Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

'Doğalgaza indirim' açıklaması Güdük Necmi'den kötü haber! UEFA'dan Süper Lig ekibine men! Ahmet ÖzcanTürkiye’nin Soğuk Savaşı biterken; ‘Dinle küçük adam...’
Sökülen dişi hemen sütün içine atın
Sökülen dişi hemen sütün içine atın
22 Nisan 2006 Cumartesi 18:21
Güncellenme Tarihi 8 Haziran 2012 Cuma 13:59
Herhangi bir kaza sırasında kırılan dişinizi suyun, kökünden çıkan dişinizi ise pastorize sütün içine bırakarak hemen bir diş hekimine koşmayı unutmayın. İşte faydası:

Kopan bir uzuvda olduğu gibi, kırılan veya kökünden çıkan dişin tekrar eski yerine konulabiliyor.

Atatürk Üniversitesi Dişçilik Fakültesi Pedodonti Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Yücel Yılmaz, "Bu diş, yerine yapılacak olan dolgudan çok daha sağlıklı, kaliteli ve ucuza malolacaktır" diyor.

İlkbaharla birlikte diş kazalarında önemli bir artış olacağını hatırlatan Doç. Dr. Yücel Yılmaz, kış mevsimi boyunca kapalı mekanlarda kalan çocukların güzel havalarda çok hareketli olduklarını hatırlatarak, oynanan oyunlar, bisiklet gezileri ve gidilen bazı sportif faaliyetlerde meydana gelen çarpışmalardan dişlerde nasibini aldığını söyledi.

Çocuk ve gençlerin, karete, boks ve tekvando gibi sportif faaliyetlerde mutlaka ağız koruyucu kullanmaları uyarısında bulunan Yımza, "Çarpışma, kaza ya da kavga sırasında alınan darbe sonucu dişlerde kırılma, kökten çıkmalar olabilir. Kırılan dişi bir bardak suyun, kökünden çıkan dişi ise pastorize bir sütün içerisine koyarak en yakın diş hekimine gitmek gerekir. Kırılan ya da kökünden çıkan dişi kopan bir kol, bacak veya kulak gibi yerine monte ettirebilirsiniz. Bu dişiniz, yerine yapılacak olan dolgudan çok daha sağlıklı, kaliteli ve ucuza malolacaktır " diye konuşuyor.

Son 5 yıl içinde küçük yaşta bu tür travmalara maruz kalmış 500'ün üzerinde çocuğa müdahale edildiğini vurgulayan Doç. Dr. Yücel Yılmaz, anne ve babaları uyararak, şöyle devam etti: "Sakın çocuktur birşey olmaz. Zaten süt dişi düşeçekti dememeliyiz. Çünkü süt dişi, aldığı darbe ile damağa saplanmış olabilir ve yerine çıkacak olan dişi engeller. Travmalarda hekime götürülmeyen çocukların dişlerinde ilerki yaşlarda çeşitli sorunlar yaratır. Bunlar estetik bozukluğu, ısırma kaybı, damaklarda iltihap, iltahaba bağlı kist, diş renklerinde bozukluk ve yediği gıdayı ağzında tam öğütemediği için sindirim sisteminde sıkıtılardır."

Zaman

Bu haber 1,353 kez okundu.

