Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Erdoğan'dan sürpriz görüşme Bahçeli'den Mozart'lı veda yemeği Fenerbahçe'ye son dakikada kötü haber! Celal KazdağlıBaşkanlık: Hedef doğru, peki yöntem?
Sökülen dişi hemen sütün içine atın
Sökülen dişi hemen sütün içine atın
22 Nisan 2006 Cumartesi 18:21
Güncellenme Tarihi 30 Ocak 2015 Cuma 21:28
Herhangi bir kaza sırasında kırılan dişinizi suyun, kökünden çıkan dişinizi ise pastorize sütün içine bırakarak hemen bir diş hekimine koşmayı unutmayın. İşte faydası:

Kopan bir uzuvda olduğu gibi, kırılan veya kökünden çıkan dişin tekrar eski yerine konulabiliyor.

Atatürk Üniversitesi Dişçilik Fakültesi Pedodonti Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Yücel Yılmaz, "Bu diş, yerine yapılacak olan dolgudan çok daha sağlıklı, kaliteli ve ucuza malolacaktır" diyor.

İlkbaharla birlikte diş kazalarında önemli bir artış olacağını hatırlatan Doç. Dr. Yücel Yılmaz, kış mevsimi boyunca kapalı mekanlarda kalan çocukların güzel havalarda çok hareketli olduklarını hatırlatarak, oynanan oyunlar, bisiklet gezileri ve gidilen bazı sportif faaliyetlerde meydana gelen çarpışmalardan dişlerde nasibini aldığını söyledi.

Çocuk ve gençlerin, karete, boks ve tekvando gibi sportif faaliyetlerde mutlaka ağız koruyucu kullanmaları uyarısında bulunan Yımza, "Çarpışma, kaza ya da kavga sırasında alınan darbe sonucu dişlerde kırılma, kökten çıkmalar olabilir. Kırılan dişi bir bardak suyun, kökünden çıkan dişi ise pastorize bir sütün içerisine koyarak en yakın diş hekimine gitmek gerekir. Kırılan ya da kökünden çıkan dişi kopan bir kol, bacak veya kulak gibi yerine monte ettirebilirsiniz. Bu dişiniz, yerine yapılacak olan dolgudan çok daha sağlıklı, kaliteli ve ucuza malolacaktır " diye konuşuyor.

Son 5 yıl içinde küçük yaşta bu tür travmalara maruz kalmış 500'ün üzerinde çocuğa müdahale edildiğini vurgulayan Doç. Dr. Yücel Yılmaz, anne ve babaları uyararak, şöyle devam etti: "Sakın çocuktur birşey olmaz. Zaten süt dişi düşeçekti dememeliyiz. Çünkü süt dişi, aldığı darbe ile damağa saplanmış olabilir ve yerine çıkacak olan dişi engeller. Travmalarda hekime götürülmeyen çocukların dişlerinde ilerki yaşlarda çeşitli sorunlar yaratır. Bunlar estetik bozukluğu, ısırma kaybı, damaklarda iltihap, iltahaba bağlı kist, diş renklerinde bozukluk ve yediği gıdayı ağzında tam öğütemediği için sindirim sisteminde sıkıtılardır."

Zaman

Bu haber 1,354 kez okundu.

