24
Yapılan bir araştırmaya göre vardiyalı çalışanlarda tip 2 diyabet daha çok görülüyor.
Damacana sulara sıkı kontrol geliyor28 Temmuz 2014 12:00
Sağlık Bakanlığı, damacana suların üretiminden tüketiciye ulaşıncaya kadar her aşamada kontrolü için A'dan Z'ye her konuda düzenleme getirmeye hazırlanıyor.
Bayramda bol bol su tüketin!27 Temmuz 2014 22:50
Uzmanlar, Ramazan Bayramı'nda bol su içilerek tuz yoğunluğunun azaltılabileceğini söyledi.
7 saat uyumak mı, 8 saat uyumak mı daha iyi?27 Temmuz 2014 18:12
Genellikle uzmanlar, sağlıklı yetişkinlere yedi ila dokuz saat uyumalarını öneriyor.
Dikkat! Bu ürünler kanser yapıyor27 Temmuz 2014 17:30
Kanser, Toplum için de günden güne yayılmaya göstermeye devam ediyor. Kullandığımız ürünlerin çoğunun kansere yol açtığını biliyor musunuz?
Unutkanlığı yenmek için neler yapmalıyız?27 Temmuz 2014 14:38
Metropol hayatının yoğun temposu, iş stresi ve yetersiz beslenme, unutkanlık sorunu yaşayanların sayısını giderek artırıyor.
Baş ağrısı bakın neyden kaynaklanıyor?27 Temmuz 2014 12:51
Nöroloji Uzmanı Doç. Dr. Göksel Somay, migren tipi baş ağrısını en sık uyaran faktörleri açıkladı.
Türkiye'de bir ilk!27 Temmuz 2014 12:47
Türkiye'de robotik cerrahi yöntemiyle 'ilk' defa bir üniversite hastanesinde 19 canlı vericinin böbreği çıkarıldı.
Tiryakiye 'kara' haber26 Temmuz 2014 16:17
Kapalı alanda sigara içilmesini yasaklayan yasadan sonra, 1 Ekim 2014’ten itibaren ‘sigara’da yeni bir dönem başlıyor.
Davutoğlu'ndan Abbas ile Meşal ilişkisine dikkat
Şili Tel Aviv Büyükelçisi'ni geri çağırdı
İsrail'i protesto eden ünlü yazar gözaltına alındı
Kürt petrol tankeri için ABD'den şok karar
Scolari'nin yeni adresi belli oldu
Kanada Libya elçiliğini kapattı
Tarık için flaş transfer açıklaması!
Hakim 49 polis hakkındaki kararını açıklıyor
Sincan Uygur Özerk Bölgesi'nde saldırı
Din işleri devletin işi değildir
DHKP-C'den Demirtaş'a saldırı, Kılıçdaroğlu'na izin!
Gazze için 8 gündür yürüyorlar
Rusya tek bir kanıt ortaya koyamadı
Halep'te Esed'e büyük darbe
İsrailli milletvekili Zuabi Meclisten uzaklaştırıldı
Polise taş atan çocuklara temizlik yaptırıldı
Bilic'ten yönetime transfer mesajı!
Gazze'de mehmetçiğin de kanı vardır
4 tutuklu ve hükümlü firar etti
Yıldız futbolcunun babası kaçırıldı
Almanya bu Türk'ü konuşuyor
Kazalar bayramın tadını kaçırdı
İşte Ebu Hudayr'ın katili!
Beşiktaş dev maça bu 11'le çıkacak
Rüştü Reçber'in villası yanıyordu
Gazze'de ölü sayısı 1158'e yükseldi
Meksika'da 6,3 büyüklüğünde deprem
Davutoğlu'ndan Gazze için üçlü görüşme
Denize giren 4 kişi hayatını kaybetti
Oscar ödüllü oyuncu: İsrail soykırım yapıyor
Yeni Mavi Marmara filosu yola çıkıyor!
Bonzai, bir genci daha komaya soktu
Bahçeli: IŞİD ne ise İsrail de o'dur
Barça'dan rekor gelir