Kas ilaçları ölüm riskini arttırıyor22 Aralık 2014 17:39
Uzmanlar, kas yapmak için kullanılan ilaçların ölüm riskini artırdığını söyledi.
Sivas'ta "Ambulans Rallisi" düzenlendi22 Aralık 2014 14:30
Sivas'ta, 22 Aralık Paramedikler Günü dolayısıyla "Ambulans Rallisi" düzenlendi.
Depresyonun nedeni bu olabilir!22 Aralık 2014 12:25
New York Stony Brook Üniversitesi'nde çalışan Prof. Dr. Turhan Çanlı, depresyonun nedeninin virüs, bakteri ya da parazit gibi bulaşıcı etmenler olabileceğini belirtti.
Saç boyasında kanser riski!22 Aralık 2014 11:01
Gıda ve İhtiyaç Maddeleri Denetleme ve Sertifikalama Araştırmaları Derneği (GİMDES) Başkanı Dr. Hüseyin Kâmi Büyüközer, yapılan araştırmalarla bazı saç boyalarının Lenfoma ve Mesane Kanseri gibi hastalıklara sebep olduklarının tespit edildiğini belirtti.
Hazır meyve sularından uzak durun22 Aralık 2014 10:35
Prof. Dr. Hasan Kocaokutgen, alınan ürünün mutlaka ''içindekiler'' kısmına bakılması gerektiği uyarısında bulundu.
Menenjit sağlıklı insanı bile 1.5 saatte öldürebilir22 Aralık 2014 10:27
Birçok hastalığı beraberinde getiren menenjit için çoğu zaman aşılar bile kayıtsız kalabiliyor. Uzmanlara göre 1.5 saat içinde bile öldürebilen menenjit için hijyen kurallarına uyulması hayati önem taşıyor.
Hapşırırken fıtık olmayın22 Aralık 2014 10:00
Uzmanlar, omurgalar içinde basıncı artıran hapşırma ve sert öksürmeyle bel ve boyun fıtığı olma riskinin artabileceğini açıkladı
Kürdandan uzak durun21 Aralık 2014 21:00
Kürdan kullanımı, dişlerin arayüz bölgelerinde bulunan, 'diş eti papili' olarak adlandırılan yumuşak dokunun zamanla kaybolmasına sebebiyet veriyor
Yumurtanın ömrü: 28 gün!20 Aralık 2014 17:55
Kahvaltılarımızın vazgeçilmez gıdası yumurtanın standartları değişti. Yumurtanın paketlenmesinden muhafazasına, depolanmasından taşınma ve pazarlanmasına ilişkin standartlar yeniden düzenlendi.
Müezzinoğlu: Doktorun sezaryen zorunluluğu yok20 Aralık 2014 17:43
Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu, sezaryen doğumla ilgili doktorun bir zorunluluğunun olmadığını söyledi.
Çamur havuzunda şifa arıyorlar19 Aralık 2014 16:06
Vatandaşlardan Göztaşı: "Sağlıklı yaşamak için her hafta kaplıcaya geliyoruz.
Yaban mersininin bilinmeyen faydası19 Aralık 2014 16:03
Yaban mersininin, aşırı yağlı yiyeceklerin olumsuz etkilerini azaltabildiği belirlendi.
Putin'i şaşırtan istatistik!
'Doğalgaza indirim' açıklaması
Napoli tarih yazdı
Davutoğlu'nu böyle karşıladılar
Özgürlüğü için 29 yıl bekledi
Komadan çıktı anadili gibi Fransızca konuştu
Nijerya'da bombalı saldırı!
İşte Kanal D yeni yayın yönetmeni
'G.Saray Başkanı beni üzdü'
İran kararını askıya aldı!
Fenerbahçe'ye kötü haber
İslam karşıtları sokağa döküldü!
Taşkından zarar gören üreticiye müjde
Pakistan'da 500 mahkumunun infazı planlanıyor!
Hızlı trende içki servisi kalktı
Efsanevi müzisyen hayatını kaybetti
Çöp aracı yayalara çarptı: 6 ölü, 7 yaralı
Galatasaray'da Eboue yönetime savaş açtı
Güdük Necmi'den kötü haber!
G.Saray'a Diyarbakır'da çılgın karşılama!
'Paralel Yapı'dan bürokratlara terfi tuzağı!
59 köy yolu ulaşıma kapandı!
BBP'den birleşme açıklaması
Refah Sınır Kapısı yarın da açık kalacak
Roberto Carlos Sivas'tan ayrıldı
Antep suskunluğunu Rize'de bozdu!
Erdoğan, Juncker'i tebrik etti
Solotürk kokpitinde bir ilk
Trabzon'un maçı kadın ve çocuklara ücretsiz
İsrail'den insanlık dışı uygulama
Peşmerge Sincar için direniyor!
Aziz Yıldırım'dan Aykut Kocaman açıklaması!
UEFA'dan Süper Lig ekibine men!
Diyarbakır'da Galatasaray krizi