Çocukları hastalıklardan korumanın 8 yolu30 Ocak 2015 14:57
Uzmanlara göre basit önlemlerle kışı rahat ve hastalıksız geçirmek çok da zor değil.
Ebola virüsü değişime uğruyor30 Ocak 2015 14:10
Kuzeybatı Afrika ülkesi Gine'deki Ebola salgınını takip eden bilim adamları, virüsün mutasyona uğradığı uyarısında bulundu.
Anne ve bebekten ''uzman ebe'' sorumlu olacak30 Ocak 2015 11:49
Türkiye genelinde anne ve bebek sağlığı konusunda, daha çok bilgi ve tecrübeye sahip ''uzman ebeler'' hizmet verecek.
Bu çay kanserden koruyor!30 Ocak 2015 11:31
Yeşil çayın ağız bölgesindeki kanser hücrelerini yok ettiği ve sağlıklı hücrelerin oluşmasına yardımcı olduğu bilimsel olarak ispat edildi.
Saç ektirmeye bitkisel veda30 Ocak 2015 11:28
Türkiye’de her 5 erkekten birinin yaşadığı saç dökülmesi sorununun saç ektirme gibi yöntemlere büyük paralar harcamadan bitkisel yollarla çözülebileceği kaydedildi.
Psikolojik ağrılara dikkat!30 Ocak 2015 11:27
Vücudumuzun değişik yerlerinde ortaya çıkan ağrılar her zaman fizyolojik nedenlerden kaynaklanmıyor. Kimi zaman ağrıların nedeni psikolojik olabiliyor. Önemsenmeyen ağrılar birçok hastalığı da beraberinde getiriyor…
Gözdeki görünmez tehlike!30 Ocak 2015 10:53
Gözyaşı kanalı tıkanıklığı, enfeksiyonlara davetiye çıkarıyor
Kanal tıkanıklığı sebebiyle gözleriniz enfeksiyon riskiyle karşılaşabilir30 Ocak 2015 09:24
Gözde sulanma, iltihaplanma, gözyaşı kesesi bölgesinde şişlik, apse gibi belirtilerle ortaya çıkan gözyaşı kanal tıkanıklığı, göz sağlığını tehdit eden hastalıkların başında geliyor.
Gerçek kimliğinizi bulmanın ve özgür birey olmanın yolu30 Ocak 2015 08:27
Yurtdışında psikologların yeni keşfi olan “Etki Terapisini” Türkiye’de ilk defa Psikolog Şeyda Boybeyi uyguluyor.
Hayali kusur ameliyat masasına götürüyor!29 Ocak 2015 20:44
Bedenlerini sürekli inceleyerek hayali bir kusur bulan ve bu kusurları önce kozmetik yöntemlerle, ardından da estetik ameliyatlarla çözmeye çalışan kişilerde davranış bozukluğu olduğunu belirten Psikiyatri Uzmanı Yrd. Doç. Dr. Barış Önen Ünsalver, “Estetik takıntısı tedavi edilmesi gereken psikolojik bir hastalıktır” diyor.
Sarımsak tüketmek için 9 neden29 Ocak 2015 20:23
Sofralarımızın vazgeçilmez sarımsakın antibiyotik özelliği taşımasının yanısıra, büyük bir şifa kaynağı olduğu biliyor.
Ailesini az gören çocuklarda uyku sorunları ortaya çıkabilir29 Ocak 2015 19:22
Çocuklarda uyku sorunu ebeveynlerin hem ruhsal hem de fiziksel olarak zor zamanlar geçirmesine neden oluyor.
Yunan Bakan'dan AB'ye soğuk duş!
Srebrenitsa soykırımı için karar çıktı
Almanya ırkçılığı lanetledi
Barbaros gemisi, Çipras'ı rahatsız etti!
Ukrayna'da insanlığın öldüğünün resmi
Ünlü müzisyene 10 ay hapis
Yaşar Kemal'den kötü haber
Atlasjet'in ismi değişti
Arda Turan, maç kadrosuna alınmadı
Dresden‘de camiye ırkçı saldırı
Erdoğan'dan sürpriz görüşme
Osmanlı Elazığ'da kendine geldi!
Avni Aker'de korkutan sakatlık
Marmara'ya fırtına uyarısı
Trabzon'da Sami Khedira sesleri
Bahçeli'den Mozart'lı veda yemeği
NATO 6 ülkeye komuta merkezleri kuracak
ABD'den PYD liderine ret!
Fenerbahçe'ye son dakikada kötü haber!
Potada program belli oldu
Atatürk Havalimanı'nda yine 'drone' vakası
Moussa Sow'un isyanı
Borsa günü yükselişle tamamladı
Lübnan İsrail'i BM'ye şikayet etti
Afrika Birliğinin yeni başkanı Mugabe
Yeni nesil ANKA göklerde!
Galatasaray'dan Doria sürprizi
Putin'in sır gibi saklanan kızı ortaya çıktı
SGK'dan kritik açıklama!
Yeşilçam'ın usta ismi hayatını kaybetti!
Osmanlı armasında saklanan 30 sır!
Cumhuriyet'te deprem!
Bill Gates: İnsanlar, yapay zekâdan kaygı duymalı!
Erman Toroğlu kovuldu!
Galatasaray'da ödeme jesti!
Kamboçya'da AIDS salgını!
Pazarspor'dan transfer atağı
Borsa günü yükselişle tamamladı
Dany ilk maçında hayran bıraktı
Elazığspor'da imza şov!
Albayrak yeni bir gazete ile dönüyor!
PSG'de ayrılık!
İtalya yine Cumhurbaşkanını seçemedi!
Balıkesirspor, Glumac'ı kadrosuna kattı
Afrika Birliğinin yeni başkanı belli oldu!
Zihni Göktay 50. sanat yılını kutluyor
Beşiktaş'tan transfere 34 milyon euro
Arda Turan'dan mesaj var
MB: Doların hareketi faiz indirimiyle uyumlu değil
TİB eski Başkanvekili'nin avukatına inceleme
Nasrallah: Suikast olursa sorumlusu İsrail'dir
Mahmutbey-Mecidiyeköy arası 26 dakikaya iniyor
Erdoğan büyük ustayı unutmadı!
Türkiye'de ezan 18 yıl Türkçe okundu
Para hırsıyla yarış atına işkence
Arda'nın "kramponu" yine gündemde
TL'nin ihracatta kullanımı yüzde 25 arttı
İHH'dan Suriye'ye 40 yardım tırı
Beşiktaş'ta 8 imza birden
Husiler Öğrenci Birliği Başkanını kaçırdı
Otomobille ambulans çarpıştı: 5 yaralı
Costa'nın cezası belli oldu!
Ozan Doğulu'ya hapis istemi
Bakanlar Kurulu o grevi erteledi
Fındık rekor kırdı
Sigara keyfi 66 bin 500 TL’ye mal oldu
Yaş üzümde rekor kırıldı
Emine Erdoğan Kırşehir'de huzurevini ziyaret etti
Taksim'de polise silahlı saldırı!
Engin Baytar'dan Cim Bom'a rest
"Yardımlaşmamız üst düzeydeydi"
Irak'ta kanlı cuma: 114 ölü